اموزش بازی کارتی آل فورس All Fours + نکات مهم بازی پاسور آل فورس

اموزش بازی کارتی آل فورس All Fours

بازی کارتی آل فورس All Fours یکی از بازی های محبوب کارتی پاسور میباشد که معروفیت زیادی دارد در ادامه با معرفی بازی پاسور آل فورس + ترفند،اصطلاحات و قوانین لازم All Fours هاتم بت را دنبال نمایید.

All Fours عضو اصلی یک خانواده از تعدادی بازی مرتبط است که بسیاری از آنها از اواسط دهه 1600 محبوب بوده اند. اگرچه این بازی در ابتدا در انگلستان توسعه و بازی می‌شد، اما در سراسر جهان گسترش یافته است و در حال حاضر به ویژه در کشورهای جزیره‌ای کارائیب، توباگو و ترینیداد (به ویژه نسخه‌های چهار بازیکن که در بخش تغییرات زیر توضیح داده خواهد شد) محبوب است. All Fours یک بازی ترفند است که در آن بازیکنان سعی می کنند تا چهار امتیاز در هر دست به دست آورند. این بازی برای دو یا سه بازیکن با نسخه مشارکتی چهار نفره طراحی شده است که در ادامه توضیح داده خواهد شد. All Fours از عرشه استاندارد 52 کارتی با رتبه بندی کارت ها به شرح زیر استفاده می کند (از بالا به پایین). آس، کینگ، ملکه، جک، 10، 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3، 2. All Fours معمولاً با نام‌های Seven Up، Old Sledge، High-Low-Jack و Old Fours نیز شناخته می‌شود.

تعیین اولین فروشنده معمولاً با بریدن کارت همه بازیکنان انجام می شود و بازیکنی که بالاترین کارت را به عنوان فروشنده اول برش می دهد. اگر در مورد ترتیب صندلی ها اختلافی وجود داشته باشد، بازیکنان همچنین می توانند صندلی ها را در اولویت کارت خود انتخاب کنند. معامله بعد از هر عقربه در جهت عقربه های ساعت دور میز می چرخد.

هنگامی که اولین فروشنده مشخص شد، این فروشنده کارت ها را در سه بسته کارت به صورت رو به پایین در یک چرخش در جهت عقربه های ساعت توزیع می کند تا زمانی که هر بازیکن شش کارت داشته باشد. سپس کارت بالای موجودی باقیمانده برگردانده می شود تا کت و شلوار برنده برای دست مشخص شود. اگر این کارت جک باشد، فروشنده فوراً 1 امتیاز کسب می کند.

نکات مهم بازی پاسور آل فورس

پس از نگاه کردن به دست او، بازیکن سمت چپ فروشنده دو گزینه دارد. او می تواند بایستد یا التماس کند. “ایستاده” نشان می دهد که او کت و شلوار ترامپ را می پذیرد. “بگ” نشان دهنده ترجیح دادن کارت های اضافی و چرخاندن کارت دیگری برای نشان دادن ترامپ است. اگر بازیکن التماس کند، فروشنده این گزینه را دارد که یا همچنان از کت و شلوار برآمده استفاده کند و بگوید “بردار”، یا با بازیکن موافقت کند و یک لباس ترامپ جدید ببرد (با گفتن “رد کردن”). اگر فروشنده این کت و شلوار اصلی را بپذیرد، هر حریف فروشنده یک امتیاز کسب می کند که به آن هدیه می گویند. اگر هر حریفی امتیاز 6 داشته باشد (به این معنی که در صورت کسب یک امتیاز بیشتر برنده خواهد شد)، فروشنده ممکن است هرگز لباس ترامپ را قبول نکند. اگر کت و شلوار توسط بازیکن یا فروشنده پذیرفته شد، بازی دست شروع می شود.

با این حال، اگر حریف به “التماس” انتخاب شود و فروشنده نیز لباس ترامپ را رد کند، برگ برنده رو به پایین برگردانده می شود، سه کارت جدید رو به پایین به هر بازیکن داده می شود (به نام اجرای کارت ها) و یک برگ برنده جدید آشکار می شود. از سهام اگر این کارت همان کارت رد شده باشد،

سه کارت دیگر به هر بازیکن داده می شود و برگ برنده متفاوتی نمایان می شود. این کار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که برگ برنده آشکار شده، لباسی متفاوت از برگ برنده‌ای که در ابتدا آشکار شده بود، باشد. هر بار که بازیکنی سه کارت جدید دریافت می‌کند، باید هر سه کارت را از دست خود (که ممکن است شامل هر یک از سه کارت جدید باشد) که برای باقیمانده دست خارج از بازی هستند را به میز بیندازد.

بازی باید با داشتن شش کارت شروع شود. اگر برگ برنده جدید لو رفته جک با کت و شلوار متفاوت از برگ برنده اصلی باشد، فروشنده 1 امتیاز کسب می کند. اگر، در شرایط نادر، کل عرشه قبل از چرخاندن یک لباس جدید از بین برود، همه کارت‌های خود را پرتاب می‌کنند و همان فروشنده از ابتدا یک دست جدید می‌دهد. هر امتیازی که فروشنده از جک های رو به بالا به دست آورد، توسط فروشنده حفظ می شود.

وقتی یک لباس ترامپ جدید می چرخد، هر بازیکنی ممکن است “Bunch” را نیز صدا بزند. اگر همه بازیکنان دیگر موافق باشند، همه کارت‌ها نیز در کنار هم ریخته می‌شوند، دوباره تنظیم می‌شوند و معامله جدیدی با همان فروشنده آغاز می‌شود. هر امتیازی که فروشنده ممکن است از افزایش جک ها به دست آورده باشد همچنان توسط فروشنده حفظ می شود.

بازی دست در بازی پاسور آل فورس

پس از تعیین برنده، بازی دست می تواند شروع شود. بازیکنی که در سمت چپ فروشنده قرار دارد، اولین کارت را به اولین ترفند هدایت می کند. هر بازیکن در یک چرخش در جهت عقربه‌های ساعت یک کارت را به سمت ترفند بازی می‌کند. بازیکنی که دارای هر کارتی از همان لباسی است که به ترفند منتهی شده است، یا باید کارتی از آن لباس را برای ترفند بازی کند یا اگر کارتی از لباس ترامپ داشته باشد، ممکن است برنده شود. بازیکنی که هیچ کارتی از کت و شلوار رهبری ندارد، می‌تواند با هر کارتی از جمله یکی از کت و شلوارهای ترامپ بازی کند. بالاترین برگ برنده ای که برای ترفند بازی می شود، برنده ترفند است، اما اگر هیچ برگ برنده ای برای ترفند بازی نشده باشد، بالاترین برگه کت و شلواری که هدایت می شود، این ترفند را برنده می شود. برنده هر ترفند اولین کارت را به ترفند بعدی هدایت می کند.

امتیازهای زیر پس از اتمام بازی با دست شمارش می شوند.

نام توضیحات امتیاز

بالا بازیکنی که بالاترین کارت از لباس ترامپ را در دست دارد. 1

پایین بازیکنی که کمترین کارت از لباس ترامپ را در دست دارد. 1

جک بازیکنی که در یک ترفند جک کت و شلوار ترامپ را برنده می شود. 1

بازی بازیکنی که بیشترین امتیاز کارت را در طول بازی با دست به دست می آورد. کارت‌های زیر که در ترفندها ضبط شده‌اند، هر کدام دارای مقادیر امتیاز بالای کارت زیر هستند تا مشخص شود

تغییرات و قوانین اختیاری

Low Captured: در برخی از بازی‌های All Fours، امتیاز Low توسط بازیکنی به دست می‌آید که کارت را در ترفندها برنده می‌کند نه توسط بازیکنی که در ابتدا به او داده شده است. این می تواند استراتژی بازیکن را در انتخاب دور انداختن ها و همچنین انتخاب کارت های خاص برای بازی کردن به ترفندهای خاص تغییر دهد.

بازی Eleven Makes: برخی از بازیکنان امتیاز مورد نیاز را از 7 به 11 افزایش می دهند که باعث می شود بازی تا حدودی طولانی تر شود. تمام قوانین دیگر مشابه نسخه استاندارد توصیف شده در بالا هستند.

Running All Fours: این بازی مانند بازی استاندارد انجام می شود، مگر اینکه امتیازات احتمالی در برگه برنده پیدا شود. در این بازی، برگ برنده‌ای که پیدا شده است، مقادیر زیر را برای فروشنده بسته به کارت مشخصی که در معرض آن قرار می‌گیرد، کسب می‌کند:

ارزش امتیاز کارت

آس 4

پادشاه 3

ملکه 2

جک 1
هر کارت دیگری مثل جالب ترین بازی پاسور که به عنوان ترامپ پیدا شود چیزی عایدش نمی شود. علاوه بر این، امتیاز لازم برای برنده شدن 31 امتیاز است. این نسخه گاهی اوقات روی تخته کریبیج پخش می شود و اولین بازیکنی که نیمی از تخته را میخکوب می کند، برنده بازی اعلام می شود.

روش بازی کردن بازی پاسور آل فورس

روش های مختلفی در مورد اینکه چگونه بازیکنان ممکن است در هر بار اجرای کارت ها دست خود را به شش کارت کاهش دهند، استفاده می شود. در بازی استانداردی که در بالا توضیح داده شد، هر بازیکن با هر بار دریافت سه کارت دیگر از یک دویدن، هر سه کارت را که انتخاب می‌کند دور می‌اندازد. با این حال، چندین روش دیگر وجود دارد که گاهی اوقات استفاده می شود:

در برخی از بازی ها، سه کارت جدید به هر بازیکن داده می شود اما بازیکن بلافاصله آنها را بر نمی دارد یا به دست خود اضافه نمی کند. اگر کارتی که برگردانده شده است از برگ برنده باشد و کارت ها باید دوباره اجرا شوند، سه کارتی که پخش شده است کنار گذاشته می شوند و با سه کارت جدید از عرشه جایگزین می شوند.

روش دیگری که گاهی اوقات مورد استفاده قرار می گیرد این است که بازیکنان کارت های اضافی را که هنگام اجرا شدن کارت ها به دست او اضافه می شود، جمع می کنند. هنگامی که یک لباس ترامپ جدید فاش می شود، در آن زمان بازیکن به اندازه کافی کارت های انتخابی خود را از دست خود دور می کند تا دست خود را به شش کاهش دهد.

حتی برخی از بازی‌ها به بازیکنان این امکان را می‌دهند که تمام کارت‌های اضافی را که هر بار که کارت‌ها پخش می‌شوند، نگه دارند و سپس با تعداد بیشتری کارت در دست، دست را بازی کنند. بنابراین، اگر لباس اولیه برنده پذیرفته نشود، دست شامل بیش از شش ترفند در حال اجرا می شود.

یک تغییر دیگر این است که بازیکن سه کارت موجود را از دست فعلی خود دور می‌کند، قبل از اینکه هر بار که کارت‌ها اجرا می‌شوند، سه کارت جدید به او داده شود.

بازی پاسور آل فورس

این تنوع از All Fours، توسط چهار بازیکن در دو مشارکت بازی می شود. این بازی به ویژه در کشورهای ترینیداد و توباگو محبوب است. در آن مکان‌ها گاهی اوقات نام همه دشمنان نیز داده می‌شود.

تعیین شراکت و فروشنده اول را می توان با استفاده از هر یک از روش های معمولی تعیین کرد که برش کارت رایج ترین است. دو بازیکنی که دو کارت بالاترین را برش می‌دهند، در مقابل دو بازیکنی که کمترین کارت را می‌برند، شریک خواهند بود. بازیکنی که بالاترین کارت را از بین می برد به عنوان اولین فروشنده تعیین می شود. در صورت تساوی در کات، هر بازیکنی که تساوی می‌کرد، دوباره قطع می‌کرد تا تساوی شکسته شود. بازیکنان باید طوری روی میز بنشینند که هر بازیکن دقیقاً روبروی شریک خود بنشیند.

دسته و رتبه بندی کارت ها مانند روش معامله در نسخه استاندارد است، با هر بازیکن شش کارت در بسته های سه تایی. با این حال، یک تفاوت این است که برخلاف All Fours استاندارد، در این نسخه جهت بازی، معامله و چرخش معامله در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند.

توجه داشته باشید که بسته به نسخه خاصی که در حال پخش است، دو یا شش در هنگام نمایش دو امتیاز کسب می کنند. معمولاً فقط یکی یا دیگری از دو کارت جایزه را دریافت می کند. در درجه اول، نسخه ترینیداد بازی برای شش و نسخه توباگو امتیاز بازی برای این دو امتیاز کسب می کند.
عزم هر چهار نفر ترامپ

پس از افشای برگه برنده، بازیکن بلافاصله در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد و سپس گزینه‌های استاندارد برای ایستادن یا درخواست را دارد. اگر آن بازیکن بخواهد دست را با استفاده از ترامپ در معرض نمایش بازی کند، “ایستاده” را بیان می کند که سپس اجازه می دهد بازی شروع شود. با این حال، اگر آن بازیکن ترجیح می‌دهد از لباس ترامپی دیگری برای دست استفاده کند، می‌گوید “I Beg”.

اگر بازیکن بایستد، بازی با بازیکنی شروع می‌شود که در سمت راست فروشنده قرار می‌گیرد و اولین کارت را برای اولین ترفند بازی می‌کند.اگر بازیکن به جای “بگ” بگوید، فروشنده دو گزینه برای خود دارد. او می تواند “Take One” را بیان کند که به تیم حریف یک امتیاز می دهد و لباس کارت بالا را به عنوان برنده برای دست و شروع بازی دست حفظ می کند. ممکن است فروشنده هرگز نگیرد

بازیکن به محض برنده شدن در ترفند، امتیاز کارت های مختلف را کسب می کند. اولین بازیکنی که 61 امتیاز یا بیشتر جمع کند، برنده بازی اعلام می شود که می تواند در هر زمانی در طول بازی واقعی رخ دهد. این بازی اغلب روی تخته کریبیج به ثمر می رسد و اولین بازیکنی که میخ خود را در اطراف تخته پیش می برد برنده است.

قوانین بازی پاسور آل فورس

اگر قبل از شروع بازی از پیش تعیین نشده باشد، تعیین شراکت‌ها می‌تواند با قرار دادن همه در هر صندلی دور میز انجام شود. سپس یک بازیکن، پس از به هم زدن عرشه، شروع به تقسیم کارت ها، یک به یک به هر بازیکن، رو به بالا می کند. او به معامله ادامه می دهد تا زمانی که اولین بازیکن جک دریافت کند. فروشنده به معامله ادامه می دهد، اما بازیکنی که جک را دریافت می کند، دیگر کارتی دریافت نمی کند. او این کار را ادامه می دهد تا زمانی که هر چهار جک معامله شوند. هنگامی که هر بازیکن یک جک دریافت می کند، آن بازیکن در طول این معامله کارت دیگری برای تعیین شراکت دریافت نمی کند. هنگامی که هر چهار جک خورده شد، بازیکنانی که دو جک قرمز را دریافت می‌کنند (جک‌هایی که لباس‌های الماس و قلب دارند) به عنوان شریک در برابر بازیکنانی که دو جک سیاه را دریافت می‌کنند (جک‌هایی در لباس چماق و بیل) بازی می‌کنند. هر بازیکن باید مستقیماً در مقابل طرف میز خود بنشیند.

تعیین اولین فروشنده معمولاً به این صورت انجام می شود که هر بازیکنی شروع به پخش کارت ها به صورت تک به تک و رو در رو با بازیکنان کند. اولین بازیکنی که هر جک را دریافت می کند به عنوان بازیکنی که اولین نوبت را دارد (پیچر) و بازیکنی که در سمت راست او می نشیند به عنوان فروشنده اول تعیین می شود. بعد از هر عقربه، نقش فروشنده در جهت عقربه های ساعت دور میز می چرخد.

سپس فروشنده به طور کامل دک را به هم می زند و آن را به بازیکنی که در سمت راست اوست برای برش پیشنهاد می کند. این بازیکن ممکن است عرشه را قطع کند یا به آن ضربه بزند که نشان می دهد بریدگی وجود ندارد. سپس فروشنده شروع به پخش کارت ها در یک چرخش در جهت عقربه های ساعت در اطراف میز می کند و با بازیکن در سمت چپ او شروع می شود. او به معامله ادامه می دهد تا زمانی که هر بازیکن در مجموع شش کارت داشته باشد.

پس از معامله، فقط Pitcher (بازیکن سمت چپ فروشنده) می تواند دست خود را بلند کند. سپس آن بازیکن هر کارتی را از دست خود بازی می کند تا اولین ترفند را شروع کند. کت و شلوار led کارت کت و شلوار ترامپ را برای استفاده در بقیه دست تنظیم می کند. هنگامی که Picher اولین کارت خود را به اولین ترفند هدایت کرد، سایر بازیکنان آزادند تا دستان خود را بلند کنند. هر بازیکن دیگر، در جهت عقربه های ساعت در اطراف میز، سپس یک کارت برای آن ترفند بازی می کند. رهبر هر ترفند می تواند هر کارتی را که در دستش باقی مانده است بازی کند تا ترفند را شروع کند. هر بازیکن دیگری، اگر داشتن یک کارت از لباس در اصل منجر به ترفند شود، باید یا یک کارت از آن لباس یا یک کارت از لباس ترامپ بازی کند. اگر آنها هیچ کارتی در کت و شلواری نداشته باشند که در اصل منجر به ترفند شده است، می توانند هر کارتی را از دست خود تا ترفند بازی کنند.

پس از اینکه هر بازیکن به نوبه خود یک کارت به ترفند بازی کرد، مشخص می شود که چه کسی برنده ترفند است. این ترفند توسط بازیکنی که بالاترین کارت را در کت و شلوار برنده دارد برنده می شود. اگر ترفند حاوی هیچ کارتی در لباس ترامپ نباشد، این ترفند با بالاترین کارت لباسی که در اصل منجر به ترفند شده است، برنده می شود. کارت هایی که در ترفندها به دست می آیند باید کنار گذاشته شوند و از بازی خارج شوند. اولین ترفندی که به دست می‌آید معمولاً رو به بالا تنظیم می‌شود، در نزدیکی بازیکنی که برنده آن است، با کارت led در بالا برای کمک به بازیکنان برای یادآوری لباس ترامپ. سایر ترفندها معمولاً رو به پایین در نزدیکی برنده ترفند قرار می گیرند. برنده هر ترفند اولین کارت را به ترفند بعدی هدایت می کند.

بازی پاسور آل فورس

اگر بازیکنی معتقد باشد که در حین بازی هیچ کارت مفید دیگری برایش باقی نمانده است، ممکن است تمام کارت‌های خود را در حقه خود بیاندازد. در آن صورت، شریک او به سادگی برای باقیمانده آن دست به تنهایی در برابر سایر بازیکنان بازی می کند.

ترفند نمونه در غرب یورکشایر چهار نفره

در این دست، بازیکن آس باید دو امتیاز از این ترفند کسب کند.

بالا – تیمی که برنده ترفند با بالاترین برنده در دست باشد یک امتیاز کسب می کند.

کم – تیمی که کمترین کارت را در لباس ترامپ داده است یک امتیاز کسب می کند.

جک – تیمی که بتواند ترفند حاوی جک کت و شلوار ترامپ را برنده شود، یک امتیاز کسب می کند. اگر جک در بازی نباشد، هیچ یک از تیم‌ها امتیازی را برای «جک» کسب نمی‌کنند.

بازی – تیمی که بتواند بیشترین امتیاز کارت را در ترفندها به دست آورد، یک امتیاز برای “بازی” کسب می کند. نمودار زیر کارت های امتیازدهی در عرشه را نشان می دهد:

کارت کارت امتیاز امتیاز ارزش

آس هر کدام 4 امتیاز

پادشاه هر کدام 3 امتیاز

ملکه هر کدام 2 امتیاز

جک هر کدام 1 امتیاز

https://www.catsatcards.com/Games/Allfours.html

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات