استک در پوکر چیست؟ بررسی تاثیر استک در  بازی پوکر

استک در پوکر به چه معناست؟

به مقدار چیپ های موجود در مقابل یک بازیکن در بازی پوکر استک می گویند. توجه داشته باشید که در پوکر بدون محدودیت مقدار استک در پوکر بر نحوه بازی شما تأثیر می ‌گذارد.

فرض کنید که شما در یک میز بدون محدودیت 2_1 دلاری بازی می کنید و 250 دلار چیپ در مقابل خود دارید و تنها یک بازیکن با 30 دلار چیپ در میز وجود دارد.

در این حالت مقدار مؤثر چیپ ها در بازی برابر 30 دلار است و این حداکثر مقداری است که او می تواند از شما بگیرد و یا شما از او دریافت کنید.

علاوه بر این بهترین مبلغ برای ریز کردن نیز برابر 30 دلار خواهد بود. بنابراین تمام مقداری که می توانید ببرید یا ببازید برابر همین مقدار می باشد.

فرض کنید که شما یک دست QQ دارید و 6 دلار ریز می کنید و این مقدار ریز نرمال سه برابر مبلغ بیگ بلایند است.

سپس در این مرحله توسط یک نفر کال می شوید و بیگ بلایند و اسمال بلایند نیز فولد می کنند و فلاپ رین باو اتفاق می افتد. شما هم فکر می کنید که دست شما پیروز شده است و دوباره ریز می دهید. البته برای فهمیدن ارزش دست پوکر میتوانید از GTO در پوکر استفاده کنید.

در این حالت حداقل ریز شما از نصف پات بیشتر است بنابراین اگر حریف شما با 25 دلار بازی را شروع کند و 6 دلار ریز را کال کند 19 دلار برای او باقی می ماند.

در این حالت حریف مقابل به احتمال زیاد ریز شما را کال نمی کند و با مبلغ باقی مانده در دستش فولد می دهد یا به شما آل این می زند.

اگر ریز شما طوری باشد که حریف با کال کردن 11 دلار برایش باقی بماند، شما به احتمال زیاد این مقدار را روی مرحله ترن ریز می دادید و در مقابل حریف مقابل تنها روش کال کردن قرار می گرفت.

بنابراین اگر این بازیکن می ‌خواهد به بازی ادامه دهد درست ترین انتخاب آل این کردن است.

ریسک کردن بر روی چیپ ها در پوکر

برخی از بازیکنان وجود دارند که بدون توجه به استک در پوکر با پاکت های بالا مانند آس، آل این می کنند که یک ضعف بزرگ در بازی آن ها است.

ممکن است پاکت آس کارت خوبی به نظر برسد اما این فقط یک کارت پیر است. بنابراین اگر بازیکن حریف روی دو پیر در فلاپ ست شده باشد می تواند تمام چیپ های شخصی که آل این کرده را دریافت کنید.

بدون شک شما همیشه برای بردن پاکت آس بازیکن مقابل وارد بازی نمی شوید.

اما اگر حریف مقابل شما به گونه ای بازی می کند که با تاپ پیر یا اور پیر آل این انجام می دهد کافی است یک بار با او وارد بازی شوید و تمام چیپ های او را بگیرید تا با این کار ضررهای خود را در طول بازی جبران کنید.

اکثر بازیکنان پوکر با پیر تمام پول خود را از دست نمی دهند مگر اینکه در یک تورنمنت پوکر باشند و میزان چیپ آن ها کم باشد یا این که بخواهند دابل آپ کنند تا از بازی خارج شوند.

اما در شرایط عادی اکثر بازیکنان خود را در موقعیتی قرار نمی دهند که به خاطر یک پیر تمام پول خود را از دست بدهند حتی اگر در دست خود پاکت آس داشته باشند.

اما برخی از بازیکنان نیز وجود دارند که تمام پول خود را با یک پیر به خطر می اندازند مخصوصا بازیکنانی که در فیکسد لیمیت بازی می کنند با این کار ریسک زیلدی را متحمل می شوند.

بررسی تاثیر استک در بازی پوکر

بسیاری از بازیکنان ناتس در پوکر نیز دچار اشتباه می شوند و آن ها تا زمانی که یک پاکت قوی ندارند خیلی راحت بازی می کنند.

اما بازیکنان ناتس توانایی این را ندارند که کارت هایی مانند پاکت آس را دور بریزند و بازی خود را از وضعیت منظمی که قبلا داشته اند خارج می کنند.

این بازیکنان به اندازه‌ای باهوش هستند که بدانند فقط با یک پیر حتی اگر پاکت آس باشد می ‌توانند دچار مشکل شوند. اما اغلب از نظر احساسی و به طور غیر ارادی نمی ‌توانند فولد کنند و بازی تاثیر گذار قبل را داشته باشند.

یکی از نکاتی که در پوکر No Limit وجود دارد این است که تصمیماتی که در یک راند مسابقه می‌ گیریم بر روی راند های بعدی هم تأثیر می ‌گذارد.

اما در یک بازی فیکسد لیمیت در پوکر قرار دادن پول و استک در مراحل فلاپ و ترن در سایر راند های بازی تاثیری ندارد.

البته اگر حریف شما در فلاپ ریز داده باشد می تواند در مرحله ترن نیز ریز بدهد. اما میزان این ریز مشخص است و شما می توانید در مراحل قبلی تصمیم بگیرید که چگونه در دورهای بعد بازی کنید.

اما در بازی های بدون محدودیت وقتی بازیکنی روی مرحله فلاپ یا ترن ریز می دهد اگر او را کال کنید این شانس را دارد که مقدار ریزش را در مرحله ریور چندین برابر کند.

همه چیپ های شما ممکن است در در مراحل بعدی بازی به خطر بیفتند و شما باید پیش بینی کنید که با کال کردن در مراحل بعدی بازی چه وضعیتی خواهید داشت.

شورت استک در بازی پوکر

شورت استک در بازی پوکر

شما هم متوجه خواهید شد که بسیاری از بازیکنان به ویژه در بازی پوکر آنلاین در میزهایی که همیشه با حداقل ورود به میز انجام می شوند فعال هستند.

این افراد مهارت دو برابر کردن چیپ های خود را دارند و از آنجایی که با حداقل ورودی بازی می کنند ریسک ضرر های بالا را کاهش داده اند.

بازیکن های شورت استک در پوکر به دنبال میزهایی با ورودی بین 15 تا 30 بیگ بلایند می گردند و مطمئنا این مقدار با شرایطی که بازیکن با حداکثر ورودی پشت میز می نشیند بسیار اختلاف دارد.

حداکثر مقدار ورودی می تواند از 100 برابر بیگ بلایند تا بی نهایت تنظیم شود.

زیرا به دلیل تفاوت در رست های بازیکنان، بین نوع بازی بازیکنان با چیپ های بالا و بازیکنان با چیپ کم تفاوت زیادی وجود دارد.

بنابراین اگر دو بازیکن با رست بالا و یک بازیکن با شورت استک در پات قرار بگیرند معمولاً اندازه ساید پات بسیار بزرگ تر از پات اصلی است.

هم چنین از آنجایی که یک بازیکن شورت استک کنترل کمتری نسبت به یک بازیکن با چیپ بالا دارد آن ها باید به صورت ناتس و بسیار محکم بازی کنند.

علاوه بر آن بازیکنان با چیپ زیاد نیز می‌ توانند به کمک پول و ریز های زیاد به این دسته از بازیکنان فشار وارد کنند.

یک بازیکن شورت استک اگر زمانی که تعداد بازیکنان روی میز حداقل 7 نفر باشد با یک استراتژی تهاجمی بازی کند معمولا موفق خوهد شد.

اما اگر تعداد بازیکنان روی میز کمتر از 6 نفر باشد، یک بازیکن شورت استک در بازی پوکر تحت فشار زیادی از سوی بلایند در پوکر و ریز های بازی قرار می گیرد و زمان کافی برای ساختن یک دست قوی را نخواهد داشت.

نکات کلیدی استک در پوکر

  • توجه داشته باشید که اگر شما یک دست ناقص دارید و می خواهید کال کنید باید به این نکته فکر کنید و آگاه باشید که اگر کارت شما خورده نشود و حریف مقابل در مراحل بعدی به ریز دادن ادامه دهد باید چه کاری انجام دهید.
  • استراتژی شورت استک به خوبی در برابر بازیکنانی که به صورت لوز بازی می کنند تاثیر می گذارد.
    یک بازیکن با استفاده از این استراتژی معمولا به دنبال فرصتی برای آل این کردن است و وقتی این کار را انجام دهد امیدوار است دو یا چند کالر دریافت کند تا بتواند احتمال موفقیت در پوکر خود را بالا ببرد.
  • اگر کارت شما در مرحله ترن خورده نشود هزینه ماندن در بازی و دیدن کارت ریور بسیار بیشتر است.
    هم چنین شانس آدز کامل دستی که دارید با تنها کارت باقی مانده نسبت به حالت فلاپ که دو کارت داشتید به میزان قابل توجهی کمتر می شود.
  • توجه داشته باشید که اگر چهار کارت با خال یکسان ولی متفاوت با دست شما روی زمین باشد یا این که چهار کارت استریت روی زمین باشد و بازی قبل شما ریز خورده باشد، پاکت آس یک برگ قوی در بازی محسوب می شود.
    اما این وضعیت به ندرت اتفاق می افتد و بازیکنان با کارت های پاکت آس جیبی بدون توجه به زمین بازی سریع بازی می کنند.

جمع بندی پایانی

پیش بینی تاثیر ارزش چیپ پوکر و میزان استک هر بازیکن در هر دستی که بازی می کنید مهم است و برای انواع بازی پوکر متفاوت است.

از انواع بازی پوکر میتوان به بازی های زیر اساره کرد :

  • پوکر هولدم
  • بازی پوکر اوماها
  • پوکر سه کارته
  • پوکر روسی
  • پوکر چینی
  • پوکر های لو
  • پوکر رز
  • پوکر لایو
  • پوکر کش گیم
  • پوکر هدزآپ

بصورتی که اگر بدون آگاهی از تعداد چیپ های حریف بازی کنید و ندانید که برای چه مقدار چیپ ریسک می کنید، قطعا دچار مشکل خواهید شد.

پوکر یک بازی پولی است که با کارت های پاسور انجام می شود، بنابراین بازیکن بدون دانستن استک های بازیکنان و میزان پول آن ها می تواند با ریسک بزرگی مواجه شود.

اما ریسک مقدار استک در پوکر را می توان به راحتی با آگاهی کامل کنترل کرد و شما تنها باید مقدار چیپ حریف مقابل را در شروع دست محاسبه کنید و از چیپ های خود آگاه باشید.

برای این کار لازم نیست خیلی دقیق باشید زیرا یک تخمین خوب به شما کمک می کند که از خطر آگاه باشید و با یک دست متوسط ​​پول زیادی را ریسک نکنید.

علاوه بر آن این کار به شما کمک می کند که به عنوان یک بازیکن شورت استک در پوکر به شما فشار نیاید و به بازی کردن با دست های ضعیف وادار نشوید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات