شکست ترسوها در آزادی | شادی خیابانی پس از باخت پرسپولیس مقابل النصر

از هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، امشب بازی دو تیم پرسپولیس و النصر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و این دیدار به شدت یک طرفه به سود تیم عربستانی با نتیجه 2 بر 0 به پایان رسید تا پرسپولیس قعرنشین جدول گروه E لیگ قهرمانان آسیا شود.

شکست ترسوها در آزادی | شادی خیابانی پس از باخت پرسپولیس مقابل النصر

کیفیت نازل چمن مجموعه آزدی که به گفته برخی عامدانه برای انجام این دیدار آماده سازی نشد، در همان دقایق اول، کار دست پرسپولیس داد و مهدی ترابی بازیکن تاثیرگذار این تیم به دلیل پیچیدن مچ پایش در زمین ناهموار آزادی که به گفته برخی برای کاهش سرعت تیم النصر مهیای این دیدار نشده بود، از زمین بازی بیرون رفت تا اولین شوک در بازی به پرسپولیس وارد شود.

پرسپولیسی ها که با نمایش ضعیف خود در نیمه اول یک رکورد منفی را در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به نام یک تیم ایرانی ثبت کردند، از همان ابتدای بازی همه حواسشان به رونالدو بود و با دفاع اتوبوسی و لایه به لایه سعی داشتند النصر را از دروازه بیرانوند دور نگه دارند. آنها خوش شانس بودند که در دقیقه 20، ضربه سر رونالدو دقیقا به همان جایی رفت که بیرانوند حضور داشت وگرنه شاید نتیجه این دیدار که با لطف داور در عدم اخراج مسعود ریگی، 2 بر 0 ثبت شد، سنگین تر از این هم می شد.

آمار بازی پرسپولیس و النصر در نیمه اول

 

نیمه دوم بازیکنان پرسپولیس با اعتماد به نفس بیشتری کار را آغاز کردند اما اخرج میلاد سرلک کار را برای آنها سخت تر و برای رونالدو و یارانش آسانتر کرد. پس از ده نفره شدن پرسپولیس فضا برای بازی سازی بروزویچ بیشتر شد و همکاری این بازیکن با رونالدو  با یک پاس هوشمندانه از سوی هافبک توانمند کروات النصر، زمینه ساز گل اول النصر شود.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس که رویای جلوگیری از شکست و دریافت گل را مقابل النصر بر باد رفته می دیدند با یک بازی احساسی و بی هدف، فضاهای زیادی را به النصری ها دادند و در صحنه دیگر در حالی که همه تمرکز ساختار دفاعی پرسپولیس بر روی مهار رونالدو بود، وینگر النصر توانست از زاویه بسته دروازه پرسپولیس را باز کند.

اگرچه تعویض های گل محمدی کمی توان جسمانی تحلیل رفته تیمش را بازسازی کرد اما او خوش شانس بود که موقعیت های گل النصری ها تبدیل به گل نشد و داور از اخراج مسعود ریگی صرف نظر کرد.

در مجموع پرسپولیس در این دیدار از قبل بازنده بود و نمایش خوبی از خود مقابل رونالدو و النصر به یادگار نگذاشت.

نکته جالب اینکه پس از شکست پرسپولیس مقابل النصر بسیاری از هموطنان در خیابان های کشور ب به صدا در آوردن بوق های خودروهایشان به شادی خیابانی پرداختند. اتفاقی که به نظر می رسد ریشه در باور انها نسبت به حامیان پشت پرده پرسپولیس دارد. چرا که شب قبل از این مسابقه، انتشار آمار بانک مرکزی نشان داد که باشگاه پرسپولیس در کنار آستان قدس رضوی در صف ابربدهکاران به بانک مرکزی است و اعلام تخلف این تیم از قانون سقف قرارداد نیز دروغ مدیران پرسپولیس در رعایت قانون را رسوا کرد.

 

با توجه به اینکه کادر فنی پرسپولیس به ضعف خط دفاعی و دروازه بان النصر اشراف داشت، برخی معتقدند تاکتیک های به شدت محتاطانه و دفاع اتوبوسی گل محمدی باعث ثبت این نتیجه خانگی شد و اگر سرخ ها ب اعتماد به نفس بیشتر مقابل النصر قرار می گرفتند، حتی امید به پیروزی آنها مقابل النصر وجود داشت. هواداران پرسپولیس با یادآوری نمایش درخشان تیم نوبهار ازبکستان در عربستان مقابل الهلال پرستاره، کادر فنی تیم را مقصر اصلی این شکست می دانند چرا که یحیی در کنفرانس خبری پیش از بازی ز تاکتیک دفاعی خود پرده برداری کرد و مشخص بود او امروز برای بردن به زمین نمی آید و برای تساوی یا یک شکست آبرومندانه پرسپولیس به مصاف النصر می رود.

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات