از پوشش تا شب زفاف جالب مردمان دوران اشکانیان + لباس های جالب دوران اشکانیان

دوره اشکانیان یک دوره بسیار جذاب برای ایرانیان بوده اسـت و شب هاي‌ زفاف جالبی هم داشته اند و با لباس هاي‌ جالبی بـه روابط جنسی و سکس خود می‌رسند در ادامه با از پوشش تا شب زفاف جالب مردمان دوران اشکانیان «+عکس» هاتم بت را دنبال کنید.

 

از پوشش تا شب زفاف جالب مردمان دوران اشکانیان

پوشش انسانها در دوره اشکانیان ایران بـه عنوان یکی از دوران سرشار ایران در مورد طراحی پوشاک و ملحقات تزیینی ان؛ بـه حساب می‌آیند کـه نمونه‌ها و مدارک بسیاری از ان دوره بـه جا مانده اسـت.

 

پوشیدن لباس های لختی جالب زنان دوران اشکانیان «+عکس»

در دوران اشکانی برای مردان دو پوشش مختلف وجود داشت، لباس مخصوص سواران دارای اسب هاي‌ زره پوش بود کـه ساختار لباس نظامی ان دوران را نشان می دهد و نقش خطی در دوراروپوس دیده می شود و دیگری لباس هاي‌ اشرافی ان عصر کـه بـه خصوص در مجسمه مرد شمی و مجسمه هترا در ان دوره معلوم اسـت.

 

از خصوصیت هاي‌ طراحی لباس مردان، استفاده از شلوار بـه واسطه تناسب ان با اسب سواری بوده اسـت.همنطور تن پوش سنتی کوتاه«تونیک کوتاه با آستین تنگ» با شیوه زندگی این قوم هم مناسب بوده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: لخت شدن مدل برزیلی کنار ساحل «+عکس و زندانی شدنش»

 

لباس های جالب دوران اشکانیان

کم کم پادشاهان اشکانی از لباس هایي بلندتر و پر چین تر استفاده کردند. سایکس، لباس اولیه پارت را قبایی بلند، گشاد و شلواری گشاد میداند کـه روی ان عبا یا جبه نظامی می‌پوشیدند ولی بـه تدریج این لباس متروک و تنها بـه جامه نرم و عبایی بر روی ان اکتفا می شد و دمپای شلوار را جمع می کردند.

 

این فرق را می توان در نقش تخت جمشید مشاهده کرده ام. نقش مهم دیگری کـه لباس عمومی پارتیان را نشان می دهد در نگاره مهرداد اول و درباریانش در تنگ نوروزی دیده می شود.

 

طرح نقش برجسته هاي‌ سر پل ذهاب استفاده از قبای «کندیز» با یقه گرد و جلو باز اسـت کـه بـه وسیله بندهایی بـه هم وصل شده اند. در طرح هاي‌ قدیمی تر این بالا پوش بـه طور آزاد بر روی شانه ها افتاده ولی نمونه اي با آستین هاي‌ خیلی تنگ مربوط بـه سده 4-5 میلادی هم بـه دست آمده اسـت.

 

در نگاره تنگ سروک تصویری از استفاده شنلی کـه در جلوی سینه بـه هم آمده، پیراهنش بلندتر تا پایین زانو مشاهده می شود. ولی یکی از مدارک بـه دست آمده از دوره اولیه هنر اشکانی، مجسمه شاهزاده اشکانی شمی در موزه ایران باستان وجوددارد.

 

پوشیدن لباس های لختی جالب زنان 

این تندیس شلوار نیم تنه کوتاه، نمونه اي از پوشش اولیه اشکانیان را نشان می دهد. قطعات صدفی یکی از الگوهای شمی علامتی بر عمومیت این سبک لباس اسـت اما بـه نظر می رسد این لباس ویژه سوارکاری بوده ودر بخش عقب بـه شکل بالشتکی و پاپوشی لوله وار و بدون نشیمنگاه اسـت.

از پوشش تا شب زفاف جالب مردمان دوران اشکانیان

این لباس اطلاعات خیلی مناسبی را درباره شلوار اشکانی در اختیار می‌گذارد. با اتکا بر نوشته استرابون درباره شلوار سه تکه اشکانی، ذکا اعتقاد دارد کـه در شلوار این مجسمه، بر روی یک شلوار چسبان زیرین دورانپوش بسته شده و از پهلو ها گذاشته ودر بخش پشت با بندی بـه دور کمر محکم می شده اسـت.

 

ظاهر سفت و پهنای آشکار چین ها و «بدون احتیاج بـه ثابت کننده چین هاي‌ نرم مشابه»جنس نرم و لطیف ان حاکی بر استفاده از پارچه پشمی،نخی یا کتان ضخیم اسـت. نمونه شلوار ان در گروه بلخ در پلکان آپادانا دیده می شود کـه خاستگاه شمال شرقی این پوشش را نشان می دهد.

 

بیشتر بخوانید: لباس سبز و سکسی کلویی فری لختی ویژه هالووین «+عکس»

 

انواع پوشش جالب زنان دوران اشکانیان

پیراهن زنان این زمان بـه چند طرح گوناگون تقسیم میشود کـه با رنگ‌هایي طبق معمول سفید و ارغوانی تزیین شده‌اند. ساده ترین نوع ان‌ها پیراهنی گشاد و بلند با یقه‌ي گرد و دو تکه بوده اسـت ودر زیر سینه با نواری بسته می‌ گردید.

 

پس علت ریزش چین‌هاي‌ ظریف و عمودی بسیاری در لبه‌ي پایین دامن میشد. بـه همین علت بـه احتمال خیلی قوی استفاده از پارچه‌اي لطیف با بافت ریز وجود داشته اسـت و این موضوع پیشرفت در صنعت نساجی را هم بـه اثبات میرساند.

 

پیراهنی دیگر کـه بدون آستین بوده اسـت ودر قسمت سرشانه بـه وسیله‌ي دکمه‌اي جمع می ‌شد، کوتاه‌تر از پیراهن بالا بوده و روی ان پوشیده میشد و بخش جلوی لباس تا بـه جلوی ناف بلند بودو وضیتی دراپه «دارای چین و شکن» داشت. بعضی اوقات هم با یقه‌اي تنگ‌تر آویزانی ان‌را جمع و طرحی جدید بر لباس انجام می دادند.

 

روی پیراهن‌ها نقش‌های گوناگون سوزن‌دوزی یا قلاب دوزی پیاده می کردند. مثالی دیگر، پیراهنی آستین‌دار با آستین بلند و تنگ و چسبان بود کـه بـه علت بلندی آستین، چین‌هاي‌ افقی ظریفی روی ان بـه وجود می آمد و بیشتر بـه زیبایی لباس اضافه می کرد.

پوشیدن لباس های لختی جالب زنان دوران اشکانیان «+عکس»

 

پوشیدن لباس های لختی جالب زنان دوران اشکانیان «+عکس»

این پیراهن هم در زیر سینه با نواری جمع میشد. مثالی از پیراهن بالا در بر تن مجسمه‌اي از شهر هترا یا الحضر بـه‌نام پرنسس واشفاری در موزه بغداد اسـت کـه میگویند دختر سناتروک اشکانی «اشک دهم» اسـت. این بانو پیراهنی پوشیده اسـت کـه در سرشانه‌ي چپ با دکمه‌اي بـه تکه‌ي پشتی متصل شده اسـت و دامن پرچین پیراهن آستین دارش «کـه خیلی بلند اسـت» هم از زیر چادرش در جلوی لباس معلوم اسـت.

 

بعضی از پیراهن‌هاي‌ بالا، بعضی اوقات همه ی با شکل هاي‌ لوزی شکل طراحی شده‌اند. کـه می تواند شامل شلوارها هم بشود. همین طور با نوارهایی بـه احتمال زیاد حاشیه‌دوزی یا بافته شده در مچ‌‌ها و لبه‌ي یقه زینت می شدند. بعضی وقتها هم یک یا سه نوارِ زینت شده از جلوی تن‌پوش آویزان می ‌شد کـه یادآور تونیک‌هاي‌ تزیین شده در آخرای دوره‌ي هلنی بین‌النهرین اسـت.

 

چادر زنان دوران اشکانیان

چادر، پارچه‌اي مستطیل بوده اسـت کـه بـه شکل استوانه طراحی می ‌شد. این نوع از چادر در قسمت بالای درز استوانه، زیر فلزی گرد یا شکلی دیگر، بـه اشکال گوناگون بسته می ‌شد و حلقه‌اي از بندهای زنجیر یا بافته‌هاي‌ ابریشمی بر روی ان آماده می شود کـه موقع پوشیدن، دست چپ را از حلقه عبور می دادند و ان را بر روی شانه بند میکردند و آنگاه چادر را روی سر می گذاشتند.

 

نوع دیگر ان در قسمت پشت سر بـه کلاهی بلند و مخروطی شکل و مطبق وصل می‌شده کـه پشت سر آویزان بوده اسـت و بعضی اوقات هم زنان ان‌را مثل شنل بر روی دوش می‌انداختند یا بـه دور کمر خود می‌بستند. لازم بـه گفتن اسـت کـه کلمه چادر کـه واژه سانسکریتی اسـت بـه اسلام تعلق ندارد، بلکه از گذشته ایرانیان چادر سرمی‌کردند چون قبل از این‌که مذهب اسلام وارد ایران شود ان را پیش هخامنشیان میبینیم.

 

سرِ مجسمه‌ي مرمری ملکه‌اي مه در شوش پیدا شده اسـت و ان‌را ملکه موزا همسر فرهاد چهارم اشکانی می‌دانند، دارای تاجی کنگره‌دار و مربوط بـه آخرای قرن اول میلادی اسـت. همین طور در پشت یکی از سکه‌هاي‌ چهار درهمی تاج این ملکه دیده می شود.

 

بعضی از این زنان اشکانی شلوارهای بلند و پرچین می‌پوشیدند کـه تا روی زمین ادامه داشت. چین‌هاي‌ شلوار افقی اسـت کـه شکل اسانی بـه ان میدهد. بلندی این شلوار تا روی کفش امتداد داشت و از بالا بـه پایین با حاشیه‌اي پهن زینت شده بود. بعضی از شلوارها هم روی کفش را نمی‌پوشاند زیرا در داخل پوتینی نرم با زبانه‌ي چرمی قرار میگرفت.

پوشیدن لباس های لختی جالب زنان دوران اشکانیان «+عکس»

زنان روستایی قوم اشکانی بیشتر آن ها نقابی نیلی رنگ بر چهره داشتند کـه از پوشش مورد علاقه‌ي زنان بر روی صورت بوده اسـت و بعضی اوقات ان را بـه پسِ سر آویزان می کردند.

 

لباس لختی زنان دوران اشکانیان

طرح برجسته‌اي از پالمیرا در موزه‌ي لوور وجوددارد کـه بانویی از دوران اشکانیان را نشان می دهد این بانو چادری بر سر دارد و از زیر ان؛ سرپوشی پیدا اسـت بـه شکل عمامه‌مانند بوده و بافتی مطلوب و زیبا دارد. بر بالای پیشانی و پایین سرپوش، فلزی پهن «کنده‌کاری و برجسته‌کاری» موی سر را مانند نواری پوشانده اسـت و بقیه‌ي موها در دو سمت بـه شکلی مطلوب بـه عقب کشیده شده‌اند.

 

درضمن کلاه بزرگ و با شکوه شاهزاده واشفاری، یکی از وجوه تفاوت او از دیگر بانوان اشکانی اسـت. برای این شاهزاده چادر نه روی یک سرپوش ساده، بلکه بر یک کلاه چند بخشی قرار دارد کـه از پنج ردیف تشکیل شده اسـت و بـه شکل اریب از دو ردیف سنگ ‌هاي‌ گران‌قیمت تشکیل شده اسـت کـه از نوک تاج عبور میکنند. با یک حرکت زیبای دست واشفاری، چادر بر روی زانوها جمع شده اسـت.

 

ایرانیان در دوره اشکانیان دارای کفش‌هاي‌ گوناگون و توانگرتر از مردم دوره‌ي قبل از خود بوده‌اند. طوری کـه بـه نظر می رسد، بانوان دراین زمان کفش‌هایي مانند کفش مردان استفاده میکردند کـه فقط در نقاشی‌هاي‌ معبد زئوس در دورا-اروپوس میتوان کفش بانوان را دید.

 

کفش‌هاي‌ گشاد و چرمی بدون شکل و نیز پوتین‌هایي از پارچه‌ي چرمِ خیلی نرم و ظریف کـه دارای ساق و زبانه بود، همین طور پوتین‌هاي‌ بنددار از نمونه‌ي کفش‌هاي‌ این دوران هستند.

 

کمربند زنان برعکس مردان، نواری باریک بود کـه در زیر سینه پیراهن را جمع میکرد و باعث بـه وجود آمدن چین‌هایي لطیف و ظریف در روی سینه و پایین ان و نیز در حاشیه‌ي دامن لباس می‌ گردید. این کمربند رابا نام آپودِرم می‌شناختند.

پوشیدن لباس های لختی جالب زنان دوران اشکانیان «+عکس»

بـه گفته اردشیر خدادادیان بانوان اشرافی ایران اشکانی بـه زیورآلات و جواهرات علاقه‌اي زیادی داشتند. درباره آرایش زنان، بـه گزارش رومیان، برای لب‌ها رنگ سرخ، برای پشت چشم‌ها رنگ سیاه کـه بیشتر سرمه بوده اسـت و نیز سرخاب برای گونه‌ها استفاده می کردند.

 

بیشتر بخوانید: عکس های لختی ❤️ این بازیگر هالیوودی «+عکس»

 

زنان گیسوان خودرا بـه روش یونانیان آرایش میکردند و از بین سر فرق باز می کردند و جواهرات بر اثر آرایش اضافه می کرد. خیلی قطعه‌هاي‌ ظریف و دقیق پرداخته بـه شیوه یونانی هلنیستی فراهم شده بودند بـه‌ طوری کـه زنان خوش‌پوش پارتی در میزان جواهری کـه بـه خود آویزان می کردند با زنان شیک‌پوش دوران ادوارد «پادشاه انگلیس» برابری میکردند.

 

زنان دوران اشکانیان بسیار بـه خود رسیدگی میکردند بـه قدری کـه برای شب زفاف جذاب ترین و گرانترین لباس هاي‌ خودرا می پوشند تا پذیرای مرد رزم جوی خود باشند از اشکانیان بـه عنوان خوش پوش ترین زنان با لباس هاي‌ لختی و سکسی یاد میشود.پوشیدن لباس هاي‌ لختی جالب زنان دوران اشکانیان «+عکس»

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات