آموزش کامل بازی مافیا تاس

آموزش کامل بازی مافیا تاس
بازی مافیا یکی از جذاب ترین بازی های دورهمی می باشد که با تعداد بازیکن های بالایی انجام می شود امروز به سراغ آموزش بازی مافیا با تاس رفته ایم.
بازی مافیا تاس یک بازی سرگرم کننده و بسیار آسانی می باشد که از قوانین زیادی برخوردار نمی باشد بازی مافیا را می توانید بین ۲ تا ۸ نفره بازی کنید.

معرفی بازی مافیا تاس
همانطور که گفته شد این بازی را با تعداد بازیکن های ۲ تا ۸ نفره می توانید انجام دهید برای انجام این بازی نسبت به تعداد بازیکن هایی که در حال بازی هستنند تغییر می کند در این بازی هر بازیکن باید ۵ عدد تاس داشته باشد.
به طور مثال اگر تعداد بازیکنان ۴ نفر باشد در کل باید ۲۰ عدد تاس وجود داشته باشد که این تاس ها میان بازیکنان به طور مساوی پخش خواهد شد.
در اول بازی یک امتیاز از طرف بازیکنان باید مشخص شود این امتیاز در میان بازیکنان به صورت توافقی مشخص می شود پس از مشخص شدن مقدار امتیاز به طور مثال امتیاز ۵۰ برای هر بازیکن ۵۰ امتیاز نوشته می شود.

نحوه انجام بازی مافیا تاس
برای شروع این بازی ابتدا باید شروع کننده مشخص شود در این جا هر یک از بازیکنان ۲ تا از تاس های خود را می اندازد بازیکنی که مجموع ۲ تاسش از دیگر بازیکنان بیشتر باشد شروع کننده بازی خواهد شد.
هدف اصلی این بازی تمام کردن تاس های خود زود تر از بازیکنان دیگر بوده و کسب امتیاز می باشد بازیکنی که زود تر تاس های خود را تمام کنند برنده یک دور از بازی خواهد شد و تنها از او امتیاز کسر نمی شود بلکه امتیاز نیز کسب خواهد کرد.
پس از مشخص شدن شروع کننده بازی او تمام تاس های خود را برداشته و آن ها را در وسط میز بازی می اندازد اگر میان تاس هایی که انداخته است تاس ۶ آورده باشد آن به بازیکن بعدی داده می شود اگر که که میان تاس های خود تاس ۱ آورده باشد آن تاس از بازی خارج خواهد شد.
این روند همینطور ادامه پیدا می کند تا یک بازیکن بتواند زود تر از همه از شر تاس های خود خلاص شود و آن بازیکن به عنوان برنده آن دور مشخص شود.

قوانین بازی مافیا تاس
پس از تمام شدن تاس های یک نفر بازی متوقف می شود و نوبت به شمردن امتیاز ها می رسد بازیکنانی که هنوز دردست خود تاس دارند آن ها را یک بار دیگه انداخته و نسبت به مجموع آن امتیاز منفی دریافت می کنند و از امتیاز کلی آن ها کسر خواهد شد سپس تمامی امتیاز های جمع شده از تاس های باقی مانده بازیکنان به برنده به عنوان امتیاز مثبت داده می شود.
بازیکنی که تمام امتیاز خود را از دست دهد از بازی حذف خواهد شد و بازیکنی که بعد از راند های توفق شده بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده کل بازی خواهد شد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات