نگاهی به پیش‌زمینه مسابقه + اخبار تیم‌ها

غول‌های ایتالیایی یوونتوس که بعد از یک سال دوری به لیگ قهرمانان برگشتن، سه‌شنبه شب میزبان قهرمان هلند یعنی آیندهوون هستن.

تو اولین بازی مرحله گروهی، یووه که دو بار قهرمان این رقابت‌ها شده، از آیندهوون که در سال ۱۹۸۸ جام رو برده پذیرایی می‌کنه. این اولین رویارویی رسمی این دو تیمه.

نگاهی به پیش‌زمینه مسابقه

یوونتوس که در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۶ قهرمان اروپا شده، تا حالا هفت بار هم تو فینال باخته – از این تعداد، پنج تاش تو دوران لیگ قهرمانان بوده که بیشتر از هر تیم دیگه‌ایه.

راه‌راه‌پوشان تورین پارسال از شرکت تو رقابت‌های اروپایی محروم شدن و نتونستن تو لیگ کنفرانس بازی کنن. این جوری یه دوره ۱۱ ساله حضور پیاپی‌شون تو لیگ قهرمانان هم تموم شد.

اونا فصل پیش تو سری آ سوم شدن و جام حذفی رو هم بردن. حالا قراره برای بیست و چهارمین بار تو لیگ قهرمانان شرکت کنن که یه رکورد برای تیم‌های ایتالیاییه و سه تا بیشتر از میلانه.

بعد از اینکه دوره دوم مربیگری آلگری خیلی دراماتیک تموم شد، تیاگو موتا که فصل قبل بولونیا رو به طرز شگفت‌انگیزی به رده پنجم رسونده بود، سرمربی جدید یووه شد.

یووه با موتا فصل رو عالی شروع کرد و دو تا برد ۳-۰ پشت سر هم به دست آورد. تیم جوون‌تر شده و چند تا خرید هیجان‌انگیز هم داشتن. ولی بعدش اوضاع یه کم بد شد: یه تساوی بی‌مزه با رم قبل از تعطیلات ملی و بعدش هم شنبه با امپولی ۰-۰ کردن.

با این حال، راه‌راه‌پوشا الان برای پنجمین بار تو تاریخشون تونستن چهار بازی اول فصل سری آ رو بدون گل خورده پشت سر بذارن. این نشون میده که شاید حریفای گروهشون کار سختی برای گل زدن بهشون داشته باشن.

در حالی که میزبان سه‌شنبه شب از دور تماشاگر بود، آیندهوون فصل پیش تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت. اونا تو گروه B پشت سر آرسنال دوم شدن و بعد به دورتموند باختن که نایب قهرمان شد.

حالا آیندهوون برای هجدهمین بار تو مرحله گروهی لیگ قهرمانان شرکت می‌کنه و با رقیب قدیمیشون آژاکس برابری می‌کنه. اونا با اعتماد به نفس بالا میان ایتالیا چون چند ماه اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتن.

آیندهوون که سه فصل پشت سر هم دوم لیگ هلند شده بود، بالاخره تونست قهرمان بشه و اولین عنوانش از سال ۲۰۱۸ رو به دست بیاره. اونا با هفت امتیاز اختلاف نسبت به فاینورد قهرمان شدن و یه رکورد جدید ملی هم ثبت کردن.

پیتر بوش تیمش رو به ۲۹ برد از ۳۴ بازی لیگ رسوند – فقط یه باخت داشتن – و در نهایت ۹۱ امتیاز گرفتن که دو تا بیشتر از رکورد قبلی آژاکس در سال ۱۹۹۸ بود.

امسال هم سرخ و سفیدپوشا با همون سرعت شروع کردن. پنج تا برد از پنج بازی، ۲۰ گل زده و فقط ۳ تا گل خورده. هر بار هم حداقل با اختلاف دو گل بردن. آخرین بردشون هم همین آخر هفته مقابل نایمخن ۱۰ نفره بود.

اگه بخوایم فصل قبل رو هم حساب کنیم، آیندهوون ۱۱ تا از ۱۲ بازی آخرش تو لیگ هلند رو برده و به نظر میاد امسال هم می‌خوان از عنوان قهرمانیشون دفاع کنن. البته این کاری که از سال ۲۰۱۶ نتونستن انجام بدن.

ولی خب یه نکته منفی هم هست: تو ۱۷ بازی خارج از خونه‌شون تو لیگ قهرمانان، فقط یه بار بردن که اونم پارسال مقابل سویا بود. ۱۱ تا از این بازی‌ها رو هم باختن. پس تاریخ نشون میده که کارشون تو تورین سخته.

فرم اخیر یوونتوس (همه رقابت‌ها):

  1. برد
  2. برد
  3. مساوی
  4. مساوی

فرم اخیر آیندهوون (همه رقابت‌ها):

  1. باخت
  2. برد
  3. برد
  4. برد
  5. برد
  6. برد

اخبار تیم‌ها

تیاگو موتا که قبل از تعطیلات ملی خیلی محتاطانه از خریدهای جدیدش استفاده می‌کرد، آخر هفته به تون کوپماینرس، نیکو گونزالس، پیر کالولو و داگلاس لوییز از اول بازی فرصت داد. خفرن تورام هم که از مصدومیت برگشته بود به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد.

تیموتی وه‌آ هم بعد از مصدومیت ران به میدان برگشت، ولی فرانسیسکو کونسیسائو هنوز با مصدومیت ساق پا دست و پنجه نرم می‌کنه و ممکنه به بازی سه‌شنبه نرسه.

موتا چند تا تصمیم عجیب و غریب گرفته و به جوون‌ترها مثل نیکولو ساوونا و ساموئل امبانگولا بازی داده، ولی مهاجم اصلیش کاملاً مشخصه. با این حال، دوشان ولاهوویچ سه بار از چهار بازی این فصل موفق به گلزنی نشده.

مهاجم اصلی آیندهوون یعنی لوک دی یونگ شنبه بعد از یه دوره مصدومیت برگشت و از روی نقطه پنالتی اولین گل رو زد. هافبک تیم یعنی خوس تیل هم تو سه بازی آخر گل زده.

ولی هیروینگ لوزانو که فرم خوبی داشت – و قبلاً تو ایتالیا برای ناپولی بازی می‌کرد – از یه بازی دوستانه با خنک مصدوم شده و ممکنه نتونه به تورین بیاد.

اسماعیل سایباری شنبه اولین بازیش تو این فصل رو انجام داد و می‌تونه به بازی برسه، ولی نوآ لنگ غایب بود. ریک کارسدورپ هم به خاطر مسائل بدنی نبود، سرخینو دست و آرماندو اوبیسپو هم مصدومیت زانو دارن.

ترکیب احتمالی یوونتوس:

دی گرگوریو؛ کالولو، گتی، برمر، کابال؛ لوکاتلی، فاجیولی؛ کامبیاسو، کوپماینرس، ییلدیز؛ ولاهوویچ

ترکیب احتمالی آیندهوون:

بنیتس؛ لدزما، فلامینگو، بوسکالی، دمز؛ تیل، سخوتن، ورمان؛ باکایوکو، دی یونگ، تیلمان

نظر ما: یوونتوس ۲ – ۱ آیندهوون

آیندهوون تو لیگ داخلیش غیرقابل مهاره، ولی یووه هم نشون داده که با سرمربی جدیدش شکست دادنش سخته.

در نتیجه، احتمالاً یه بازی نزدیک و لب مرزی خواهیم دید. خط دفاعی محکم یووه و تنوع گزینه‌های تهاجمیش می‌تونه کفه ترازو رو به نفعشون سنگین کنه.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات