رکورد شنا استقامت در ایران را چه کسی زده است؟ + رکورد شنا استقامت در المپیک 2021

رکورد شنا استقامت از جمله دشوار ترین و در عین حال جذاب ترین رکوردهای ورزشی در شنا می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را کمی بیشتر با رکوردهای این ورزش در سطح جهانی آشنا کنیم.

رکورد شنا استقامت در ایران را چه کسی زده است؟

رکورد شنا استقامت در ایران را چه کسی زده است؟

شناگران ایرانی از جمله شناگرانی می باشند که رکورد شنا استقامت را چه در سطح کشوری و چه در سطح جهانی زده اند. علی نصیری از جمله شناگران حرفه ای می باشد که این رکورد را در سطح کشوری برای ایران زده است. این ورزشکار زمانی که در سنین جوانی بوده است توانسته است که رکورد شنا استقامت در ایران را به نام خود ثبت کند.

البته شناگران ایرانی دیگری نیز هستند که این رکورد را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند. الهام اصغری از جمله شناگران حرفه ای ایرانی می باشد. پس از نصیری ایشان دومین رکوردار شنا استقامت ایران می باشند که به صورت سالیانه رکورد جدیدتری در این زمینه می زنند.

رکورد شنا استقامت در المپیک 2021

ثبت رکوردهای المپیک جدید از جمله شیرین ترین اتفاقات موجود در المپیک می باشد. المپیک 2021 نیز به نوبه خودش رکوردهای زیادی از شنا استقامت را به ثبت رساند. از جمله نقش آفرینان و شناگران برتری که توانست رکوردهای زیادی را به اسم خود کند مایکل فیلیپس است.

این شناگر حرفه ای آمریکایی با توجه به سطح بالای آمادگی جسمانی که دارد به صورت سالانه رکوردار شنا می باشد. حتی در المپیک نیز او به صورت پی در پی تنها رکورد قبلی خود را شکست می دهد و رکورد جدید تری به ثبت می رساند.

رکورد شنا استقامت در جام جهانی

رکورد شنا استقامت در جام جهانی از جمله مهم ترین زمان های موجود برای ثبت هر رکوردی است. به صورتی که هزاران شناگر از سر تا سر جهان با یک دیگر برای ایجاد رکوردی جدید رقابت می کنند. در این مسابقات هزاران شناگر زن و مرد از کشورهای مختلف رقابت می کنند که در انتها تیم یکی از کشورها به عنوان رکوردار نهایی معرفی می شود.

در آخرین جام جهانی برگزار شده در جهان در انتها رقابت های سخت و دشوار در سبک شنا استقامت، رکوردهای زیادی به ثبت رسید. در بخش زنان و مردان پس از رقابت های سخت کشور فرانسه‌ با بیشترین ثبت رکورد به جایگاه نخست رسید و پس از آن نیز کشور استرالیا توانست در جایگاه دوم قرار بگیرد.

رکورد جهانی شنا استقامت در مسافت 1500 متر مردان چقدر است؟

رکورد استقامت در مسافت های گوناگونی به ثبت می رسد که به طور رسمی مسافت 1500 متر از مهم ترین رکوردهای موجود در این سبک می باشد. در رشته شنا آقایون ادوار فیلیپس در رتبه اول جهانی قرار دارد. مایکل فیلیپس شناگری می باشد که سالیان سال است رکورد این مسافت را در دست دارد.

به این گونه که او هر سال با تلاش تنها رکورد قبلی خود را می شکند و رکورد جدید تری را به ثبت می رساند. بر خلاف بسیاری از شناگران نیز، فیلیپس رکوردهای خود را با اختلافات زیاد مجددا به ثبت می رساند که نکته قابل توجهی است.

چه کسی رکورد جهانی زنان در مسافت 1500 متر شنا را در اختیار دارد؟

شناگر آفریقایی تاتیانا شوئنمارکر در بخش بانوان از جمله رکوردداران مسافت 1500 متر شنا استقامت می باشد. از همان سنین جوانی تا کنون شوئنمارکر با توجه به تلاش و پشتکار عالی که داشته توانسته است رکوردهای زیادی را به اسم خود بزند. در نهایت پس از تلاش های فراوان در نهایت توانسته است رکورد جهانی شنا استقامت در مسافت 1500 را به کارنامه خود اضافه کند.

برای اولین مرتبه این شناگر با زدن رکورد قبلی این سبک از شنا با اختلاف بسیار بالا، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفت. بهتر است بدانید این شناگر در سبک های مختلف دیگر شنا نیز دارای رکوردهای فراوانی برای خودش می باشد.

در چه سالی این رکورد آخرین بار شکسته شده است؟

رکوردهای جهان به صورت سالانه شکسته می شوند و رکورد جدیدی جای آن ها را می گیرد. این رکوردها در بیشتر مواقع ممکن است توسط همان رکوردار قبلی به ثبت برسد. برای آخرین ثبت رکورد، رکوردهای زیادی در سال دو هزار و بیست و دو به ثبت رسید. این رکوردها بر خلاف بسیاری از سال های گذشته در تمامی سبک های شنا رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند.

یکی از حرفه ای ترین شناگران موجود که در قبل نیز به آن اشاره کردیم فیلیپس می باشد. او همچنان هر سال به صورت کلی تمامی رکوردهای زده شده خود در قبل را با رکوردی جدید جایگزین می کند. می توان گفت سال‌ های زیادی است که فیلیپس رکوردار شنا استقامت در سطح جهانی می باشد.

در چه مسابقاتی رکوردهای جهانی شنا استقامت ثبت می‌ شود؟

رکوردهای جهانی و یا رکورد های گینس به صورت کلی در عناوین مختلف به صورت رسمی ثبت می‌ شود. مسابقات جهانی نیز از بهترین گزینه های موجود برای ثبت رکوردهای شما در سبک های مختلف به خصوص سبک شنا استقامتی می باشد. المپیک و جام جهانی و یا حتی لیگ های موجود که به صورت سالانه و یا چند سال یکبار برگزار می شوند از بهترین گزینه های موجود می باشند.

زیرا در این رقابت ها هزاران شناگر با سطح حرفه ای از سراسر جهان برای رقابت دور هم جمع شده اند. این گونه قطعا سطح مسابقات و حساسیت افراد برای ثبت رکورد جدید نیز بالا می رود.

رکوردهای جهانی این سبک در استخر باز یا استخر سرپوشیده ثبت می‌ شوند؟

مسابقات بیشتر سبک های شنا با توجه به استانداردهای خاص در استخرهای مخصوص و سر پوشیده برگزار می شود. اما شاید جالب باشد بدانید شنا استقامت معمولا در استخر باز برگزار می شود. حتی برای ثبت بسیاری از رکوردهای موجود شناگران مجبور هستند تا رکورد خود را در دریا و یا اقیانوس به ثبت برسانند.

زیرا از جمله فاکتورهای مهم برای شنا استقامت، داشتم آمادگی جسمانی در شرایط شنا در طبیعت می باشد. با توجه به این مسائل می توانید گمان کنید که شنا استقامتی از جمله سخت ترین سبک های موجود در ورزش شناست.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل