پرسپولیس در لیگ برتر بدون کمک داوران و با حضور VAR میانه جدولی می شود

دیدار مهم و حساس پرسپولیس و النصر در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2023/2024 با نتیجه 2 بر 0 به سود تیم عربستانی به پایان رسید تا انواع و اقسام حواشی فوتبالی و غیرفوتبالی به سراغ تیم گل محمدی بیاید.

پرسپولیس در لیگ برتر بدون کمک داوران و با حضور VAR میانه جدولی می شود

گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس که ابتدا سعی داشتند کیفیت بد زمین را عامل نمایش ضعیفشان مقابل النصر معرفی کنند، با این فکت منتقدین مواجه شدند که شرایط برای هر دو تیم یکسان بوده و این النصری ها بودند که به بازی در این زمین ناهموار عادت نداشتند و نه پرسپولیس! وانگهی مسئولیت کیفیت بد چمن ورزشگاه آزادی با باشگاه پرسپولیس بوده چرا که آنها از مدتی قبل پیمانکار استادیوم تمرینی خود را مسئول آماده سازی چمن ورزشگاه آزادی کرده بودند و اگر این چمن عامدانه یا غیرعامدانه آماده مسابقه ب النصر نشد، تقصیر آن متوجه خود باشگاه پرسپولیس است و نه مسئولین ورزشگاه آزادی.

 

پس از این بهانه نخ نما پرسپولیسی ه به سراغ این توجیه رفتند که چرا رسانه ها و هواداران به رونالدو و النصر بیش ز پرسپولیس توجه کردند و قصد داشتند اینبار علت نمایش ضعیف خود را به کاهش انگیزه شان به واسطه بی مهری رسانه ها به تیمشن عنوان کنند. حتی در یکی از ویدئوهای منتشر شده از بازی دو تیم، امید عالیشاه خطاب به عکاسانی که پشت دروازه پرسپولیس منتظر گلزنی رونالدو و النصر بودند با ناراحتی گفت چند نفرتان هم به پشت دروازه النصر بروید شاید ما هم گل زدیم!! بازیکنان پرسپولیس در حالی با فرافکنی تیم النصر را منتخب جهان خطاب می کردند و از قانون سقف قرارداد بری انتقال ستاره های به پرسپولیس انتقاد می کردند که این تیم 5 بازیکن خارجی در اختیار داشت و عملکرد ضعیف خط دفاعی و دروزه بان متزلزل این تیم تقریباً بر همگان مشخص بود و نکته اینجا بود که تاکتیک های دفاعی گل محمدی باعث شد تا النصر به پیروزی برسد وگرنه النصری ها در این چمن خراب با توجه به مصدوم شدن ترابی و امیری، تمایلی به آب و آتش زدن و به گل رسیدن نداشتند و شاید به یک تساوی هم راضی بودند کما اینکه پس از گل نیز آنها چندن پر فشار حمله نمی کردند تا از آسیب دیدگی شان جلوگیری شود. در سمت مقابل هر 11 بازیکن پرسپولیس یا در حال حاضر در تیم ملی حضور داشتند و یا سابقه حضور در تیم ملی در چند سال گذشته را داشتند و به نوعی تیم ملی ایران محسوب می شدند و بازیکنان آماتور و بی کیفیتی به حساب نمی آمدند.

اما فارغ از این بحث های حاشیه ای، پرسپولیس نشان داد کیفیت این تیم در لیگ برتر در مقایسه با لیگ قهرمانان آسیا به کلی متفاوت است. آنها که در فینال لیگ قهرمانان آسیا چوب مماشات داوران داخلی با صحنه های کوچک داخل محوطه جریمه را خوردند و بع خطا نگرفته شدن این صحنه ها توسط دوران داخلی عادت کرده بودند، دو پنالتی به تیم اولسان تقدیم کردند.

اینبار نیز به سبب عادت بازیکنان این تیم به مماشات داوران با بازیکنان پرسپولیس در لیگ داخلی آنها در آسیا گرفتار شدند. میلاد سرلک خطاهای به مراتب سخت تری از دو خطایی که منجر به دو کارت زرد برای او شد، انجام داده بود و با همین طرز فکر باورش نمی شد که به همین سادگی از زمین بازی اخراج شده باشد. شاید اگر داوران خطاهای این تیپی پرسپولیس در لیگ داخلی را با کارت زرد و قرمز جریمه می کردند، بازیکنان پرسپولیس با احتیاط بیشتری اقدام به متوقف کردن بازیکن حریف می کردند و سرلک هم اخراج نشده بود.

یا در مورد دیگر باز هم شاهد ناشی گری مسعود ریگی بودیم که با علم به داشتن یک کارت زرد، با اجرای فن کمر روی بازیکن النصر قصد داشت سوتی خود را که می توانست به گل سوم النصر منجر شود جبران کند که اینبار با مماشات داور با تیم میزبان که به شدت مستاصل به نظر می رسید مواجه شد.

در نهایت اگر در لیگ برتر، صحنه انتهایی درون محوطه جریمه النصر اتفاق می افتاد، بدون شک داورن اعلام پنالتی به سود پرسپولیس می کردند اما وجود VAR باعث شد تا در اتاق چک صحنه مذکور مشخص شود قبل از این صحنه، آفساید اتفاق افتاده است و تصمیم داور درست بوده است.

هر چه که هست، مماشات داوران در لیگ برتر با تیم پرسپولیس چه عمدی باشد چه سهوی در آوردگاه های بین المللی اینگونه یقه این تیم را می گیرد چرا که آنها به حمایت یار دوازدهم خود در سوت های 50-50 عادت کرده اند و تحمل یک قضاوت نرمال با حضور VAR برایشان دشوار است و به نوعی فشار روانی مضاعف به آنها قبل از شروع مسابقه وارد می شود.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات