هلدینگ خلیج فارس و شهریاری: مامورین انحلال استقلال

همانطور که پیشتر گفته بودیم، هلدینگ خلیج فارس قصدی برای تیمداری در فوتبال و به خصوص مالکیت تیم پر حاشیه ای همچون استقلال نداشته و ندارد و به تعبیر مسئولین این مجموعه، مالکیت استقلال به هلدینگ تحمیل شده است!

هلدینگ خلیج فارس و شهریاری: مامورین انحلال استقلال

اگر به یاد داشته باشید، دولت در ازای بخشی از بدهی خود به هلدینگ خلیج فارس، مالکیت باشگاه استقلال را به هلدینگ واگذار کرد. اما از همان روزهای اول، صدای اعتراض مدیران این مجموعه در این خصوص بلند شد.

نتیجه اینکه جناب علی عسگری به عنوان مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به جای تقویت تیم استقلال، روز به روز به تضعیف این تیم کمک کرد. با گماشتن نفرات پرسپولیسی در پست های کلیدی استقلال و به طور خاص شخص ناکاربلد و شکست خورده ای همچون سردار شهریاری به عنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ در امور استقلال، نشان داد که عزمی برای موفقیت این تیم ندارد. هلدینگ در جائی نشان داد که نمی خواهد استقلال را نگه دارد که هیچ برنامه ای برای احداث استادیوم اختصاصی استقلال از سوی مدیران هلدینگ ارائه نشد و با عدم تزریق منابع مالی، تیشه به ریشه آکادمی استقلال زدند.

آنها با ایجاد حواشی عجیب حول سرمربی پیشین استقلال طوری تمرکز او را به هم ریختند که به نوعی نکونام از استقلال متواری شد. اکنون نیز با گذشت دو هفته از استعفای نکونام، قادر به انتخاب سرمربی نیستند چرا که اینبار جنگ قدرت بین شهریاری و سمیعی (رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل تیم) است تا مربی مدنظر خود را به استقلال بیاورند.

در نهایت اینکه به صورت کاملاً واضحی هلدینگ در مسیری قدم بر می دارد که بند بازگشت مالکیت استقلال به وزارت ورزش فعال شود و فعال شدن این بند میسر نیست جز عملکرد ضعیف و کسب نتایج ضعیف این تیم که به واسطه تعلل عامدانه مدیریت استقلال در تصمیم گیری های کلیدی و دخالت های بیجای رئیس هیئت مدیره در امور فنی، این اتفاق در حال رخ دادن است.

تاریخ خیانتی که آقایان در این برهه حساس به استقلال کردند فراموش نخواهد کرد همانطور که موضوع دلالی بازیکنان بوسنیایی توسط اطرافیان شهریاری را از یاد نخواهد برد.

همه این اتفاقات و کارشکنی ها از زمانی آغاز شد که با تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مخالفت شد و وقتی هلدینگ متوجه شد که فقط روی کاغذ مالک استقلال شده و اختیار عملی حتی بابت تغییر دادن اسم تیم خود هم ندارد، رسماً این تیم را به حال خود رها کردند.

پی نوشت: امروز هیچ خبری از وعده های روزهای اول آقایان برای بازگرداندن استقلال به جایگاه واقعی اش نیست. شهریاری روزگاری با همین فرمول، صبا باتری قم را از صفحه فوتبال کشور محو کرد و حلا ظاهراً مامور به حذف استقلال است! کاری که از ابتدای دهه 70 حاکمیت به دنبال آن بوده ولی به لطف تلاش پیشکسوتان دلسوز ین باشگاه از جمله مرحوم پورحیدری تا به امروز تاج سر فوتبال ایران، همچنان به بقا خود ادامه داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل