هلیا حسینی (Helia Hosseini) کیست؟ + اینستاگرام هلیا حسینی

در این مقاله میخواهیم به شرح بیوگرافی هلیا حسینی جوان ترین رتبه برتر کنکور سراسری سال 1396که در سن 15 سالگی دیپلم خود را دریافت کرده است وبیشتر بدلیل شرکت در مسابقه تلوزیونی برنده باش در سال 1398که در آن زمان ۱۶ سال داشت و دانشجوی سال دوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود شناخته شده است بپردازیم.

نام هلیا حسینی
محل تولد تهران
سال تولد 1381
محل زندگی آمریکا
رشته تحصیلی پزشکی
دانشگاه دانشگاه کالیفرنیا

 

هلیا حسینی (Helia Hosseini) کیست؟

هلیا حسینی متولد سال 1381 از شهر تهران است ، این نابغه ایرانی پس ازکلاس اول ابتدایی در سال بعد یعنی در سن 8 سالگی، مقطع دبستان را به صورت جهشی طی کرده و در سن 9 سالگی وارد مقطع راهنمایی شده است، او در سال 1396 جوانترین شرکت کننده کنکور بوده و رتبه 35 منطقه و 95 کشوری در رشته تجربی را کسب کرده است،علاوه بر کنکور تجربی در کنکور زبان هم شرکت کردم و رتبه 4 در رشته زبان را کسب کردم.

هلیا اخیرا به کشور آمریکا ، مهاجرت کرده و اکنون دانشجوی رشته پزشکی و جوان ترین دانشمند دانشگاههای آمریکا می باشد. هلیا در اردیبهشت سال 1401 با انتشار ویدیو از خود در شبکه های اجتماعی که در حال ارائه کنفرانس در دانشگاه های آمریکا بود، مردم را مجذوب خود کرده است.

هلیا بدلیل شرکت وحضور در مسابقه برنده باش مشهور و شناخته شده است. هلیا به همراه خانوادش برای پیشرفت و آینده شغلی به کشور آمریکا مهاجرت کرده است. در حال حاضر هلیا در رشته پزشکی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا که جزو بهترین دانشگاه های جهان بوده، مشغول به تحصیل می باشد، او جوان ترین دانشمند دانشگاه کالیفرنیا می باشد و از او برای ملحق شدن به یک گروه تحقیقاتی تشکیل شده از دانشگاه های پزشکی و مهندسی دانشگاه کالیفرنیا برای تحقیق در مورد آثارآسیب های تروماتیک مغزی دعوت به عمل آمده است، تحقیقات این گروه کوششی است در جهت یافتن روش درمانی برای جلوگیری از به وجود آمدن  ضایعات عصبی در انسانها که در معرض ضربه به مغز قرار دارند،مانند ورزشکاران ،نظامیان بازنشسته و قربانیان سوانح رانندگی و خشونت که بیشتر آسیب را میتوانند در این رابطه ببینند.

ین خانم تاکنون چندین پروژه و مقالات علمی تالیف کرده و یک تحقیق با موضوع تجمع پروتئین را به نام خود ثبت کرده است. در حال حاضر وی به عنوان پژوهشگر در حوزه ی نوروتروما، آگاهی بخشی در مورد ترومای سر در اثر رفتارهای خشونت آمیز در میان قربانیان کودک آزاری، خشونت علیه جوانان نیز مشغول به فعالیت است.

هلیا علاقه بسیار زیادی به مطالعه و تحقیقات در زمینه پزشکی داشته اما در کنار رشته پزشکی به کار طراحی هم مشغول است. او علاوه بر زبان فارسی، به زبانهای انگلیسی، آلمانی و فرانسوی تسلط دارد و اکثر مواقع در اوقات فراغت پیانو می نوازد.

اینستاگرام هلیا حسینی

در حال حاضر هلیا در اینستاگرام و توییتر فعالیت دارد و زندگی روزمره خود را برای مردم به اشتراک میگذارد.و آیدی وی به شرح زیر است:

heliahosseini82

او در چند ماه گذشته آخرین عکس با دوستان دبیرستان خود در تاریخ 15 تیر ماه سال 96 منتشر کرده و در کپشن در مورد داستان کنکور خود و رتبه ای که کسب کرده صحبت کرده است :

با خودم فکر کردم چقدر بی انصافیه که برای همه بجز اون 600،000 نفری که کنکور دارن فردا فقط جمعه س. دیر بیدار میشن، میرن بیرون، بعد گردش و تفریح غصه شنبه رو میخورن،خسته شدم.

به من گفتن «حسینی»! باید فلان رتبه رو بیاری، ما این عدد رو برات تخمین زدیم…یکی حدس زده بود ۳۴، یکی دیگه خواب دیده بود ۶. ولی خب مگه به این سادگیه؟ «حسینی» باید ۲۷۰ تا سوال ۸ تا درس مختلف رو‌ جواب بده. یک ماه بعد جواب ها اومد. ۳۵ تجربی ۴ زبان. کی فکرشو میکرد؟ منی که اول دبیرستان لقب زیبای «علی الافتضاح» رو از دبیر ادبیات گرفته بودم.

خلاصه، «حسینی» شد ۴-۳۵. مراسم جشن رتبه های برتر قلمچی بود، گفتن ۴-۳۵ مقنعه ت رو بکش جلو. ۴-۳۵ رو زدن روی دیوار ابوریحان ولی «حسینی!» رو راه ندادن چون مانتوی جلو باز پوشیده بود. ۴-۳۵ شد «دختر ۱۶ ساله در برنده باش»، همراه با حرفای نه چندان جالبی که شنیدم و هنوز میشنوم.

من که ازش عبور کردم.

ولی جدی. ۴ سال گذشت. الان دیگه کسی ازم در مورد کنکور کمک میخواد نه میدونم چه پیشنهادی بدم، چی درسته، چی غلط. اسم کتاب های کمک درسی یادم رفته. نمیدونم روزی ۱۲ ساعت میخوندم یا ۱۴؟

فقط اینو میتونم بگم. ممکنه یه چیزی الان به نظر پر تنش و سرنوشت ساز بیاد ولی زندگی خیلی بزرگتر از این حرف هاست. کنکور و رتبه و …فقط بخشی ازشه. میخوام بگم جدی بگیرینش ولی نذارید یه نتیجه بشه کل زندگیتون. چه خوب، چه بد.

با آرزوی موفقیت برای همه ی کنکوری های سابق، کنونی و آینده 🙂

 

سوالات متداول

  • هلیا حسینی کیست؟

 هلیا حسینی دانشمند جوان ، ایرانی تبار دانشگاه کالیفرنیای آمریکا است.

  • آیا هلیا حسینی مهاجرت کرده است؟

بله او در سال 1401 به آمریکا مهاجرت کرده است.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

بیوگرافی ویشکا آسایش بازیگر و همسرش، مهاجرت و کشف حجاب

بیوگرافی ریحانه پارسا، کشف حجاب ،قد و وزن ،لخت شدن

امتیاز شما به این مطلب

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات