انواع بازیکنان تهاجمی در پوکر + طیف کارت های حریف را مشخص کنید

انواع بازیکنان تهاجمی در پوکر

همان طور که می دانید در انواع بازیکنان در پوکر حضور دارند و یکی از مهم ترین آن ها بازیکنان تهاجمی هستند. بنابراین اگر می خواهید در پوکر برنده شوید، باید به صورت تهاجمی بازی کنید.

بازی تهاجمی در بازی پوکر بسیار موثر است و اگر بتوانید از مهارت های مشاهده در میز استفاده کنید می توانید الگوی رفتاری بازیکن ها را شناسایی کرده و تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

این گوناگونی بازیکنان در انواع بازی پوکر صدق میکنند، بازی هایی مانند:

  • پوکر هولدم
  • پوکر هولدم پات لیمیت
  • بازی پوکر اوماها
  • پوکر سه کارته
  • پوکر روسی
  • پوکر چینی
  • پوکر های لو
  • پوکر رز
  • پوکر کش گیم

به طور کلی سه نوع بازیکن تهاجمی وجود دارد:

  • تایت تهاجمی
  • لوز تهاجمی یا تیلت
  • لوز تهاجمی/تدافعی

بدون شک شما با دو نوع اول آشنا هستید اما ممکن است در مورد بازیکنان نوع سوم بی اطلاع باشید. این بازیکن ها در پری فلاپ بسیار ریز می دهند و معمولا در مراحل فلاپ یا ترن تسلیم می شوند.

در واقع این بازیکن ها قصد دارند لوز بازی کنند اما زیاد احساس راحتی نمی کنند.

بنابراین با استفاده از مشاهدات خود باید طیف دست های انواع بازیکنان در پوکر را تشخیص دهید تا میزان تهاجمی بودن آن ها را بسنجید و با یک استراتژی خوب این بازیکنان را شکست دهید.

طیف کارت های حریف را مشخص کنید

طیف کارت های حریف را مشخص کنید

اولین نکته ای که برای رقابت با یک بازیکن تهاجمی باید مشخص کنید طیف کارت های او می باشد.

بازیکنان تایت تهاجمی همیشه با دستان بسیار قوی بازی می کنند، دامنه دست آن ها محدود است و معمولاً با 15٪ دست خود وارد بازی می شوند.

اما یک بازیکن لوز تهاجمی با دست های زیادی وارد بازی می شود و در هر موقعیتی می تواند این کار را انجام دهد. این بازیکن معمولا در فلاپ پول قرار می دهد و بلوف می زند.

همچنین بسیار مهم است که بتوانید تفاوت بین کسانی که با دست های با ارزش تهاجمی بازی می کنند و کسانی که با دست بلوف خود تهاجمی هستند تشخیص دهید.

واکنش بازیکنان در مرحله پری فلاپ بسیار مهم است و استراتژی تری بت برای نشان دادن قدرت دست با پری فلاپ و ری ریز سوم می باشد.

تفاوت زیادی بین انواع بازیکنان در پوکر که می توانند تری بت کنند یا مثلا 4 بار ریز کنند وجود دارد بنابراین باید سبک بازی حریف خود را بشناسید.

بررسی انواع بازیکنان در پوکر

دزد پات: این بازیکنان علاوه بر تهاجمی بودن تدافعی نیز هستند و بعد از یک بار ریز برای دزدیدن پات به آرامی تسلیم می شوند.

این افراد تمام مواقع ریز پیوسته می دهند اما اگر در مرحله ترن به این کار ادامه دهند احتمالا دست خوبی دارند. شما برای مقابله با این بازیکن ها باید با پوزیشن خوبی وارد شوید تا بتوانید پات را بگیرید.

بازیکنان سخت: این بازیکنان به خوبی می دانند که چه زمانی باید فشار بیاورند در نتیجه معمولا در پوکر چه بصورت پوکر لایو و یا پوکر آنلاین برنده می شوند.

اما این بدان معنا نیست که شما نباید با آن ها وارد پات شوید. ولی اگر در یک سطح متوسط ​​هستید بهتر است بازی خود را در برابر آن ها آزمایش نکنید.

مانیاک: این بازیکنان بازی تهاجمی را در سطح دیگری انجام می دهند و لزوما بازیکنان بدی نیستند اما قدرتی که دارند می تواند آن ها را فریب دهد.

بازیکنان مانیاک مدام تلاش می کنند که با بردن پات شما را آزمایش کنند و در مقابل بازیکنان توسو سود خوبی می برند. اما با داشتن دست خوب یا خواندن دست آن ها می توانید سود خوبی از این بازیکنان دریافت کنید.

استراتژی های مقابله با بازیکنان تهاجمی

اجازه دهید او اول ریز کند: اگر حریف شما یک فرد تهاجمی می باشد بهتر است اجازه دهید که او اول در بازی پول قرار دهد. با این کار شما از فولد دادن او جلوگیری می کنید و کاری می کنید که چیپ هایش را در پات قرار دهد.

تظاهر به ضعف: از خود بپرسید اگر دست خوبی نداشتید چگونه بازی می کردید؟ مثلا شما با چک کردن و ریز دادن با مقدار کم حریف را به بلوف زدن تحریک می کردید.

اما به طور کلی هر بار احساس کردید که حریف شما زمانی که احساس می کند شما ضعیف هستید پات را سنگین تر می کند این استراتژی برای شما موثر خواهد بود.

بیشتر کردن طیف دست ها: وقتی مقابل یک بازیکن تهاجمی بازی می کنید نمی توانید منتظر یک دست ناتس بمانید. بنابراین باید با توجه به شرایط طیف کارت هایی را که وارد بازی می کنید افزایش دهید.

دست هایی مانند KQ یا KJ در مقابل یک بازیکن لوز تهاجمی بسیار ارزشمند هستند اما در برابر یک بازیکن تایت فایده ای نخواهند داشت.

آموزش گسترده کردن طیف دست ها با مثال

برای درک بهتر مقابله با انواع بازیکنان در پوکر که تهاجمی عمل می کنند با ما باشید تا گسترده کردن طیف دست ها را به صورت مرحله ای به شما آموزش دهیم.

فرض کنید که شما در یک تورنمنت پوکر نو لیمیت شرکت کرده اید که بلایند ها برابر 25/50 هستند و شما و حریف مقابل 2500 چیپ دارید و بازیکن سمت راست شما از شروع بازی تهاجمی عمل کرده است.

این بازیکن وقتی بازی تا او فولد می شود در پوزیشن های انتهایی سه برابر مبلغ بیگ بلایند را ریز می کند.

اما در دست های قبل بازیکن بیگ بلایند او را کال کرده است و زمان خوردن فلاپ آس این بازیکن را چک ریز می کند که باعث فولد دادن بازیکن تهاجمی می شود.

شما در این مرحله چندین بار کال کرده اید و در مواردی کمی ریز داده اید.

مرحله پری فلاپ

در این مرحله شما در موقعیت دیلر قرار دارید و بازی تا بازیکن لوز تهاجمی در پوزیشن کات آف فولد شده است و انتظار می رود که 150 ریز انجام دهد. بازیکنان بلایند هر کدام 1500 چیپ دارند و با دقت بازی می کنند.

شما نیز کارت های 10♦ و آس♠ دارید که در برابر افرادی که همیشه در پوزیشن انتهایی ریز می دهند دست بهتری است.

در این صورت شما چندین گزینه برای ورود به پات دارید و بسته به اندازه استک نسبت به بلایند ها می توانید فولد، کال یا ری ریز کنید اما در این جا کال کردن بهترین گزینه است.

زیرا اگر مجددا ری ریز کنید، پات را خیلی بزرگ می‌ کنید. اما اگر اندازه پات کوچک باشد می ‌توانید در مراحل بعدی تصمیم های بهتری بگیرید و به دست خود بیش از حد وابسته نشوید.

علاوه بر این ری ریز می تواند باعث فولد کردن انواع بازیکنان در پوکر شود و از بلوف زدن آن ها جلوگیری کند.

مرحله فلاپ

در مرحله فلاپ کارت های 3♦، 9♥ و آس♣ می خورند. 375 در پات وجود دارد و حریف 250 ریز انجام می دهد.

این شانس وجود دارد که حریف یک آس با کیکر قوی داشته باشد اما شما با بازیکنی بسیار تهاجمی با یک دست متوسط ​​روبرو هستید و این احتمال هست که این بازیکن روی فلاپ به ریز دادن ادامه بدهد.

در این جا شما دو راه برای نجات این دست دارید و تصمیم شما باید بر اساس تصویر روی میز و بازی در دست های قبلی باشد.

مثلا اگر در دست قبلی خود تایت بوده اید و در این شرایط ریز کنید این فرد دست های بد خود را فولد خواهد کرد.

از طرف دیگر اگر شما به تازگی بعد از ریز در مقابل یک فولد با فشار وارد بازی شوید او فکر می کند که شما تحت فشار هستید و یک استراتژی علیه شما ایجاد می کند.

همچنین اگر در دست های قبل با پاکت های کوچک بازی کرده باشید ممکن است فکر کنید که آس ندارید و این می تواند باعث شود او در ترن بلوف بزند و وانمود کند که یک آس دارد.

تصمیم گیری در مورد نحوه بازی دست ها به الگوی مورد استفاده انواع بازیکنان در پوکر نیز وابسته است بنابراین اگر اطلاعات خوبی در این زمینه ندارید بهتر است:
کال کنید تا بتوانید اندازه پات را کنترل کرده و بازی افراد را در طول راند ارزیابی کنید.

مرحله ترن

در مرحله ترن کارت 7♠ می خورد و حریف چک می دهد که این نشانه بسیار خوبی است. بنابراین اگر او خیلی حرفه ای نباشد و اسلو پلی نکند در این شرایط نسبت به او برتری دارید.

شما می توانید ریز کردن را نیز انجام دهید اما این کار به حریف می فهماند که یک آس دارید. بنابراین اگر فکر می کنید او با دست ضعیف تر کال می کند می توانید ریز کنید.

اما بسته به چیپ هایی که برای شما باقی مانده است انواع بازیکنان در پوکر با عملکرد تهاجمی ممکن است با چک ریز شما را در موقعیت سختی قرار دهد.

یک ریز معقول می تواند استک های شما را معرض خطر قرار دهد و ریز سبک نیز حرکت جالبی نیست.از آنجایی که بلایندها کوچک هستند توصیه می کنیم در این شرایط چک کنید.

اول به دلیل اینکه اگر دست ضعیفی داشته باشیم بتوانیم اندازه پات را کنترل کنیم و مورد دوم برای این است که وانمود کنیم که بلوف می زنیم تا حریف دست های ضعیف ما را کال کند.

مرحله ریور

در مرحله ریور کارت 7♣ می خورد و حریف 500 ریز انجام می دهد. از آنجایی که انواع بازیکنان در پوکر می توانند در دست خود هر کارتی داشته باشد و نشانی از دراو نیست احتمال بلوف زدن در آن ها بیشتر است.

در این حالت شما کال می کنید و حریف کارت های سرباز♠ و شاه ♠ را نشان می دهد.

هم چنین ممکن است این بازیکن یک کارت آس با یک کیکر ضعیف داشته باشد و شما را کال کند. اما بدون شک در دراز مدت کال کردن بهتر است و ارزش منتظره بالاتری خواهد داشت.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات