با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم + آموزش تصویری

با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم

یکی از سخت‌ ترین تصمیم‌ ها در این سبک از بازی پوکر این است که با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم و چه دست‌ هایی را فولد کنیم و با چه دست هایی در پوکر آنلاین بازی کنیم.

به همین دلیل قصد داریم که رتبه بندی دست پوکر را بررسی کنیم و به شما بگوییم که چه عواملی تعیین می‌ کنند که باید دست ها را نگه دارید یا فولد کنید.

این ارزش گذاری دست ها در انواع بازی پوکر مانند: پوکر اوماها، پوکر هولدم، پوکر های لو، پوکر روسی،پوکر چینی، پوکر هدزآپ، پوکر رز،پوکر سه کارته، و … چه بصورت پوکر لایو و پوکر کش گیم و یا تورنمنت پوکر میتواند متفاوت باشد،

به طور کلی اگر کارت هایی با خال یکسان مشابه در نظر گرفته شوند، برای شروع بازی هولدم 169 مدل کارت به بازیکن ارائه خواهد شد.

در نتیجه اگر شما دو کارت یکسان دریافت نکنید، تنها دو حالت وجود دارد و خال های این کارت ها می تواند متفاوت یا یکسان باشند.

علاوه بر آن کارت ها می توانند به صورت متوالی و یا با فاصله قرار بگیرند. بنابراین دست های شروع کننده در پوکر تگزاس هولدم به پنج دسته اصلی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

  • پیر (pair)
  • خال یکسان و متوالی (Suited connectors)
  • متوالی بودن (Connected)
  • خال مشابه با فاصله (Suited unconnected)
  • خال غیر مشابه و با فاصله (Unconnected)

توجه داشته باشید که کارت های Unconnected از یکدیگر فاصله دارند و هر چه این فاصله بیشتر باشد، شما شانس کمتری برای رسیدن به استریت خواهید داشت.

به عنوان مثال فرض کنید که شما 73 را در دست دارید بنابراین برای ایجاد استریت به شماره های 4 تا 6 در فلاپ نیاز خواهید داشت. اما اگر کارت شما 8-10 باشد، به راحتی با کارت های QJ9 و 679 به استریت خواهید رسید.

اولین گروه دست های خوب پوکر هولدم

اولین گروه دست های خوب پوکر هولدم

بهترین دست ها به عنوان کارت پرمیوم شناخته می شوند و بین بازیکنان پوکر در مورد اینکه کدام دست برای شروع بازی بهتر است و این که با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم اختلاف نظر وجود دارد.

اما اکثرا افراد گروه اول را شامل AA (پاکت آس) و KK (پاکت کینگ) می دانند. این گروه شامل قوی ترین کارت ها در بازی هولدم است ولی شما در اکثر موارد این کارت ها را دریافت نمی کنید.

در واقع شما به طور تقریبی بعد از ​​هر 110 دست بازی ممکن است کارت های AA و KK را دریافت کنید.

با این حال باید بدانید که حتی این دست را می توان شکست داد و این وقتی در مقابل چند بازیکن باشید بیشتر رخ می دهد. در نتیجه شما باید در پری فلاپ ریز کنید تا بازیکنان کمتری وارد بازی شوند.

البته اگر کارت KK داشته باشید شرایط کمی تغییر می کند و اگر فلاپ آس بخورد شما در مقابل هر بازیکنی که یک کارت آس دارد شکست خواهید خورد.

اگرچه این کارت ها دست های بسیار قوی هستند اما مطمئنا شکست ناپذیر نیستند.

گروه دوم دست های خوب پوکر هولدم

اگر شما هم نمی دانید که باید با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم باید گروه بندی دست های خوب پوکر را یاد بگیرید. گروه شماره 2 در بازی پوکر هولدم شامل QQ (پاکت دام)، JJ (پاکت جک)، Aks (آس کینگ) می باشد.

بدون شک کارت های QQ و JJ دست‌ های قوی‌ هستند و می‌ توانند در اکثر موارد به شما اطمینان دهند که دست خوبی دارید.

البته این دست ها از AA و KK ضعیف ترند اما در مقایسه با کارت های دیگر برتر هستند. هم چنین در بعضی مواقع نادر اتفاق می افتد که این کارت ها در مقابل کارت های AA و KK قرار بگیرند.

بنابراین سعی کنید با این کارت ها خوب بازی کنید و به طور منظم با آن ریز انجام دهید.

جالب است بدانید که کارت AK در زبان پوکر به نام بیگ اسلیک شناخته می شود و اگر خال مشابه داشته باشد این نام به سوپر اسلیک تغییر پیدا می کند که پتانسیل بسیار خوبی برای بازی دارد.

این دست در مقایسه با AA و KK بسیار ضعیف است و از نظر ارزش با کارت های QQ و JJ در یک رتبه قرار می گیرد.

توجه داشته باشید که AK با خال یکسان یا متفاوت نسبت به دست های قوی دیگر مانند AJ، AT و AQ برتری ویژه ای دارد که در مراحل پایانی مسابقات باعث آل این دادن بازیکن می شود.

گروه سوم دست های خوب پوکر هولدم

اگر شما هم درباره این که با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم سوال دارید باید با گروه سوم از دست های خوب پوکر هولدم نیز آشنا شوید که شامل TT، AK، AQs، AJs، KQs می باشد.

این گروه نیز جزو دست های برتر محسوب می شود و شما باید با تمام این دست ها در پری فلاپ ریز کنید. توجه کنید که دست های AQ و AJ بسیار قوی هستند و می توانند هر ترکیب A-x را شکست دهند.

البته باید مراقب باشید که اگر ری ریز شدید امکان ریختن آن را داشته باشید در غیر این صورت ممکن است تمام چیپ پوکر خود را از دست بدهید.

کارت کیکر در پوکر هولدم

کیکر به کارتی که ارزش کمتری در مقایسه با کارت های دیگر دارد گفته می شود. برخی از بازیکنان با کارت هایی مانند آس هم بازی می کنند ولی مطمئنا این کار نتیجه خوبی برای آن ها نخواهد داشت.

مثلا فرض کنید یک بازیکن کارت A6 دارد و در فلاپ با A83 مواجه می شود. در این جا بازیکن یک پیر متوسط ​​در دست دارد و بازی در این شرایط بسیار دشوار است.

توجه داشته باشید که بازیکن در فلاپ با A6X مواجه شود و بازیکن به دو پیر تبدیل شود در حدود 2% است بنابراین سعی کنید تا زمانی که نحوه بازی با کارت های آس و کیکر را یاد نگرفته اید با آن ها رو به رو نشوید.

اما یکی از مزیت‌ های کارت Ax و Kx این است که اجباری در بازی کردن با آن ها نیست و در مواقع نیاز می توانید از آن ها استفاده کنید.

عوامل تعیین ارزش دست در بازی پوکر هولدم

نقش بازیکنان:

تعیین این که با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم و ارزش هر دست تا حد زیادی به بازیکنان حاضر در میز بستگی دارد و اگر 9 یا 10 بازیکن روی میز باشند، ارزش دست شما در مقایسه با میز های خلوت تر کمتر خواهد بود.

به عنوان مثال، دستی مانند KJ در یک میز کامل بسیار ضعیف است اما با کاهش تعداد بازیکنان به یک دست قوی تبدیل می شود.

پات ریز خورده:

برای اینکه بدانیم با چه دستی وارد بازی شویم باید از رایز خوردن پات اطمینان حاصل کنیم.

زیرا اگر پات توسط یک بازیکن ریز شده باشد دست های شروع بازی تغییر خواهد کرد و اگر دست توسط بازیکن دیگری ری ریز شده باشد شما باید با دستان بسیار قوی وارد بازی شوید.

نقش پوزیشن ها:

موقعیت شما بر روی میز تاثیر زیادی بر روی دست و نحوه بازی شما دارد و موقعیت هایی که آخرین میز هستند اغلب پوزیشن بهتری دارند زیرا می توانند حرکات حریف خود را تشخیص دهند.

پس باید توجه داشته باشید که پوزیشن ها تا حد زیادی بر روی اینکه با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم موثر هستند.

کارت های Suited در بازی پوکر

توجه داشته باشید که دست هایی با خال یکسان نسبت به دست هایی با خال غیر مشابه برتری دارند زیرا احتمال فلاش شدن در آن ها وجود دارد.

البته باید بدانید که احتمال فلاش شدن بر روی فلاپ در حدود 0.08 درصد و احتمال فلاش شدن در مرحله ریور چیزی معادل 6.5 درصد است. بنابراین صرفا به خاطر کارت های یکسان خال وارد پات نشوید.

چارت های بازی پوکر هولدم

اگر در بازی پوکر تازه وارد هستید بهتر است از چارت ها به عنوان یک منبع اصلی برای خود استفاده کنید.

بهترین چارت ها برای بازیکنان شامل No Limit وFixed Limit  می باشد که بازیکنان مبتدی می توانند از آن ها به عنوان مرجع استفاده کنند.

اما زمانی که بازیکنان به اندازه کافی در مورد بازی تجربه کسب کنند می توانند سبک بازی خود را بسازند.

این نقشه ها فقط در قالب یک دستورالعمل هستند و هیچ گونه قانونی در آن ها وجود ندارد. توجه کنید که هیچ چارتی برای این که بگوید با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم وجود ندارد.

زیرا بازی پوکر به عوامل و شرایط مختلف بستگی دارد و این شرایط برای هر میز متفاوت است و نمی توان آن را در قالب نمودار و فرمول نشان داد.

عوامل زیادی تعیین می کنند که چه زمانی باید Loose و چه زمانی باید tight بازی کنید ولی اگر دست شما در چارت های ذکر شده نباشد دلیل خوبی برای فولد کردن وجود دارد.

بنابراین سعی کنید از چارت های معرفی شده استفاده کنید تا بتوانید برای هر حرکت خود در بازی دلیلی منطقی بیاورید.

جمع بندی پایانی

سعی کنید با هر کارتی بازی نکنید یکی از راه های شناخته دست های مناسب استراتژی GTO در پوکر است و بشما کمک میکند راحتر بفهمید با هر دستی نباید بازی کنید. زیرا همه کارت ها ارزش بازی کردن را ندارند. اکثر بازیکنان با دیدن کارت هایی با خال مشابه و یا کارت عکس دار شامل آس یا شاه به فکر شروع بازی می افتند.

پس اگر می پرسید که با چه دست هایی در پوکر هولدم بازی کنیم باید بگوییم که تنها باید با کارت های با ارزش با توجه به شرایط میز وارد بازی شوید.

با به دست آوردن تجربه شما می توانید دست شروع بازی خود را گسترش دهید اما تا آن زمان سعی کنید فقط با کارت های قوی بازی کنید.

زیرا سرمایه گذاری برای همه دست ها معمولا باعث می ‌شود که بازیکن افت کند و زمینه باخت او فراهم گردد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات