پشت پرده اصرار به برگزاری بازی استقلال و الغرافه در شهر قدس | سلب میزبانی آبی ها

پس از اصرار عجیب به برگزاری بازی استقلال در استادیوم ضعیف شهر قدس، در 48 ساعت گذشته اتفاقات شگفت انکیزی در آستانه بازی استقلال مقابل تیم قطری رخ داده که به نظر می رسد با سوءنیت قبلی و برنامه ریزی شده و هدفمند بوده است.

پشت پرده اصرار به برگزاری بازی استقلال و الغرافه در شهر قدس | سلب میزبانی آبی ها

پشت پرده اصرار به برگزاری بازی استقلال و الغرافه در شهر قدس | سلب میزبانی آبی ها

وقتی پازل های اصرار مسئولین به برگزاری مسابقه استقلال مقابل الغرافه در شهر قدس را دیدیم، هرگز فکرش را هم نمی کردیم که آقازاده پرسپولیسی که با دستور از بالای هود جای میزبان و مهمان را در فصل های گذشته عوض می کرد و حتی مانع از حضور تیم بی شکست لیگ در لیگ قهرمانان آسیا شد تا تیم محبوب خود به این مسابقات اعزام شود، هنوز عقده سرافکندگی دو سال قبل بر سر بازی پرسپولیس و النصر را در دل نگه داشته باشد.
مسابقه ای که به سوژه طنز فوتبالدوستان در جهن تبدیل شد و حالا قرار است عین همان بلا بر سر استقلال بیاید. استقلالی که با عده ای دلال و سرسپرده پست و مقام اداره می شود و سرمربی حقیر آن بر خلاف ادعا و ژست هایش برای ماندن تن به هر تصمیم و تحمیلی در رده های بالای حکومت می دهد.
بر هیچکس پوشیده نیست که آقازاده پرسپولیسی که در راس هرم حکمرانی جمهوری اسلامی حضور دارد در سالهای گذشته مسب چه اتفاقاتی بوده است. اینکه امروز مهدی تاج با کولباری از پرونده فساد در راس فدراسیون فوتبال است، از صدقه سر همین آقازاده و حمایت های او است. اینکه تیم محبوب آقایان با VAR قادر به شکست حریفان نبود و به یکباره در مسابقه آخر این تیم مقابل فولاد، در دو صحنه بحث برانگیز تا دقیقه 20، VAR به سود این تیم خراب می شود و پس از آن به درستی به کارش ادامه می دهد هم به واسطه توصیه های ایشان است. تا این لحظه هیچ گزارش مستندی بابت علت یا عامل اختلال در ارتباط اتاق var با مانیتور کنار زمین منتشر نشده و این موضوع هم به موضوع عدم پاسخگویی ارکان فدراسیون فوتبال به علت اخراج ساپینتو در فینال جام حذفی پیوست! هواداران فوتبال به خوبی می دانند که پشت پرده عدم همکاری باشگاه فولاد در استفاده از فولاد آره نا و نرسیدن var به بازی استقلال خوزستان و استقلال چه بوده و چه کسی پشت آن بوده است که مسئولین استان خوزستان به پشتوانه ایشان دست به چنین گستاخی زدند.
اینکه امروز دیگر صحبتی از گستره فساد در فوتبال و گیر بودن پای تیم محبوب آقایان در پرونده های این ماجرا نمی شود، ریشه در توصیه های آقایان به نهاد قضائی دارد که احتمالا با اطاله دادرسی، این موضوع و عوامل فساد و ذی نفعان آن به بایگانی خاطرات سپرده می شوند مثل ماجرای جعل قرارداد مهدی طارمی!

اما صحبت امروز بسیار اساسی تر از این حرفهاست. جائی که آقازاده و عواملش با نیت قبلی اتفاقات استادیوم شهر قدس را سازماندهی کردند تا اولاً در بدبینانه ترین حالت میزبانی استقلال تا پایان مسابقات یا حداقل برای چند مسابقه سلب شود و در خوشبینانه ترین حالت، زمینه محرومیت تماشاگران استقلالی در بازی های آتی فراهم شود، ثانیاً زمینه شکست این تیم در یک زمین خراب فراهم شود.
با توجه به سلسله اتفاقات رخ داده تا این لحظه از جمله 1.رفتن برق حین کنفرانس خبری، 2.نور کم عجیب حین تمرین الغرافه در زمین اصلی مسابقه فردا 3.برق گرفتگی دو جوشکار و موضوع مجدد عدم اعزام آموبلانس های باشگاه استقلال 4.مشکل VAR استادیوم شهر قدس که دقایقی پیش خبرش مخابره شد و …

این پایان ماجرا نیست و بدون شک در زمان برگزاری مسابقه نیز احتمالاً اتفاقات عجیب تری مثل حضور بیش از حد بلیت فروشی تماشگران، ورود وسایل ممنوعه مثل بوق و شیپور به ورزشگاه، پرتاب مواد محترقه حین بازی و …. رخ خواهد داد.

اگر تفکر متحجر در شهر مشهد را بابت عدم همکاری در اختیار گذاشتن استادیوم امام رضا کنار بگذاریم، مسئولین استقلال می توانستند یک استادیوم مجهز دیگر که گنجایش بیشتری از شهر قدس داشت و چمن آن نیز مناسب تر بود انتخاب کنند اما مسئولین سرسپرده استقلال که در ظاهر تلاش توخالی برای رضایت هواداران این تیم می کنند، در باطن برای ماندن روی صندلی و پست و مقام خود می بایست اوامر بالادستی ها را اجرا کنند وگرنه بیش از 5 استادیوم مجهز کشور می توانست میزبان این مسابقه باشد.

در نهایت اینکه همه این تلاش ها در نهایت در پایان بازی استقلال و الغرافه به این منتج خواهد شد که یک عزم ملی به وجود بیاید تا تیم محبوب آقایان در یک استادیوم آبرومند مقابل حریفان به میدان برود. عزمی که برای بازی های استقلال هرگز نبوده و همان اراده آقازاده ذی نفوذ همواره در جهت ناکامی استقلال در لیگ و آسیا بوده و هست.
نمونه این اتفاق را سالهای پیش در برگزاری فینال جام حذفی دیده بودیم که تحت هر شرایطی در دو سال پیاپی استقلال را مجبور به برگزاری فینال حذفی در استادیوم معیوب اروندان خرمشهر کردند اما وقتی تیم محبوب آقایان به فینال رسید، صحبت از آبروریزی در نمایش این صحنه ها به جهان پیش آمد و فینال به فولاد آرنا منتقل شد!

پی نوشت: در ده سال گذشته، آقازاده مذکور که ظاهرا عقده ستاره های لوگوی استقلال حسابی آزارش می دهد، به شدت تلاش کرده که به هر نحوی که شده لوگوی ستاره تیم محبوب خود را هم دو ستاره کند. چه در آسیا با تجهیز و حمایت کامل مالی ولو با جعل اسناد از این تیم و چه در لیگ با کمیته داوران فاسد که بازی ها را به سود یک تیم و ضرر رقبایش در آوردند. در آسیا که بسیار بعید است چنین اتفاقی رخ دهد و تنها راه چاره آقایان، رساندن تعداد قهرمانی های تیم محبوب خود به عدد 20 است تا بلکه به این واسطه یک ستاره دیگر روی لوگوی این تیم نقش ببندد!!!

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات