لیگ کنفرانس اروپا: مقدمه + لیگ کنفرانس اروپا: فرمت

– هر آنچه که باید در مورد لیگ کنفرانس اروپا بدانید.
– لیگ کنفرانس اروپا چگونه عمل خواهد کرد؟
– کدام تیم ها در لیگ کنفرانس اروپا حضور دارند؟
– شانس و احتمالات قهرمانی لیگ کنفرانس اروپا

در این فصل، لیگ کنفرانس اروپای یوفا آغاز خواهد شد؛ برای اولین بار از فصل 1998/99، سه رقابت مهم باشگاهی اروپایی به صورت همزمان برگزار می‌شوند. می‌خواهید بیشتر در مورد لیگ کنفرانس اروپا بدانید؟ برای درک بهتر، ادامهٔ مطلب را مطالعه فرمایید.

لیگ کنفرانس اروپا: مقدمه

لیگ کنفرانس اروپا به تازگی در این فصل معرفی شده است با هدف افزایش فرصت‌های رقابت برای لیگ‌های ضعیف‌ تر در مسابقات اروپایی. بر اساس ضرایب یوفا، تنها 16 لیگ برتر اروپایی مجاز به شرکت بیش از دو تیم در این رقابت‌ها هستند، در حالی که بیشتر لیگ‌های دیگر اروپایی می‌توانند حداقل سه تیم خود را اعزام کنند. این تدابیر با هدف ایجاد تنوع در مشارکت تیم‌ها و تقویت سطح رقابت در اروپا اتخاذ شده‌اند.

معرفی تورنمنت لیگ کنفرانس به این معناست که برای اولین بار پس از 22 سال، سه رقابت بزرگ باشگاهی اروپا برگزار خواهد شد، پس از لغو جام برندگان جام در سال 1999. طبق گزارش‌ها، یوفا از سال 2015 به بررسی امکان برگزاری مجدد این رقابت‌ها پرداخته بود و به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد این طرح را در سال 2018 تحت عنوان موقت “لیگ اروپا 2” اجرا کند. آنها تصدیق کرده‌اند که این رقابت حداقل تا فصل 2023/24 ادامه خواهد یافت.

لیگ کنفرانس اروپا: فرمت

لیگ کنفرانس اروپا با حضور 32 تیم در 8 گروه چهار تیمی آغاز خواهد شد که طبق لیگ قهرمانان و لیگ اروپا در خانه و خارج از خانه با یکدیگر بازی خواهند کرد.

برندگان گروه به طور خودکار به مرحله یک شانزدهم صعود خواهند کرد، در حالی که تیم هایی که در گروه خود دوم می شوند برای این شانس باید در مرحله حذفی مرحله حذفی مقابل تیمی بازی کند که در گروه خود در لیگ اروپا سوم شده است. از آن نقطه، مرحله یک شانزدهم با تساوی حذفی دو پا پیش می رود که مانند لیگ قهرمانان و لیگ اروپا (از این فصل) از قانون گل های خارج از خانه استفاده نخواهد کرد.

به برندگان این تورنمنت به صورت خودکار در لیگ اروپا فصل بعد، جایگاهی اعطا می شود، مگر اینکه جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را نیز کسب کنند.

فرمت مسابقات اروپایی 2021/22

هر آنچه که باید در مورد لیگ کنفرانس اروپا 2021/22 بدانید

لیگ کنفرانس اروپا 2021/22: تیم ها

لیگ کنفرانس اروپا 2021/22: برنامه زمانی

– 16 سپتامبر – 9 دسامبر 2021: مرحله گروهی
– 17 تا 24 فوریه 2022: مرحله حذفی مرحله حذفی
– 10 تا 17 مارس 2022: مرحله شانزدهم نهایی
– 7 تا 14 آوریل 2022: یک چهارم نهایی
– 28 آوریل – 5 مه 2022: نیمه نهایی
– 25 مه 2022: فینال

لیگ کنفرانس اروپا 2021/22:  بخت های اول قهرمانی

تاتنهام (5000*) به عنوان تیمی که مسلما بهترین تیم در این رقابت ها است، در حال حاضر برای اولین بار در بازار شرط بندی پیشتاز است. در حالی که هنوز مشخص نیست که نونو اسپیریتو سانتو، سرمربی جدید تا چه حد این مسابقات را به عنوان یک اولویت در نظر می گیرد، تیم او باید در عمق قدرت لازم برای غلبه بر بیشتر طرف های دیگر را داشته باشد و ممکن است آن را فرصتی امیدوارکننده برای کسب اولین کاپ قهرمانی خود از سال 2008 تلقی کند.

رم ژوزه مورینیو (6.500*) در رده بعدی قرار دارد. آن‌ها از آغاز مثبت فصل استقبال کردند و اخیراً تیم خود را با خرید پاتریسیو و دو مهاجم تامی آبراهام و الدور شومورودوف تقویت کردند. تیم ایتالیایی برای پیروزی در یک گروه که نسبتاً ساده به نظر می رسد، نباید با مشکلی مواجه شود و شجره مورینیو در صحنه قاره ای ممکن است به راحتی یک دارایی برای رقابت باشد.

فاینورد (21.000*) فصل گذشته یک رقابت داخلی ناامیدکننده را پشت سر گذاشت تا در رده پنجم لیگ اردیویسه قرار گیرد، اگرچه این اولین باری بود که آنها از سال 2011 به خارج از چهار تیم برتر لیگ برتر هلند رفتند. تیم متعادل آنها باید برای حضور در مراحل حذفی آخر مسابقات آماده شود، در حالی که مهاجم لوئیس سینیسترا با به ثمر رساندن پنج گل در دورهای مقدماتی شجره نامه خود را برای این رقابت ها تعیین کرده است.

در حالی که لیگ قهرمانان فصل گذشته فراتر از سطح رنس (21000*) بود، اما فقط یک فروپاشی دیرهنگام در فرم باعث شد تا آنها در لیگ 1 در 5 تیم برتر قرار نگیرند و از آن زمان افرادی مانند لویک باد و باپتیست سانتاماریا را به صفوف خود اضافه کردند. آنها به احتمال زیاد پس از تاتنهام در رده دوم در گروه G قرار خواهد گرفت، اما همچنان تیمی دشوار برای بازی با آنها هستند و در دو فصل گذشته نتایج چشمگیری در پارک رواژون به دست آورده اند.

یونیون برلین (21000*) در سال‌های اخیر رشد کرده است و در فصل گذشته بوندسلیگا پس از صعود در سال 2019 در رده هفتم قرار گرفت. اورس فیشر یک تیم جوان و چشمگیر ساخته بود که توسط مهاجم باتجربه مکس کروزه رهبری می شد و با ورود به تعطیلات بین المللی این ماه، آنها در تمام رقابت های این فصل شکست نخورده بودند.


اختصاصی وبسایت فوتبالی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل