پرسپولیس در موضوع بیرانوند رسوا می شود | بازپسگیری کاپ قهرمانی از پرسپولیس

در حالی که جوسازی رسانه ای اینطور به افکار عمومی القا کرده که علیرضا بیرانوند در موضوع اختلاف خود با پرسپولیس بازنده دعوا است و محروم خواهد شد اما واقعیت ماجرا که باعث طولانی تر شدن صدور رای هم شده چیز دیگری است. به طوری که حتی ممکن است قهرمانی پرسپولیس بازپس گرفته شود.

پرسپولیس در موضوع بیرانوند رسوا می شود | بازپسگیری کاپ قهرمانی از پرسپولیس

واقعیت این است که علیرضا بیرانوند در چند روز اخیر دست به افشاگری های بزرگ علیه باشگاه پرسپولیس و پرداخت های خارج از قرارداد این تیم به بازیکنان زده است. پرداخت هایی که در صورت های مالی این تیم ثبت نشده و در صورت محرز شدن این ادعا، امکان کسر امتیاز از این تیم و حتی بازپسگیری کاپ قهرمانی فصل قبل از پرسپولیس وجود دارد.

موضوعی که زنوزی مالک تراکتور نیز با اشاره به آن ادعا کرد اگر این مستندات را افشا کند، گردابی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را خواهد گرفت که همه در آن غرق می شوند چرا که چاره ای جز عمل به قانون و کسر امتیاز از پرسپولیس توسط قانونگذار باقی نخواهد ماند و در این صورت، تیم دوم یعنی استقلال به عنوان قهرمانی دست پیدا خواهد کرد.

در واقع در محاسبات رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس، پرداختی های خارج از قرارداد که ثبت نشده (تحت عنوان پاداش) لحاظ شده و این در حالیست که بیرانوند بر روی قرارداد رسمی خود پافشاری دارد و دریافتی های تحت عنوان پاداش را قبول ندارد.

موضوعی که اگر باشگاه پرسپولیس روی آن مانور کند در واقع رسماً پذیرفته که قانون را دور زده و پرداختی های سنگین خارج از قرارداد رسمی به بازیکنان خود داشته است که خلاق مقررات وضع شده توسط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.

به عبارت دیگر هر چه درویش این دعوا را بیشتر کش دهد، احتمال رسوایی پرسپولیس و بازپسگیری قهرمانی پرسپولیس بیشتر می شود و اگر صدور حکم به تاخیر افتاده به این معناست که عوامل فدراسیون فوتبال مشغول رایزنی هستند که چطور این کشمکش عجیب را که ممکن است منجر به بزرگترین رسوایی و جنجال فوتبال ایران شود، جمع کنند.

از یک طرف اگر آنها بیرانوند را محکوم کنند، اسناد رسمی مورد ادعای بیرانوند در رسانه ها منتشر می شود و تیم های دیگر (استقلال) می توانند با استناد به آن و شکایت به فیفا، قهرمانی پرسپولیس را پس بگیرند. (البته اگر فدراسیون فوتبال اینکار را انجام ندهد)

از طرفی اگر پرسپولیس را در این قضیه مقصر معرفی کنند، می بایست قهرمانی این تیم را به خاطر نقض صریح قانون سقف قرارداد بازپسگیری کنند که تبعات سنگینی برای فدراسیون فوتبال به همراه خواهد داشت.

 

در واقع لابی که هم اکنون در حال شکل گیری است، لابی مقامات بالادستی برای جلوگیری از بازپسگیری قهرمانی پرسپولیس است و نه عدم صدور رای علیه بیرانوند چرا که سناریوی سوم این است که هر دو طرف در این قضیه محکوم شوند که احتمالش بیشتر از سایر گزینه ها است.

 

هر چه که هست، افکار عمومی به دقت احکام صادره توسط فدراسیون فوتبال را رصد می کند تا مشخص شود آیا فدراسیون فوتبال در آزمون بزرگ عدالت روسفید می شود و یا مثل سالهای گذشته با لابی از بالا به سود یک تیم خاص تحت تاثیر قرار می گیرد؟

 

پی نوشت: هر چه تیم های دیگر تاکنون به موضوع کمک های خارج از قرارداد هوادار متمول به پرسپولیس طعنه می زدند، اما به دلیل عدم وجود سند رسمی این موضوع جدی گرفته نمی شد اما حالا با اسناد رسمی که بیرانوند در اختیار دارد، باید منتظر یک سونامی بزرگ در بازپسگیری کاپ های قهرمانی پرسپولیس باشیم. چیزی فراتر از گربادی که زنوزی به آن اشاره کرد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات