استراتژی تورنمنت پوکر ناک اوت + انواع تورنمنت پوکر ناک اوت (Knock out bonuty)

استراتژی تورنمنت پوکر ناک اوت

تورنمنت پوکر ناک اوت را امروزه می توانید در بسیاری از سایت های تورنمنت پیدا کنید. تورنمنتی که با هیجان خود توانسته مخاطبان زیادی را مجذوق خود کند.

در تورنمنت پوکر آنلاین بونتی با این فرم جدید در کنار نام تمامی بازیکنان، عددی تحت عنوان بونتی را مشاهده خواهید کرد که اگر موفق به حذف آن ها از بازی شوید، این مبلغ مستقیما به حساب شما افزوده می شود.

هر چه تعداد افراد بیشتری را ازتورنمنت حذف کنید، درآمد بیشتری از knock out bonuty کسب خواهید کرد. با اضافه شدن این فاکتور جدید به بازی، باید در حین تورنمنت به متغیرهای بیشتری فکر کنید.

شما باید استراتژی تورنمنت قدیمی خود را به روز کنید و با فرمت جدید سازگار شوید زیرا بازی تغییر کرده است. بیایید نگاهی به این انواع بازی پوکر در انواع مختلف تورنمنت ها بیندازیم.

انواع تورنمنت پوکر ناک اوت (Knock out bonuty)

کلا از تونومنت پوکر ناک اوت دو نوع داریم:

پر اگرسیو ناک اوت

کلاسیک ناک اوت

در نسخه‌های کلاسیک یا قدیمی‌تر این تورنمنت، بخشی از مبلغ خرید در کنار نام شما نمایش داده می‌شود و اگر شخصی شما را حذف کند، این مبلغ مستقیماً به موجودی حساب وی افزوده خواهد شد. مثلا:

ورودی مسابقه 10 دلار است. 3 دلار بونتی در نظر گرفته شده و 7 دلار تعلق به جایزه اصلی تورنمنت دارد.  اگر کسی سبب حذف شما شود 3 دلار دریافت خواهد نمود.

فرض کنید 5 بازیکن آخر مسابقات را شکست دادید و برنده شدید. سپس جایزه نفر اول، 5 بونتی به ارزش 15 دلار، به اضافه 3 دلار جایزه خودتان را دریافت می کنید (زیرا هیچکس نتوانست شما را رد از بازی کند).

دومین نوع تورنمنت پوکر ناک اوت، محبوب تر از قبلی بوده و پراگرسیو ناک اوت است.

در این مدل، بخشی از خرید شما به بونتی تعلق می گیرد، اما وقتی بازیکنی را حذف نمایید فقط نیمی از آن را دریافت می کنید.

نیم دیگر به بونتی مختص شما (مبلغ کنار نام شما) اضافه می شود و حذف شما را برای سایر بازیکنان ارزشمند می کند. به عنوان مثال:

جهت عضویت در بازی 10 دلار می پردازید و 5 دلاربونتی به نام شما اضافه می شود. اگر بازیکنی را از تورنمنت پوکر ناک اوت حذف کنید، 2.5 دلار به موجودی حساب شما و 2.5 دلار به بونتیتان اضافه می شود.

مجموع پاداش شما اکنون 7.50 دلار است و برخی از بازیکنان شما را ترجیح می دهند زیرا اگر باعث حذف شدن شما شوند مستقیما، 3.75 دلار دریافت می کنند.

بنابراین ، استفاده از استراتژی مناسب در این مسابقات مهم است:

در تورنمنت‌های پر اگرسیو ناک اوت، وقتی به فاینال تیبل یا همان میز نهایی تورنمنت می‌رسید، بونتی که درنهایت دریافت می کنید می‌تواند بسیار سنگین باشد، حتی سنگین‌تر از جایزه‌ای که امکان دارد برنده شوید.

این مشکل نه تنها بر اساس لیست جوایز، تصمیمات و استراتژی ها را در طول مسابقات تعیین می کند و علاوه بر جایزه اصلی، باید حواستان به بونتی های تعیین شده نیز باشد.

فاکتورهای تورنمنت ناک اوت

فاکتورهای تورنومنت ناک اوت

این نوع از تورنمنت شاید بسیار شبیه به مسابقات معمولی به نظر برسد، اما در واقع بسیار متفاوت بازی خواهد شد. شما باید دیدگاه خود را در مورد جنبه های مسابقات کمی تغییر دهید.

بیایید به مهم ترین عوامل در این تورنمنت و استراتژی که برای آنها موثر است نگاه کنیم.

مبلغ جایزه

اولین قدم این است که متوجه شوید که درصد بسیار زیادی از پول جایزه تنها در صورت برنده شدن بونتی ها به شما پرداخت می شود.

توزیع جایزه و مدل تقسیم شدن آن در این مورد 50:50 است. بنابراین اگر بونتی ها را در نظر نگیرید، عملاً خود را از نصف مبلغ بردتان محروم نموده اید و سود بردن برای شما دشوار خواهد بود.

همچنین، در حین شرکت در مسابقات پر اگرسیو ناک اوت، ابتدا باید لیست جوایز را بررسی کنید، زیرا ممکن است به دلیل در دسترس بودن بونتی، مبلغ کمتر از حد معمول باشد.

به طور کلی، هنگام اجرای استراتژی خود باید حذف بازیکن از بازی و بونتی را در نظر بگیرید.

این را باید بدانید که در همه سبک های بازی پوکر میتوان تورنمنت بونتی راه اندازی کرد، برای آشنایی بیشتر شما با انواع بازی پوکر لیستی از محبوب ترین سبک های بازی پوکر را برایتان تهیه کرده ایم:

بازی پوکر استاد 7 کارته

استک میانگین، چیپ-لیدر و بونتی-لیدر

با در نظر گرفتن موارد فوق، باید در نظر بگیرید که چگونه استک شما با سایر بازیکنان و به خصوص با افراد حاضر در میز شما مقایسه می شود.

اگر استک شما بیشتر از هر بازیکن دیگری نباشد، نمی توانید برنده شوید و بونتی را برای خود کسب نمایید. در نتیجه، در ابتدای تورنمنت باید ریسک بیشتری داشته باشید تا شانس بیشتری برای بردن بونتی داشته باشید. مثال:

شما در یک تورنمنت که ۳۶ نفر دارد یا هایپر ناک اوت شرکت می کنید. 50% از جوایز مسابقات به بهترین بازیکنان و 50% به بونتی تعلق گرفته است.

شما در یک میز شش نفره بازی میکنید و با 500 چیپ شروع به بازی می کنید، و بیگ بلایند هم 50 می باشد.

وقتی بازی را در بیگ بلایند شروع می کنید، 50 چیپ از شما حذف می شود و باید انتخاب کنید که اگر کسی ریز داده و یا آل این کند به کدام دستتکیه کرده و با کدام به بازی وارد شوید. همچنین حتی اگر می خواهید که فولد انجام دهید باید به موقعیت موجود آن فکر کنید.

با 450 چیپ نمی‌توانید سایر بازیکنان (که به تازگی بازی را شروع کرده‌اند و بیشتر استک دارند) را از بازی حذف کنید و فقط به دریافت 50٪ ازجایزه مجاز خواهید بود.

البته این به این معنا نیست که برای افزایش چیپ هایتان باید در اوایل بازی قمار کنید، بلکه به این معناست که ریسک بیشتری کرده و‌شانستان را بیشتر محک بزنید.

در بازی خود واریانس پوکر سبک بازیتان را افزایش داده و تلاش کنید تا به مرحله ای برسید که در مقایسه با بقیه به برتری بیشتری دست یابید.

معمولاً زمانی که شما درتورنمنت ها  چیپ لیدر هستید، می توانید فشار زیادی را روی بازیکنان شورت استک وارد کنید، اما در تورنمنت پوکر ناک اوت شما این فرصت را دارید که بونتی بازیکنان را برده و آنها را بدون ریسک حذف کنید.

احتمالات

تورنمنت های پوکر ناک اوت نحوه مشاهده شما و دیدگاهتان را در مقایسه با شانس پوکر را تغییر می دهد.

در این صورت تصمیم شما تنها بر اساس قدرت کارت هایتان در مقابل  رقبا نیست، بلکه باید چیپ های خود و سایر افراد حاضر در بازی را نیز در نظر بگیرید.

اگر می خواهید به حذف بازیکنی از بازی بپردازید، باید در نظر داشته باشید که بونتی او چقدر است و آیا ارزش آن را در مقایسه با مقدار جایزه و ورودی که پرداخت نموده اید، دارد یا خیر.

تصمیم گیری بر اساس ICM

عواملی که نام بردیم سبب میشود که علل تصمیم گیری بر اساس ICM تغییر کند، زیرا ارزش چیپ هر بازیکن با توجه به مقدار بونتی او تعیین می شود.

ICM بر اساس یک مدل چیپ مستقل است که به شما کمک می کند تا چیپ یک بازیکن را با پول واقعی ارزیابی کنید و تصمیم گیری را برای شما آسان و آسوده تر می کند.

اگر در کنار نام فردی بونتی زیادی قرار داشته باشد، امتیاز او به نسبت دیگر بازیکنان ارزشمندتر است چون چیپ های او از بقیه بالاتر است.

این به  این معناست که شما باید با مجموعه کارت های بیشتری ریز کردن اورا کال نمایید.  زیرا آن چیپی که برای کال کردن او هزینه می کنید بسیار به صرفه تر است در مقایسه با مبلغی که ممکن است به دست آورید.

قدرت چیپ ها

اگر میخواهید که مسائل را خوب کنترل کنید داشتن چیپ های زیاد و چیپ-لیدر به شما کمک میکند.

خصوصا هنگامی که در مراحل حبابی تورنمت، (زمانی که بازیکنان بدون قدرت خرید دوباره از تورنمنت پوکر ناک اوت میشوند) در این هنگام میتوانید برای جلوگیری از رسیدن رقبا به جوایز فشار بسیاری را روی رقبای شورت-استک اعمال کنید.

در تورنمنت های ناک اوت چون همیشه پول در جریان میباشد میتوانید به رقبا فشار بیاورید. در این حین بازیکنانی که شورت – استک هستند کنار می ایستند چرا که همواره در شرایط ریسکی قرار دارند.

یعنی این که اگر شما کارت ضعیف تری نسبت به رقبا داشته باشید شانس این را دارید که بونتی آن ها را تصاحب کنید. در تورنمنت پوکر دیپ-استک یک استراتژی محسوب میشود.

دانستن این که چیپ های شما چقد ارزش دارد میتواند در تصمیم گیری شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

استراتژی کلی تورنمنت های ناک اوت knock out

داشتن استراتژی های مختلف در تورنمنت پوکر ناک اوت بازی را جذاب و جذاب تر میکند. بازیکنانی که دفاعی و پسیو هستند نسبت به بازیکنانی که اگرسیو و تهاجمی هستند بیشتر ضرر میکنند.

در شرایطی که چیپ هایتان مقداری از رقیب کم تر هست از کال کردن او اجتناب کنید. در این مواقع حتی اگر برنده هم بشوید چون که ریسکتان بالاتر هست نمیتوانید بونتی او را تصاحب کنید.

هر موقع که توانستید به رقبا به صورت شورت- استک فشار بیاورید و آن ها را مجبور کنید که بازی کنند. این امر باعث میشود که شما بلوف بزنید و بتوانید بونتی های زیادتری نسبت به رقبا تصاحب کنید.

جمع بندی

یکی از بهترین مورادی که شما میتوانید با برنامه ریزی بازی خود آن را بگنجانید تورنمنت پوکر ناک اوت میباشد و ممکن است که حتی با مقدار کمی پول بسیار زیادی تصاحب کنید.

با حذف دو بازیکن در این فرم کلاسیک تورنمنت ناک اوت میتوانید به مبلغ ورودی خود رسیده و بدون هیچ گونه ضرری به ادامه بازی خود بپردازید.

بازی تهاجمی در knock out bonuty از ملزومات این بازی هست با این وجود که واریانس بالا تر میرود اما احتمال دست خالی بیرون رفتن از بازی را کم تر میکند.

اطمینان داشته باشید با خواندن این بلاگ اطلاعات شما از رقبای خود بسیار بالاتر رفته و توانایی این را دارید که پول بسیار زیادی بدست اورید.

از مزایای این تورنمنت میتوان به این اشاره کرد که بازیکنان آماتور هم میتوانند در آن شرکت کرده و بدون ریسک کردن پول زیادی برنده بازی شوند.

اگر بازیکنان دیگر را حذف کنید و محدود به جوایز نفرات برتر نباشید میتوانید بونتی های زیادی تصاحب کنید.

از تفاوت های تورنمنت پوکر ناک اوت با تورنمنت های دیگر میتوان به ریاضبات پس آن گفت و اگر به تلاش برای حذف رقبا ادامه ندهید به مهم ترین بخش تورنمنت توجه نداشته و فقط به لیست جوایز اعتنا کردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل