اندازه مناسب ریز دادن در پوکر + ریز دادن در مرحله پری فلاپ

فهرست مطالب

  • اندازه مناسب ریز دادن در پوکر
  • ریز دادن در مرحله پری فلاپ
  • ریز دادن بیش از حد
  • بت کردن بعد از مرحله فلاپ
  • دادن احتمالات اشتباه به حریف
  • بررسی ریز های ثابت و متغیر

اندازه مناسب ریز دادن در پوکر

برای ریز دادن در پوکر فهمیدن اینکه چگونه باید یک مبلغ درست را ریز دهیم تا کنترل بازی پوکر را به دست بگیریم چیزی است که یک بازیکن حرفه ای را از یک بازیکن آماتور جدا می کند.

علاوه بر آن عدم توجه به ریز مناسب یکی از اشتباهات رایج در بین مبتدیان است و این اشتباهات نشان از بی تجربگی بازیکنان دارد.

اساسا بازیکنان مبتدی میزان ریز صحیح در پوکر را نمی دانند و مبلغ پول آن ها کم یا زیاد می باشد. به همین دلیل در طول بازی پوکر بسیار مهم است که قبل از قرار دادن پول در مورد نتیجه فکر کنید.

بنابراین قبل از شروع بازی دلایل و هدف های خود را به طور واضح تعیین کنید.

بعد از این کار نوبت به آن می رسد که میزان مناسب ریز را تعیین کنید. در ادامه با ما همراه باشید که اندازه ریز دادن در پوکر را در مرحله پری فلاپ و مراحل بعدی بازی پوکر چه بصورت پوکر آنلاین و یا حتی تورنمنت پوکر را به شما آموزش دهیم.

بصورت کلی اکشن ریز دادن در تمامی انواع بازی پوکر انجام میشود،در زیر به محبوب ترین و معروفترین انوال این بازی را به شما معرفی کرده ایم :

  • پوکر هولدم
  • پوکر هولدم پات لیمیت
  • بازی پوکر اوماها
  • پوکر سه کارته
  • پوکر روسی
  • پوکر چینی
  • پوکر های لو
  • پوکر رز
  • پوکر لایو
  • پوکر کش گیم
  • پوکر هدزآپ

ریز دادن در مرحله پری فلاپ

تعیین مقدار مناسب ریز در پوکر چندان سخت نیست و شما با کمی مطالعه آن را درک خواهید کرد. بنابراین برای افراد مبتدی بهتر است سه برابر بیگ بلایند را به علاوه مقدار بیگ بلایندی که هر بازیکنی کال کرده است ریز دهند.

در نتیجه اگر بازیکنان قبل از شما برگ خود را بریزند معمولا ریز 3 برابری بیگ بلایند از ورود بسیاری از بازیکنان جلوگیری می کند.

برای مثال اگر از این فرمول در یک بازی کش گیم با 0.25 و 0.5 دلار استفاده کنید مقدار ریز مناسب شما برابر 1.5 دلار خواهد بود که این عدد از ضرب عدد 3 در 0.5 حاصل می شود.

بنابراین اگر قبل از شما دو کالر وجود داشته باشد مبلغ ریز به 2.5 دلار (1.5+2*0.5) می رسد.

مبتدی ها اغلب این مقدار را اشتباه محاسبه می کنند و محاسبه کالر ها در پات را فراموش می کنند. به یاد داشته باشید که بازی با افراد کمتر همیشه ساده تر است.

در نتیجه اگر در مرحله پری فلاپ وقتی کسی بیگ بلایند را کال می کند ریز ندهید با این کار به سایر بازیکنان اجازه می‌ دهید فلاپ را ببینند که باعث ایجاد مشکل می ‌شود.

برای سال ها این فرمول یک فرمول استاندارد برای محاسبه ریز دادن در پوکر و مورد علاقه بسیاری از بازیکنان حرفه ای پوکر بوده است اما ریز دادن با فرمول 2.5BB + xBB نیز به همان اندازه محبوب است.

به عنوان مثال در یک بازی پوکر با مقدار 300 و 600 بیگ بلایند، ریز استاندارد به جای 1800 برابر 1500 خواهد بود.

هم چنین بسیاری از بازیکنان ریز 2.5BB را ترجیح می دهند زیرا معتقدند که هیچ تفاوتی در نتیجه وجود ندارد و ما فقط چیپ های کمتر را در معرض خطر قرار می دهیم.

هم چنین در مسابقات پوکر بازیکنان با توجه به مرحله ای که قرار دارند و با توجه به میزان استک خود از ترکیب این دو عدد استفاده می کنند.

به عنوان مثال شما می توانید از 3BB در ابتدای بازی و 2.5BB در مراحل بعدی که بازی سنگین می شود استفاده کنید.

ریز دادن بیش از حد

بسیاری از بازیکنان مشکل افزایش ریز دادن بیش از حد در بازی پوکر را دارند.

به عنوان مثال این بازیکن ها به اندازه 5BB یا 6BB ریز می دهند اما مقدار ریز استاندارد برابر 3BB است. البته بسیاری از بازیکنان می توانند فولد کنند و شما برنده بلایند شوید.

در این حالت اگر هدف شما این باشد موفق خواهید شد اما اگر دست قوی داشته باشید و هدف شما کسب پول بیشتر باشد قضیه این طور پیش نمی رود.

در این جا شما به دلیل اینکه ریز اشتباه داده اید موفق به انجام این کار نمی شوید و همه بازیکنان کارت های خود را خواهند ریخت بنابراین سعی کنید ریز خود را تنظیم کنید.

در نتیجه دقت کنید که ریز های شما با شرایط و تمایل های بازیکنان مطابقت داشته باشند. در برخی موارد 3BB یا 2.5BB ممکن است پاسخی برای هدف شما نباشد زیرا شرایط در بازی های مختلف متفاوت است.

علاوه بر آن ممکن است در یک بازی ریز مناسب برای رسیدن به هدف مورد نظر و وارد نشدن بازیکن بیشتر در 4BB یا 6BB باشد.

بت کردن بعد از مرحله فلاپ

ریز دادن اشتباه پس از فلاپ نیز اتفاق می افتد در حالی که اندازه ریز باید متناسب با موقعیت باشد. اما یک قانون کلی در این خصوص وجود دارد که بیان می کند ریز شما باید بین یک دوم پات باشد.

این اندازه معمولا منجر به کال کردن دست های ضعیف، محاسبه اشتباه آدز در دست‌های ناقص و حتی ریختن برگ ها توسط دست های بهتر می شود.

میزان ریز دادن در پوکر بعد از مرحله فلاپ باید متناسب با اندازه پات باشد. برای مثال فرض کنید در یک بازی بدون محدودیت هستید و ارزش پات بر روی فلاپ برابر 20 دلار است.

در این حالت یک ریز مناسب و استاندارد برابر 15 دلار خواهد بود. با این حال دست بعدی ممکن است اندازه پات کوچک تری مانند 12 دلار داشته باشد.

بنابراین اگر می خواهید مطابق مبلغ قبلی ریز انجام دهید این عدد برابر 9 دلار خواهد بود. در این صورت شما 3/4 پات را ریز داده اید که یک مقدار استاندارد است.

در مرحله ترن نیز اگر روی فلاپ ریز داده و کالر دریافت کنید اندازه پات افزایش می یابد.

از طرف دیگر شما گزینه های مختلفی در مرحله ترن دارید اما اگر تصمیم دارید بای را ادامه دهید مقدار ریز شما باید به اندازه پات باشد و یک ریز سنگین تر بدهید.

بسیاری از مبتدیان برای اندازه گیری میزان ریز اشتباه می کنند بنابراین حتما سعی کنید این مشکل را در خودتان برطرف کنید.

دادن احتمالات اشتباه به حریف

در بیشتر موارد حریفی با دست ناقص در فلاپ وجود دارد بنابراین یکی از راه های موفقیت در پوکر این است که به حریفانی که دست های کاملی ندارند فشار بیاورید.

در یک بازی فیکسد لیمیت شما می‌ توانید تا جایی که لیمیت اجازه بدهد آن ها را تحت فشار قرار دهید اما در بازی بدون محدودیت می ‌توانید به اندازه کافی ریز دهید و جلوی کامل کردن دستشان را بگیرید.

در آدزپات معمولا چند کال برای حریف اتفاق می افتد که شامل موارد زیر می باشد:

  • اگر 1/4 ریز کنید حریف مقابل 5 به 1 آدز خواهد داشت.
  • با فولد 1/2 حریف آدز 3 به 1 دارد.
  • با فولد دادن 3/4 حریف آدز 2.33 به 1 را خواهد داشت.
  • با کاهش اندازه پات حریف آدز 2 به 1 دارد.

همان طور که می بینید، اگر 1/4 پات را ریز کنید یک آدزپات خوب برای کال به حریف داده اید اما اگر 3/4 ریز دهید آدزپات را به مقدار نامناسبی برای حریف فلاش دارو بالا برده اید و معمولا او را مجبور به فولد کردن می ‌کنید.

حتی اگر حریف شما خوش شانس باشد با توجه به احتمال های آدزپات و کامل شدن دستش در دراز مدت بازنده خواهد شد.

به طور کلی بهتر است ریز دادن در پوکر بیشتر باشد و سعی نکنید فقط برای مراقبت از دست خود زیاد ریز کنید. هم چنین سعی کنید با ریز مناسب سود را به حداکثر و ضرر را به حداقل برسانید.

با ریز اصولی حریف خود را مجبور می کنید که به اندازه پات کال کند. در نتیجه آدزپات او ​​2به1 خواهد بود و به دلیل احتمال خوردن کارت هایش در دراز مدت برنده می شوید.

علاوه بر آن شما می توانید حریف خود را وادار به پول دادن برای کارت های بعدی کنید و او را تحت فشار بگذارید.

بررسی ریز های ثابت و متغیر

با توجه به این که اندازه ریز دادن در پوکر نکاتی را برای بازیکن های دیگر مشخص می کند مهم است که در مراحل قبل از فلاپ و یا بعد از فلاپ به آن ها الگویی برای خواندن دست خود ندهید.

معمولا بازیکنان مبتدی ریز های بیشتری روی دست‌های خوب خود انجام می دهند و روی دست‌های ضعیف مبلغ کمتری را ریز می کنند.

این امر به سایر بازیکنان نشان می دهد که با یک بازیکن مبتدی رو به رو هستند و می توانند از آن به نفع خود استفاده کنند.

توجه کنید که دو راه حل برای جلوگیری از خوانده شدن دست شما وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای این کار می توانید مبلغ ریز خود را به صورت تصادفی تعیین کنید و یا این که هر بار با یک مبلغ ثابت ریز کنید.

دلیل اینکه شما مقدار ریز را تغییر می دهید این است که حریف خود را برای تلاش در حدس زدن دست خود گیج کنید. توجه داشته باشید که در ریز های ثابت نیز همین اتفاق برای بازیکنان حریف می افتد.

زیرا اگر هر بار که دست خوبی دارید مقدار مشخصی را برای ریز دادن در پوکر تعیین کنید و هنگام بلوف زدن نیز از همان مقدار استفاده کنید بلوف ‌های شما بسیار قابل باور خواهند بود و حریف مقابل نمی ‌تواند به راحتی کارت های شما را بخواند.

ما معتقدیم که شما باید بدون در نظر گرفتن دست خود در چگونگی ریز دادن ثابت قدم باشید و خواندن دستتان را برای حریف بسیار دشوار کنید.

اگر همیشه 3BB + xBB را در مرحله پری فلاپ فولد کنید و همیشه 3/4 پات را بعد از فلاپ ریز دهید هیچ کس نمی تواند کارت های شما را بر اساس بازی که دارید بخواند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل