مقایسه پوکر هولدم پات لیمیت و هولدم نو لیمیت + دست های شروع در بازی

مقایسه پوکر هولدم پات لیمیت و هولدم نو لیمیت

بسیاری از بازیکنان پوکر بازی خود را با سبک هولدم نو لیمیت شروع می کنند به همین دلیل قصد داریم که در اینجا تفاوت های پوکر هولدم پات لیمیت و نو لیمیت را با هم بررسی کنیم.

اگرچه تفاوت اصلی این دو بازی در قرار دادن پول است اما در استراتژی های این دو بازی نیز تفاوت های زیادی وجود دارد.

یکی از تفاوت های ابتدایی که بین این دو بازی می توان بیان کرد، موضوع ایمپلاید آدز در پوکر است که می تواند بازیکنان خوب را از بازیکنان معمولی جدا کرده و سود قابل توجهی را برای بازیکنان خوب ذخیره کند.

پوکر هولدم نو لیمیت چه بصورت پوکر لایو و یا پوکر آنلاین را می توان به یک ترن هوایی و پوکر هولدم پات لیمیت را به یک چرخ و فلک تشبیه کرد.

در نتیجه برخی از افراد ممکن است سرعت را ترجیح دهند در حالی که برخی دیگر به آرامش چرخ و فلک تمایل بیش تری داشته باشند.

بنابراین به کسانی که تا به حال فرم لیمیت در پوکر را امتحان نکرده اند باید گفت که بسیاری از بازیکنان حرفه ای توانسته اند با این بازی پول زیادی به دست بیاورند بدون این که ریسک به خطر انداختن سرمایه خود را تجربه کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت های این دو روش را با هم بررسی کنیم.

دست های شروع در بازی

با کارت های بسیاری مانند های کارت آف سوت می توان در هولدم پات لیمیت به خوبی بازی کرد اما همین کارت می تواند بازیکن را در موقعیت سخت و خطرناکی در یک بازی هولدم نو لیمیت قرار دهد.

هم چنین شما دست هایی مانند AQ یا KQ در یک بازی لیمیت می تولنید بسیار تهاجمی بازی اما در پوکر نو لیمیت شرایط کاملا متفاوت است.

به ویژه در میز های بازی مانند های استک این موضوع می تواند شما را با مشکلات زیادی مواجه کند.

توانایی کنترل پات آدز

تفاوت این موضوع در این دو سبک پوکر بسیار آشکار است و هر بازیکن به راحتی می تواند این مسئله را متوجه شود.

توجه داشته باشید که بسیاری از بازیکنان هر دو فرم را بازی می کنند اما برخی از آن ها بسیار ناراحت هستند که نمی توانند با ریز های سنگین در بازی لیمیت از کارت های خود محافظت کنند.

البته همین بازیکنان وقتی که با کارت ‌های خود را در آن دست بازنده می شوند بسیار خوشحال می‌ شوند که کل استک و چیپ های خود را از دست نداده‌ اند.

البته گاهی اوقات ریز دادن می تواند پات آدز را در بازی لیمیت به ضرر بازیکن مقابل به اتمام برساند و بازیکنان خوب از این موضوع کاملا آگاه هستند.

نقش آدز ها در طول بازی

بدون شک مهارت استفاده از آدز ها در بازی های پوکر هولدم پات لیمیت و هولدم نو لیمیت نقش بسیار مهمی دارد.

بنابراین با توجه به بالا بودن احتمال های جانبی در بازی پوکر نو لیمیت بازیکنان می توانند با بدترین کارت ها به بازی ادامه دهند و در نهایت برنده شوند و سود خوبی کسب کنند.

اما توجه داشته باشید که در یک بازی پات لیمیت، پات آدز نقش مهم تری ایفا می کند و تکیه بر احتمال های جانبی برای دنبال کردن یک دست باعث باخت بازیکن ها در دراز مدت خواهد شد.

هم چنین در یک بازی پات لیمیت توجه بیش تری به مکانیک و ساختار بازی پوکر می شود بنابراین برای موفقیت در پوکر باید تا حد زیادی به این آدز ها توجه کرد.

در بازی هولدم نو لیمیت تلاش برای کنترل پات آدز می تواند ادامه بازی را برای حریفانی که دراو هستند دچار مشکل کند.

بنابراین بازیکنان در بازی لیمیت باید بدانند که وقتی سعی می کنند با تهاجمی بودن بازیکنان دیگر را از بازی خارج کنند آن ها با هر دست معقولی که در اختیار دارند به کال کردن همچنان ادامه می دهند.

بنابراین نتیجه این است که ریز دادن شما فقط باعث یک پات می شود که حریف را به کال کردن تشویق می کند.

دقت داشته باشید که پات آدز ها در پوکر هولدم پات لیمیت نقش مهمی دارند اما احتمال های جانبی در مقایسه با بازی نو لیمیت زیاد جدی گرفته نمی شوند.

هم چنین بازیکن های مبتدی اغلب در این نوع بازی تصمیم گیری های اشتباهی را انجام می دهند و این باعث می شود که آدز آن ها نسبت به حریف کم ارزش تر باشد.

فاش کردن اطلاعات کارت ها

فاش کردن اطلاعات کارت ها

مطمئنا بازیکنان حرفه ای به خوبی می دانند که در بازی پوکر هولدم نو لیمیت اندازه و مقدار ریزی که حریف می دهد می تواند قدرت کارت های او را تا حد نسبتا زیادی برای بازیکنان دیگر آشکار کند و این مسئله در تورنمنت پوکر هم صدق میکند.

به همین دلیل بسیاری از بازیکنان در بازی پوکر نو لیمیت اندازه ریز خود را تا حد امکان ثابت نگه می دارند و از فاش کردن این اطلاعات خودداری می کنند.

دقت داشته باشید که در واقع این بازیکنان وقتی این کار را انجام می دهند درست مانند یک بازیکن در بازی لیمیت عمل می کنند.

بلوف زدن در طول بازی

اگرچه برخی از افراد فکر می کنند که بلوف زدن در بازی پوکر هولدم لیمیت کاری بسار اشتباه است اما بلوف درست همیشه می تواند موثر باشد و اوضاع را به نفع شما تغییر دهد.

این نکته کاملا درست است که شانس برنده شدن بلوف در پوکر هولدم نو لیمیت بیش تر است اما باید بدانید که شانس باخت نیز در این بازی بالاتر خواهد بود.

جالب است بدانید که دیوید اسکلانسکی ذکر کرده است که از دست دادن یک ریز کوچک در بازی لیمیت هیچ اشکالی ندارد اما از دست دادن پات می ‌تواند برای هر بازیکن بسیار ناامید کننده باشد.

متاسفانه این حرف باعث شد که بازیکنان پات لیمیت در مرحله ریور با بلوف کردن مقدار زیادی پول را از دست بدهند.

با این حال امروزه بازیکنان حرفه ای پوکر پات لیمیت اغلب در مرحله ریور به دلیل ترس از این که شاید بلوف خورده باشند به راحتی کال نمی کنند.

در نتیجه این موضوع باعث شده تا موقعیت های خوبی برای بلوف زدن در بازی پوکر هولدم پات لیمیت به وجود بیاید.

برای اثر بخشی بهتر این استراتژی توصیه می کنیم اول به طور کامل از حریف خود شناخت پیدا کنید. سپس با در نظر گرفتن دقیق زمین بازی دستی را که می خواهید وانمود کنید را با دقت تجزیه و تحلیل نمایید.

در این صورت خواهید دید که بلوف شما بسیار قابل باور خواهد بود و می تواند سود زیادی را برای شما رقم بزند.

نقش استک ها

اندازه استک شما و حریف مقابل در بازی هولدم نو لیمیت تاثیر زیادی در بازی خواهد داشت اما این تاثیر در بازی پوکر پات لیمیت بسیار کمتر است.

همچنین دیپ استک بودن شما یا حریف در بازی پوکر نو لیمیت می تواند در استراتژی های بازی کاملا تفاوت ایجاد کند.

زیرا پس از ثبت مبلغ بازیکن می‌ تواند در دور بعد شما را با یک آل این غافلگیر کند و نیاز باشد که استک و چیپ های زیادی را در معرض خطر قرار دهید.

البته این مورد در بازی پات لیمیت نیز تا حدودی موثر است.

به دلیل این که بالا بودن استک بازیکن در طول بازی باعث می شود که احساس اضطراب و ترس نسبی برای بازیکنان دیگر ایجاد شود، بنابراین به کمک آن در هر دو سبک این بازی می توان به نتایج خوبی رسید.

بررسی هدف ها در بازی

توجه داشته باشید که در هر شکلی از پوکر هدف بازی این است که چیپ های مقابل شما در مقایسه با ابتدای بازی بیش تر شوند.

در بازی های پوکر نو لیمیت معمولا بازیکنان به دنبال فرصتی مناسب در بازی می گردند که دابل آپ کنند اما در پوکر هولدم پات لیمیت بازیکنان قصد دارند که به صورت تدریجی مقداری پات برنده شوند.

بررسی هدف ها در بازی

البته نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که نتایج بازی می ‌توانند بسیار نوسان داشته باشند.

اما یک بازیکن برنده صرف نظر از این که مبتدی یا حرفه‌ ای باشد و بازیکنی که نتایج خود را با دقت ثبت می کنند قصد دارند که در هر ساعت یک نرخ برد را ثبت کنند و این نرخ ساعتی را در یک محدوده ثابت حفظ کنند.

جمع بندی پایانی

همان طور که متوجه شده اید بازی های پوکر هولدم پات لیمیت و هولدم نو لیمیت به صورت تئوری و بر روی کاغذ بسیار به هم شباهت دارند.

اما در عمل این گونه نیست و در واقعیت این دو روش بسیار با هم تفاوت دارند به همین دلیل سعی کردیم برخی از تفاوت های این دو روش را برای شما ذکر کنیم.

اکثر بازیکنان تنها بر روی یک روش از بازی پوکر تمرکز می کنند که در آن مهارت بیش تری دارند. اما افرادی نیز وجود دارند که می توانند در هر دو روش فعالیت کرده و به سود خوبی از این طریق دست پیدا کنند.

در نتیجه شما هم بهتر است جزو بازیکنان نوع دوم باشید زیرا در اصل این افراد به عنوان بازیکنان پوکر واقعی در نظر گرفته می شوند.

این بازیکنان با انواع بازی پوکر مانند :

اوماها، سه کارته، چینی

و غیره به خوبی آشنا هستند و خود را محدود نمی کنند.

  • پوکر هولدم
  • بازی پوکر اوماها
  • پوکر سه کارته
  • پوکر روسی
  • پوکر چینی
  • پوکر های لو
  • پوکر رز
  • پوکر لایو
  • پوکر کش گیم
  • پوکر هدزآپ

پس توجه داشته باشید که بازیکن های حرفه ای فقط هولدم بازی نمی کنند و با تکرار و تمرین تسلط خود را در همه سبک های بازی پوکر افزایش می دهند.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات