اسمال بال در پوکر + چرا از استراتژی اسمال بال استفاده کنیم؟

اسمال بال در پوکر

اسمال بال در پوکر یک استراتژی محبوب برای استفاده در تورنومنت پوکر و یا کش گیم بازی پوکر است که توسط دنیل نگرانو ارائه شد. اگرچه این تکنیک نیاز به مهارت بالایی دارد.

اما استفاده از این استراتژی می تواند برای هر بازیکن پوکر لایو و یا پوکر آنلاین خوبی به عنوان یک مزیت شناخته شود.

بازیکنان اسمال بال در پوکر small ball از طیف کارت های زیادی برای بازی استفاده می کنند و با آن ها بسیار تهاجمی هستند، اما میزان ریزها و شرط بندی های آن ها کوچک است و در نتیجه باعث می شود هنگامی که کارتشان نخورد  بدون اینکه ضرر زیادی بکنند فولد دهند.

چرا از استراتژی اسمال بال استفاده کنیم؟

این تاکتیک در شروع تورنومنت ها و زمانی که بلایندها در مقابل استک بازیکنان کوچک هستند بسیار موثر است. در اواسط و پایان تورنومنت پوکر بلایندها بالا می روند و می توانند تاثیر زیادی روی استک داشته باشند.

در این شرایط اسمال بال موثر نخواهد بودرا که هزینه و ریسک بالایی را به واسطه آن متحمل خواهید شد. البته با توجه به این مسئله که اکثر بازیکنان از استک کمی برخوردارند، فضای زیادی برای بازی در مرحله بعد از فلاپ باقی نمی ماند.

معمولا در مراحل انتهایی یک تورنمنت، میل و اشتیاق بازیکنان برای دیدن فلاپ کاهش پیدا می کند. اگر آنها کارت خوبی داشته باشند و یا فقط به داشت آن وانمود کنند، سعی می کنند پری-فلاپ کار را تمام کنند.

درگیر شدن در این شرایط با بازیکن ریزر تقریبا یک-چهارم تا یک-سوم استک بازیکنان دیگر را در برمی گیرد و بازی با دست های متوسط در این حالت منطقی نخواهد بود.

همچنین اسمال بال در پوکر تا حد زیادی به پوزیشن وابسته است. شما نمی توانید در پوزیشن های اولیه به طور منظم ریز دهید. زیرا اگر وارد فاز ری-ریز شوند، در نهایت اجبارا باید فولد دهند.

فاکتورهای small ball در پوکر

فاکتورهای محدودی در اسمال بال نقش دارند که به بررسی آنها می‌پردازیم.

بازی سبک

از کانسپت‌های مهم اسمال بال این است که در کنار حداقل ریز، با کارت‌های درست بازی کنید.

شما امید دارید که دست بسیار معقولی بسازید دستی که رقیب شما فکر نمی‌کند آن را داشته باشید.

همچنان که در صورتی که کارت‌های روی زمین به گونه‌ای بود که انگار دست هیچ بازیکنی را قوی نکرده است شما قادرید از آنها بهره ببرید و بلوف بزنید.

رقبای باهوش و افرادی که حواسشان جمع بازی شماست، طوری نتیجه می‌گیرند که شما هر لحظه ممکن است هر کارتی بیاندازید که احتمالاً مرتبط با زمین است و تلاش می‌کنند با بازیکنان دیگر بیشتر بازی کنند و از مقابل شما قرار گرفتن خودداری می‌کنند.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که نباید بیشتر از حد معقول برای کارت های متوسط هزینه کنید. پ

زیرا در صورتی که بیش از حد با پاکت‌های کم کانکتورها بیرون از پوزیشن و بدون هیچ گونه برنامه‌ای در کش گیم یا تورنومنت وارد شوید متوجه خواهید شد که به سرعت استکتان از بین می‌رود.

کنترل پات

محدود و کنترل نمودن سایز پات و حفظ اندازه‌ای که احتمال دارد در پات ببازید یکی از موارد مهمی است که باید در اسمال بال به آن اهمیت دهید که اصطلاحا به آن کنترل باخت در پوکر گفته میشود.

زمانی که شما با این استراتژی را شروع می‌کنید و می‌خواهید بیشتر از حریفانتان فلاپ‌های بیشتری را ببینید باید تلاش شما این باشد که پات را همچنان کوچک نگه دارید تا باختن خودتان را به حداقل مقدار ممکن برسانید.

همانطور که می‌دانید بازیکنی که خود را یک بازیکن حرفه‌ای می‌داند هیچ وقت با کارت‌هایی مثل ۵ یا ۷ بیرون از پوزیشن علاقه‌ای به کال کردن ریزها نشان نمی‌دهد.

بازی لوز و ایجاد تصویر مانیاک

زمانی که شروع به انجام استراتژی اسمال بال در پوکر می‌کنید تعداد دست‌های زیادتری نسبت به گیمرهای اصولی وارد بازی خواهد شد.

درواقع آنها گمان می‌کنند که شما یک بازیکن لوز اگرسیو سطح پایین می‌باشید و تصور یک مانیاک را از شما دارند زیرا بیشتر با کارت‌های سطح پایین ریز میدهید.

ولی در طولانی مدت شما همان قدر که احتمال دارد آنها کارت خوب داشته باشند کارت خوب می‌آورید. اما رقیبان فکر می‌کنند که کارت‌های شما ضعیف است و با دست‌های خیلی ضعیفشان شما را کال می‌کنند.

در این صورت است که می توانید با کارت‌های تاپ خود بیشترین سود را ببرید. هرچند توجه کنید که به صورت کلی دو مورد بازیکن در مقابل شما هستند.

بعضی از آنها گمان می‌کنند که شما یک بازیکن ضعیف و سطح پایین لوز اگرسیو بوده و تلاش دارند تا از هر موقعیتی در مقابل شما استفاده کنند.

دسته دوم وقتی دست شما را می‌بینند فکر می‌کنند که بسیار خوش شانس هستین و تلاش دارند تا مقابل شما قرار نگیرند. حال سوال این است که شما در برابر هر گروه چه رفتاری از خودتان نشان دهید؟؟

زمانی که در مقابل گروه یک بودید نباید بلوف بزنید و باید بت ارزشی دهید. اما در مقابل آن افرادی که همیشه گمان می‌کنند که وقتی ریز می‌دهید کارت قابل قبولی دارید باید از هر موقعیتی برای بلوف زدن استفاده نمایید.

چگونه پول به دست می آوریم؟

وقتی که اسمال بال در پوکر را درست بازی می کنید، از حریف هایی که با دست های ضعیف شما را کال می کنند پول زیادی به دست خواهید آورد.

چرا که آن ها هیچ وقت کارت قوی به شما نشان نمی دهند. البته در برابر کسانی که فقط با کارت های خوب وارد بازی می شوند و ریزهای سنگینی می دهند نیز این موضوع تا حدی موثثر است.

چرا که آن ها وقتی تاپ-پیر کیکر می شوند به ریز خود ادامه خواهند داد. وقتی یکی از کارت های متوسط و دور از انتظارتان به خوبی با فلاپ هماهنگ شود می توانید تمام پول حریف را بدون هیچ دردسری از او بگیرید.

مهم ترین عامل روی میز تصویر شماست

داشتن تصویر ذهنی خوب یکی از اجزای مهم و ضروری موفقیت در پوکر و بطبع در استراتژی اسمال بال در پوکر است و دو نکته برای این موضوع وجود دارد.

ابتدا باید عکس لوزی از خود منعکس نمایید. زیرا این کار حریف شما را با کارت های ضعیف کال می کند.

دوم، مهم نیست که چقدر ضعیف تظاهر می کنید، اگر حریف شما یک بازیکن احمقی است که بازی شما را درک نمی کند و هیچ علامتی از شما ندارد، تلاش شما بیهوده خواهد بود.

اگر حریف لوز بوده و همچنان شما را با هر کارتی کال میکند، بهتر است استراتژی اسمال بال در پوکر را به فراموشی سپرده  و یک سبک قوی در برابر او انتخاب کنید.

بازی مقابل پلیرهای خوب اسمال بال درپوکر سخت است، چرا که آن ها به راحتی با استفاده از ریز، چک و حرکات شما قدرت دستتان را کشف می کنند.

اگر حس می کنید که حریف در این مورد از شما عالیتر عمل می کند، بهتر است متد دیگری را برای رقابت با او انتخاب کنید.

هدف بازیکنان اسمال بال در پوکر کم کردن واریانس در پوکر و دست‌های بیشتر بازی است تا قادر باشند در بازی از حداکثر مهارتشان استفاده کنند.

توجه داشته باشید تا زمانی که مهارت کافی را در این زمینه کسب نکرده‌اید ریزهای سنگین‌تر و بالا بردن واریانس با استفاده از پوزیشن بهترین و مناسب‌ترین تاکتیک شما در مقابل این بازیکنان است.

چنانچه هر زمان که مطمئن شدید حریف فولد می‌دهد قادر خواهید بود آل این بزنید. زیرا مهارت پایین شما سبب می‌شود با گذر زمان مغلوب حریف شوید در این شرایط فقط شانس هست که می‌تواند بین حریف و شما تعادل ایجاد نماید.

بازی بعد از فلاپ

اگر می خواهید استراتژی اسمال بال را به کار ببرید، بازی درست بعد از فلاپ نیز فاکتور مهمی خواهد بود. اگر فلاپ های زیادی را می بینید، باید بتوانید بعد از فلاپ به خوبی بازی کنید تا اسمال بال برایتان موثر واقع شود.

اگر در بازی بعد از فلاپ مهارت کافی ندارید، بهتر است از سبک های بازی پوکر دیگری استفاده کنید. با کارت های قوی اگرسیو باشید و سعی کنید در پری-فلاپ بازی را به پایان برسانید.

اسمال بال در پوکر به شما این فرصت را میدهد که به خوبی بتوانید حریف را بخوانید.

در برابر بازیکنان small ball چه کنیم؟

باید بدانید که شما تنها اسمال بالرهای تورنومنت نخواهید بود، بنابراین مهم است بدانید که چطور در برابر آن ها از خود دفاع کنید.

هر اسمال بالری علاقه دارد که بدون ریسک کردن روی کل استکش چیپ زیادی جمع آوری کند، و وقتی هیچ کس قدرت از خودش نشان ندهد او سعی می کند تظاهر به داشتن دست قوی کند و بازیکنان دیگر را مجبور به فولد می کند.

بازی در برابر بازیکنان خوب اسمال بال درپوکر سخت است، چرا که آن ها به راحتی با استفاده از چک، ریز و حرکات شما قدرت دستتان را کشف می کنند.

اگر حس می کنید که حریف در این مورد از شما بهتر عمل می کند، بهتر است استراتژی دیگری را برای مقابله با او انتخاب کنید.

بازیکنان اسمال بال در پوکر به دنبال کم کردن واریانس و بازی با دست های بیشتر هستند تا بتوانند از مهارت خود در بازی حداکثر استفاده را بکنند.

دقت کنید تا زمانی که به مهارت کافی در این زمینه دست نیافته اید، بهترین تاکتیک های شما در برابر این بازیکنان بالا بردن واریانس و ریزهای سنگین تر با استفاده از پوزیشن است.

همچنین زمانی که مطمئنید حریف فولد می دهد می توانید آل- این بزنید چرا که مهارت کمتر شما باعث می شود با گذشت زمان به حریف ماهر خود ببازید و در چنین شرایطی فقط شانس می تواند بین شما و حریف تعادل ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل