معرفی بازی پاندمیک + این بازی چه قوانینی دارد؟

بازی پاندمیک، یک بازی کارتی و گروهی است که با مشارکت تمام بازیکنان به سرانجام می رسد. در بازی پاندمیک، باید شهر را از شیوع بیماری های خطرناک نجات دهید. می توان گفت؛ در بازی پاندمیک بازیکنان ناجی شهر محسوب می شوند و باید با همکاری و هم فکری یک دیگر شهر را از خطر همه گیری دور کنند.

برای تجربه آنلاین این بازی می توانید از لینک های موجود در مقاله به یک سایت شرط بندی معتبر دسترسی داشته باشید.

معرفی بازی پاندمیک

معرفی بازی پاندمیک

بازی فکری پاندمیک، یک بازی تخته ای است که؛ با حضور چند بازیکن انجام می شود. در این بازی به جای رقابت کردن با دیگر بازیکنان باید با همکاری و مشارکت آن ها بازی را اداره کنید. این بازی را leacock matt طراحی و توسط شرکت z-man games به بازار وارد شده است. matt leacock طراح بازی هایی چون pandemic، forbidden island و … است وجوایز زیادی نیز دریافت کرده است. بازی پاندمیک نیز جوایزی گرفته از جمله؛ در سال ۲۰۰۹ موفق شده جایزه بهترین بازی گروهی را به خود اختصاص دهد. بازی ایرانی پندمیک نیز در بازار موجود است. شاید در ابتدا، این بازی، سخت به نظر برسد اما؛ با یک دور بازی کردن آن را یاد خواهید گرفت. ما در اینجا سعی کرده ایم تا، در آموزش بازی پاندمیک به شما کمک کنیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

این بازی چه قوانینی دارد؟

در این قسمت به تعدادی از قوانین بازی پاندمیک پرداخته ایم؛ هر بازیکن در نوبت خودش فقط می تواند چهار عمل انجام دهد. استفاده از کارت رویداد عمل حساب نمی شود. برای درمان یک بیماری، باید پنج کارت هم رنگ، زمین گذاشته شود. در صورتی بازیکنان، برنده خواهند شد که؛ هر چهار بیماری را درمان کرده باشند و زمانی می بازند که ۸ شیوع یا بیش تر اتفاق افتاده باشد. از دفترچه داخل جعبه بازی می توانید به عنوان راهنمای بازی رومیزی pandemic استفاده کنید.

محتویات بازی پاندمیک چیست؟

یک صفحه بازی، دفترچه راهنما، ۵۹ عدد کارت مخصوص بازیکنان،۹۶ عدد مکعب رنگی، ۶ عدد ایستگاه تحقیقاتی، ۷ عدد نقش کارت، ۴۸ عدد کارت شیوع از محتویات بازی پاندمیک است.

آموزش بازی پاندمیک

آموزش بازی پاندمیک

ابتدا در مورد کارت های موجود در بازی توضیح کوتاهی می دهیم؛ در بازی پاندمیک کارت ها دو دسته هستند؛ کارت هایی که اسامی شهرها با رنگ مختص آنها است یا کارت های رویداد که به شما قابلیت ویژه ای می دهد. در بازی شهرهایی وجود دارد که به بیماری خاصی مبتلا شده اند. زمانی که نوبت بازی شما می رسد، می توانید چهار عمل را انجام دهید. شما باید کارت ها را به صورت تصادفی انتخاب کنید و ببینید کدام شهرها آلوده شده اند. چهار عمل شامل؛ درمان، نقل مکان، ساخت و ساز و اشتراک گذاری می شود. اگر شما دریک پایگاه پژوهشی باشید باید ۵ کارت از یک رنگ را زمین بگذارید تا یک بیماری درمان شود.

با درمان ۴ بیماری به پیروزی می رسید. شما می توانید یک مکعب بیماری را، در شهری که حضور دارید از بین ببرید. اگر مکعبی از یک رنگ در نقشه باقی نماند یعنی؛ یک بیماری نابود شده است. برای اشتراک گذاری؛ شما می توانید یک کارت از بازیکن دیگر بگیرید یا یک کارت به او بدهید. هر دوی شما باید در شهر مرتبط با آن کارت بمانید. اگر در دست شما یا همکارتان بیش از ۷ کارت باقی مانده است باید کارت های اضافه را خارج کنید تا به ۷ کارت برسد. برای ساخت و ساز شما می توانید با گذاشتن کارت مربوط به یک شهر در آنجا پایگاه پژوهشی بسازید. برای نقل مکان می توانید به فضای مجاور منتقل شوید. شما می توانید از یک پایگاه پژوهشی به ‌پایگاه دیگر سفر کنید.

با سوزاندن یک کارت می توانید به شهر مربوط به آن کارت بروید، اگر از قبل در آن شهر بودید می توانید با سوزاندن کارت مربوط به آن به هر شهری در جهان سفر کنید. این حرکت شما به عنوان یک عمل در بازی پاندمیک محاسبه می شود. هر زمانی که خواستید می توانید از کارت رویداد استفاده کنیدو با اپیدمیک بیماری همه گیر روبه رو می شوید. این کارت به جای کمک به شما بیماری را قوی تر می کند. بلافاصله کارت اپیدمیک را پایین گذاشته و شمارنده ابتلا را به سمت راست حرکت دهید. حالا کارت پایینی دسته ابتلا را برداشته و سه مکعب به شهر مرتبط با آن اضافه کنید. اگر رنگ مربوط به آن بیماری را از بین برده باشید ،دیگر نیازی به این کار نیست. حالا کارت های ابتلای پایین گذاشته شده را برد زده و روی دسته ابتلا قرار دهید.

به شمار ابتلا نگاه کنید و به تعداد آن کارت های ابتلا را بیرون بکشید. مکعب بیماری را متناسب با رنگش روی شهر بگذارید. اگر آن بیماری را قبلاً مداوا کرده باشید، نیازی به این کار نیست. اگر یک شهر سه مکعب بیماری، از یک رنگ داشته باشد و شما ناچار باشید مکعب چهارم را در آن بگذارید بیماری شیوع پیدا می کند. خط شیوع را یک مرحله جلو ببرید سپس؛ یک مکعب بیماری از رنگ مربوط به بیماری را در شهر مجاور قرار دهید. اگر در شهرهای مجاور هم سه مکعب هم رنگ وجود داشته باشد زنجیره شیوع دیگری به وجود می آید، اما نگران نباشید، زنجیره شیوع دوم نمی تواند گسترش پیدا کند. هر شهر تنها به واسطه برداشتن یک کارت ابتلا می تواند موجب شیوع بیماری شود.

حالا نوبت شما تمام شده و سایر بازیکنان بازی پاندمیک به همین صورت بازی خواهند کرد. در صورتی بازیکنان برنده خواهند شد که هر چهار بیماری را درمان کرده باشند. بازیکنان زمانی می بازند که ۸ شیوع یا بیش تر اتفاق بیفتد. اگر مکعب های بیماری تمام شد یا؛ کارت های بازیتان تمام شد و نیاز بود کارت بیش تری در بازی قرار دهید وضعیت بازی بحرانی می شود اما نگران نباشید چون هر کس نقش خاصی دارد که بازی را آسان می کند، مثلاً دانشمند می تواند با یک کارت مداوا را پیدا کند. پژوهشگر می تواند به آسانی کارت ها را به سایر بازیکنان بدهد و پزشک می تواند بیماری را سریع تر درمان کند.

حالا آماده بازی پاندمیک هستید؟ هر بازیکنی نقشی را انتخاب کرده و پایگاه پژوهشی اش را قرار داده و از آتلانتا آغاز می کند و کارت های اولیه را بر می دارد. دسته کارت ابتلا را برد زده، ۹ کارت ابتلا بر دارید؛ برای هر سه شهر اول سه مکعب، برای سه شهر دوم دو مکعب و برای سه شهر سوم یک مکعب بگذارید. ۹ کارت ابتلا را در قسمت کارت های سوخته قرار دهید؛ حالا دسته بازیکن را آماده کنید؛ برای انجام بازی کارت های بازیکنان را به چهار قسمت تقسیم کنید و در هر قسمت یک کارت همه گیر قرار دهید. در نهایت چهار دسته را روی هم بگذارید، در این مرحله نیازی به برد زدن کارت ها نیست. حالا به کارتی که برداشتید نگاه کنید، بازیکنی که شهرش بیش ترین جمعیت را دارد بازی را شروع می کند.

تعداد نفرات لازم برای انجام این بازی چند نفر است؟

برای انجام این بازی به؛ دو تا چهار نفر نیاز است. این بازی می تواند به شما برای، داشتن تمرکز بالا و سرعت عمل کمک کند.

این بازی شرایط سنی دارد؟

این بازی شرایط سنی دارد؟

بازی پاندمیک، بسیار سرگرم کننده است. این بازی زیبا، برای ۸ سال به بالا طراحی شده است.

زمان لازم برای انجام بازی پاندمیک چند دقیقه است؟

زمان لازم برای انجام بازی پاندمیک بین ۴۵ تا۶۰ دقیقه است، البته احتمال این که در دفعه اول بازی زمان بیش تری صرف شود وجود دارد؛ چون دفعه اول بازی بیش تر جنبه یادگیری دارد.

چگونه می توانیم این بازی را خریداری کنیم؟

برای خرید بازی پاندمیک می توانید آن را به، سبد خرید فروشگاه های آنلاین اضافه کنید و سفارش دهید. یا به صورت حضوری به فروشگاه ها مراجعه کنید و بازی پاندمیک را تهیه کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات