استقلال با نکونام به هیچ جامی نمی رسد | تفکرات بسته در تیم پرستاره

بازی هفته اول استقلال مقابل تیم شمس آذر که بسیاری از ستاره های خود را از دست داده بود، نشان داد که استقلال با جواد نکونام باز هم به جامی نخواهد رسید.

استقلال با نکونام به هیچ جامی نمی رسد | تفکرات بسته در تیم پرستاره

استقلال با نکونام به هیچ جامی نمی رسد | تفکرات بسته در تیم پرستاره

به نتیجه نهایی که در این دیدار حساس به دست آمد کاری نداریم. اگرچه پیروزی در اولین دیدار فصل، آن هم خارج از خانه و مقابل تیم سعید دقیقی ارزشمند است اما نباید فراموش کنیم که این پیروزی چطور به دست آمد.

استقلال در حالی به 3 امتیاز این بازی رسید که باز هم به سبک و سیاق فصل قبل، بلافاصله بعد از گلزنی به لاک دفاعی فشرده فرو رفت و نتیجه این اتفاق، حملات پرتعداد و دامنه دار شمس آذر روی دروازه سید حسین حسینی بود که جز دفع توپ های بی هدف و خارج شدن از زیر فشار حریف برای چند ثانیه، کار خاصی از تیم جواد نکونام ندیدیم.

در زمانی که بازیکنان گمنام شمس آذر، استقلال را در زمین خودش پرس کرده بودند و به نوعی در قفس انداخته بودند، آبی پوشان از دادن 3 پاس سالم متوالی به یکدیگر عاجز بودند و به نوعی ناتوان در حفظ توپ و مالکیت توپ بودند.

این سبک بازی تنها زمانی توجیه دارد که تیم شما مقابل یک تیم بسیار قدرتمندتر از خود به میدان رفته و به منظور حفظ نتیجه چاره ای جز بستن فضاهای دفاعی وجود ندارد. به واقع اگر استقلال مقابل شمس آذر اینگونه ذلیلانه 30 دقیقه پایانی را دفاع مطلق کرد، در مقابل تیم هایی همچون النصر، الهلال، الاهلی عربستان با ستاره های مشهورش چه خواهد کرد؟

جواد نکونام در این دیدار نشان داد که هنوز رویه های دفاعی خود را در فوتبال دنبال می کند و با عدم جذب یک دستیار مجرب خارجی، هواداران استقلال احتمالاً می بایست مثل بازی شب گذشته 90 دقیقه پر استرس را از تیم خود تماشا کنند.

واقعیت این است که در فصل جاری، جای هیچ بهانه ای برای نکونام باقی نمانده و او با ستارگان خوبی که جذب کرده، نه تنها می بایست به حداقل 1 دو کاپ قهرمانی در فصل جاری فکر کند بلکه هواداران از تیم او انتظار یک نمایش با صلابت دارند به طوری که حریفان از مواجهه با استقلال به هراس بیفتند.

سبکی که نکونام دیشب به نمایش گذاشت، این پیام را به اهالی فوتبال رساند که تیم او از شمس آذر ترسیده و کادر فنی تکراری این تیم هیچ برنامه ای برای خارج کردن تیم از زیر فشار تیم حریف ندارد و اینگونه به دفاع مطلق می پردازد.

 

پی نوشت: بهانه ابتدیا فصل و بدنسازی و ناهماهنگی بازیکنان و … به هیچ عنوان از کادر فنی استقلال پذیرفته نیست چرا که همین شرایط برای رقیب نیز وجود داشت که یک هفته قبل، مربی جدید خود را شناخت و بسیاری از ستارگان این تیم، ترانسفر شدند. از این گذشته رقم قرارداد بازیکنان استقلال و شهرت آنها با بازیکنان گمنام شمس آذر قابل مقایسه نبود و نیست.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات