غیبت کردن در وسط شهر  + غیبت کردن در این شهر بدترین مجازات را دارد!!! 

یک شهری در امریکا قوانینی را برای خود گذاشته اسـت کـه اگر دراین شهر غیبت شود وسط خیابان دست بـه کارهای عجیبی می‌زند در ادامه با غیبت کردن دراین شهر بدترین مجازات را دارد!!! «+عکس» هاتم بت را دنبال کنید .

 

غیبت کردن در وسط شهر 

یک شهر در فیلیپین ممنوعیت پخش شایعه را سفت و سخت انجام داد و افراد دستگیر شده در رابطه با پخش شایعات و غیبت درباره همسایگانشان و یا انجام مسائل موذیانه درباره همسایگان بـه سرعت تنبیه می‌شوند و یا در ملا عام با تمیز کردن خیابانها مورد تحقیر قرار میگیرند.

غیبت کردن در این شهر بدترین مجازات را دارد!!! «+عکس»

” رامون گویکو” شهردار شهر بینالونان، فرصتی برای چنین گفتگوهای کوچکی بـه شهروندان نمی دهد و برای همین او شایعات را بـه عنوان هدر دادن زمان رد میکند و میگوید ” شـما می‌دانید کـه مردم کار مهم تر و بهتری برای انجام دادن خواهند داشت.”

 

آقای گویکو 44 ساله کـه کارائوکه را از ساعت 10 شب بـه بعد ممنوع اعلام کرده اسـت، بـه مجله وال استریت گفت کـه ممنوعیت شایعات – بـه التیام کیفیت زندگی در شهر “مانیل” واقع در شمال پایتخت فیلیپین کمک خواهد کرد.

 

او توضیح داد کـه بدترین زمان برای گپ زدن در طول تابستان بود، زمانی کـه مردم زیر درختان جمع می‌شدند، تا از گرمای شدید فرار کنند ودر یک گفت و گو شرکت کنند.

 

بیشتر بخوانید: زنی که از مردان درخواست بارداری اجباری کرد !! «+عکس»

 

غیبت کردن در این شهر بدترین مجازات را دارد!!! 

او گفت:بحث ان ها بـه سرعت بـه سخنان بدی در مورد این کـه چه کسی بـه شریک خود خیانت کرده یا مقروض اسـت، تبدیل میشود و آن گونه اسـت کـه صحبت ها و شایعات آغاز می‌شود برای همین این شهر یک خفقان قانونی بر آزادی بیان با معرفی یک قانون ضد شایعه قرار داده اسـت.

 

دبلیو.اس.جی نوشت کـه محله مورنو نخستین منطقه برای خفه کردن سخنرانی هاي‌ آزاد از طریق ایجاد یک قانون ضد شایعات بود کـه دو سال پیش رخ داد. شکایت در مورد کسانی کـه متهم بـه نقض تحریم شایعاتی شده اند، توسط جوولین ماناویس، رهبر شورای محلی، مورد بررسی قرار گرفته اسـت.مجازات سنگین غیبت کردن دراین شهر + عکس

 

عکس هایی از غیبت کردن و حکم های عجیب

او تصمیم میگیرد کـه چه کسی را و چگونه جریمه کند و از تنبیه گرد آوری زباله در خیابان استفاده کند.خانم ماناویس بـه مجله گفت:” ان ها طبق معمولً پس از این تحقیر عمومی بـه صف می‌ایستند و ما دیگر وادار نبودیم کسی را برای تکرار این جرم و برای بار دوم مجازات کنیم ،

 

هیچکس نمی‌خواهد بـه عنوان یک فرد شایعه ساز دیده شود.”شایعه ممکن اسـت بخشی از نحوه تکامل انسان باشد و این بـه نقل قولی از انسان شناس مشهور رابین دونبر در دانشگاه آکسفورد اشاره می‌کند و می‌گوید کـه انگیزه بـه اشتراک گذاشتن حرف هاي‌ آبدار بـه افزایش قدرت مغز ما کمک کرده اسـت،

 

چون انسانها مهارت هاي‌ زبانی خودرا توسعه داده اند. این محقق میگوید کـه گفتن شایعه نیز بـه مردم کمک میکند تا با یک دیگر ارتباط برقرار کنند.ممنوعیت غیبت، آزادی بیان را نقض میکند، و بـه حفاظت از مردم از تهمت کمک میکند.

 

غیبت چقدر گناه دارد ؟

غیبت از گناهانی اسـت کـه هردو طرف هم غیبت کننده و هم شنونده غیبت مرتکب فعل حرام میشوند. در هنگام غیبت اگر غیبت شونده مانع از غیبت نشود و بـه گوش دادن ادامه دهد و بلکه اظهار تعجب و یا خوشحالی کند .

 

در گناه غیبت سهیم میشود. بلکه اگر فرد در هنگام غیبت انکار و مخالفت کند و یا مجلس را ترک کند، دراین صورت گناهی متوجه او نمی‌شود. پیامبر«ص» فرمودند:” هر کـه مؤمنى را در نزد او ذلیل کنند و او بتواند یارى وی را بکند و نکند خدا در روز قیامت وی را ذلیل مى‌سازد”[۳]

 

علل و انگیزه گناه همواره متعدد و متفاوت اسـت. در گناه غیبت هم فردی کـه دچار عقده حسادت باشد نمیتواند برتری دیگران را ببیند. در نبود او سعی میکند تا عیب هاي‌ وی را بـه دیگران بیان کند تا از این طریق ان فرد را کوچک و حقیر کند.

 

تکبر و خود برتربینی هم ریشه در رذیله اخلاقی حسد دارند. فرد متکبر از روی تکبر، خواهان ان اسـت تا همیشه بالاتر از دیگران باشد و از کوچک کردن افراد ابایی ندارد. از دیگر عوامل غیبت می‌تواند خشم و کینه و دشمنی باشد کـه فرد در صدد کینه توزی بخواهد بـه ان طرف ضربه بزند.

 

بیشتر بخوانید: زن فاحشه ای که بعد مرگش خاک او را قبول نکرد!!! «+عکس»

 

غیبت کردن در این شهر بدترین مجازات

این قسم همان غیبت اصطلاحی کـه گناه و حرام اسـت و زمانی کـه در غیاب فرد در مورد او سخنی گفته شود کـه اگر بشنود سبب ناراحتی او می‌شود. این نوع از غیبت در مورد همه ی افراد صدق می‌کند مگر در مواردی کـه استثنا میشود.غیبت فاسق متجاهر: زمان کـه فردی فسقش را علنی کند طبق روایت امام صادق «ع» غیبت او حرمت ندارد. ” إِذَا جَاهَرَ الْفَاسِقُ بِفِسْقِهِ فَلَا حُرْمَهَ لَهُ وَ لَا غِیبَهَ “[۴]

 

با توجه بـه این روایت، کسی کـه گناه را علنی انجام میدهد و از مردم ابایی ندارد، پشت سر او حرف زدن، نه غیبت محسوب میشود و نه گناهی دارد.

 

بیشتر بخوانید: آگهی استخدام رستورانی نیازمند زنان سکسی و چاق «+عکس»

 

 

غیبت ظالم: شخصی کـه مورد ستم واقع شده اسـت می‌تواند با دیگران در مورد بدی ها و ظلم او سخن بگوید. البته در مورد شخص ستمگر لازم نیست کـه متجاهر بـه ظلم باشد. حتی اگر ظلمش غیر علنی هم باشد مظلوم میتواند از ظلم او برای دیگران بگوید.

 

همیشه در کشور های مسلمان در مورد غیبت صحبت شده اسـت اما در شهر هاي‌ کافر این مورد را عمل کردند پس گدام درست اسـت؟؟غیبت کردن دراین شهر بدترین مجازات را دارد!!! «+عکس»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل