تیلت شدن در پوکر به چه معناست؟ + دانش خود را بالا ببرید

تیلت شدن در پوکر به چه معناست؟

اصطلاح تیلت Tilt یا تیلت شدن در پوکر زمانی در بازی پوکر به کار می رود که بازیکن حالتی عصبانی یا از کوره در رفته را از خود نشان دهد.

به طور کلی تیلت شدن در پوکر ناشی از بد شانسی یا از دست دادن یک پات سنگین است ولی می تواند به دلیل برخی مشکلات دیگر مانند باخت های پیاپی نیز اتفاق بیفتد.

وقتی شما ضعیف و غیر منطقی بازی می کنید دست قوی که دارید به دست ضعیف حریف می بازد و منجر به باخت شما می شود.

در این وضعیت شما دچار سردرگمی می شوید و حالت تیلت اتفاق می افتد. توجه داشته باشید وقتی که شما بد بازی می کنید یا در بازی و یا تورنمنت پوکر مرتکب اشتباه شوید، تیلت محسوب نمی شود.

ممکن است اکثر افراد با این موضوع موافق نباشند اما وقتی که به دلیل خستگی یا بازی بیش از حد تمرکز خود را از دست می دهید وضعیت تیلت نیست.

مگر اینکه با آگاهی از وضعیتی که دارید خود را در معرض خطر قرار دهید. بنابراین وقتی احساسات خود را در بازی شرکت می دهید و از استراتژی های اشتباه استفاده می کنید بدون شک شما Tilt شده اید.

دانش خود را بالا ببرید

داشتن دانش به شما قدرت می دهد زیرا شما تا زمانی که نفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است نمی توانید بر آن غلبه کنید.

هر زمان که در یک بازی بر اساس احساسات خود تصمیم بگیرید شما Tilt شده اید. وقتی که شما روی مرحله ریور یک کال  سنگین انجام می دهید و فکر می کنید که حریف شما سعی در دزدیدن پات دارد شما تیلت شده اید.

یا اگر دستی را که می ‌دانید ارزش ریز کردن دارد را فقط به خاطر احساس ترس از دست دادن چیپ ها چک می دهید شما دچار تیلت شده اید.

تیلت کردن می تواند در یک دست اتفاق بیفتد اما معمولا از زمان شروع تا زمانی که بازی را ترک می ‌کنید اتفاق می‌ افتد زیرا در این مدت یا احساسات شما به حالت عادی برمی ‌گردد یا پول و چیپتان تمام می ‌شود.

توجه داشته باشید که هر بازیکنی Tilt می شود و هیچ بازیکنی از این اتفاق در امان نیست اما بازیکنان حرفه ای اغلب تیلت نمی شوند و یا آن را کنترل می کنند.

زیرا این افراد پس از کسب تجربه زیاد در طول بازی در برابر تیلت شدن مقاوم شده اند. بنابراین دستیابی به این سطح از مقاومت در برابر تیلت شدن در پوکر باید هدف همه بازیکنان باشد.

تیلت شدن در سبک های مختلف پوکر

شاید برای شما هم سوال شده باشد که آیا در انواع بازی های پوکر و یا پوکر آنلاین تیلت شدن رخ می دهد؟

در پاسخ باید بگوییم که بله این موضوع مربوط به بازیکنان است و به بازی ارتباطی ندارد و فقط بعضی از بازیکنان در مقابل آن آسیب پذیرتر هستند.

از انواع بازی پوکر میتوان به لیست زیر اشاره کرد :

  • پوکر هولدم
  • پوکر هولدم پات لیمیت
  • بازی پوکر اوماها
  • پوکر سه کارته
  • پوکر روسی
  • پوکر چینی
  • پوکر های لو
  • پوکر رز
  • پوکر لایو
  • پوکر کش گیم

البته بازی هایی که به زمان پاسخ گویی سریع تری نیاز دارند و یا میزهای سنگین بیش تری اجرا می کنند شرایط خوبی را برای تیلیت شدن در پوکر فراهم می آورد وعوامل موثر Tilt در آن ها قوی تر عمل می کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا انواع تیلت در پوکر را با هم بررسی کنیم.

معرفی تیلت Berserker  

تشخیص این نوع Tilt بسیار آسان و غلبه بر آن دشوار است. تیلت برسرکر با سبک بازی لوز تهاجمی همراه است و بازیکنی که از باخت خود عصبانیست تلاش می کند تا آن را با ادامه دادن بازی و ریز کردن جبران کند.

به عبارت دیگر هر دستی که این بازیکن می گیرد شرایط لازم را دارد بنابراین با این دست ها اورپلی می کند و کال و بلوف های غیر منطقی می زند.

نتیجه نهایی برای این بازیکن معمولا این است که بعد از دست دادن سرمایه بسیار صدمه می بیند و اعتماد به نفس خود را از دست خواهد داد و سپس با ناامیدی میز را ترک می کند.

معرفی تیلت lily livered

این تیلت به اندازه تیلت برسرکر واضح نیست و دقیقا نقطه مقابل آن قرار دارد.

تایت پسیو بودن در واقع نوعی تایت مخفیانه است و این بازیکن سعی می کند از دیده شدن و ضربه خوردن توسط دیگران محفوظ بماند. علاوه بر آن بیش تر اوقات این بازیکنان حتی نمی دانند که تیلت هستند.

این افراد همیشه به دنبال دلیلی برای فولد دادن هستند و در برابر هر دلیلی برای ریز کردن مقاومت می کنند.

از آنجایی که این Tilt دقیقا برعکس تیلت برسرکر است دلایل اتفاق افتادن آن نیز مشابه است و به دلیل یک باخت بد یا باخت طولانی مدت اتفاق می افتد.

اما در این حالت بازیکن عصبانی نمی شود و تلاشی برای برگرداندن پول از دست رفته نمی کند ولی برای از دست دادن پول می ترسد.

با این حال او از بازی خارج نمی شود و مانند یک فرد ناشی بازی می کند. این نوع بازیکنان در مدت کوتاه پول زیادی از دست نمی دهند ولی در دراز مدت به دلیل ریز ندادن پات ها مشکل زیادی به وجود می آورد.

معرفی تیلت برنده

توجه داشته باشید که این نوع تیلت می تواند مشکلات جدی برای بازیکنانی ایجاد کند که احساس می کنند همه دست ها را برده اند. احساسات شدید در بازیکنان پس از یک برد می تواند سبک بازی آن ها را تغییر دهد و منجر به شکست شود.

به دلیل برد های اتفاق افتاده بازیکنان احساس می کنند شکست ناپذیر هستند و بازی آن ها لوز تهاجمی می شود.

در این حالت بازیکن با مقدار زیادی چیپ پوکر تازه به دست آمده رو به رو می شود و خود را متقاعد می کند که هیچ اشتباهی انجام نداده است.

سپس این بازیکن با دست هایش اورپلی می کند و برای دست های ضعیف بیش از حد پول می پردازد و در مسیر باخت قرار می گیرد.

هم چنین این تیلت شدن در پوکر زمانی رخ می دهد که بازیکن بیش از حد به چیپ های خود وابسته شود و نتواند به از دست دادن آن ها فکر کند بنابراین این تصمیم می گیرد که با یک بازی تایت و ضعیف چیپ هایش را حفظ کند.

معرفی تیلت بی حوصلگی

معرفی تیلت بی حوصلگی

این تیلت یک مرحله از تیلت Berserker پایین تر است و ناشی از ناامیدی بازیکنان برای خورده نشدن کارت ها در مدت طولانی می باشد.

در نتیجه این بازیکن سعی می کند که باعث تسریع بازی و ایجاد یک اتفاق شود. در این حالت بازیکن کال های غیرمنطقی و غیر نرمال می کند زیرا از دور انداختن کارت های خود خسته شده است.

در این شرایط حتی اگر پشت چند میز نشسته باشید و کارت های متوسطی به شما داده شود که در فلاپ اتفاقی برای آن ها نمی افتد شرایط برای این نوع تیلت مهیا می شود.

اما این نکته که Tilt بی حوصلگی در مقایسه با سایر تیلت ها برای شما بی ضرر است منجر به فریب خوردن شما می شود.

توجه داشته باشید که هیچ چیز بدون ضرری برای تیلت شدن در پوکر پیدا نمی کنید و اگر یک بار به صورت لوز و بدون منطق کال کنید و دچار باخت شوید، راه شما به سمت تیلت برسرکر باز خواهد شد.

معرفی تیلت برای اثبات کردن

این نوع Tilt یک شکل مخفی از تیلت برسرکر است و زمانی اتفاق می‌افتد که  در بازیکن نسبت به حریف خود به دلایلی مانند بحث و جدل یا باخت شرم‌ آور ایجاد می شود.

مشابه تیلت برسرکر بازیکن به سمت یک بازی لوز تهاجمی پیش می رود و با بازی غیر منطقی و بلوف های نا معقول حریف را به سخره می گیرد.

چنین بازیکنی سبک بازی خود را به روش های مختلف تغییر می دهد و بازی های متفاوتی را در بازی خود اجرا می کند تا به سایر بازیکنان نشان دهد که یک بازیکن حرفه ای است.

اگر این فرد خوش شانس باشد، تغییرات بازی او باعث باخت کم می شود در غیر این صورت او کل استک خود را از دست خواهد داد.

معرفی تیلت دلسردی

زمانی که یک بازیکن در یک دوره زمانی طولانی دچار باخت شود این باور در ذهنش ایجاد می شود که نمی تواند برنده شود و احساس می کند که با هر روش معقولی که بازی کند بازنده خواهد شد.

بنابراین این فرد به دلیل احساس بدی که نسبت به خودش دارد همه دست هایش را فولد می کند و هیچ تلاشی نمی کند تا خوب بازی کند.

این بازیکن دیگر برای برنده شدن تلاش نمی کند و تسلیم می شود. بدون شک این فرد می تواند بازی را ترک کند اما یکی از نشانه های اصلی تیلت شدن در پوکر این است که بازیکن برای ترک بازی سماجت به خرج می دهد.

بنابراین او در بازی می ماند و با بازی لوز تهاجمی بقیه پول خود را دور می اندازد.

جمع بندی پایانی

شما ممکن است یک بازیکن حرفه ای باشید که تمام ترفند های بازی پوکر را بدانید و یا به راحتی دست حریف مقابل را بخوانید. اما اگر شما Tilt شده باشید هیچ کدام از این مهارت ها به شما کمکی نمی کند.

زیرا اگر نتوانید تیلت شدن در پوکر را کنترل کنید برنده شدن در دراز مدت غیرممکن است و بدون آگاهی انجام این کار امکان پذیر نخواهد یود.

شما باید بدانید که زمانی که تصمیمات خود را از روی احساسات، ترس نگرانی و یا غیره می گیرید در بازی پوکر تیلت شده اید.

در این حالت نوبت به آن می رسد که راه حل مواجهه با این مشکل را پیدا کرده و یا قبل از اتفاق افتادن از آن جلوگیری کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات