مقایسه میانگین قدی بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دربی 104 | غول ها مقابل کوتوله ها کم آوردند!

جواد نکونام سرمربی استقلال که به تاکتیک سانترهای پیاپی در بازی ها معروف است، در دربی 104 نتوانست از مزیت بلندی قامت استقلالی ها نسبت به بازیکنان پرسپولیس استفاده کند و به سادگی هر چه تمامتر و با یک نمایش بسیار ضعیف، نتیجه را به حریف واگذار کرد.

مقایسه میانگین قدی بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دربی 104 | غول ها مقابل کوتوله ها کم آوردند!

این اتفاق در حالی رخ داد که پرسپولیس با شناسایی نقطه قوت استقلال، اصلا اجازه سانتر کردن و حضور آبی ها در یک سوم دفاعی خود را نداد و پرس و دفاعش را از یک سوم دفاعی استقلال شروع کرد و همین مسئله باعث شد تا ارتباط خطوط سه گانه استقلال قطع شود. آبی ها به جز ده دقیقه اول نیمه اول، در تمام طول نیمه اول ت دقیقه 90 با سیستم 1-4-5 بازی کردند و این در حالی بود که پرسپولیس با تحرک بالای هافبک ها و مهاجمینش با سیستم 1-4-1-4 و 5 هافبک، نفس 4 هافبک کند استقلال را که حتی توانایی حفظ توپ بری چند ثنیه را ندشتند، گرفته بود. در سمت دیگر به دلیل کندی ذاتی مهاجم بی خاصیتی همچون بلانکو خیال مدافعین پرسپولیس راحت بود که ین مهاجم نمی تواند از فضای پشت مدافعین پرسپولیس و حتی اگر پس پشت مدافعینی برای او ارسال شود، کنعانی، گولسیانی به سدی او ر پوشش می دهند. گاریدو با شناسایی دقت سانترهی رامین رضائیان، به میلاد محمدی دستور عدم حضور در حملات را داده بود تا شماره 10 استقلال هم از جریان بازی خارج شود. بدین ترتیب عملاً استقلال خلع سلاح شد و پرسپولیسی که به شدت بر روی ارسال ها آسیب پذیر بود، بدون هیچ دردسری این دربی را پشت سر گذاشت.

در آسیب پذیر بودن ساختار دفاعی پرسپولیس در ارسال ه توجه شما ر به چند صحنه خطرنک روی دروازه این تیم جلب می نمائیم که به واسطه ارسال های حین بازی یا ضربات ایستگاهی به دست آمدند.

1.ارسال جلالی بری بلانکو و ضربه سر عجیب این بازیکن در حالی که هیچ بازیکنی ب او یارگیری نکرده بود

2. ارسال رضائیان که به دفع ناقص توپ توسط گوندوز منجر شد و متعاقب آن شوت جلالی که به تیرک افقی دروازه پرسپولیس برخورد کرد

3. ارسال ضربه ایستگاهی توسط رضائیان و ضربه سر سیلوا

4.ارسال ماشاریپوف و ضربه سر آرمان رمضانی در ثانیه های پایانی بازی

 

استقلال در این فصل 3 ضعف بزرگ داشته است:

1. دفع های ناقص و اشتباه حسینی

2. ناتوانی هافبک ها و مدافعین در گرفتن توپ های سوم (چه پشت محوطه جریمه خودی و چه پشت محوطه جریمه حریف)

3.استفاده از یک بازیکن کند و بی خصیت به نام بلانکو که خیل همه مدافعین حریف را بابت فضای پشت سرشان راحت می کند (استقلال با او 10 نفره است)

همانطور که در آمار زیر مشاهده می کنید، در لاین اپ اولیه میانگین قدی بازیکنان پرسپولیس حدود 3 سانتی متر پائینتر از استقلالی ها بود و نکته جالب اینکه خط هافبک پرسپولیس پر شده بود از بازیکنان کوتاه قامت ولی فانتزی که همین بازیکنان کوتاه قامت ولی فانتزی باز توانستند مقابل خط هافبک و دفاع بلند قامت تر استقلال در بیشتر دقایق بازی موفق باشند. پیش از این مسابقه به نکونام توصیه شده بود با به کارگیری بازیکن سرعتی همچون امیرعلی صادقی در دربی، خط دفاع پرسپولیس را عقب تر ببرد اما او با حماقت محض، از بلانکوی کندی استفاده کرد که باعث بالا بازی کردن مدافعین پرسپولیس شد. پیشتر فرهاد مجیدی نیز در یکی از دربی ها که با نتیجه 2 بر 1 از حریف پیش بود، با تعویض مهدی قایدی باعث شد تا فشار از روی مدافعین پرسپولیس برداشته شود و مدافعین این تیم با جلو آمدن، فشار را بر روی دروازه استقلال بیشتر کردند و در دقایق پایانی به گل تساوی رسیدند.

به طور کلی می توان گفت نکونام نه توانست از نقطه قوت تیمش یعنی ارسل ها به موفقیت برسد و نه توانست نقطه ضعف پرسپولیس را که فضای پشت مدافعین این تیم بود نشانه برود. اتفاقی که در بازی الاهلی رخ داد و سرخ پوشان تهرانی شانس آوردند 3-4 گل دریافت نکردند. کادر فنی استقلال از یک آنالیز ساده قبل از بازی و مهره چینی بر اساس نقطه قوت خود و نقطه ضعف حریف عاجز است بعد به دنبال مسائل حاشیه ای دیگر است!!!

میانگین قدی استقلال (بدون دروازه بان) : 182.4

میانگین قدی پرسپولیس (بدون دروازه بان): 179.2

 

الکسیس گوندوز: 191 سانتی متر

سیدحسین حسینی: 187 سانتی متر

 

سامان فلاح: 191 سانتی متر

رافا سیلوا: 193 سانتی متر

میلاد ذکی پور: 184 سانتی متر

رامین رضائیان: 184 سانتی متر

 

گولسیانی: 193 سانتی متر

حسین کنعانی: 188 سانتی متر

میلاد محمدی: 178 سانتی متر

فرشاد فرجی: 182 سانتی متر

 

اندونگ: 179 سانتی متر

ماشاریپوف: 172 سانتی متر

رضاوند: 179 سانتی متر

ابوالفضل جلالی: 177 سانتی متر

اسلامی: 175 سانتی متر

 

مسعود ریگی: 175 سانتی متر

سروش رفیعی: 175 سانتی متر

امید عالیشاه: 172 سانتی متر

وحید امیری: 179 سانتی متر

فرشاد احمد زاده: 170 سانتی متر

 

بلانکو: 190 سانتی متر

علییپور: 180 سانتی متر

 

پی نوشت: اگر روزبه چشمی 192 سانتی متری هم برای استقلال در این دیدار به میدان می رفت، باز هم میانگین قدی استقلال بالاتر می رفت کم اینکه در دقایق پایانی برخی بازی ها بلانکو و رمضانی همزمان در ترکیب استقلال به میدان می روند و میانگین قدی این تیم به بالای 185 صعود می کند.

 

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات