بیلی آیلیش (Billie Eilish) کیست؟ + دستاورد های بیلی آیلیش

در این مقاله می خواهیم به شرح بیوگرافی بیلی ایلیش با نام کامل بیلی آیلیش پایرت بیرد اوکانل خواننده و ترانه سرای آمریکایی بپردازیم ،او که در سن ۱۵ سالگی با نخستین آهنگ با نام چشمان اقیانوسی به  شهرت عجیبی در جهان رسید امروزبا میلیون ها طرفدار در صنعت موسیقی آمریکا به کار خود ادامه می دهد.

نام بیلی آیلیش پایرت بیرد اوکانل
سال تولد 2011
محل تولد لس انجلس-کالیفرنیا
حرفه -پیشه خواننده –ترانه سرا
سبک پاپ ، الکترو پاپ، دارک پاپ

بیلی آیلیش (Billie Eilish) کیست؟

بیلی آیلیش پایرت بیرد اوکانل (دزد دریایی) در 18 دسامبر سال 2001 در لس انجلس ،کالیفرنیا به دنیا آمد،او یک برادر بزرگتر از خود به نام فینیاس دارد،مادر بیلی مگی بایرد معلم ،بازیگر و فیلمنامه نویس و پدرش پاتریک اوکانل کارگر ساختمانی  که به‌عنوان بازیگر به صورت نیمه‌وقت کار می‌کرد و در فیلم‌هایی  مثل مرد آهنی ظاهر شده بود. پدر و مادر آیلیش هردو موسیقی‌دان‌های آماتور هستند. نژاد بیلی ایرلندی و اسکاتلندی بوده و همچنین از طریق لقاح مصنوعی به دنیا آمده است. بیلی  گیاهخوار بزرگ شده‌است و به‌طور مرتب در رسانه‌های اجتماعی از وگانیسم دفاع می‌کند.

بیلی در اکتبرسال 2015 تک‌آهنگ چشم‌های اقیانوسی را که متن آن توسط برادرش فینیاس نوشته‌شده بود، ضبط کرد و آن را به معلم رقصش فرستاد تا به او برای درست کردن ویدئوی رقص این تک‌آهنگ کمک کند،چشم‌های اقیانوسی در سال 2015 به عنوان اولین تک‌آهنگ بیلی در ساوندکلاود منتشر شد. موزیک‌ویدئوی آن در 24 مارس همان سال و ویدئوی رقص بیلی روی این آهنگ در 22 نوامبر بیرون آمد. تک‌اهنگ چشم‌های اقیانوسی به‌طور گسترده توسط دارک‌روم و اینتراسکوپ رکوردز منتشر شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد آیلیش در آن سال تک‌آهنگ شش فوت زیر را نیز بیرون داد،. او در ژانویه سال 2017 یک آلبوم چندآهنگه دربردارنده 4 ریمیکس از آهنگ چشم‌های اقیانوسی بیرون داد.

پس از موفقیت‌هایی که چشم‌های اقیانوسی به دست آورد، او در 24 فوریه 2017 تک‌آهنگ دل‌درد را بیرون داد.فینیاس تهیه‌کننده این آهنگ بود و در نوشتن متن آن نیز همکاری کرده‌بود. موزیک‌ویدئوی آن در 22 مارس 2017 بیرون آمد. در 30 مارس آهنگ بی‌حوصله را به عنوان موسیقی متن برای سریال 13 دلیل برای اینکه بیرون داد.در 30 ژوئن 2017 تک‌آهنگ تماشا را بیرون داد. در 11 ژوئیه 2017 تک‌آهنگ میمون‌صفت را بیرون داد و خبر انتشار آلبوم جدیدش، به من لبخند نزن، را نیز اعلام‌کرد. آیلیش در هر جمعه ماه ژوئیه یک آهنگ از این آلبوم را بیرون می‌داد. در همین ماه آهنگ‌های دیگر نمی‌خواهم تو باشم و پسر من منتشر شدند. به من لبخند نزن در 11 اوت 2017 بیرون آمد. او با همکاری رپر آمریکایی، وینس استیپلز، ریمیکسی برای آهنگ تماشا ساخت.

بیلی در 29 مارس 2019 البوم وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌ریم؟ را منتشر کرد. آیلیش در 27 آوریل 2021 در اینستاگرامش اعلام کرد که دومین آلبوم خود، خوشحال‌تر از همیشه، را به‌طور کامل در 30 ژوئیه منتشر می‌کند. این آلبوم حاوی 16 ترانه است.

دستاورد های بیلی آیلیش

دستاورد های بیلی عبارت‌اند از هفت جایزه گرمی، دو جایزه موسیقی آمریکا، دو رکورد جهانی گینس، سه جایزه موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی و یک جایزه بریت. او جوانترین فرد و دومین فردی است که موفق به کسب چهار جایزه رده اصلی بهترین هنرمند جدید، ضبط سال، ترانه سال و بهترین آلبوم سال شده‌است. در سال 2019 او در فهرست «100 فرد آینده» مجله تایم قرار داده شد؛ افزون بر این، طبق گفته انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا، آیلیش بیست و ششمین هنرمند دارای بیشترین گواهی نامه در دوره تک‌آهنگ‌های دیجیتالی است.

ازدواج و عشق بیلی

بیلی آیلیش از سن 12 سالگی طرفدار جاستین بیبر بود و می گوید که او عشق اول زندگی اش بوده است. همیشه برای داشتن جاستین گریه می کرد و آرزو داشت که با جاستین بیبر رابطه عاشقانه داشته باشد.

 

بیماری نشانگان توره

بیلی  سال 2018 اعلام کرد به بیماری «نشانگان توره» مبتلاست ، این بیماری عصبی باعث می شود ترکیبی از حرکات و صداهای ناخواسته از شخص بروز کند.

فینیاس

بیلی گفته با اینکه برادرم 4.5 سال از من بزرگتر است اما خیلی خوب باهم کنار می آییم ، ما بهترین دوستان هم هستیم و ساعت ها می توانید بیدار بمانیم و صحبت کنیم برادرم به عقاید من احترام می گذارم و من به او احترام می گذارم ، حتی اگر نظرات مشابهی نداشته باشیم

از لباس گشاد تا آرایش نامتعارف بیلی

در سال 2017 بیلی اظهار کرد که دوست دارد بیرون از منطقه راحتی خود لباس بپوشد تا احساس کند توجه همه اطراف را به خود جلب می کند

او سعی می کند برخلاف آنچه دیگران می پوشاند لباس بپوشید و ترجیح می دهد با لباس های گشاد و آرایش های نامتعارف دیده شود.

دارایی و ثروت بی آیلیش

در آوریل سال 2022 ارزش خالص دارایی های بیلی بیشتر از 25 میلیون دلار برآورد شد که بیشتر درآمدش را صرف خرید جواهرات و برندهای لوکس ساعت می کند.

برندهای مورد علاقه اش شامل؛ برند «هرمس» ، «رادو» ، «کارتیه» و…است.

سوالات متداول

  • علت تفاوت پوشش بیلی با بقیه افراد مشهور چیست؟

بیلی  ترجیح می دهد با لباس های گشاد و آرایش های نامتعارف دیده شود.

  • بیلی با چه آهنگی به شهرت رسیده است؟

بیلی با تک آهنگ چشمان اقیانوسی به شهرت رسید.

  • بیلی چقدر دنبال کننده در اینستاگرام دارد ؟

او بیشتر از 110 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

بیوگرافی چارلی پوث خواننده آمریکایی، روابط و حواشی و بهترین آهنگ ها

بیوگرافی تیلور سوئیفت (Taylor Swift) خواننده آمریکایی، روابط و حواشی

بیوگرافی جوردانا بروستر بازیگر سریع و خشن، زندگی خصوصی و همسر

امتیاز شما به این مطلب

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات