باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی

باشگاه فوتبال النصر به عربی نادی النصر السعودی یک باشگاه فوتبال در شهر ریاض در کشور عربستان سعودی است که در لیگ حرفه‌ای عربستان حضور دارد. این باشگاه در سال ۱۹۵۵ تأسیس شده‌است. دربی شهر ریاض عربستان بین تیم‌های النصر و الهلال برگزار می‌شود که مهم‌ترین رقابت باشگاهی در فوتبال عربستان می‌باشد. کریستیانو رونالدو فوق ستاره فوتبال در ژانویه ۲۰۲۳ به این باشگاه پیوست

فهرست مقاله

باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی
باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی

تاریخچه

شروع و پیروزی‌ها ۱۹۵۵–۱۹۸۹
النصر در سال ۱۹۵۵ توسط زید بن مطلق الجعبه پایه‌گذاری شد. الدیویش المطیری. تمرین در یک زمین بازی قدیمی در گشلت الشرطه در غرب آغاز شد. باغ الفتح که در آن یک زمین فوتبال کوچک و یک اتاق کوچک برای محافظت از توپ و پیراهن موجود بود. علاوه بر برادران الجعبه، علی و عیسی العویس از اولین کسانی بودند که در این باشگاه فعالیت نمودند.

این تیم ۹ بار به مقام قهرمانی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان و ۶ بار به مقام قهرمانی جام پادشاهی عربستان نیز رسیده‌است. همچنین باشگاه النصر یک بار مقام قهرمانی و دو بار نایب قهرمانی سوپرجام عربستان را به‌دست آورده‌است.

این تیم در جام باشگاه‌های آسیا فصل ۱۹۹۵ به مقام نایب قهرمانی و در جام برندگان جام آسیا ۹۸-۱۹۹۷ به مقام قهرمانی و در جام برندگان جام آسیا ۹۲–۱۹۹۱ به مقام نایب قهرمانی و در سوپر جام آسیا ۱۹۹۸ به مقام قهرمانی رسید. باشگاه النصر دو بار در فصل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته‌است.

ماجد عبدالله با ۲۵۹ گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است. همچنین وی رکورددار بیشترین حضور با ۲۴۰ بازی برای النصر نیز هست.

باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی
باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی

دوران کریستیانو رونالدو (2023–اکنون)

در 30 دسامبر 2022، النصر پس از اینکه بازیکن پرتغالی منچستریونایتد را با توافق دوجانبه ترک کرد، کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفت. قرارداد رونالدو به مدت دو سال و نیم تا تابستان 2025 اعتبار دارد و مجموعاً 200 میلیون یورو در سال دستمزد دارد که تصور می شود بالاترین دستمزدی است که تا به حال به یک فوتبالیست حرفه ای پرداخت می شود. او تأثیر فوری بر فالوورهای جهانی باشگاه گذاشت، به طوری که حساب اینستاگرام آنها از 860000 فالوور قبل از انتقال او به بیش از 10 میلیون دنبال کننده کمتر از یک هفته بعد افزایش یافت. [4] با این حال، النصر در فصل 2022-2023 در جایگاه دوم قرار گرفت .

در 28 ژوئیه 2023، تنها یک روز پس از اینکه النصر تور جهانی ژاپن خود را در یک بازی دوستانه مقابل اینترمیلان به پایان رساند ، تیم اصلی النصر که از آخرین بازی و سفر خود خسته شده است، مقابل حریف خود، الشباب در مرحله گروهی قهرمانان باشگاه های عربی قرار گرفت . جامی که به تساوی ختم شد. موفقیت النصر بعداً در رویارویی با موناستیر ایالات متحده حاصل شد که در آن رونالدو از مجموع 4 گل به ثمر رسید. در دیدار پایانی مرحله گروهی مقابل ز مالک از مصر، رونالدو موفق شد در آخرین دقیقه بازی را به تساوی بکشاند و صعود باشگاه به مرحله بعد را تضمین کند. باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی

باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی
باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی

در 6 آگوست 2023، النصر در اولین بازی حذفی با راجا کازابلانکا مدافع عنوان قهرمانی روبرو شد که در آن آنها 3-1 پیروز شدند تا به دور بعد راه یابند. در نیمه نهایی در 9 آگوست 2023، رونالدو پس از زدن پنالتی مقابل ال شورتا از عراق، برای اولین بار در تاریخ قهرمانی، جایگاه باشگاه را در فینال تثبیت کرد . باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی

در 12 آگوست 2023، فینال جام قهرمانان باشگاه های عرب برگزار شد. با وجود مصدومیت رونالدو در این مسابقه، النصر موفق شد با زدن 2 گل رونالدو، پیروزی خود را در این مسابقات تضمین کند تا در فینال به الهلال بازگردد . رونالدو با 6 گل بهترین گلزن مسابقات شد و کفش طلا را از آن خود کرد و نواف العقیدی صاحب دستکش طلا شد.

باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی
پیشنهاد:

برترین سایت شرط بندی در ایران 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات