قانون سهمیه زیر 25 ساله ها به نفع جوانان ایرانی یا ازبکستانی؟

در حالی که سازمان لیگ، در فصل گذشته قوانین جدیدی را برای حمایت از بازیکنان جوان فوتبال ایران وضع کرد، اما در کمال شگفتی، این قانون به خاطر منافع تیم پرسپولیس به سادگی زیر پا گذاشته شد تا از یک جوان ازبکستانی حمایت شود!!!

قانون سهمیه زیر 25 ساله ها به نفع جوانان ایرانی یا ازبکستانی؟

فدراسیون فوتبال و در راس آن در فصل گذشته مدعی شدند که لیگ ایران پیر است و نیاز به حضور جوانان بیشتری در تیم های لیگ برتری داریم. به موجب این سیاست، چندین قانون جدید در نقل و انتقالات وضع شد که از جمله آن، افزایش تعداد سهمیه بازیکنان زیر 25 سال در تیم ها و حضور اجباری حداقل 2 بازیکن زیر 25 سال در لیست 18 نفره تیم ها بود.

در قانون مذکور به وضوح به این مورد اشاره شد که بازیکنان زیر 25 سالی که در فصل جاری (فصل قبل) در لیست بزرگسالان اسمشان درج شده نمی توانند در فصل بعد به سهمیه زیر 25 ساله ها منتقل شوند. هدف از این ممانعت، جلوگیری از سو استفاده باشگاه ها از این قانون برای باز کردن سهمیه بزرگسال بود. چرا که بازیکن مطرح (ولو زیر 25 ساله) که پیشتر اسمش در لیست بزرگسالان درج شده بود در صورت حضور در سهمیه زیر 25 ساله های آن تیم، یک سهمیه از سهمیه های حضور جوانان مستعد را در تیم مذکور می سوزاند.

اکنون عین همین تخلف آشکار در باشگاه پرسپولیس و در خصوص اوستون اورونوف رخ داده است. نام او در فصل گذشته در لیست بزرگسالان پرسپولیس درج شده بود و نمی توانست در فصل جاری به سهمیه زیر 25 ساله های این تیم اضافه شود اما در کمال شگفتی با مساعدت و البته حمایت سازمان لیگ این اتفاق افتاد تا جای یک جوان مستعد ایرانی توسط یک جوان ازبک پر شود!

در واقع با این اتفاق، اهداف وضع این قانون زیر سوال رفت چرا که به جای حمایت از جوان ایرانی از جوان ازبکستانی حمایت شد!

ناگفته پیداست که علت این مساعدت، سوختن یک سهمیه بازیکن خارجی پرسپولیس به واسطه ارسال مدارک جعلی برای مصدومیت نبیل باهویی بود که فدراسیون فوتبال قصد داشت با این مساعدتی که با باشگاه پرسپولیس انجام می دهد، آن سهمیه سوخته را به نوعی برای ایشان احیا کند که کرد.

اینکه منافع یک تیم خاص تا این اندازه برای آقایان مهم است عجیب نیست چرا که در طول دوران ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال این اتفاق بارها رخ داده اما نکته حائز اهمیت اینکه چرا روی بازیکنی قمار کردند که بدون شک در فصل بعد در لیگ عربستان توپ خواهد زد؟

این یک خیانت بزرگ در حق فوتبالیست های جوانی است که سالها پشت خط ماندند و در نهایت فوتبالشان به پایان رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل