آنالیز بازی آرسنال و تاتنهام (لیگ برتر انگلیس) بونوس هدیه

آنالیز بازی آرسنال و تاتنهام «لیگ برتر انگلیس»

 

آنالیز بازی آرسنال و تاتنهام «لیگ برتر انگلیس» نخستین دربی شمال لندن دراین فصل اسـت و هردو طرف با فرم قرمز وارد ان می شوند. ما با پیش‌بینی و پیش‌نمایش آرسنال و تاتنهام مبتنی بر داده‌ها بـه بازی نگاه می کنیم.

 

آرسنال مقابل تاتنهام: ضربه های سریع

پیشبینی می شود کـه آرسنال دراین بازی پیروز شود و ابررایانه Opta بـه انها 47.6 درصد شانس پیروزی مقابل تاتنهام را می دهد.این نخستین دربی شمال لندن در تاریخ لیگ برتر اسـت کـه هردو باشگاه بدون شکست وارد این مسابقه می شوند.آرسنال برای نخستین بار در 30 سال گذشته بـه دنبال کسب سه پیروزی متوالی در لیگ مقابل تاتنهام اسـت.

 

پیش نمایش مسابقه

آرسنال پس از انجام نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان پس از شش سال، این آخر هفته در ورزشگاه کشور امارات میزبان حریف تاتنهام اسـت.هردو تیم با رکورد های شکست ناپذیری در لیگ برتر «4 برد 1 برد» وارد این بازی می شوند و اسپرز «دوم» تنها با تفاضل گل دو پله بالاتر از آرسنال «چهارم» قرار دارد. لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ توسط دو تیم سوم ساندویچ می شود و منچسترسیتی در صدر قرار دارد.

 

شروع سریع هردو تیم بـه این معنی اسـت کـه این نخستین دربی لیگ برتر شمال لندن خواهد بود کـه هم آرسنال و هم تاتنهام بدون شکست در بازی حضور دارند. اگر بـه عقب برگردیم، این سومین NLD در تاریخ لیگ اسـت کـه هردو باشگاه با رکوردی شکست ناپذیر وارد بازی می شوند و نخستین بار از سال 1990.

آرسنال درسال‌هاي‌ اخیر بهترین بازی را دراین دیدار داشته اسـت ودر هردو دیدار فصل گذشته خود در لیگ پیروز شده اسـت و توپچی‌ها چهار بازی از پنج بازی اخیر این دو تیم در لیگ برتر را برده‌اند. میکل آرتتا رکورد عالی 3/3 در دیدارهای خانگی مقابل اسپرز در لیگ خانگی دارد ودر صورت پیروزی دوباره در روز یکشنبه، او دومین سرمربی – بعد از تری نیل بین سال‌هاي‌ 1977 و 1980 – میشود کـه هر یک از چهار نخستین بازی خانگی خود در شمال لندن را برد. بازی هاي‌ دربی بـه عهده آرسنال.

 

آن ها پس از شکست 4-0 پی اس وی آیندهوون برای جشن گرفتن بازگشتشان بـه لیگ قهرمانان، با اوج بـه این دیدار رفتند. قابل توجه بود کـه آرسنال در بازی مقابل تیمی کـه سعی میکرد آن ها را در بالای زمین درگیر کند، چقدر نیرومند بـه نظر می‌رسید، با توجه بـه این کـه آنج پستک اوغلو از تیم هایش خواسته اسـت. حالا، مسلما، اسپرز دارای کالیبر بالاتری نسبت بـه PSV اسـت، اما لذتی کـه آرسنال در مناطق مرکزی، بـه ویژه از طریق مارتین اودگارد الکتریکی بـه دست آورد ؛ باید آن ها را در آستانه دربی قرار دهد.

آنالیز بازی آرسنال و تاتنهام «لیگ برتر انگلیس، 2 مهر»

تاتنهام هاتسپر وادار شد برای آخرین برد خود بسیار سخت کار کند – آخرین پیروزی 2-1 مقابل شفیلد یونایتد – زیرا دو گل دیرهنگام ریچارلیسون و دژان کولوسفسکی باعث شد آن ها آخرین بازگشت پیروزمندانه خودرا در تاریخ لیگ برتر انجام دهند .

 

با این حال، ان پیروزی دیرهنگام شروع بدون شکست انها را برای شروع فصل حفظ کرد و دید کـه انها دوباره 2+ گل دریک بازی لیگ برتر بـه ثمر رساندند. آنگه پستکوگلو اکنون پنجمین سرمربی اي اسـت کـه تیمش در هر پنج بازی اول خود دراین رقابت ها 2+ گل بـه ثمر رسانده اسـت «پس از کارلو آنچلوتی، پپ گواردیولا، کریگ شکسپیر «بله!» و مائوریتزیو ساری». از چهار بازی قبلی، تنها چلسی ساری در بازی ششم حداقل دو بار موفق بـه گلزنی نشد.

 

البته ما قبلا با تاتنهام این جا بوده ایم. آنتونیو کونته تیم اسپرز را پس از پنج بازی «3 برد 2 برد» در فصل گذشته بـه شروعی بدون شکست هدایت کرد، اما کمپین آن ها در نهایت شکست خورد و انها هشتم شدند. اما حتی اگر روند شکست ناپذیری اسپرز در این جا بـه اتمام برسد، احساس اطراف باشگاه با 12 ماه پیش بسیار بسیار متفاوت اسـت.

 

بوکایو ساکا در فرم درخشانی برای آرسنال ظاهر شده اسـت. وینگر انگلیسی در 18 بازی اخیر خانگی خود در لیگ برتر، 18 گل «12 گل، 6 پاس گل» بـه ثمر رسانده اسـت، یا در هر سه بازی لیگ خود در ورزشگاه کشور امارات دراین فصل، 2 گل یا 1 پاس گل داده اسـت. ستاره آرسنال چهارشنبه شب پس از این کـه لئاندرو تروسارد را در اورتون برنده شد، یک گل و یک پاس گل بـه PSV زد.

آنالیز بازی آرسنال و تاتنهام «لیگ برتر انگلیس، 2 مهر»

دیوید رایا دوباره در اواسط هفته در گلزنی بر آرون رمزدیل فعلی ترجیح داده شد. بازیکن قرضی برنتفورد اکنون دو بازی آخر آرسنال را آغاز کرده اسـت و توانایی او با توپ در دست – بـه ویژه دقت پاس‌هایش در مسافت‌هاي‌ طولانی – بـه آرسنال سلاحی متفاوت در بازی آماده‌سازی می دهد.

 

گابریل مارتینلی با کشیدگی همسترینگ کـه آخر هفته گذشته مقابل اورتون در گودیسون پارک داشت، برای این بازی تردید دارد. این می‌تواند فرصت دیگری را برای تروسارد برای شروع ایجاد کند. در اوایل هفته، این موضوع را مطرح کردیم کـه این بازیکن بلژیکی در زمان بازی محدود خود تا کنون بیش از حد کافی برای توجیه حضور در ترکیب اصلی انجام داده اسـت و شاید مصدومیت مارتینلی در را برای او باز کند. توماس پارتی هنوز شک دارد.

 

آرسنال از دیدن پشت سر هری کین از بایرن مونیخ دراین مسابقه خوشحال خواهد شد – کـه در 17 بازی لیگ برتر مقابل توپچی ها 14 گل بـه ثمر رساند، اما ممکن اسـت وادار شوند با ریچارلیسون احیا شده دست و پنجه نرم کنند. بازی کوتاه این برزیلی مقابل شفیلد یونایتد برای کسانی کـه در نیمه شمالی تاتنهام در شمال لندن هستند بسیار خوشایند بود. گل تساوی او دومین گل او در لیگ برتر برای اسپرز در سی و دومین بازی او بود. سون هیونگ مین از همان ابتدا در ان بازی پیشتاز بودو احتمالاً در آخر هفته نیز همین کار را انجام خواهد داد، اما ریچارلیسون جوان شده میتواند گزینه آسیب رسان روی نیمکت باشد.

 

اسپرز در تمرین این هفته ضربه بزرگی خورد زیرا ایوان پریشیچ کروات با تجربه در تمرینات بدون تماس دچار آسیب دیدگی ACL شد. او اکنون بـه رودریگو بنتانکور «زانو»؛ رایان سسنیون «همسترینگ»؛ برایان گیل «کشاله ران» و جیوانی لو سلسو «چهار نفره» خواهد پیوست کـه این بازی را از دست خواهند داد.

 

آرسنال و تاتنهام رودررو

این یکشنبه صد و نود و چهارمین دربی شمال لندن در تاریخ خواهد بود. آرسنال در مجموع پیشتاز اسـت «81-51-61». آن ها همچنین در خاطرات اخیر بهترین هاي‌ این وسیله را داشته اند. پس از پیروزی در هردو دیدار لیگ خود مقابل اسپرز در فصل گذشته، توپچی ها بـه دنبال کسب سه پیروزی متوالی در لیگ مقابل رقبای شمال لندن خود برای نخستین بار در بیش از 30 سال «پنج پیاپی بین سال هاي‌ 1987-1989» هستند.

 

این واقعیت کـه این بازی در امارات متحده عربی برگزار می شود باید بـه هواداران آرسنال اعتماد بیشتری بدهد. شایان ذکر اسـت، تاتنهام تنها یک پیروزی از 30 بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر مقابل آرسنال کسب کرده اسـت «11 تساوی 18 تساوی»؛ و از زمان پیروزی 3-2 در نوامبر 2010؛ در 12 بازی بدون برد «4 شکست، 8 شکست» بوده اسـت.

 

فرم اخیر

تا کنون تنها نقص در شروع فصل آرسنال، تساوی ناامیدکننده 2-2 در خانه مقابل فولام بوده اسـت، بازی اي کـه آن ها واقعاً باید بر اساس کیفیت موقعیت هایي کـه ایجاد میکردند، برنده می‌شدند. با این حال، با پیروزی مقابل ناتینگهام فارست، کریستال پالاس، منچستریونایتد و اورتون، انها برای شروع فصل شکست نخورده‌اند و تنها دو امتیاز از صدرنشین منچسترسیتی فاصله دارند.

 

چهارشنبه شب بـه میکل آرتتا نخستین طعم بازی‌هاي‌ لیگ قهرمانان را چشید و بازی‌ها برای توپچی‌ها فشرده و سریع می شوند. آن ها قرار اسـت پنج بازی را در عرض دوهفته در سه مسابقه مختلف قبل از تعطیلات بین المللی انجام دهند. این یک طلسم پر ازدحام اسـت کـه در لیگ برتر مقابل من سیتی بـه اتمام میرسد.

 

اسپرز با کسب 13 امتیاز از پنج بازی، بهترین شروع خود در تاریخ لیگ برتر را تجربه کرده اسـت. برای قرار دادن این دستاورد، این بهترین امتیاز انها پس از پنج بازی از فصل 1965-1966 «همچنین 13» اسـت، و انها فقط یک‌بار در تاریخ خود، درسال هاي‌ 1960-1961؛ شروع بهتری برای یک رقابت برتر داشته اند. زمانی کـه انها با پنج برد از پنج شروع کردند.

تحلیل پیش بینی بازی آرسنال و تاتنهام «لیگ برتر انگلیس، 2 مهر»

رتبه بندی قدرت

 یک سیستم رتبه بندی تیمی جهانی اسـت کـه بـه بیش از 13000 تیم فوتبال داخلی در مقیاسی بین صفر تا 100 امتیاز توانایی اختصاص می دهد، جایی کـه صفر بدترین تیم در جهان و 100 بهترین تیم در جهان اسـت.قبل از شروع این آخر هفته، در این جا رتبه بندی Opta Power برای هردو طرف ارائه شده اسـت.

 

پیش بینی آرسنال و تاتنهام

ابرکامپیوتر Opta پیروزی آرسنال دراین مسابقه را پیش‌بینی میکند و 47.6 درصد از ان را در آخر هفته بـه دست آورد. از نظر تاریخی، برتری خانگی دراین مسابقه بسیار مهم بوده اسـت و با توجه بـه رکورد ترسناک اسپرز در خارج از خانه در کشور امارات، 25.7 درصدی کـه انها برای گرفتن هر سه امتیاز داده اند ممکن اسـت سخاوتمندانه بـه نظر برسد. اما عصر جدیدی در تاتنهام اسـت و ممکن اسـت اکنون زمان ان رسیده کـه در نهایت این روایت تغییر کند. تساوی 26.7 درصد احتمال دارد.

 

با نگاهی بـه آخرین پیشبینی هاي‌ ابررایانه Opta برای فصل 2023-24 لیگ برتر، آرسنال تنها در 2.0 درصد از 10000 شبیه سازی عنوان قهرمانی را کسب می کند. پس از من سیتی «91.1٪» و لیورپول «6.6٪» انها را بـه سومین مورد علاقه مدل تبدیل می کند. تاتنهام تنها در 0.1 درصد از شبیه سازی ها قهرمان لیگ می شود.جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای توپچی‌ها «82.0%» بسیار محتمل‌تر اسـت در حالی کـه اسپرز در 31.4% از شبیه‌سازی‌ها واجد شرایط اسـت.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات