بازی تاسی کرگ چگونه انجام میشود؟

بازی تاسی کرگ چگونه انجام میشود؟

بازی تاسی کرگ چگونه انجام میشود؟ هرازگاهی بـه نظر میرسد کـه یک ایده سرگرم کننده برای بازی کردن یاهتسی با مد روز اوله باشد. بیایید با ان روبه‌رو شویم، ان بازی تقریبا در پشت هر گنجه در کشور آمریکا نشسته و گرد و غبار را جمع می کند.

 

ما ان را بیرون می آوریم و شیرجه میزنیم تا فقط نیمی از راه را بـه خاطر بیاوریم کـه چرا ان را بازی نمی‌کنیم. خیلی طول میکشه انچه کـه باید یک پارتی سبک کامل باشد، در حالی کـه بازیکنان منتظر هستند تا دیگران نوبت خودرا کامل کنند، تبدیل بـه یک درگ میشود. راه حلی برای این مشکل وجوددارد – کرگ.

 

Crag یک جای گزین سریع برای Yahtzee اسـت کـه فقط شامل سه تاس و دو پرتاب در هر نوبت اسـت. اگر می‌خواهید یک تجربه Yahtzee ish با گیم پلی سریع تر داشته باشید، این بازی برای شـما مناسب اسـت.

 

هدف CRAG: بازیکنی باشید که در پایان بازی بالاترین امتیاز را کسب می کند

تعداد بازیکنان: 2 یا بیشتر
مواد: سه تاس 6 طرفه
نوع بازی: تاس
مخاطب: خانواده، بزرگسالان

بازی

از هر بازیکن بخواهید هر سه تاس را بریزد. بازیکنی کـه بیشترین مجموع را داشته باشد اول میتواند برود.هر بازیکن در نوبت خود هر سه تاس می اندازد. انها ممکن اسـت انتخاب کنند کـه یک، دو یا هر سه تاس را برای بار دوم دوباره بریزند. بازیکنان در حال تلاش برای ایجاد بهترین ترکیب ممکن در نوبت خود هستند.

 

ترکیبات توسط برگه امتیاز تعیین میشوند. هر بازیکن باید امتیاز خودرا پس از اتمام بازی ثبت کند. بازیکن باید در هر نوبت یک فضای امتیاز را پر کند. اگر بازیکنی ترکیبی را کـه با گزینه‌هاي‌ باقی‌مانده کار میکند رول نکرده باشد، باید یکی را انتخاب کند و یک صفر در فاصله بنویسد.پس از اتمام، تاس و برگه امتیاز را بـه بازیکن بعدی می‌دهند. هر بازیکن سیزده نوبت می‌گیرد.

 

CRAG

Crag بالاترین ارزش رول در بازی اسـت. برای انداختن یک کرگ، بازیکن باید در مجموع سیزده تاس بیاندازد کـه دو تا از ان ها یک جفت باشد. بـه عنوان مثال، یک بازیکن باید 1؛6؛6؛ 3؛5؛5؛ یا 5؛4؛4 را بچرخاند. انجام اینکار پنجاه امتیاز کسب می کند.

 

برنده شدن

در پایان سیزده نوبت، امتیازات را جمع کنید. بازیکنی کـه در مجموع بالاترین امتیاز را داشته باشد برنده بازی اسـت.

 

مورد نیاز است

سه تاس؛ برگه امتیاز

 

هدف، واقعگرایانه

هدف بازی کسب بیشترین امتیاز اسـت. بازیکنان بـه نوبت تاس می‌اندازند و برای ترکیب هاي‌ مختلف تاس امتیاز می‌گیرند.

 

بازی بازی

یک نوبت از حداکثر دو تاس تشکیل شده اسـت. پس از پرتاب اول، بازیکن تصمیم میگیرد کـه درصورت وجود کدام تاس را نگه دارد و تاس هایي را کـه نگه داشته نشده اسـت می اندازد. پس از رول دوم، بازیکن باید جعبه اي را برای گلزنی در برگه امتیاز انتخاب کند.

 

گلزنی

یک بازیکن هنگام رفتن بـه جعبه هاي‌ یک تا شش، ارزش کل اعداد خاص را بـه دست می آورد. بـه عنوان مثال، بازیکنی کـه دو 2 رول کرده باشد، می تواند چهار امتیاز برای 2 ها کسب کند «2×2=4». یا، اگر یک بازیکن فقط یک 3 را بزند، می تواند برای 3 ها سه امتیاز کسب کند «3×1=3».

 

سایر ترکیبات تاس:

  • دور فرد: 1-3-5 «20 امتیاز»
  • دویدن زوج: 2-4-6 «20 امتیاز»
  • اجرای کم: 1-2-3 «20 امتیاز»
  • ران بالا: 4-5-6 «20 امتیاز»

3-یک نوع: سه تاس با مقدار یکسان، بـه عنوان مثال 4-4-4 «25 امتیاز»

سیزده: هر ترکیب سه تاس کـه بـه 13 میرسد، بـه عنوان مثال 6-5-2 «26 امتیاز»

Crag: ترکیب تاس کـه بـه سیزده میرسد و شامل یک جفت می‌شود، بـه عنوان مثال 5-5-3 «50 امتیاز»

 

برنده شدن

در پایان بازی تمام امتیازات ارزیابی میشود. بازیکنی کـه بالاترین امتیاز را داشته باشد برنده بازی اسـت!

 

قانون

ممکن اسـت یک بازیکن وادار باشد یا انتخاب کند کـه در حین بازی یک جعبه را در برگه امتیاز خود صفر بگیرد

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات