عملکرد بلاکر در پوکر + معرفی بلاکر در پوکر

عملکرد بلاکر در پوکر

بلاکر در پوکر مفهومی است که باید همواره در عملکرد های خود از آن استفاده کنید. به خاطر سپردن این مفهوم به شما در استفاده بهتر از استراتژی هایتان در بازی پوکر کمک ویژه ای خواهد کرد.

در زمان های قبل در پوکر اوماها از این اصطلاح بیشتر و ویژه تر استفاده می شد. هرچند که اکنون در تگزاس هولدم نیز از آن بهره می برند.

شاید بگویید که ارزش بلاکر در پوکر اوماها و تگزاس هولدم با هم برابر نیست، این اهمیتی ندارد در هر حال شما باید از آن در کنار دیگر استراتژی های خود استفاده کنید.

چنانچه اخیرا این کلمه را شنیده و برایتان جدید است، سایت بسیار خوبی را برای یادگیری و افزایش اطلاعات خود انتخاب نموده اید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. در آخر شما یاد خواهید گرفت که چگونه در موقعیت های متفاوت از بلاکر در پوکر استفاده نمایید.

این استراتژی بلوف زدن و بلوف گرفتن را به شما آموزش خواهد داد و در نهایت سبب بهبود عملکرد و پیشرفت شما در بازی پوکر آنلاین خواهد شد.

 

 

معرفی بلاکر در پوکر

معرفی بلاکر در پوکر 

بلاکر در پوکر در واقع همان کارت هایی است، که در دست شماست، اگر فقط به معنی این کلمه فکر کنید در ابتدا ایده بسیار خوبی در مورد آن خواهید یافت. Blocker به معنای مسدود کننده یا بلاک کننده است. همان طور که از نام آن پیداست.

این کارت‌ ها این امکان را که حریف شما دست‌ های خاصی را که حاوی کارت ‌های شما هستند، بسازد را از بین می‌ برد و یا احتمال اینکه کارت های مشابهی با این دست ها داشته باشد را کمتر می کند.

ساده ترین مثالی که می شود برای این مطلب بزنیم فلاش است. اگر سه خال قلب روی زمین وجود دارد و شما کارت تک دل دارید (کارت دوم شما شامل خال دیگری است.) شاید شما فلاش ناتس نباشید، اما 100% مطمئن اید که هیچ بازیکن دیگری در پات وجود ندارد که بتواند فلاش ناتس باشد.

 این فرایند تاثیر زیادی بر استراتژی و بازی شما خواهد داشت. هرچند که این مثال ساده ترین تعریف بلاکر در پوکر بود. شما می توانید از این مفهوم در بسیاری از موقعیت های دیگر استفاده کنید.

 به عنوان مثال، اگر شما 99 داشته باشید و فلاپ T76 باشد، احتمال ناتس های حریف شما با 89 نصف می شود زیرا شما 2 کارت از 4 کارت اصلی را حذف کرده اید.

البته توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند 9 داشته باشند، فقط احتمال آن را کمتر می کند و شما هنوز باید عوامل دیگری را برای ادامه بازی در نظر بگیرید.

اکنون که درک خوبی از این موضوع پیدا کرده اید، در ادامه مقاله راه های گوناگونی برای به کارگیری این مفهوم در بازی های روزمره به شما ارائه می شود. توضیح همه راه ها ممکن نیست، اما مهم ترین آنها را در نظر می گیریم.

انواع بلاکر در پوکر

دسته اول این است که چگونه می توانید با استفاده از بلاکر در پوکر یک بلوف زن ماهر باشید. در ابتدای مطلب به این مفهوم اشاره ریزی کردیم، اکنون موضوع را گسترش می دهیم.

تصور کنید در بیگ بلایند هستید و آس خشت و کارت ده دارید. حریف شما در پوزیشن های جک یک ریز متعادل می دهد. حال گمان می کنیم که این شخص تایت بوده و شما هم برای مشاهده کردن فلاپ کال می کنید.

فلاپ k,j, 3 می خورد. بدیهی است که چنین کارت هایی به طیف کارت های رقیبتان کمک بالاتری نموده است. ولی شما هم همچنان گات شات Q بوده اید. نکته قابل توجه و مهم اینجا، این است که آس خشت در اختیار شماست. تصور کنید که در این مرحله باید از چه سبک و چه استراتژی بهره ببرید تا برایتان معقول تر باشد.

شما چک داده و ریزر نیز مبلغی مشابه با نصف پات می بندد. سپس شما کال کرده و ترن چهار خشت می خورد. در حالی که این کارت بر قدرت دست شما تأثیر نمی گذارد، اوت های بیشتری برای ناتس شدن به شما می دهد و فرصت بیشتری برای بازی با دست به شما می دهد.

حالا می توانید بازی را در دست بگیرید و بتی سنگین ببندید و این کار را روی ریور هم تکرار کنید یا حتی چک ریز کنید تا حداکثر فشار را به رقیب خود وارد کنید.

این استراتژی چه در حال ورق بازی و چه تظاهر به داشتن کارت ناتس بسیار موثر است. در این موقعیت ها احتمال اینکه حریف برگ ناتس در اختیار داشته باشد صفر است.

مگر اینکه ریور زمین را پیر کند. در نتیجه، می توانید با بت بستن (اوور بت یا بت بیش از حد) پات را کنترل کنید. البته باید به استراتژی ها و مفاهیم کارتی دیگر نیز توجه کنید. در این روش قادر نخواید بود که زیاده روی کنید.

همچنین حریف شما باید فردی باشد که توانایی عقب نشینی و فولد را داشته باشد. اینکه به یک کال استیشن بلوف بزنید ایده بسیار نادرستی است. زیرا آنها تسلیم نمی شوند و به داستانی که شما به آنها می گویید توجهی نخواهند کرد.

این ایده ها چه در لاس وگاس به صورت لایو و در تورنمنت پوکر بازی کنید چه در پوکر آنلاین، در هر دو موثر هستند، اما بدانید که در میزهای سخت بسیار تاثیرگزارتر هستند.

 

 

بلاکر در پوکر برای Value bet

بلاکر در پوکر برای Value bet

از بلاکر در پوکر اغلب جهت بلوف زدن بهره می برند هرچند در برخی موارد می توانید از آن در ولیو بت نیز استفاده نمایید. هنگامیکه ناتس می‌ شوید و شانس داشتن دست قوی حریفتان را کاهش می‌ دهید، باید برای مطابقت با دست او بت کنید تا فولد نداده و شرایط به هم نخورد.

فرض کنید زمین بازی 4-6-K-8-5 است و هیچ فلاشی موجود نیست. شما 97 داشته و کاملاً ناتس می باشید. شما می خواهید از رقیب خود پول بیشتری دریافت کنید، برای این کار باید به این نکته توجه کنید که با داشتن 7 در دست، شانس دست حریف بسیار کاهش می یابد.

بنابراین ولیو بت خودتان باید دست‌ های خوبی مانند دو پیر یا تاپ پیر را نیز هدف قرار دهند. البته تصمیم درست به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

شما باید مقدار شرط خود را بر اساس نحوه بازی با دست خود انتخاب کنید، اینکه حریفان شما لوز اند یا تایت، اینکه آیا محدوده دست آنها قوی به نظر می رسد یا خیر.

همچنین، اگر شما دارای مبلغ ریز کم باشید و شخصی 7 دارد، ممکن است تصور کند که شما دست قوی ندارید و وسوسه می ‌شود که ریز دهد، که باعث می ‌شود شما پات بسیار بزرگ‌ تری برنده شوید. علاوه بر این، با مبلغ بت کم، دیگران را تشویق به بلوف می کنید و همچنان سود بیشتری کسب می کنید.

بلاکر در پوکر و طیف دست ها

تاکنون در مورد بلاکر در پوکر و ادغام آن با سایر استراتژی ها صحبت کرده ایم. البته ارزش این ایده زمانی که با سایر ایده های پوکر ترکیب شود بسیار بالا خواهد بود.

زمانی که تصمیم به استفاده از بلاکر در پوکر دارید، نباید تنها به استفاده از آن اکتفا کنید. در حالت ایده آل، شما باید آنها را با توجه به دست خوانی حریف و محدوده دست های احتمالی آنها استفاده نمایید.

 

 

استفاده از بلاکر در پری فلاپ

استفاده از بلاکر در پری فلاپ

بلاکر در پوکر همچنین می توانند کمک بزرگی در تصمیم گیری شما در پری فلاپ باشند. در واقع شما باید در مورد بازی با دست های مختلف در پوزیشن های متفاوت اطلاعاتی داشته باشید که می توانید برای آن از مقالات جامع دیگری استفاده کنید.

وقتی بازی حریف خود را تماشا می کنید و سبک او را درک می کنید، طیف یا محدوده کارت هایش به ذهنتان خطور می کند و در این مرحله می توانید از بلاکر در پوکر استفاده کنید.

اگر حریف شما بیشتر از حد معمول ری ریز می دهد، می توانید شروع به فور بت کردن او‌ با دست های بیشتری کنید. یا همچنین دوباره از دستان خود برای کاهش دامنه افزایش های او استفاده کنید.

در نتیجه می توانید از دست های حاوی آس (A9s، A8s و…) یا کینگ ها (K8s، K9s و…) برای این منظور استفاده کرده و حداکثر فشار را به او وارد کنید.

اگر از این دست ها به شکل مناسبی استفاده کنید، احتمال کمتری وجود دارد که حریف شما دست خوبی داشته باشد (زیرا شما یک بلاکر داشته و، به عنوان مثال بسته شدن AK یا AA را انجام خواهید داد).

در نهایت با فور بت خود فولد های بالاتر گرفته و بیشتر برنده خواهید شد. (در صورت استفاده از سوتد کانکتور ها حریف بیشتر احتمال دارد که کارت بالایی داشته باشد و اینکه فولد کند، بعید است). پس باید به این مورد حواستان نیز باشد.

در این آموزش پوکر می توانیم با مطالعه مثال های بلاکر در پوکر و ترکیب آنها با مفاهیم دیگری مانند سبک بازی حریف و محدوده دست هایش تصمیمات بهتری بگیریم.

با تمرین و تکرار و گذر هرچه بیشتر زمان به راحتی چنین موقعیت هایی را تشخیص داده و با راه اندازی بلاکر در پوکر و سایر استراتژی ها و مفاهیم، به بهترین شکل ممکن بازی می کنید.

 

 

جمع بندی

اگرچه این مفهوم برای بسیاری از بازیکنان ناشناخته و استفاده نشده است، اما افزودن آن به بازی پوکر و استراتژی شما به میزان قابل توجهی سطح شما را افزایش می دهد و بسیار ارزشمند خواهد بود.

مطمئناً در یک یا دو روز نمی توانید به این موضوع مسلط شوید. همانطور که با خواندن این مقاله درک کرده اید که موضوع بسیار گسترده ای است و یادگیری آن به بهترین شکل زمان می برد.

بهترین راه برای تمرین بلاکر در پوکر، استفاده از آن در یک بازی واقعی و آزمایش موقعیت های مختلف است. حالا شما ابزار شکار را در اختیار دارید، به دنبال طعمه خودتان باشید!

البته همانطور که اشاره کردیم در استفاده از این مفهوم زیاده روی نکنید و عوامل دیگر را نیز در نظر بگیرید. ذهن شما در پوکر بهترین تکنیک ها را انتخاب کرده و بهترین تصمیم گیری را بهنگام فعاایت در سایت پوکر آنلاین می کند، موفق باشید!

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات