استقلال با بلانکو 10 نفره است | راهکار کادر فنی برای نقطه ضعف واضح استقلال + بدنسازی ضعیف

انتخاب موسیمانه یکی از بهترین انتخاب هی چند سال اخیر در استقلال می تواند لقب بگیرد ام افسوس که او به عنوان سرمربی روی نیمکت آی ها مقابل النصر نخواهد نشست و سهراب بختیاری زاده و محمد نوازی، مسئولیت فنی آبی ها در این مصاف حساس را بر عهده خواهند داشت.

 

بازی بعدی استقلال در لیگ نخبگان با کیه؟

 

جدول لیگ نخبگان غرب آسیا

استقلال با بلانکو 10 نفره است | راهکار کادر فنی برای نقطه ضعف واضح استقلال

مشکلات استقلال در فصل جاری یکی و دو تا نیست و عمده مشکلت فعلی این تیم به واسطه ضعف جواد نکونام گریبانگیر این تیم شده است. از بدنسازی نامناسب گرفته تا یارگیری عجیب همگی امروز به عنوان معضلات بزرگ آبی ها در مسابقات داخلی و خارجی به حساب می آیند.

 

بدنسازی ضعیف

بزرگترین مشکل استقلال در فصل جاری بدنسازی ضعیف این تیم در پیش فصل است. جائی که مربی بدنساز پروازی استقلال به درستی تمرینت لازم بری آماده کردن بدن بازیکنان را انجام نداد و امروز شاهد این هستیم که استقلال چه در مسابقات داخلی و چه مسابقات لیگ نخبگان آسیا، از دقیقه 60 به بعد با افت شدید بدنی بازیکنانش مواجه می شود و همین موضوع باعث ناتوانی این تیم در کسب 3 امتیاز در مسابقات اخیر شده است. به صورت واضح این تیم مقابل السد همین وضعیت را داشت، برابر هوادار ته جدولی نیز همین موضوع صادق بود و در نهایت اوج این اتفاق را مقابل ذوب آهنی دیدیم که فشار چندانی روی دروازه استقلال نیاورد و تنها به واسطه ضعف بدنی بازیکنان استقلال در دوندگی و پرس، به سادگی به این تیم 3 گل زدند.

با توجه به این شرایط به نظر می رسد سهراب بختیاری زاده می بایست حداقل 3 تعویض همزمان در حدود دقیقه 60 دشته بشد تا تیمش در میانه میدان مقابل هافبک های با کیفیت النصر کم نیاورد. چرا که از دست دادن میانه زمین مساوی خواهد بود با آنچه هواداران استقلال در دربی مشاهده کردند. 90 دقیقه بازی بی برنامه و فشار روی دروازه استقلال …

 

نیمکت نشین کردن بلانکو

بدون شک بلانکو یکی از ضعیف ترین خارجی های تاریخ باشگاه استقلال است که توسط نکونام جذب این تیم شد. این بازیکن بلند قامت و کند که تا اینجای فصل هنوز موفق به گلزنی برای تیمش نشده، با عملکرد ضعیف و گام های خسته خود نه تنها کمکی به آبی ها نمی کند بلکه باعث از کار افتادن پرس جلوی ین تیم می شود. بلانکو به واسطه کندی ذاتی اش در مسابقات اخیر بارها موقعیت های گلزنی را از دست داده است. او علی رغم دشتن قامت بلند، در نبردهای هوایی نیز ناموفق بوده و حضور او در زمین مسابقه، عملاً استقلال را 10 نفره به مصاف رقبا می فرستد. کم تحرکی، حرکات قابل پیش بینی و کندی ذاتی او از نکات بارز بازی بلانکو محسوب می شود که مشخص نیست با چه متر و معیاری به استقلال آمده است.

تیم های عربی همواره نشان داده اند هر چقدر در فاز هجومی قوی عمل می کنند اما در فاز دفاعی کند و سنگین هستند و ایرانی ها می توانند با استفاده از سرعت و تکنیک خود، دفاع متزلزل هر تیم عربی را فرو بریزند. کاری که آبی ها با فرهاد مجیدی و وینفرد شفر در حضور بازیکنانی همچون مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری و … بارها مقابل الاهلی، الهلال، الریان و … انجام داده اند.

امشب نیز اگر استقلال برای پیروزی به میدان برود، می بایست دو مهاجم سرعتی و تکنیکی مثل مهرداد محمدی و اسلامی را در راس خط حمله خود به کار بگیرد و از نفراتی همچون ماشاریپوف، کاکوتا، امیرعلی صادقی که بازی روی زمین را خوب بلد هستند در پست هافبک بازی بگیرد. زوج اندونگ و زبیر نیک نفس می تواند باعث استحکام ساختار دفاعی شکننده آبی ها شود.

 

معضل فضای خالی پشت رامین رضائیان

علاقه رامین رضائیان به نفوذ و حضور در محوطه جریمه به همان نسبت که برای حریفان خطرناک است، بری ساختار دفاعی استقلال نیز خطرناک است چرا که تیم ها با استفاده از فضای خالی به وجود آمده پشت سر او، به سادگی دفاع استقلال را تحت فشار قرار می دهند. در ین مسابقه، سلطان غانم سرعتی و تکنیکی مقابل رضائیان بازی خواهد کرد که بیشتر حملات النصر از سمت او (جناح چپ النصر و رست حریفان) پی ریزی می شود. کادر فنی استقلال می بایست نسبت به این موضوع هوشیار باشد و فضای زیادی برای حرکات طولی این بازیکن ندهد.

 

النصر فقط رونالدو نیست

شاید برخی بازیکنان استقلال به واسطه دیدن کریستیانو رونالدو از نزدیک دچار هیجان زدگی شوند (مثل اتفاقی که کنعانی زادگان در بازی النصر و پرسپولیس رقم زد) و بیش از اندازه به او توجه کنند اما النصر فقط رونالدو نیست و ستارگان دیگری از جمله تالیسکا، بروزویچ، اوتاویو و … در این تیم توپ می زنند. کادر فنی استقلال می بایست بازیکنان تیم را به لحاظ روحی و روانی آماده مصاف امشب با النصر کند چرا که غفلت از سایر بازیکنان النصر احتمالاً منجر به دریافت گل خواهد شد.

 

سیستم و ترکیب پیشنهادی استقلال در برابر النصر:

سیدحسین حسینی

رامین رضائیان، سیلوا، سامان فلاح، ابوالفضل جلالی

اندونگ، امیرعلی صادقی، ماشاریپوف، کاکوتا

مهرداد محمدی، اسلامی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل