معرفی 3 بت در پوکر + ریز دادن در بازی پوکر

فهرست مطالب

  • معرفی 3 بت در پوکر
  • ریز دادن در بازی پوکر
  • موقعیت 3
  • زمان مناسب تری بت در پوکر
  • فولد دادن در برابر تری بت
  • تری بت و دفاع از بلایند ها
  • مواجه شدن با تری بت در بازی پوکر
  • مقابله با بازیکن تهاجمی سمت چپ

معرفی 3 بت در پوکر

تری بت زمانی اتفاق می‌افتد که ریزر اصلی در مراحل اولیه پری فلاپ توسط بازیکن دیگری ری ریز شود. بنابراین تری بت در پوکر 3-bet به معنای سومین مرحله قرار دادن پول در بازی پوکر می باشد.

توجه کنید که بت اول زمان پست کردن بلایند ها و بت دوم زمانی که بازیکن به جای کال کردن بلایند ریز را افزایش می دهد اتفاق می افتد و در پوکر آنلاین و پوکر لایو بسیار پر کاربرد است.

اما تری بت زمانی انجام می شود که بازیکنی ریز دوم را در بازی ری ریز کند.

دریافت اطلاعات از بازیکنان زمان زیادی می برد و مثلا هنگامی که فقط 20 دست از یک بازیکن را دیده اید هنگام تغییر استراتژی در برابر این فرد باید بسیار مراقب باشید.

به یاد داشته باشید که اولین کار یادگیری ثبات داشتن در طول بازی است زیرا تنها در این صورت می توانید از نقاط ضعف حریفان خود استفاده کنید.

اکثر مبتدیان فقط با دست های بسیار قوی بازی تری بت انجام می دهند اما به عنوان یک بازیکن لازم است بدانید که این استراتژی را می توان با طیف وسیع تری از کارت ها در برابر بازیکنان مختلف استفاده کرد.

ریز دادن در بازی پوکر

ریز دادن در بازی پوکر معمولا به دو دلیل رخ می دهد. دلیل اول به علت ارزش کارت ها و دلیل دوم انجام ریز با هدف بلوف زدن انجام می گیرد.

هر تری بت صرف نظر از علت آن باعث توقف حریف می شود بنابراین اولین ایده ای که در این زمینه بیان می کنیم تفاوت تری بت محدود یا نا محدود می باشد.

بازیکنی که این ریز را در موقعیت های اولیه باز می کند ممکن است کارت هایی مانند AA یا KK داشته باشد. در این صورت به عنوان یک فرد نامحدود یا قوی در نظر گرفته می شود.

اما اگر بازیکن دوم جاست کال کند یک فرد محدود و یا ضعیف محسوب می شود. هم چنین در صورتی بازیکن دوم در برابر ریزر اصلی از تری بت در پوکر استفاده کند AA و KK به کارت های او اضافه می شود.

بنابراین اگر ریزر اصلی فقط کال انجام دهد او یک فرد محدود می شود زیرا اگر این فرد دستی مانند AA داشت ریز دادن را برای بار چهارم انجام می داد.

وقتی که تری بت می کنید نا محدود می شوید و بازی مقابل شما برای حریف سخت تر می شود. در نتیجه زمانی که وارد فلاپ می‌ شوید حریف فکر می ‌کند قوی‌ ترین دست را دارید.

این نوع سبک ریز دادن در انواع بازی پوکر انجام میشود و برای اشنایی بیشتر چند سبک بازی پوکر را برای شما معرفی کرده ایم:

  • پوکر هولدم
  • پوکر هولدم پات لیمیت
  • بازی پوکر اوماها
  • پوکر سه کارته
  • پوکر روسی
  • پوکر چینی
  • پوکر های لو
  • پوکر رز
  • پوکر لایو
  • پوکر کش گیم
  • پوکر هدزآپ

موقعیت 3

تری بت در اسمال بلایند: با توجه به مشکلات جاست کال باید تری بت کنیم یا اصلا وارد بازی نشویم.

البته اگر بازیکن بیگ بلایند ضعیف باشد می توانید کال را یک بازی دفاعی در نظر بگیرید در غیر این صورت باید کال را از بازی خود حذف کنید.

هم چنین این نکته که با چه دست هایی باید روی اسمال بلایند تری بت انجام دهیم به پوزیشن وابسته است.

بلایند در مقابل بلایند: در پوکر تگزاس هولدم وقتی بازیکن های جایگاه بلایند روبروی هم قرار می گیرند طیف بسیار وسیعی از کارت ها را در اختیار خواهند داشت.

اما شرایط برای اسمال بلایند سخت تر است زیرا پس از فلاپ او از موقعیت خارج می شود.

یعنی اگر در بیگ بلایند قرار بگیریم و با حریف تهاجمی روبرو شویم که سعی دارد بلایند را بدزدد بهترین واکنش در برابر او تری بت کردن با طیف وسیعی از کارت هاست.

البته می توانید جاست کال کرده و با داشتن پوزیشن روی فلاپ بازی را در دست بگیرید.

ایزوله کردن بازیکنان ضعیف: ما سعی می کنیم که فقط خودمان وارد بازی با این بازیکن ها شویم تا بتوانیم با مهارت های خود از آن ها درآمد خوبی کسب کنیم.

به عنوان مثال در یک میز 6 تایی بازیکنی را می بینیم که با استک 93BB ریز می دهد. این بازیکن در موقعیت کات آف است و ما JTo را روی دیلر داریم.

در این حالت متوجه می شویم که ریزر یک آماتور است و ما معمولا این دست را بازی نمی کنیم. اما با توجه به تری بت در پوکر 6BB تقریبا حرکت درستی خواهد بود.

این ترفند بازی پوکر کوچک می تواند سایر بازیکنان را بترساند تا کارت های متوسط خود را فولد کنند. بنابراین از این طریق می توانیم بازیکن کات آف را از بازی حذف کنیم.

زمان مناسب تری بت در پوکر

بازیکنان برنده فقط با دستان قوی تری بت انجام نمی دهند و در میزهای سبک یک تری بت خوب بین 5 تا 9 درصد دست های بازیکن انجام می شود.

بازیکنان تهاجمی می توانند با 11 درصد از کارت های خود تری بت کنند اما برای مبتدیان هر چه این مقدار و تعداد دست ها کمتر باشد بازی آسان تر است.

بازی در برابر بازیکنی که 2 تا 3 درصد از دستانش را تری بت می کند با بازیکن هایی که با درصد بیشتر تری بت می کنند آسان تر است.

بنابراین وقتی در مقابل اولین بازیکن قرار می گیرید می دانید که او این کار را با دستی مانند +JJ انجام خواهد داد و می توانید به راحتی او را فولد کنید.

فولد دادن در برابر تری بت

انجام فولد در برابر تری بت بازیکنان دیگر مهم ترین چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید. به طور کلی شما باید در برابر تری بت تقریبا در 55٪ مواقع امتیاز کسب کنید و در میزهای سبک ‌تر این درصد را افزایش دهید.

زیرا بازیکنان بر اساس ارزش دست های خود ریز می دهند.

اگر بازیکنی کمتر از 30 درصد مواقع تری بت می کند باید با کارت های با ارزش خود تری بت کنید و برای این کار می توانید از جدول کارت های غیر قطبی استفاده کنید.

اگر بازیکنی بیش از 65 درصد مواقع در تری بت فولد می دهد می توانید با یک جدول قطبی به او بلوف بزنید. درصد فولد دادن بازیکنان دیگر در مقابل تری بت یک مقیاس غیر خطی ایجاد می کند.

بنابراین اگر آن ها نزدیک به 30٪ یا کمتر بودند به کمک ارزش کارت ها بازی کنید اما اگر احتمال فولد آن ها بیشتر از 65٪ باشد می توانید با کارت های بیشتری بلوف کنید.

تری بت و دفاع از بلایند ها

تری بت در پوکر یک استراتژی موثر در برابر بازیکنانی است که سعی می کنند بیگ بلایند و اسمال بلایند شما را بدزدند.

دفاع از اسمال بلایند دشوارتر است زیرا در صورت جاست کال بازیکن ممکن است اندازه پات را روی بیگ بلایند مناسب بداند و برای دیدن فلاپ کال کند.

این شما را در موقعیتی قرار می دهد که مجبور می شوید بدون داشتن پوزیشن مقابل دو بازیکن دیگر بازی کنید.

هم چنین حریف می داند که شما ضعیف هستید زیرا همیشه با یک کارت قوی تری بت می کنید. بنابراین به جز مواقعی که دلیل خوبی برای کال دارید در بقیه موارد بهتر است روی اسمال بلایند فولد داده یا تری بت کنید.

برای محافظت از بیگ بلایند شما می توانید بر اساس بازی حریف خود تری بت کنید اما باید مراقب باشید که همه بازیکنان به جز اسمال بلایند برای شما موقعیت دارند بنابراین برای این کار به یک کارت قوی نیاز دارید.

اگر با ریز از طرف حریفی مواجه شدید که قصد دارد بلایندها را بدزدد می توانید حداقل با 15 درصد از کارت های خود ری ریز کنید.

هم چنین اگر در مقابل بازیکنی هستید که روی فلاپ در مقابل تری بت یا ریز پیوسته فولد می دهد می توانید با کارت های بیشتر تری بت کنید تا از اشتباهات او به نفع خود استفاده کنید.

مواجه شدن با تری بت در بازی پوکر

اگر در پری فلاپ بعد از ریز دادن با تری بت روبرو شده اید اولین قدم این است که به پوزیشن حریف خود توجه کنید.

بازیکنان خوب در موقعیت اسمال بلایند بیش تر از موقعیت های میانی از تری بت در پوکر استفاده می کنند. بنابراین سعی کنید بفهمید که آن ها با چه دست هایی تری بت می کنند.

به عنوان مثال اگر بازیکنی 4 درصد از دست های خود را در موقعیت دیلر تری بت می کند احتمالا کارت هایی مانند +99 یا +AQ دارد.

در این شرایط شما باید بیشتر کارت های خود را فولد کنید. زیرا در مقابل کسی که به طور واضح با توجه به ارزش کارت خود تری بت می کند با فولد مناسب او را شکست خواهید داد.

مقابله با بازیکن تهاجمی سمت چپ

بدون شک وجود شخصی که در سمت چپ شما نشسته و تمام ریزهایتان را ری ریز می دهد می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

اما در مقابل یک بازیکن ضعیف که صرفا تهاجمی است می ‌توانید فور بت کنید. یا اینکه فقط با یک دست قوی جاست کال کنید و اجازه دهید همچنان به بلوف روی فلاپ ادامه دهند تا کل استک آن ها را بگیرید.

در مقابل یک بازیکن قوی و تهاجمی که در سمت چپ شما است در زمان جاست کال مقدار زیادی پات را خارج از موقعیت و به حالت ضعیف بازی خواهید کرد.

این یکی از سخت ترین شرایط در بازی پوکر است ولی استراتژی فور بت می تواند در این زمان برای آزمایش قدرت تری بت آن ها مفید باشد.

توجه داشته باشید که این استراتژی به مهارت زیادی نیاز دارد پس به عنوان یک بازیکن مبتدی بهتر است میز خود را تغییر دهید.

اما اگر تصمیم دارید روی میز بمانید ساده ترین راه این است که با دستان محدود و تایت چک کنید تا بتوانید سبک بازی حریف را شناسایی کنید.

با این کار این بازیکن در برابر ریز شما آرام می شود و می توانید تری بت در پوکر را کنترل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل