بیوگرافی چِن + فعالیت های هنری

کیم جونگ دائه با نام هنری چِن خواننده و ترانه سرای اهل دایجون کره جنوبی می باشد. او عضو گروه پسرانه کره جنوبی و چینی اکسو (Exo) است. جدای از فعالیت‌ های گروهش، چن همچنین آهنگ‌ هایی را برای درام‌ های تلویزیونی مختلف ضبط کرده است. مهم‌ ترین آن‌ ها “بهترین شانس” برای مشکلی نیست، این عشق است در سال 2014 و “هر زمان” برای نوادگان خورشید در سال 2016 هستند. شما می توانید در ادامه ی این مطلب از مجله شانس با زندگی شخصی و آثار موسیقیایی چن بیش تر آشنا شوید.

بیوگرافی چِن

کیم جونگ دائه متولد 21 سپتامبر 1992 که بیشتر با نام هنری چن شناخته می‌ شود، خواننده و ترانه‌ سرای اهل کره جنوبی است. او در محله جونگ وانگ دونگ سیهونگ بزرگ شد. او عضو گروه پسرانه اکسو (Exo)، زیرگروه آن Exo-M و زیر واحد آن Exo-CBX است. همچنین در پروژه های SM SM the Ballad شرکت کرده است. در سال 2011 در سن 19 سالگی کارآموز SM Entertainment از طریق Casting System این شرکت شد. در 29 دسامبر 2011، به طور رسمی به عنوان چهارمین عضو اکسو معرفی شد. او اولین حضور عمومی خود را به عنوان عضو اکسو در کنار لوهان، تائو و کای در SBS Gayo Daejeon در سال 2011 انجام داد. در ماه مارس، چن MBA رسانه های تبلیغاتی در دانشگاه سایبری هانیانگ پذیرفته شد.

نام و نام خانوادگی چن (کیم جونگ دائه)
محل تولد دایجون (کره جنوبی)
تاریخ تولد 21 سپتامبر 1992
شغل خواننده و ترانه سرا
اینستاگرام (70K) chen_music
بیوگرافی چن

فعالیت های هنری

سال 2014، چن به گروه تصنیف اس ام ملحق شد که ابتدا توسط SM Entertainment در سال 2010 تشکیل شد. برای آلبوم دوم گروه یعنی نفس، او نسخه چینی تک آهنگ اصلی “نفس” را با ژانگ لیین خواند. در ژوئیه 2014، چن اولین آهنگ انفرادی خود را پس از اولین آهنگ خود با عنوان “بهترین شانس” به عنوان یک موسیقی متن اصلی برای درام SBS با نام اشکالی ندارد، این عشق است منتشر کرد. بهترین شانس به ترتیب در پنجمین دوره جوایز So-Loved و شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم جوانان سئول جایزه “بهترین OST توسط یک هنرمند مرد” و “بهترین آهنگ OST” را دریافت کرد. چن همچنین به عنوان یک مجری ویژه در سومین جایزه ستاره APAN در 11 نوامبر 2014 دعوت شد. او این آهنگ را به صورت زنده اجرا کرد.

در آگوست 2015، او اولین تئاتر موزیکال خود را انجام داد. او همچنین در یازدهمین دوره از برنامه تلویزیونی موسیقی King of Mask Singer با نام مستعار “مرد گیتار افسانه ای” شرکت کرد و نایب قهرمان شد. در ژانویه 2016، چن آهنگ جان لنون “تصور کن” را با پیانیست استیو برکات در مرکز هنرهای نمایشی سجونگ به عنوان بخشی از پروژه تصور کنید یونیسف اجرا کرد. آگوست 2016، چن با شیومین و بکهیون دیگر اعضای اکسو در یک موسیقی متن اصلی با عنوان “برای شما” برای درام شبکه SBS با نام عاشقان ماه همکاری کرد. در اکتبر، او با دی جی آلسو در آهنگ دیگری به نام “سال ها” همکاری کرد. سپس همراه با بکهیون و شیومین، او عضو اولین واحد فرعی Exo-CBX شد.

در ژانویه 2017، چن با Dynamic Duo در آهنگی به نام Nosedive همکاری کرد و اولین هنرمندی شد که در پروژه همکاری گروه “Mixxxture” حضور داشت. این آهنگ در نمودار دیجیتال Gaon به رتبه دوم رسید. در 8 مارس 2019، SM Entertainment تایید کرد که چن در حال آماده سازی برای اولین آلبوم انفرادی خود است، که قرار بود در آوریل منتشر شود. این آلبوم متشکل از شش آهنگ، در 1 آوریل با عنوان خداحافظ زیبا منتشر شد.

خدمت سربازی

او در 26 اکتبر 2020 به عنوان سرباز وظیفه ثبت نام کرد. او در 25 آوریل 2022 ترخیص شد.

اختلاف با آژانس SM Entertainment

در 1 ژوئن 2023، اعلام شد که چن، بکهیون و شیومین به دلیل پرداخت معوقه و معاملات نامعقول، قرارداد خود را با SM Entertainment پایان دادند. در 19 ژوئن، SM و سه عضو اعلام کردند که هر دو طرف اختلافات خود را بر سر اختلاف قرارداد حل کرده اند و اعضا تصمیم گرفته اند در آژانس بمانند.

چِن
چِن

وضعیت تاهل

در 13 ژانویه 2020، چن در یک مراسم خصوصی ازدواج آینده خود را با دوست دخترش اعلام کرد. همچنین اعلام شد که نامزد چن باردار است و اولین فرزند آنها، یک دختر، در 29 آوریل به دنیا آمد. در 19 ژانویه 2022، همسرش دومین فرزند خود را به دنیا آورد. در 16 آگوست، آژانس SM Entertainment گفت، عروسی چن که به دلیل شرایط کووید 19 قادر به برگزاری آن نبود، در اکتبر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مون ته ایل؛ خواننده کره جنوبی

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات