اهمیت استفاده از روانشناسی پوکر + خودشناسی را در اولویت کار خود قرار دهید

اهمیت استفاده از روانشناسی پوکر

هیچ بازیکن عاقلی بدون اصول بازی پوکر را شروع نمی کند. البته بازیکنانی هم هستند که بدون در نظر گرفتن جنبه های روانی بازی پشت میز می نشینند و پول زیادی را به خطر می اندازند.

توجه داشته باشید که درک آنچه در ذهن حریفان ما می گذرد به اندازه محاسبات ریاضی در بازی مهم و موثر است.

بنابراین اگر می‌ خواهید در درازمدت برنده شوید از روانشناسی پوکر نباید غافل شوید زیرا شما می توانید افکار و احساسات حریف خود را بخوانید و کارت های او را بهتر تشخیص دهید.

علاوه بر آن شما با این کار از جنبه های مختلف شخصیت خودتان آگاه می شود. این امر به شما اجازه می دهد تا تصمیمات درستی بگیرید و از باخت بیش از حد در حین بازی پوکر لایو و یا پوکر آنلاین جلوگیری کنید.

پس با ما همراه باشید تا تمام نکاتی که برای این ترفند پوکر نیاز دارید به شما آموزش دهیم.

خودشناسی را در اولویت کار خود قرار دهید

بازیکنان پوکر سعی می کنند خود را جزو منطقی ترین بازیکنان معرفی کنند به همین دلیل برای هرکار یک دلیل بیان می کنند.

به عنوان مثال علت بازی کردن دست های زیاد را دیدن فلاپ می دانند یا این که ریز کردن در زمان اشتباه را به گردن حریف می اندازند.

توجه داشته باشید برای هر اشتباهی در میز پوکر دلیل و توضیحی وجود دارد که آن را منطقی می کند و حتی اگر دلیلی وجود نداشته باشد با شانس قابل توجیه است.

بنابراین برای نتیجه بهتر در پوکر سعی کنید خودتان را بشناسید و از تفاسیر بی مورد خودداری کنید.

با افکار درونی خود مقابله کنید

حس رقابت در همه ما وجود دارد و ناخودآگاه بدون خواست ما فعال می شود.

اما وقتی ضرری پیش می آید برای جبران آن وارد بحث رقابت می شویم. بدون شک هیچکس باخت را دوست ندارد ولی غرور اهمیت بیش تری نسبت به پول دارد.

بازی پوکر می تواند به شما این باور را بدهد که حریف شما قوی تر و باهوش تر از شماست و شما در مقابل او خیلی ضعیف هستید.

اگر می خواهید از نوسانات وحشتناک بازی جان سالم به در ببرید باید خودتان را باور کنید. اما زمانی می رسد که این اعتماد به نفس به غرور بیش از حد تبدیل می شود و اینجاست که بحث روانشناسی پوکر مطرح می شود.

زیرا در میز پوکر توانایی صادق بودن با خود و درک وضعیت ذهنی که دارید بسیار ارزشمند است.

با تیلت شدن مقابله کنید

با تیلت شدن مقابله کنید

برای همه بازیکنان اتفاق می افتد که کنترل بازی خود را از دست می دهند.

اما زمانی که یک بازیکن پوکر ماهر به دلیل احساساتی که دارد کمتر از سطح مهارت خود بازی می کند، او در وضعیت تیلت قرار گرفته و معمولا پول زیادی از دست خواهد داد.

زیرا این بازیکان به جای تصمیم ‌گیری خوب و هوشمندانه از روی عصبانیت و ناامیدی بازی می ‌کنند.

علاوه بر آن بازیکنی که تیلت شده است دچار تکبر و توهم می شود زیرا هرگز نمی پذیرد که کار اشتباهی انجام داده است. اولین قدم برای مقابله این است که تشخیص دهید تیلت شده اید.

انجام این کار اصلا آسان نیست و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نکاتی که باعث تیلت شدن شما می شوند را بشناسید.

مرحله دوم ترک بازی است و باید حتی برای یک لحظه هم که شده بلند شوید و خود را به کار دیگر مشغول کنید تا ذهن خود را از بازی دور کنید.

به عنوان یک بازیکن پوکر، اگر بتوانید خودتان را بشناسید و بدانید که چه مواردی باعث تیلت شدن شما می شود پول قابل توجهی را در بازی خود ذخیره خواهید کرد.

سبک بازی خودتان را داشته باشید

اگر می خواهید سبک بازی خود را بسازید باید به بازی که دارید فکر کنید. زیرا ابتدا باید بدانید که اصلا چرا پوکر بازی می کنید. آیا برای سرگرمی بازی می کنید یا رقابت و هیجان را دوست دارید؟

دلیل این امر هر چه که باشد مهم نیست بلکه باید بدانید که سبک بازی شما بازتابی از آن دلیل است و باعث موفقیت شما در روانشناسی پوکر می شود.

صادق بودن با خودتان مهم ترین نکته در بازی پوکر است زیرا اگر استراتژی پوکر را یاد بگیرید و در صورت لزوم از آن استفاده نکنید، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

بنابراین تنها کسی که می تواند بهترین سبک بازی پوکر را برای شما بسازد تا به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شوید خود شما هستید.

حریف خود را بشناسید

انواع بازیکنان پوکر وجود دارد که شما با آن ها رو به رو خواهید شد. بنابراین اگر می خواهید در اوج باشید باید بتوانید ذهن همه آن ها را به کمک روانشناسی پوکر بخوانید.

به طور کلی 4 دسته اصلی برای بازیکنان پوکر وجود دارد:

  • تایت منفعل
  • لوز منفعل
  • تایت تهاجمی
  • لوز تهاجمی

سعی کنید از این دسته ها فقط به عنوان دستورالعمل استفاده کنید و به عنوان چارچوب و قوانین سختگیرانه آن ها را به کار نبرید. برای تشخیص دقیق تر دو چارچوب تعیین شده است.

چارچوب اول بر اساس بازیکنان تدافعی یا تهاجمی و چارچوب دوم بر اساس بازیکنان لوز یا تایت می باشد و اولین قدم این است که بفهمیم حریف ما در کجای این چارچوب قرار دارد.

تمام کارهایی که انجام می دهیم مانند حرف زدن، لباس پوشیدن و غیره چیزی در مورد شخصیت ما آشکار می کنند.

بر همین اساس بازیکنان تهاجمی در بسیاری از جنبه ‌های زندگی قوی‌ تر هستند. مثلا لباس ‌های رنگارنگ می ‌پوشند، بلندتر صحبت می ‌کنند و خرید اولیه آن ها در میز بسیار بالاست.

توجه داشته باشید که چنین بازیکنانی می خواهند دیگران را بترسانند و قصد دارند مرکز توجه باشند.

بازی در مقابل این افراد گیج کننده است ولی نکته مثبت آن ها این است که به راحتی حریفان خود را تیلت می کنند. از طرفی بازیکن منفعل از دیده شدن و درگیری اجتناب می کنند.

این افراد کسی را فریب نمی دهند، غیر قابل پیش بینی نیستند و تنها هدفی که دارند گرفتن پول حریف است.

بازیکنان تایت در هر اقدامی بسیار حساب شده و محافظه کار هستند. آن ها چیپ پوکر خود را مرتب روی هم می چینند و به ندرت صحبت می کنند.

اما بازیکنان لوز متفاوت هستند زیرا این افراد صبر کمی دارند، زیاد حرف می زنند و چیپ هایشان به هم ریخته است.

بازی خود را متناسب با حریف تنظیم کنید

زمانی که اطلاعات روانشناختی در مورد حریف خود به دست آوردید باید آن ها را کنار هم قرار دهید و بر اساس آن بازی خود را تنظیم کنید.

مثلا اگر با یک بازیکن تهاجمی روبرو شوید باید ببینید آیا شما می توانید در بازی دوام بیاورید یا خیر. بنابراین اگر متوجه شدید که نمی توانید موفق شوید بهتر است میز را ترک کنید.

اگر پتانسیل موفقیت در بازی پوکر را در خود می بینید باید سخت بازی کنید، با دست های خوبی که دارید ری ریز انجام دهید و نگذارید بازیکن مقابل شما را تیلت کند.

هم چنین اگر حریف شما تدافعی است باید تهاجمی تر عمل کنید. ولی اگر حریف مقابل یک بازیکن لوز است و به ریز های شما اهمیتی نمی دهد بر اساس ارزش کارت خود ریز کنید و کمتر بلوف بزنید.

بنابراین نقش روانشناسی پوکر را برای موفقیت در بازی پوکر جدی بگیرید. بسیاری از پوکر بازان حرفه ای مانند دنیل نگرانو، فیل هلموث و … برای موفقیت و استراتژی چند مرحله ای در تورنمنت پوکر و یا مسابقات جهانی پوکر wsop، کتاب هایی در رابطه با روانشناسی پوکر حتی نوشته اند.

ذهن خود را بیش از حد درگیر نکنید

ذهن خود را بیش از حد درگیر نکنید

زمانی که خود و حریف مقابل را به خوبی بشناسید بازی ذهنی حقیقی آغاز می شود که ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد.

توجه داشته باشید که بازیکنان سطح 1 فقط به کارت های خود فکر می کنند و بازیکنان سطح 2 به کارت های حریف نیز اهمیت می دهند

اما در سطح 3 بازیکنان به تفکرات حریف در مورد کارت های خود نیز فکر می کنند. بنابراین باید مراقب باشید که با فکر های بیش از حد تمرکز خود را در طول بازی از دست ندهید تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید.

به ذهنیت بازیکنان توجه کنید

برای موفقیت بیش تر در روانشناسی پوکر شما باید ذهنیت دیگران را در مورد خود بدانید. در این صورت می توانید خود را به جای حریف بگذارید به این فکر کنید که او چه تصمیماتی می گیرد.

البته این در مورد تصمیمات شما در شرایط او نیست ولی با این کار به سطح بالاتری از بازی پوکر دسترسی پیدا خواهید کرد.

بلوف زدن را جدی بگیرید

نکات زیادی برای نتیجه بخش بودن بلوف وجود دارد اما بلوف زدن تا حد زیادی به بازیکن مقابل شما بستگی دارد.

مثلا اگر حریف مقابل دست ضعیف خود را از دست شما قوی تر بداند یا این که تحت تاثیر برد های اخیر خود اعتماد به نفس بالایی به دست آورده باشد کار سختی پیش رو دارید.

بلوف زدن را جدی بگیرید

توجه داشته باشید که بلوف زدن به بازیکنان ضعیف اهمیت زیادی ندارد بلکه شما باید بتوانید احساس ضعف را در بازیکنان پیدا کنید تا در آن زمان بلوف بزنید.

استراتژی بلوف زدن به مهارت زیادی نیاز دارد و قبل از این کار حتما باید موقعیت حریف و تعداد استک پوکر را در نظر بگیرید.

اینکه بدانید باید به چه کسی و چه زمانی بلوف بزنید یکی از مباحث روانشناسی پوکر است. بنابراین اگر احساس می کنید که روحیه حریفتان پایین است این زمان معمولا بهترین فرصت برای بلوف زدن است.

اما به یاد داشته باشید در شرایطی که ذهن شما درگیر است و به صورت تدافعی بازی می کنید حریف مقابل می تواند به شما بلوف بزند پس در این مواقع احتیاط کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات