جزییات عجیب قرارداد نیمار با الهلال

نیمار تصمیم گرفت که پی اس جی را به سوی الهلال عربستان ترک کند و بدین ترتیب این بازیکن برزیلی به کهکشانی جدید لیگ عربستان تبدیل شد.

به گزارش فوتبالی، الهلال پس از تلاش ناکام برای خرید مسی و امباپه در نهایت جذب ستاره فوتبال برزیل را نهایی کرد و نیمار به ستاره جدید این تیم در کنار روبن نوس، میلینکوویچ ساویچ، کالیدو کولیبالی و مالکوم تبدیل شد.  

نیمار دومین ستاره پردرآمد لیگ فرانسه پس از کریستیانو رونالدو خواهد بود که البته در کنار دستمزدش، شروط جالبی را برای امضای قرارداد داشته است که سان برخی از این شروط را مشخص کرده است.

نیمار از الهلال عربستان خواستار اتاقی 25 خوابه شده است. در حقیقت او نه یک، نه ده بلکه 25 اتاق در منزل خود خواهد داشت تا کل دوستان و اقوامش بتوانند به عمارت او بیایند. او خواستار یک استخر با ابعاد 40 در 10 متر و سه سونا شده است. پنج خدمتکار به صورت تمام وقت در خانه او مشغول به کار خواهند بود و آشپز شخصی او یک دستیار خواهد داشت و دو نظافتچی نیز در خدمت او خواهند بود. او خواستار یخچالی شده که مملو از نوشیدنی محبوبش یعنی آبمیوه “نخل آسای” شده است و میوه ای به نام “گوارانا” هم همیشه باید در یخچالش باشد!

نیمار که عاشق خودروهای شیک خود است، از مدیران الهلال خواسته که سه خودروی شیک را در اختیارش قرار بدهند: بنتلی کونتیننتال جی پی، استون مارتین DBX و لامبورگنی هوراکان. شماره 10 همچنین خواستار خودروی مرسدس جی واگن به علاوه یک ون با همین برند شده است. او برای خودروهایش هم خواستار راننده و خدمتکار شده است. نیمار یک راننده 24 ساعته در اختیار خواهد داشت.

الهلال هزینه سفرهای تفریحی نیمار را هم تقبل کرده است و در واقع نیمار در دوران حضورش در تیم عربستانی حتی برای تفریحاتش هم از جیب خودش هزینه نمی کند و کل پول ها را از عربستانی ها می گیرد. این بازیکن همه فاکتورهای هتل ها، رستوران ها و خدمات مختلف را در اختیار باشگاه الهلال قرار داد. باشگاه آبی پوش یک هواپیمای اختصاصی را هم در اختیار این بازیکن و خانواده اش قرار خواهد داد. 

نیمار از طرفی به ازای هر پستی که در تبلیغ گردشگری در عربستان در اینستاگرامش منتشر کند، 500 هزار یورو دریافت می کند. این بازیکن 212 میلیون دنبال کننده در صفحه اینستاگرامش دارد و تا کنون پیام هایی در مورد پیوستنش به تیم جدیدش منتشر کرده است.

رقم قرارداد نیمار با الهلال 

فرارو- قرارداد نیمار با الهلال جوری تنظیم شده که انگار عربستانی‌ها به‌هیچ درخواستی نه نگفتند. علاوه‌بر سرآشپزی که نیمار با خودش از برزیل به ریاض برده، باید یک کمک‌آشپز عربستانی هم به‌شکل تمام‌وقت در خانه‌اش حاضر باشد. ارزش خودرو‌هایی لوکسی که نیمار برای خودش و همراهانش از مدیران تیم عربستانی طلب کرده، به‌حدود نیم‌میلیون پوند می‌رسد و یخچال بازیکن جدید الهلال هیچوقت نباید از آبمیوه آکای خالی بماند.

به‌گزارش فرارو؛ رقم قرارداد نیمار با الهلال طی دو فصل حضور به‌شکل ناخالص به ۳۰۰ میلیون یورو می‌رسد. یعنی سعودی‌ها بابت راضی کردن ستاره ۳۱ ساله برزیلی حاضر شدند سالی ۱۵۰ میلیون یورو بپردازند که به‌پول خودمان معادل هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان است و اضافه شدن یکسری آپشن‌ها رقم قرارداد نیمار با الهلال را در پایان سال دوم به ۴۰۰ میلیون دلار ارتقا می‌دهد.

قرارداد نیمار با الهلال دو ساله است و ستاره سابق بارسلونا و پاریسن‌ژرمن در عربستان در ازای آن حداقل ۳۰۰ میلیون دلار به‌جیب می‌زند. با این اوصاف قرارداد خالص نیمار با الهلال سالی ۱۵۰ میلیون دلار ارزش دارد که با اضافه‌شدن یکسری آپشن‌ها دستمزد نیمار تا حدود ۳۰ درصد بالا می‌رود. درحال حاضر نرخ دلار آزاد به‌شکل تقریبی و گردشدن به‌سمت پایین به ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده و به‌معنی این است که قرارداد نیمار به‌پول خودمان و بدون احتساب آپشن‌ها معادل هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان ارزش دارد. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید به حدود ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده و قرارداد نیمار با الهلال در بازار طلا ایران معادل ۲۶۲ هزار و ۳۶۵ سکه تمام‌بهار آزادی است.

قرارداد نیمار با الهلال با ۴۸۸ هزار و ۹۷۷ قطعه نیم‌سکه بهار آزادی برابری می‌کند و می‌شود با این ۳۰۰ میلیون دلار حدود ۷۳۷ هزار قطعه ربع‌سکه بهار آزادی یا یک میلیون و ۲۲۵ هزار قطعه سکه گرمی خرید. طلافروش‌ها نرخ هر گرم طلا ۱۸ عیار را در حال حاضر معادل دو میلیون و ۲۹۳ هزار تومان اعلام می‌کنند و باید ارزش قرارداد نیمار با الهلال را مساوی با سه میلیون و ۱۹۳ هزار گرم طلا ۱۸ عیار بدانیم.

 

دستمزد نیمار در الهلال چگونه محاسبه می‌شود؟

قرارداد نیمار با الهلال سالی تقریبا ۱۳۰ میلیون یورو است و دستمزد ماهانه او در ریاض به‌حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو می‌رسد. طبق محاسبات اسکای‌اسپورت ستاره سابق پی‌اس‌جی هر روز ۳۵۴ هزار یورو و هر ساعت ۱۴ هزار و ۷۰۰ یورو دریافت می‌کند و عربستانی‌ها به‌ازای هر دقیقه و ثانیه به‌ترتیب ۲۴۶ و چهار یورو به نیمار حقوق می‌دهند.

 حضور پنج کارگر تمام‌وقت، دو نظافتچی و یک کمک‌سرآشپز بخشی از مفاد قرارداد نیمار با الهلال است

قرارداد نیمار با الهلال جوری تنطیم شده که در مدتی که همین چند سطر را خواندید، احتمالا ۷۶ یورو به‌حساب فوق ستاره برزیلی واریز می‌شود و اگر بخواهیم به‌پول خودمان محاسبه کنیم، به‌ازای هر ثانیه معادل ۲۱۲ هزار تومان است. نیمار به‌خاطر عقد قرارداد با الهلال دقیقه‌ای ۱۳ میلیون و ۳۸ هزار تومان دریافت می‌کند و رقم قرارداد نیمار با الهلال به‌ازای هر ساعت به مرز ۷۸۰ میلیون تومان می‌رسد و این عدد بابت هر روز حدود ۱۸.۵ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

 

ارزش قرارداد نیمار با الهلال

رقم قرارداد نیمار با الهلال با ارزش قصر لوکس بن‌سلمان در فرانسه برابری می‌کند. نیویورک‌تایمز قصر مجلل بن‌سلمان در پاریس را گرانقیمت‌ترین خانه دنیا معرفی کرده و ادعا می‌کند خانه‌ای که به‌وسعت ۵۷ هکتار در سال ۲۰۱۵ بنا شده، ۳۰۰ میلیون دلار یعنی معادل قرارداد دو ساله نیمار با الهلال ارزش دارد. استخر سرپوشیده بزرگ، سینمای اختصاصی، آکواریوم بزرگ و زمین اسکواش بخشی از عمارت ۳۰۰ میلیون دلاری بن‌سلمان در فرانسه است.

دستمزد نیمار در الهلال گفتیم که به‌حدود ۱۵۰ میلیون دلار در سال می‌رسد و این عدد، بودجه مورد نیاز برای تجهیز دانشگاه تهران عنوان شده است. آنطور که رئیس دانشگاه تهران می‌گوید قرار بوده با این پول اقدامات لازم برای ساخت آزمایشگاه مرکزی و تجهیز و نوسازی سایر آزمایشگاه‌ها انجام شود. ۱۵۰ میلیون دلاری که دستمزد سالانه نیمار در الهلال است، معادل همان پول معروفی است که پارسال صندوق تثبیت بورس برای ماه‌ها منتظر دریافتش از صندوق توسعه بود. از طرفی در سال ۹۷ هم بدهی بانک مرکزی به صندوق توسعه چیزی نزدیک ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شد.

 

آپشن‌ های قرارداد نیمار با الهلال

آپشن‌های قرارداد نیمار با الهلال شامل چندتا خودرو لوکس می‌شود. براساس اطلاعاتی که از قرارداد نیمار با الهلال فاش شده، ستاره برزیلی به‌جز بنتلی کانتیننتال، استون مارتین و لامبورگینی هوراکانی که فهرست کرده، چهارتا مرسدس G واگن و یک ون مرسدس بنز هم به‌فهرست خودرو‌های درخواستی اضافه کرده و درخواست حضور راننده ۲۴ ساعته در تمام روز‌های سال از مدیران باشگاه داشته است. گفته می‌شود همین چندتا خودرو لوکسی که نیمار درخواست کرده، حدود نیم‌میلیون پوند دیگر خرج روی دست عربستانی‌ها می‌گذارد.

قرارداد نیمار با الهلال به‌خاطر آپشن‌های خاصی که دارد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در یخچال خانه نیمار باید همیشه آبمیوه آکای موجود باشد. یکی دیگر از شرط‌های نیمار برای اینکه حاضر به عقد قرارداد با سعودی‌های شود، حضور پنج کارگر تمام‌وقت در خانه است. نیمار با یک سرآشپز برزیلی به ریاض رفته، اما براساس قرارداد نیمار با الهلال همیشه خدا باید یک کمک‌آشپز عربستانی کنار سرآشپز نیمار حضور داشته باشد و علاوه‌بر آن‌ها دونفر نظافتچی هم باید همیشه آماده خدمت‌رسانی در ملک نیمار باشند.

قرارداد نیمار با الهلال به‌جز دستمزد خود بازیکن ۳۱ ساله، برای سعودی‌ها ۹۰ میلیون یورو دیگر آب می‌خورد. چون باشگاه پاریسی بابت این انتقال ۹۰ میلیون یورو از مدیران الهلال دریافت می‌کند و اضافه‌شدن یک‌سری آپشن‌ها دستمزد نیمار در عربستان را بعد دو سال تا ۴۰۰ میلیون دلار ارتقا می‌دهد. بدنیست بدانید قرارداد نیمار با الهلال آن‌ها را به‌گران‌ترین تیم تاریخ آسیا تبدیل می‌کند. چون تا امروز هیچکدام از تیم‌های آسیایی بیش از ۲۰۰ میلیون یورو ارزش نداشتند و حالا دومین تیم ارزشمند آسیا یعنی النصر که کریستیانو رونالدو، سادیه مانه و دوجین فوق‌ستاره دیگر را دراختیار دارد حدود ۲۵ درصد کمتر از الهلال می‌ارزد.

بیوگرافی نیمار 

  • نام کامل:نیمار داسیلوا سانتوس جونیور
  • تاریخ تولد:5 فوریهٔ 1992
  • ملیت:برزیل
  • پست:مهاجم
  • شماره پیراهن:10
  • تیم فعلی:پاری سن ژرمن
  • شغل پدر:بازیکن حرفه‌ ای فوتبال و عامل انگیزه او
  • اولین باشگاه فوتبال:سانتوس

 نیمار، این سوپر استار برزیلی قبل از ورود به تیم فوتبال باشگاه بارسلونا، یکی از بهترین بازیکنان دنیا بود و در تیم ملی کشور برزیل فعالیت می کرد و باعث شده بود که تیمش به جام جهانی هم صعود کند. در این قسمت از نمناک قصد داریم راجع به بیوگرافی این بازیکن مشهور اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

خانواده نیمار

نیمار جونیور بازیکن مشهور فوتبال با نام کامل نیمار داسیلوا سانتوس جونیور که برگرفته از نام پدرش نیمار داسیلوا سنیور است، در شهر موگی داس کروزس در ایالت سائوپائولو برزیل به دنیا آمد. نیمار تنها دارای یک خواهر به نام رافائل سانتوس می باشد.

 

  • دوران کودکی نیمار

نیمار از دوران کودکی عاشق فوتبال بود. پدر او هم فوتبال حرفه ای بازی می کرد و عامل الهام بخش و مشوق نیمار بود. او هم تکنیک و هم سرعت بالایی برای شوت زدن و دریبل کردن داشت که باعث شده بود کسی نتواند حریفش شود و همین باعث شد که خیلی سریع وارد تیم های حرفه ای و بزرگ شود.

 

  • شروع فوتبال نیمار

نیمار در سن 17 سالگی ( در سال 2009 ) وارد اولین تیم حرفه ای؛ یعنی سانتوس شد و توانست اولین بازیِ خود را به برد برساند.

 

  • درخشش در تیم ملی برزیل

نیمار 6 سال برای جوانان تیم سانتوس پیوست و در 17 سالگی، سال 2009 به تیم بزرگسالان سانتوس و تیم ملی زیر 17 ساله برزیل پیوست. درخشش او در سانتس و تیم های ملی جوانان برزیل سبب شد که از نیمار برای حضور در تیم بارسلونا دعوت شود.

 

  • حاشیه های پیوستن نیمار به تیم فوتبال بارسلونا

نیمار در سال 2013 برای 5 فصل به بارسلونا پیوست. در زمان پیوستن نیمار به بارسلونا ساندرو راسل، رئیس پیشین باشگاه مبلغ انتقال او را 57 میلیون یورو اعلام نمود اما گفته می شود که مبلغ انتقال او 100 میلیون یورو بود، به همین خاطر باشگاه بارسلونا با جریمهٔ سنگینی روبرو شد و ساندرو راسل به 7 سال زندان محکوم شد.

 

  • جدایی نیمار از بارسلونا

نیمار تا سال 2020 در باشگاه فوتبال بارسلونا حضور داشت و در سال 2014/2015 با این تیم موفق به کسب سه گانهٔ باشگاهی (لالیگا، حذفیِ اسپانیا و چَمپیونز لیگ اروپا) شد. بر اساس بسیاری گفته ها نیمار به دلیل دلخوری از هواداران بارسلونا در بازی در مقابل پاری سن ژرمن که با وجود بازی خوب او لیونل مسی را تشویق کردند، از بارسلونا جدا شد و به تیم پاری سن ژرمن فرانسه پیوست.

 

  • پیوستن نیمار به تیم پاری سن ژرمن فرانسه

نیمار در سال 2017 با قرارداد 5 ساله به تیم پاری سن ژرمن فرانسه پیوست، پاری سن ژرمن 222 یورو بابت فسخ قرارداد نیمار به بارسلونا پرداخت.

این بازیکن در بیست سال اخیر یکی از مورد توجه ترین بازیکنان دنیاست و در 48 بازی توانسته که 14 گل را به ثبت برساند.

 

  • نیمار گرانترین بازیکن فوتبال جهان

نیمار در سال 2017 با پیوستن به باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن با 222 میلیون یورو گرانترین بازیکن باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن شد.

 

  • نیمار ثروتمندترین بازیکن فوتبال جهان

نیمار در سال 2012 به عنوان ثروتمندترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شد. همچنین نام این بازیکن در سال 2011 در مجله فرانس فوتبال به عنوان هفتمین فوتبالیست پردرآمد جهان منتشر شد.

 

  • نیمار، جذاب ترین فوتبالیست جام جهانی

نیمار در جام جهانی 2018 به عنوان یکی از زیباترین و جذاب ترین فوتبالیست های این رقابت ها در روسیه انتخاب شده است.

 

  • از فوتبال تا خوانندگی و بازیگری نیمار

نیمار یکی از فوتبالیست های مشهوری می باشد که به جز بازی فوتبال به بازیگری و خوانندگی نیز روی آورده است. این بازیکن در سال 2017 حضور کوتاهی به عنوان بازیگر افتخاری نقش خودش در فیلم بازگشت ژاندر کیج ایفا نموده است.

نیمار نخستین آهنگ ویدیویی خود را به صورت زنده با نواختن پیانو و خواندن در سال 2017 منتشر نمود.

 

قرارداد نیمار الهلال

 

عمل جراحی نیمار

نیمار بهترین بازیکن لالیگا در سال 2014 و 2015 بعد از بروز برخی علائم در او و تست های پزشکی تحت عمل جراحی لوزه قرار گرفت و پس از طی کردن دوران نقاهت و مدت ها نیمکت نشینی به ترکیب تیم اصلی راه یافت.

 

تیم های فوتبال نیمار

  • سانتوس:از سال 2010 تا 2012
  • بارسلونا:از 2014 تا 2015
  • پاری سن ژرمن:از 2017 تا 2020

 

تیم ملی برزیل

  • 2009 زیر 17 سال برزیل
  • 2011 زیر 20 سال برزیل
  • 2012–2016 زیر 23 سال برزیل
  • تیم فوتبال بزرگسالان برزیل

 

افتخارات نیمار جونیور در فوتبال

نیمار، فوتبالیست با استعداد تیم ملی برزیل، در طول فعالیت خود در این رشته پرطرفدار، صاحب افتخاراتی شده است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

نیمار در تیم فوتبال سانتوس

  • جام پائولیستا 2010، 2011، 2012
  • جام حذفی برزیل 2010
  • جام حذفی برزیل 2011
  • کوپا لیبرتادورس 2011

 

نیمار در تیم فوتبال بارسلونا

  • سوپرکاپ اسپانیا 2012–2013
  • قهرمانی لالیگا 2014–2015
  • قهرمانی کوپادل ری 2014–2015
  • قهرمانی لیگ قهرمانان 2014–2015
  • قهرمانی سوپر کاپ اروپا 2014–2015
  • قهرمانی جام باشگاه های جهان 2014–2015
  • قهرمانی لالیگا 2015–2016
  • قهرمانی کوپا دل ری 2015–2016
  • قهرمانی کوپه د لا لیگ 2017–2018
  • قهرمانی لیگ 1 2017–2018

 

نیمار در تیم فوتبال ملی برزیل

  • مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی 2011
  • مدال نقره المپیک 2012
  • قهرمانی جام کنفدراسیون ها 2013
  • مدال طلای المپیک ریو 2016

 

افتخارات و جوایز فردی نیمار فوتبالیست

  • بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی 2011
  • بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی 2010
  • بهترین بازیکن کوپا لیبرتادورس 2011
  • بهترین بازیکن رکوپا سودامریکانا 2012
  • بازیکن جوان سال:2011
  • کفش طلا 2010، 2011، 2012 (بیشترین گل در همه رقابت در برزیل)
  • بهترین گلزن جام حذفی برزیل 2010
  • بهترین گلزن جوانان قهرمانی آمریکای جنوبی 2011
  • بهترین گلزن مسابقات قهرمانی 2012
  • بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس 2012
  • بهترین بازیکن جام کنفدراسیون ها 2013
  • بهترین گلزن کوپادلری اسپانیا 2014
  • بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا 2015
  • حضور در بین سه نامزد نهایی توپ طلای جهان 2015
  • برنده جایزه سامبا گولد سال 2015
  • دومین بازیکن باارزش سال 2016
  • با ارزشترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2017
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات