آشنایی با انواع بازیکنان اگرسیو + شدت تهاجمی (اگرسیو) بودن بازیکن

فهرست مطالب

  • آشنایی با انواع بازیکنان اگرسیو
  • شدت تهاجمی (اگرسیو) بودن بازیکن
  • طیف دست حریف خود را مشخص کنید
  • مثال رقابت با بازیکنان تهاجمی
  • مرحله پری فلاپ
  • مرحله فلاپ
  • مرحله ترن
  • مرحله ریور

آشنایی با انواع بازیکنان اگرسیو

دزد پات: این بازیکن ها تهاجمی اما در عین حال تدافعی هستند و بعد از یک بار ریز دادن برای دزدیدن پات به آرامی تسلیم می شوند.

آن ها دائما در حال ریز پیوسته هستند اما اگر در مرحله ترن هم این کار را انجام دهند احتمالا دست خوبی دارند. در مقابل این بازیکنان باید با موقعیت وارد پات شوید تا بتوانید پات را از این بازیکنان اگرسیو در پوکر بدزدید.

سفت و محکم: این بازیکنان می دانند چه زمانی باید فشار بیاورند و چه زمانی باید دست نگه دارند. آن ها معمولا در پوکر برنده می شوند بنابراین احتمالا شما نمی خواهید در برابر آن ها بازی کنید.

این بدان معنا نیست که شما نباید با آن ها وارد پات شوید اما اگر در وضعیت متوسطی هستید بهتر است به دنبال یک شرایط بهتر باشید. شناخت این بازیکنان در پوکر آنلاین نیز راحت است.

مانیاک: این افراد بازی تهاجمی را در سطح دیگری انجام می دهند و لزوما بازیکنان بدی نیستند اما قدرت آن ها می تواند فریبنده باشد. آن ها همیشه سعی می کنند پات را برنده شوند و شما آزمایش کنند.

هم چنین این افراد توانایی این را دارند از بازیکنان ترسو پول زیادی جمع کنند.

با این حال اگر دست های خوبی دارید یا دست های آن ها را خوب خوانده اید می توانید از طریق این بازیکنان پول زیادی به دست آورید.

البته مواقعی وجود دارد که این بازیکنان نمی دانند چه زمانی باید بازی را متوقف کنند و از آن خارج شوند. در کل یکی از ترفند های بازی پوکر مخصوصا در تورنمنت پوکر شناسایی انواع بازی کنان پوکر است.

شدت تهاجمی (اگرسیو) بودن بازیکن

بسیار مهم است که بتوانیم بین کسانی که با دست های با ارزش به صورت تهاجمی و یا اگرسیو بازی می کنند و بین کسانی که با دست های بلوف خود تهاجمی هستند تمایز قائل شویم.

یعنی ما باید بتوانیم بفهمیم که چه کسانی بلوف می زنند و چه افرادی واقعا یک کارت خوب در اختیار دارند.

تفاوت زیادی بین فردی که در مرحله پری فلاپ و در پوزیشن های نهایی 100% مواقع روی فلاپ ریز می دهد اما در ترن و ریور فولد می کند با کسی که حتی با بی ارزش ترین کارت های خود به بلوف زدن بر روی ترن و ریور ادامه می دهد وجود دارد.

واکنش بازیکن در مرحله قبل از فلاپ بسیار مهم است و استراتژی تری بت بازیکن در برخی موارد اتفاق می افتد. توجه کنید که تفاوت بزرگی بین بازیکنی که تری بت می کند و بازیکنی که می تواند چهار یا پنج بار ریز کند وجود دارد.

بنابراین شما باید از سبک بازی پوکر حریف خود کاملا آگاه باشید و بدانید که آن ها برای بیرون کردن شما از بازی تا چه حد پیش خواهند رفت.

طیف دست حریف خود را مشخص کنید

اولین قدمی که باید در برخورد با بازیکنان اگرسیو در پوکر در نظر بگیرید تعیین محدوده دست اوست. اگر رقیب تایت تهاجمی ( اگرسیو ) باشد باید میزان تایت و ناتس بودن این بازیکن را تعیین کنید.

این سبک از بازیکنان همیشه با دست های بسیار قوی بازی می کنند و دست هایشان محدود است. ما این بازیکن ها را به عنوان یک تایت اگرسیو استاندارد با ورودی 10 تا 15٪ تعریف می کنیم.

اما بازیکنان لوز تهاجمی با دست های زیادی وارد بازی می شوند و در هر پوزیشنی می توانند این کار را انجام دهند. یک بازیکن لوز اگرسیو عادی معمولا روی فلاپ بت می کند با این حال انواع مختلفی از بازیکنان لوز و تهاجمی وجود دارد.

این فقط در مورد دست هایی که بازی می کنند نیست بلکه بستگی دارد که چقدر با دست هایشان تهاجمی هستند.

مثال رقابت با بازیکنان تهاجمی

فرض کنید در مسابقه بدون محدودیت هولدم مقدار بلایند ها برابر 25/50 است و شما و حریف مقابل هر کدام 2500 چیپ در اختیار دارید.

بازیکن سمت راست شما از شروع مسابقات تهاجمی بوده و هر بار که بازی تا او فولد شده در پوزیشن های پایانی 3 برابر بیگ بلایند ریز داده است.

تا به حال دست های زیادی با این فرد در گیر نشده اند اما در دست های قبلی بازیکن بیگ بلایند او را کال کرده و بعد از آس خوردن فلاپ چک ریز نموده و همین امر باعث فولد شدن بازیکن تهاجمی شده است.

شما تا به حال چندین بار کال و فلاپ را دیده اید و ریز کرده اید بنابراین هیچ چیز غیر منطقی در بازی شما وجود ندارد.

مرحله پری فلاپ

شما در موقعیت دیلر هستید و بازی تا بازیکن لوز تهاجمی در موقعیت کات آف فولد شده است و این فرد 150 ریز می دهد.

بازیکنان در بلایند 1500 چیپ دارند و شما با داشتن کارت های آس♠ و 10♦ در برابر فردی که در موقعیت پایانی ریز می دهد قوی تر هستید.

در واقع شما از محدوده کارت هایی که ریز می کند بالاتر هستید و این این محدوده می تواند شامل سوتد کانکتور یا پاکت پیر باشد.

در این شرایط شما گزینه های زیادی برای ورود به پات دارید بنابراین با توجه به اندازه استک خود در برابر بلایند می توانید تصمیم بگیرید که فولد، کال یا ری ریز کنید.

از آنجایی که شما اطلاعات خوبی در مورد میز دارید می دانید که بازیکنان اگرسیو در پوکر با دقت در بلایند بازی می کنند و شما نیز چیپ کافی دارید.

بنابراین می توانید 30٪ مواقع ریز کرده و 20٪ موارد فولد کنید و با توجه به اندازه استک و بلایند های کوچک کال کردن بهترین راه برای کنترل پات است.

اگر ری ریز کنید با یک دست متوسط پات را بیش از اندازه بزرگ می کنید اما اگر اندازه پات کوچک باشد می تواند تصمیمات بهتری بگیرید و به دست خود وابسته نشوید. علاوه بر آن ری ریز کردن می تواند زمینه فولد دادن حریف را فراهم کند.

مرحله فلاپ

در فلاپ آس♣، 9♥ و 3♦ می خورد و 375 در پات است که حریف 250 ریز می دهد. البته این احتمال وجود دارد که حریف یک آس یا کیکر قوی داشته باشد اما شما با یک دست متوسط در برابر یک بازیکن اگرسیو هستید.

بنابراین دو گزینه برای ادامه این دست دارید و تصمیم شما باید بر اساس تصویر روی میز و بازی باشد که در دست قبلی داشتید.

به عنوان مثال اگر در دست های قبلی تایت بودید با ریز دادن بازیکن مقابل هر دستی را که به شما باخته فولد می کند.

هم چنین اگر در دست های قبلی بازی با پاکت های کوچک یا پیر متوسط را ادامه داده اید بازیکنان ممکن است فکر کنند که هیچ آسی ندارید. این امر می تواند باعث شود که بازیکن در ترن با بلوف زدن به داشتن آس تظاهر کند.

تصمیم گیری در مورد نحوه بازی دست ها به الگوی بت کردن حریف بستگی دارد و باید بررسی کنید که آیا حریف شما توانایی بالا بردن و بلوف زدن در مرحله ترن را دارد یا خیر. اگر پاسخ مثبت باشد راه درست این است که او را کال کرده و به بلوف زدن وادار کنید.

اگر سبک بازی او به گونه ای است که فقط برای بردن شما در ترن ریز می دهد بهتر است در همین مرحله ری ریز کنید و از واکنش پس از آن اجتناب نمایید.

اما اگر در این مورد اطلاع کافی ندارید توصیه می شود برای کنترل سایز پات کال کنید تا بازی او را در ترن تحت بررسی قرار دهید زیرا معمولا بازیکنان اگرسیو در پوکر بدون کارت قوی در ترن ریز سنگین نمی کنند.

مرحله ترن

در مرحله ترن کارت 7♠ می خورد و حریف چک می کند. این نشانه خوبی است و اگر او زیاد حرفه ای نباشد و اسلو پلی بازی کند در این شرایط نسبت به او برتری دارید.

ریز کردن به حریف می گوید که شما یک آس دارید بنابراین اگر فکر می کنید او با دستی ضعیف تر کال می کند می توانید ریز کنید.

البته بسته به تعداد چیپ های باقی مانده بازیکنان اگرسیو در پوکر می توانند چک ریز کنند و شما را در شرایط سختی قرار دهند. 875 در پات و 2100 استک باقی مانده است.

بنابراین یک ریز مناسب می تواند ریسک بزرگی را برای استک شما به همراه داشته باشد و ریز کوچک نیز حرکت عاقلانه ای نیست.

از آنجایی که بلایند ها کوچک هستند تنها چیزی که در مورد این بازیکن می دانیم تهاجمی بودن آن است. بنابراین پیشنهاد می کنیم در این شرایط چک کنید.

زیرا اگر دست ضعیف تری نسبت به حریف داشته باشیم می توانیم اندازه پات را کنترل کنیم و با وانمود به بلوف می توانیم حریف را وادار به کال کردن دست ضعیف تر خود کنیم.

مرحله ریور

در ریور 7♣ می خورد و حریف با پات 875 به اندازه 500 ریز می دهد. از آنجایی که حریف می تواند هر کارتی را در دست داشته باشد و نشانه ای از دراو بودن وجود ندارد احتمال بلوف زدن او بسیار زیاد است.

شاید برای شما سوال شده باشد که این بازیکن آیا می تواند یک دست مانند AJ یا یک 78 را به صورت تصادفی بگیرد؟

در پاسخ باید بگوییم که بله این امکان وجود دارد اما بیشتر اوقات شما باید بر اساس اطلاعاتی که در مورد بازیکن و نحوه بازی کردن او با دستش تصمیم بگیرید.

در این شرایط شما کال می کنید و حریف سرباز♣ و پادشاه♣ را نشان می دهد که بلوف خالص است.

شاید بپرسید که اگر ما نسبت به او برتری داریم چرا ریز نمی کنیم؟ زیرا این بازیکن فقط در صورت داشتن یک دست خوب کال می کرد. بنابراین اگر دست ضعیف خود را فولد کند ما هیچ سودی نخواهیم برد.

هم چنین این امکان وجود دارد که این بازیکن آس با کیکر ضعیف داشته باشد و شما را کال کند اما در بلند مدت کال کردن EV بالاتری در مقابل بازیکنان اگرسیو در پوکر دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل