آیا هواسکا چیست؟ + تجربه مصرف آیاهواسکا

آیاهواسکا به دمنوشی گیاهی گفته می شود که خاصیتی روانگردان دارد منشاء این معجون به بومی های آمازون برمی گردد بومیان این اعتقاد را داشتند که با مصرف این معجون می توانند با دنیای معنوی ارتباط بگیرند و این معجون را شفا بخش می دانستند در ادامه با ترکیبات این معجون و اثرات مختلف آن بر روی بدن بیشتر آشنا خواهیم شد .

 

آیا هواسکا چیست؟

آیاهواسکا به انگلیسی: Ayahuasca یا معجون روان گردان از چندگیاه مختلف تشکیل شده است که باعث می شود فرد در عالم خلسه برود و علت این امر هم  وجود روان گردان (دی متیل تریپتامین) در این معجون می باشد با همان دی ام تی بعد از خورده شدن توسط آنزیم مونوآمین اکسیداز در روده تجزیه و غیر فعال می شود . اثرات روان گردانی آن روی بدن اثر می گذارد .کسانی که این معجون را درست می کنند گیاه (سایکوتریا ویریدیس) و گیاه( بانیستریوپسیس) و دیگر گیاهان را باهم می شورند و در دیگ ریخته و به مدت طولانی می جوشنانند و در نهایت یک معجون با رنگ قهوه ای به دست می آورند که طعمی بسیار تلخ دارد .این معجون تقریبا بعد ازسی دقیقه در بدن عمل میکند در میان بومیان آمازون این رسم وجود دارد که در زمان مصرف آیاهواسکا موسیقی می نوازند زیرا فقط گوش های فرد می شنود و موسیقی باعث می شود او تجربه بهتری داشته باشد .

تجربه مصرف آیاهواسکا

کسانی که این معجون را مصرف نموده اند در مورد تجربه خود اینگونه اظهار داشته اند که به گونه ای به یک سفر معنوی رفته اند و با موجودات معنوی ملاقات نموده اند آن ها مدعی شدند که تجربه ای مانند تولدی دوباره بعد از مرگ داشته اند و مصرف این معجون باعث شده خود را بهتر بشناسند و بدانند که اهداف زندگی آن ها در دنیا چیست بسیاری مدعی شدند که افسردگی و سردرگمی آن ها بعد از مصرف این معجون پایان یافت هاست و آن ها به علت وجودی خود پی برده اند .

 

تجربه مصرف آیاهواسکا در فرهنگ های متفاوت

جالب است بدانید تجربه افراد مختلف در کشور های جهان متفاوت بوده است به طور مثال غربی ها معمولا تجربه خود را از مصرف آیاهواسکا مانند ((مرگ نفس)) بیان می کنند و خاطرات سرکوب شده خود را می بینند و در کشور پرو مردم تجربه خود را مانند دیدن رویاهای واقع گرا بیان می کنند که از محیط نشات گرفته است .

 

عوارض منفی مصرف آیاهواسکا چیست ؟

این معجون فرد را دچار اعتیاد نمی کند اما مصرف مداوم آن می تواند بر روی روان او تاثیر بدی بگذارد به طور مثال کسانی که سابقه بیماری روانی دارند به هیچ عنوان نباید از این معجون استفاده کنند زیرا این معجون باعث می شود وضعیت آن ها وخیم شود به طور مثال اگر کسی که اسکیزوفرنی دارد این معجون را مصرف کند بیماری او آنقدر وخیم می شود که تبدیل به مانیا می شود .از عوارض جسمانی مصرف این معجون می توان به اسهال و استفراغ اشاره نمود .

مصرف آیاهواسکا مفید است ؟

تحقیقات نشان داده مصرف این معجون می تواند برای بعضی از افراد مفید باشد این معجون می تواند در درمان افسردگی کمک کننده باشد و باعث شود فرد به آرامش درونی خود دست پیدا کند البته باید توجه داشت که باید مقدار کمی با مراقبت مصرف شود وگرنه می تواند عوارض بدی داشته باشد .

 

مصرف آیاهواسکا با کدام دارو ها تداخل دارد ؟

مصرف این معجون می تواند بخاطر ترکیباتی که دارد با بسیاری از دارو های روانپزشکی و ضد افسردگی ، داروهای کنترل بیماری پارکینسون ، دارو های سرفه و کاهش وزن اختلال پیدا کند و در مواردی باعث مرگ شود .

 

چند نوع آیاهواسکا وجود دارد ؟

در آمریکای جنوبی 3 نوع آیاهواسکا وجود دارد .که تفاوت آن ها در میزان استفاده از انواع گیاهان است .

آیاهواسکای قرمز :که بسیار قوی است اما دیر تر عمل می کند .

آیا هواسکای زرد :این نوع برای درمان بیماران استفاده می شود

آیاهواسکای سفید :که در مراسمات مذهبی استفاده می شود .

 

آیاهواسکا در ایران

مصرف این معجون در ایران ممنوع می باشد اماافرادی هستند که به صورت خانگی این معجون رادرست کرده و در فضای اینترنت و مجازی به فروش می رسانند توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان از این افراد معجون خریداری نکنید زیرا این معجون را باید حتما تحت نظر شمن های با تجربه مصرف نمود که در صورت بد شدن حال شخص با دارو های خود او را به حالت اول برگردانند .در غیر اینصورت امکان مرگ فرد وجود دارد .

تجربه یک ایرانی درباره مصرف آیاهواسکا در کشور پرو

شمن ایرانی که برای مصرف آیاهواسکا در کشور پرو به پیش یک شمن رفته بود تجربه خود را اینگونه بیان می کند که در ابتدا ما مجون را مصرف کردیم و بعد از آن شمن ما را به داخل جنگل برد و کیسه ای دراورد که از آن کیسه مار بزرگی درآمد وتبدیل به اژدها شد آن اژدها به سمت من آمد و با من سخن گفت او از من پرسید از کدام کشور آمده ام و من حتی بال او را لمس کردم به غیر از اژدها او موجودات معنوی دیگری را هم دیده و تجربه کرده بود .

 

سوالات متداول

  • اثرات بلند مدت آیاهواسکا چیست ؟

مصرف زیاد این معجون می تواند به سلامت روان افراد صدمات جبران ناپذیری بزند .

  • تجربه مصرف آیاهواسکا چیست ؟

بسیاری از افراد تجربه خود را به یک سفر معنوی تشبیه نموده اند .

 

 

مطلب مرتبط پیشنهادی:

سایکو پارتی چیست؟ لباس مناسب سایکو پارتی و اطلاعات کامل

امتیاز شما به این مطلب

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات