شکست تیم پروفسور برانکو مقابل تیم ضعیف قرقیزستان | تساوی با ارزش ایران در جهنم تاشکند

مسابقات مقدماتی جام جهانی عصر امروز در قاره آسیا پیگیری شد و یک شگفتی بزرگ در نتایج رقم خورد.

شکست تیم پروفسور برانکو مقابل تیم ضعیف قرقیزستان | تساوی با ارزش ایران در جهنم تاشکند

تیم نه چندان مطرح قرقیزستان توانست با نتیجه 1 بر صفر مقابل تیم مدعی عمان به مربیگری برانکو ایوانکویچ سرمربی سابق پرسپولیس به پیروزی برسد تا شانس صعود عمان به جام جهانی با این نتیجه به شدت کاهش پیدا کند.

در سمت مقابل تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه نویی توانست آمار شکست ناپذیر بودن خود را به 12 بازی پیاپی برساند. تیم ملی که در تاشکند ازبکستان مقابل تیم ملی این کشور و هزاران تماشاگر مشتاق ازبک به میدان رفته بود، در نیمه اول با دو گل پیش افتاد. اما جریان بازی و تغییر سیستم کاتانچ سرمربی در نیمه دوم ورق را به سود ازبکستان برگرداند و آنها توانستند به دو گل در نیمه دوم برسند تا این بازی مهیج با نتیجه 2-2 به پایان برسد تا ایران همچنان در صدر جدول گروه با 4 امتیاز باقی بماند.

بازی منطقی ملی پوشان کشورمان در نیمه اول با حرکات بی مورد و تحریک کننده رامین رضائیان و چند بازیکن دیگر ایران منجر به افزاش انگیزه های ازبکستان مقابل ایران شد و تشویق بی امان هواداران ازبکستان و حمایت آنها از تیم ملی کشورشان، جو روانی سنگینی برای قلعه نویی و یارانش ایجاد کرده بود و تیم ملی خوش شانس بود که این بازی چند دقیقه دیگر ادامه پیدا نکرد تا با یک امتیاز با ارزش، تاشکند را ترک کرده باشد.

به گفته کارشناسان حضور علی کریمی در این دیدار حساس که نیاز به بازیکن فیزیکی داشت، بزرگترین اشتباه قلعه نویی بود و شاید امید ابراهیمی گزینه بهتری برای حضور در زمین مسابقه بود. علی کرمی که تحت تاثیر جو استادیوم و هواداران ازبک قرار گرفته بود با اشتباه خود زمینه ساز گل اول ازبکستان و روحیه گرفتن آنها برای جبران گل عقب مانده شد.

در ادامه نیز رامین رضائیان که تمرکزش به جای بازی بر روی کار کردن روی روان کاپیتان ازبکستان و اخراج او بود، در ضد حمله حریف جا ماند تا از فضایی خالی که به واسطه نبود او و کنعانی زادگان برای حریف به وجود آمد، تیم ملی گل دوم را دریافت کند تا دقایق پایانی این بازی به سختی برای تیم ملی سپری شود.

در مجموع تعویض های قلعه نویی در این بازی خوب از آب در نیامدند و در سمت مقابل تعویض های کاتانچ سرمربی ازبکستان جواب دادند و تعویض طلایی او در اولین لمس توپ موفق به گلزنی شد.

 

پی نوشت: زوج کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده در بازیهای اخیر نشان داده اند متزلزل هستند و با نبود پورعلیگنجیف قلعه نویی می بایست به دنبال یک جایگزین مناسب برای او باشد چرا که بدون پورعلیگنجی هم پرسپولیس هم تیم ملی دچار تزلزل خط دفاعی شده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل