پایان نکونام در استقلال | چوپان دروغگویی که برای همیشه بلیتش را در استقلال سوزاند + تکرار سناریوی چند سال قبل با هدف ناکامی استقلال

به نظر می رسد لج و لجبازی جواد نکونام و شهریاری سرانجام خوشی برای سرمربی جوان و بی تجربه استقلال نداشت و در حالی که انتظار می رفت به او حداقل تا یک ماه آینده فرصت داده شود، خیلی زود مجبور به ترک استقلال خواهد بود.

پایان نکونام در استقلال | چوپان دروغگویی که برای همیشه بلیتش را در استقلال سوزاند

پایان نکونام در استقلال | چوپان دروغگویی که برای همیشه بلیتش را در استقلال سوزاند

حتماً اخبار مربوط به مذاکره استقلال با پتف بلغار را شنیده اید؛ انتشار این اخبار درست 10 روز مانده به دیدار حساس استقلال مقابل الغرافه ما را به یاد ماجراهای کشمکش فرهاد مجیدی و سعادتمند قبل از دربی جام حذفی و اتفاقات فینال جام حذفی مقابل تراکتور می اندازد. جائی که سعادتمند برای بر هم زدن تمرکز فرهاد مجیدی موفق از هیچ کوششی دریغ نکرد و شب قبل از دربی جام حذفی با سر و صدای رسانه ای زیاد برای بازگرداندن استراماچونی راهی ایتالیا شد!

تکرار سناریوی چند سال قبل با هدف ناکامی استقلال

استقلال مجیدی اگرچه دربی را با پیروزی پشت سر گذاشت اما بلافاصله پس از اتمام آن بازی، فرهاد مجیدی در آستانه فینال استعفا داد تا وضعیت تمرینی استقلال قبل از فینال نامشخص باشد. اگرچه در نهایت مجیدی در فینال روی نیمکت استقلال نشست اما تیم مضطرب او در همان نیمه اول 3 گل از تراکتور دریافت کرد و کامبک نیمه کاره آبی ها در نیمه دوم و دو گلی که به ثمر رساندند، برای قهرمانی و پیروزی در آن مسابقه کافی نبود.

امروز نیز مجدداً همان اتفاقات با سبک و سیاقی دیگر توسط مدیر پرسپولیسی شاغل در استقلال در حال اجرا شدن است. با کنار هم چیدن پازل اتفاقات چند هفته اخیر در استقلال، هدف این اتفاقات بدون شک حذف جواد نکونام از استقلال و ناکامی این تیم در دربی پیش رو است.

البته در این بین جواد نکونام نیز بی تقصیر نیست. اگر او به جای اینکه امروز این مصاحبه طوفانی علیه مدیریت و جذب دو بازیکن بوسنیایی را انجام دهد، دو ماه قبل وقتی در اردوی ترکیه با شهریاری قهقهه میزد، انجام داده بود؛ هواداران به او و صحبت هایش بیشتر اعتماد می کردند تا حالا که صحبت از ترک نیمکت استقلال است!

پشت پرده مخالفت با حضور زیلیکیچ چیست؟

نکونام در حالی مدعی شده که زیلیکیچ در حد استقلال و حتی لیگ برتر ایران نیست که هایلایت عملکرد این بازیکن ادعای او را نقض میکند. او در حالی اصرار به بی کیفیت بودن زیلیکیچ دارد که این بازیکن در همان دقایق کوتاهی که در بازی دوستانه مقابل تیم ترکیه ای به میدان رفت، موفق به زدن سومین گل استقلال (گل پیروزی) در دقایق پایانی شد. نکونام مشابه همین صحبت ها را فصل گذشته در مورد منتظر محمد به کار برد و همین مسئله باعث ایجاد تنش بین او خطیر شد اما در نهایت مشخص شد که منتظر محمد چه بازیکن با کیفیتی است. اکنون نیز از سبک بازی زیلیکیچ مشخص است که او یک مهدی قایدی جدید در استقلال است اما چون با نظر نکونام جذب نشده، او در مقابل این خرید مقاومت می کند و اصرار به حضور بازیکن بنجلی همچون بلانکوی کند در ترکیب اصلی استقلال دارد.

واقعیت این است که زیلیکیچ را از دیدگان هواداران استقلال پنهان کردید تا مبادا این بازیکن با کیفیت خودی نشان دهد (مثل منتظر محمد) و اینبار مجبور به بازی دادن به او و سوختن یک سهمیه خارجی مدنظر خود شوید.

هر چه که هست، حضور نکونام روی نیمکت استقلال بیش از اینکه برای این تیم نفع داشته باشد ضرر و حاشیه داشته و بدون تردید مقصر بخش زیادی از ناکامی های استقلال، شخص جواد نکونام است.

چطور مهرداد محمدی یک شبه از فسخ قراردادش ناراحت شد و سر تمرین نیامد؟

او در حالی امروز صحبت از ناراحتی مهرداد محمدی بابت خروجش از لیست کرده که همین هفته گذشته بود که هم او و هم مهرداد در این خصوص مصاحبه کردند و از هماهنگی در این قضیه خبر دادند و حتی مهرداد در دیدار دوستانه روز گذشته مقابل شهرداری بندرعباس نیز برای استقلال به میدان رفت اما با انتشار خبر تهیه بلیت بری پتف بلغار و قطعی شدن رفتن نکونام از نیمکت استقلال، حالا ورق برگشته و مهرداد محمدی که بازیکن آزاد است و به خاطر نکونام به استقلال آمده بود، قصد بازگشت به این تیم را ندارد تا ضربات جبران ناپذیر نکونام به آبی ها تا لحظه رفتنش هم ادامه داشته باشد. این بدان معناست که تا وقتی نکونام سرمربی استقلال بود، محمدی مشکلی بابت فسخ و کنار گذاشته شدن از لیست نداشت اما با قطعی شدن جدایی نکونام، مهرداد محمدی نیز به یکباره از این اتفاق ناراحت شد و به سمت مذاکره با تیم های دیگر رفت؟

سوال اینجاست که از بین این تعداد بازیکن چرا نام مهرداد محمدی برای باز شدن لیست از فهرست استقلال خارج شد؟ آیا نکونام نمی توانست نام ایمان سلیمی را خارج کند؟

آقای نکونام با لفاظی و مظلوم نمایی نمی توان افکار عمومی هواداران استقلال را فریب دهید. شما تقریباً مطمئن به اخراج بودید و زیر بار توافق برای فسخ قرارداد نرفتید تا آخرین شانس خود برای ماندگاری در استقلال را هم امتحان کرده باشید اما پرداخت عدد فسخ غرامت قرارداد شما برای هلدینگ حتی پول خرد هم به حساب نمی آید. به رفتاری که با هاشمی نسب، آتیلا حجازی، کوین یامگا، منتظر محمد و … کردید فکر کنید تا درس عبرتی برای شما باشد و در آینده از افراد، پل برای ماندگاری خود به هر قیمتی نسازید. اکنون قول های شما برای موفقیت با این تیم در انتهای فصل خریدار ندارد چرا که با این نفرات به چنان تنزل تاکتیکی رسیده اید که خوش بین ترین هوادار استقلال نیز امیدی به موفقیت با کادر شما ندارد.

راستی سیگنال قطع همکاری احتمالی را شما به سسما دادید که او بدنسازی تیم را رها کرد و برای همیشه از ایران رفت تا یک شکایت جدید در فیفا علیه استقلال ثبت شود؟

با این وضعیتی که برای استقلال ایجاد کرده اید، آیا به تبعات افت بدنی بازیکنان مقابل الغرافه چه با حضور خودتان چه بدون حضور جنابعالی روی نیمکت استقلال فکر کرده اید؟

هیچ کس از رفتن نکونام غمگین نمی شود

اگر به آینده شغلی خود در استقلال و هواداران این تیم علاقه مند بودید، اکنون وقت رخ عقاب گرفتن و مصاحبه علیه مدیریت باشگاه نبود و نیست؛ اما 100 افسوس که شما از اشتباهات گذشته عبرت نمی گیرید. شما از اشتباهات محمود فکری درس نگرفتید و با شعبان بی مخ ها و لیدرهای اوباش استقلال هماهنگ بودید و فراموش کردید که استقلال مجیدی وقتی موفق شد که منافع همین لیدرهای پاپتی را از استقلال قطع کرد. امروز نکونام می تواند مطمئن باشد اکثریت هواداران این تیم از خبر برکناری اش ناراحت نمی شوند (بر خلاف آنچه در زمان استراماچونی اتفاق افتاد) چرا که در طول یکسال گذشته نه بازی زیبا از تیمشان دیده اند و نه نتیجه لازم برای قهرمانی. در این مدت جز خود درگیری و بحران های خود ساخته نکونام و مدیریت استقلال و حواشی پشت حواشی هیچ چیز از استقلال ندیده اند. امروز گاریدو سرمربی پرسپولیس بیش از دو ماه است که هدایت این تیم را بر عهده دارد اما به اندازه انگشتان یک دست هم از او مصاحبه ندیدیم و در همان تعداد معدود مصاحبه های حرفه ای او نیز شاهد پاسخ های حرفه ای او به سوالات حاشیه ای (مثل بازی ندادن به یاسین سلمانی) بودیم. نکونام برای اینکه به مربی بزرگی تبدیل شود نه تنها نیاز به تغییر نگرش فنی دارد، بلکه نیاز به بازنگری شخصیتی و کنترل هیجان خود در مصاحبه ها دارد تا نه ذهن خود را دچار تنش کند و نه تیمش را به حاشیه بکشاند.

 

در انتها بار دیگر تاکید می کنیم اگرچه مخالف تغییر کادر فنی در هفته سوم و پس از یک شکست بوده و هستیم ولی نکونام با رفتارهای نسنجیده ش گزک و بهانه را به دست مدیران استقلال داد. او با عملکرد خوب خود و با اتکا به قراردادش و البته حمایت هواداران می توانست تا دو سال دیگر مربی استقلال باشد اما صد افسوس که نکونام اندازه نیمکت بزرگ استقلال نبود و خیلی زود بلیت خود برای بازگشت به این تیم در قامت مربی را سوزاند.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات