بیوگرافی الیور کان Oliver Kahn

این پست درباره بیوگرافی الیور کان Oliver Kahn است. الیور رالف کان کاپیتان و بازیکن پیشین تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ و مدیر عامل این باشگاه بود اما پس از قهرمانی بایرن مونیخ از سمت خود برکنار شد بسیاری از الیور کان به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال یاد می‌کنند. با ادامه این پست با سایت همراه باشید.

الیور کان کیست؟

الیور کان کیست؟

اولیور کان یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال جهان است؛ کان تنها دروازه‌بانی است که عنوان بهترین بازیکن جام جهانی در سال 2002 که بازیکنان بسیار بزرگی همچون رونالدو نازاریو، ریوالدو، زیدان، روبرتو کارلوس رونالدینیو حضور داشتند را از آن خود کرده‌ است. درسال 2014 مسابقات جام جهانی در شبکه ZDF که الیورکان مفسر بازی‌ های ملی آلمان بود، ریوالدو اسطوره سابق برزیلی‌ها در برنامه حضور پیدا کرد و همگان را شگفت زده کرد.

در اواسط برنامه بود که ریوالدو پیراهنی که در سال 2002 از اولیور کان به رسم یاد بود گرفته بود را در مقابل دوربین به نمایش گذاشته و از اسطوره آلمان ها درخواست امضا بر روی پیراهن را کرد و الیورکان نیز با کمال میل پیراهن را امضا کرده و دوباره تقدیم ریوالدو کرد.

وقتی در رابطه با نگهداری پیراهن کان از ریوالدو سؤال شد الیور کان در جواب مجری شبکه گفت من این پیراهن را با عشق در خانه نگهداری می‌ کنم چون که این پیراهن متعلق به بهترین دروازبان فوتبال بوده و برای من دارای احترام فراوانی است.

همسرم روزی به من گفت که این پیراهن امضا الیورکان را کم دارد و من نیز در جمع خانواده به همسر و فرزندانم قول دادم که هر طور شده خود را روزی به اولیور کان رسانده و امضا را از الیور کان بگیرم. من و اولیور کان دوستان بسیار خوبی برای هم هستیم.

در سال 2008 ورزشگاه آلیانز آرنا که تماشاگر خداحافظی دروازبان افسانه‌ای اش بود در میان 80 هزار تماشاگر در مونیخ اولیورکان دستکش‌ هایش را در سن 39 سالگی آویخت تا این گونه پایانی باشد بر دروازه‌بانی که به عقیده بزرگ‌ ترین مربیان و کارشناسان فوتبال که می‌ گویند همتایش نخواهد آمد. در شب خداحافظی الیورکان اتفاق عجیبی افتاد. کان با پیراهنی پای بر میدان گذاشت که تمام تاریخ باشگاه بایرن مونیخ با فونت بسیار ریز بر روی آن حکاکی شده بود.

باشگاه بایرن مونیخ با این کار قصد داشت که به تمام نگاه‌ های دنیا یادآور باشد که باشگاه ما تاریخش را مدیون این مرد بزرگ است و اینگونه بود که افسانه فوتبال دنیا با دور افتخار و با چشمانی گریان با هواداران خداحافظی کرد و به دوران طلایی و باشکوه خود پایان بخشید.

آلمان ها در شرایطی در جام جهانی 2002 پای بر میدان گذاشتند که جز دروازه‌بانشان ستاره نامی در ترکیب خود نمی‌ دیدند و حتی خود مردم آلمان انتظاری ازتیم خود نداشتند تا به نیمه نهایی راه یابد ولی به یکباره ستاره دروازه‌بانی خود را پر فروغ یافته و الیورکان افسانه ای با درخشش و واکنش‌ های استثنایی خود یک تنه تیم ژرمن‌ ها را به فینال رساند و جواب تمام منتقدان خود را در آن سال داد.

اما از شانس بد اولیور کان و ژرمن‌ها درمقابل کره جنوبی جنوبی در دقیقه 79 اولیور کان از ناحیه تاندون دست چپ و انگشت شست دچار مصدومیت شدیدی گردید و قادر نبود با آن وضعیت مصدومیت آلمان هارا که خود یک تنه به فینال رسانده بود همراهی کند ولی با اصرار و فشار رودی فولر مربی وقت آلمان‌ها بر دکتر تیم ویل هرمان مولر ولفارت که هر طور شده باید اولیور کان در بازی پایانی در قفس توری قرار بگیرد و در نهایت اولیور درون دروازه ایستاد لیکن مجدد در بازی فینال از سوی لوسیو مدافع حریف دچار ضربه به نقطه آسیب دیده شد تا مشکلات و آسیب دیدگی الیور کان دو چندان شود تا آن اشتباه معروف و ریباند توپ در مقابل رونالدو بزرگ تا دروازه ژرمن‌ ها فرو ریزد و به مقام دومی بسنده کرده و کره را ترک کردند.

اینستاگرام الیور کان

اینستاگرام الیور کان

الیور کان در صفحه اینستاگرام خود 1.1 میلیون دنبال کننده دارد و 636 پست منتشر کرده است.

عکس های جدید الیور کان

عکس های جدید الیور کان

عکس های جدید الیور کان

عکس های جدید الیور کان

عکس های جدید الیور کان

❤️ 📝 بیوگرافی های پیشنهادی

😍 چقدر خوشت اومد !

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات