بازی شناور در پوکر به چه معناست؟ + آموزش استراتژی شناور در بازی پوکر

بازی شناور در پوکر به چه معناست؟

یکی از تاکتیک های اصلی موفقیت در بازی پوکر تهاجمی بودن است و هر بازیکن باید در این موقعیت از استراتژی متفاوتی استفاده کند.

مثلا ریز پیوسته در سال های اخیر به طور گسترده توسط بازیکنان بازی پوکر به عنوان یک تاکتیک ثابت استفاده شده و شما باید راه هایی برای مقابله با آن داشته باشید.

یکی از این استراتژی ها بازی شناور در پوکر می باشد. در نتیجه اگر حریف شما بازی تهاجمی خود را با دو کارت AK یا AQ شروع کند و پیر نشده باشد کال کردن ریز شما در مرحله ترن بسیار دشوار خواهد بود چه در پوکر لایو و یا پوکر آنلاین.

آموزش استراتژی شناور در بازی پوکر

آموزش استراتژی شناور در بازی پوکر

فرض کنید که شما در یک میز کش گیم بدون محدودیت پوکر هولدم 2_1 دلاری حضور دارید و حریف مقابل 6 دلار در پوزیشن کات آف ریز می کند و شما با کارت های ملکه♥ و پادشاه♥ این بازیکن را کال می کنید.

سپس فلاپ بر روی کارت های 2♦، 7♠ و سرباز ♥ می خورد و حریف 10 دلار بر روی 15 دلار پات ریز می دهد.

در این حالت شما ریز حریف را کال می کنید و هنگامی که کارت 3♠ روی ترن می خورد حریف مقابل چک می دهد و شما 22 دلار بر روی پات ریز می دهید.

در این حالت حریف مقابل فولد می کند و شما برنده پات خواهید شد.

توجه داشته باشید که طیف کارت هایی که این بازیکن در موقعیت کات آف بازی می کند بسیار زیاد است و با دست هایی مانند Ax به صورت پیوسته ریز می کند.

هنگامی که شما بر روی فلاپ کال می کنید این بازیکن کارت هایی مانند QJ یا JT را به شما نسبت می دهد.

نکات کلیدی موفقیت در استراتژی شناور

همیشه بلوف زدن علیه یک بازیکن ساده تر از بلوف زدن در مقابل چند بازیکن است و این امر در خصوص بازی شناور در پوکر نیز صدق می کند.

زیرا گاهی اوقات شما در یک بازی Float هستید و وقتی فلاپ ریز حریف را کال می کنید بیگ بلایند نیز وارد بازی می شود.

هم چنین موقعیت شما نسبت به حریف بسیار مهم است زیرا شانس موفقیت زمانی که در یک پوزیشن خوب نسبت به حریف خود قرار دارید بیشتر است.

بنابراین شما باید در پوزیشن هایی مانند دیلر بازیکنان دیگر را کال کنید. یکی دیگر از عوامل مهم برای موفقیت در این استراتژی سبک بازی حریف مقابل است.

بنابراین اگر با یک حریف تدافعی روبرو هستید استراتژی Float راه خوبی نیست ولی شما می توانید از این استراتژی در برابر بازیکنانی که پول خود را مداوم ریز می کنند استفاده کنید.

هم چنین باید دقت داشته باشید که برای موفقیت این استراتژی حریف شما نیز باید توانایی فولد دادن را داشته باشد.

معرفی انواع فلاپ ها در بازی پوکر

فلاپ semi wet: فرض کنید که حالت 6♦، 8♥، سرباز♥_ 8♥، 7♥ و آس♠ در بازی اتفاق بیفتد. در این حالت کال کردن این تصور را در ذهن حریف ایجاد می کند که شما تاپ پیر هستید یا یک دست ناقص دارید.

بنابراین شما می توانید حریف خود را با کارت های تکمیل کننده فلاش یا کارت های بی فایده ای مانند کارت 3♠ در مرحله ترن بترسانید.

فلاپ بسیار خشک: تصور کنید که حالت 2♣، 4♠، 7♥_ 3♠، 5♦ و سرباز♣ در بازی رخ بدهد.

این نوع فلاپ ها برای بازیکن حریف با احتمال کمی اتفاق می افتد در نتیجه ما می توانیم وانمود کنیم که یک پاکت متوسط هستیم و یا در بازی تاپ پیر شده ایم.

فلاپ غیر مناسب بازی شناور: تصور کنید که حالت 10♦، سرباز♠، آس♠_ 10♠، ملکه♥ و شاه ♥ در بازی اتفاق بیفتد.

در این حالت این نوع فلاپ ها کارت های بسیار زیادی دارند و اصطلاحا بسیار خیس هستند. توجه داشته باشید که معمولا حریف بدون کارت خوب روی این فلاپ ها ریز نمی کند.

بازی شناور بازی پوکر با اوت ها

توجه داشته باشید که در بازی شناور در پوکر شما نیازی به اوت ندارید اما این کارت ها می توانند تا حدودی شما را بیمه کنند. برای مثال ممکن است شما یک جفت ضعیف یا یک گات شات استریت دراو و یک عدد کارت اور داشته باشید.

در این حالت نقشه رسیدن به کارت های اوت و بازی بر روی احتمال های برد نیست. زیرا شما کال می کنید تا بتوانید روی راند ​​ترن بلوف بزنید و داشتن اوت یک مزیت است.

متعادل کردن طیف دست ها برای بلوف زدن

اگر شما هم قصد دارید که بلوف حریف را در دست بگیرید و بازی را Float کنید باید مراقب باشید که این کار به گونه ای انجام نشود که بازیکن مقابل نتواند دستی را به شما نسبت دهد و یا در ذهن او شک و تردید ایجاد شود.

اگر شما این کار را اغلب انجام دهید بازیکنان به راحتی متوجه آن خواهند شد بنابراین نباید با دادن یک الگوی ثابت به حریف ترفند های بازی پوکر را آشکار کنید.

معرفی انواع حالت های بازی شناور

بازی در مقابل بازیکن متوسط: در بسیاری از موارد بازیکن های متوسط بعد از این که ریز مرحله پری فلاپ شما را کال می کنند ریز می دهند تا قدرت دستشان را نشان دهند.

این بازیکن ها اغلب وقتی او را کال کنید در مرحله ترن چک می کند. ری ریز گزینه خوبی است اما شما می توانید با کمک بازی Float او را از بازی بیرون کنید.

در بسیاری از موارد کال کردن قوی بودن دست شما را نشان می‌ دهد و ری ریز کردن بیشتر نشان دهنده بلوف است.

معرفی انواع حالت های بازی شناور

علاوه بر این کارتی که روی مرحله ترن می خورد با ایجاد ترس در بازیکن مقابل آزادی عملی به شما می دهد تا او را مجبور به فولد کنید.

بازی خارج از موقعیت: شما در خارج از پوزیشن باید با احتیاط از استراتژی بازی شناور در پوکر استفاده کنید.

برای مثال شما روی فلاپ های خیس با دراو زیاد می ‌توانید به صورت Float عمل کنید و وانمود کنید که در مرحله ترن استریت یا فلاش شده اید.

سپس در مقابل بازیکنی که مرتبا ریز می کند و بعد تسلیم می شود می ‌توانید روی مرحله فلاپ چک یا کال کنید سپس با یک بلوف مناسب در مرحله ریور بزنید.

اما از آنجایی که این حرکت در بسیاری از موارد مانند یک بلوف به نظر می رسد باید بازیکن مناسبی را برای اجرای آن انتخاب کنید.

مقابله با استراتژی شناور در پوکر

اگر شما با یک دست متوسط با افرادی که بازی شناور می کنند روبرو شوید باید برای رویارویی خود را آماده کنید.

روش های مختلفی برای مقابله وجود دارد که به تصویر شما روی میز و کارت های روی زمین بستگی دارد. اگر روی مرحله ترن اوت مناسبی پیش آمد می توانید چک کنید.

اما همچنان باید آماده باشید که در مراحل ترن یا ریور ریز کنید.

یکی دیگر از راه ‌های جلوگیری برای Float شدن بازی توسط حریف، بالا بردن ریز در مرحله است. بنابراین اگر می دانید که حریف شما توانایی انجام این کار را دارد چند گزینه پیش رو دارید.

اولین گزینه ریز روی فلاپ است پس اگر مطمئن هستید که حریفتان در راند ترن ری ریز می ‌کند و شما چیپ کافی ندارید بهتر است ریز پیوسته او را ری ریز کنید.

یکی دیگر از استراتژی های موثر ری ریز کردن ریز حریف در مرحله ترن است و اگر مقدار ریز شما دقیق باشد این نکته می تواند بسیار خوب کار کند.

فرض کنید که شما در یک تورنمنت پوکر هولدم پات لیمیت شرکت کرده اید که بلایند در پوکر برابر 100/200 هستند و 25 آنته از هر بازیکن دریافت می شود.

مثلا در این مرحله اسمال بلایند 18000 و شما در بیگ بلایند 12000 دارید. در این حالت بازی اسمال فود می شود و او به 600 ریز می دهد و شما با کارت های 10♥ و آس ♠ کال می کنید.

سپس فلاپ با کارت های سرباز♥، پادشاه♠ و 3♠ می خورد و اسمال بلایند در یک پات 1450 با 800 ریز می دهد.

در این جا شما تصمیم می گیرید که 800 را کال کنید و ترن بر کارت پادشاه♥ می خورد و اسمال بلایند 1000 ریز می کند. در این حالت اگر شما با 2800 ریز کنید اسمال بلایند فولد می دهد و به عنوان برنده پات انتخاب می شوید.

بازی Float در مرحله ریور

اگر از استراتژی بازی شناور در پوکر برای بلوف زدن استفاده می کنید باید مطمئن شوید که حریف شما بعد از دو بار ریز دادن توانایی چک فولد کردن بر روی ریور را دارد.

در این حالت اگر شما در مرحله فلاپ و ترن ریز حریف را کال کنید و سپس روی مرحله ریور پول قرار دهید این بلوف زدن می تواند برایتان بسیار گران تمام شود و بر روی میز های سبک خیلی موثر نیست.

پس تا زمانی که حرفه ای نشده اید از این استراتژی استفاده نکنید.

جمع بندی پایانی

بازی‌ Float می‌ تواند در همه سبک های پوکر موثر باشد و این استراتژی یکی از راه هایی است که می توانید با استفاده از آن سود زیادی به دست آورید.

سعی کنید بیشتر به بازیکنانی که یک بار ریز می کنند و سپس فولد می کنند توجه بیش تری داشته باشید.

ممکن است کارت های زیادی در مرحله ترن باشد که باعث شود فکر کنید که باید تسلیم شوید اما به غریزه خود اعتماد کنید و بازی را ادامه دهید.

توجه داشته باشید که بازی شناور در پوکر می تواند یک استراتژی بسیار موثر باشد اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات