اهمیت چک لیست در پوکر + 1. در بازی نظم داشته باشید

فهرست مطالب

  • اهمیت چک لیست در پوکر
  • 1. در بازی نظم داشته باشید
  • 2. تمرکز خود را در بازی حفظ کنید
  • 3. یک برنامه خوب بسازید
  • 4. مسائل را در یک چک لیست قرار دهید
  • 5. مهم ترین فاکتور را برای خود مشخص کنید

اهمیت چک لیست در پوکر

همان طور که می دانید اطلاعات پایه و اساس دانش است و داشتن دانش در همه زمینه ها به نفع شما خواهد بود. اما باید دقت کنید که این اطلاعات زمانی ارزشمند است که از آن به خوبی استفاده شود.

بنابراین شما باید همیشه یک چک لیست در برای بازی های خود داشته باشید تا بتوانید از اطلاعات آن به خوبی استفاده کنید.

این کاری است که بازیکنان موفق حتی در پوکر آنلاین و تورنمنت پوکر انجام می دهند و شما با این کار می توانید وضعیت بازی خود را کنترل کنید تا بفهمید که در شرایط خوبی قرار دارید یا ندارید.

داشتن چک لیست در پوکر به موفقیت در بازی پوکر شما کمک بسیار زیادی می کند به همین دلیل در این قسمت 5 نکته مهم در خصوص چک لیست را برای شما بیان می کنیم تا به کمک آن ها سود بیشتری در بازی به دست بیاورید.

نکته ای که باید در تهیه چک لیست بدانید این است که تهیه چک لیست در پوکر برای انواع بازی پوکر کارایی دارد، از انواع بازی پوکر میتوان به بازی های زیر اشاره کرد :

بازی پوکر استاد 7 کارته

1. در بازی نظم داشته باشید

در بازی نظم داشته باشید

آگاهی از چگونگی انجام پوکر با آگاهی از انجام یک بازی خوب متفاوت است و تفاوت این دو در داشتن نظم و یک مدیریت درست می باشد.

برای استفاده خوب از دانش خود شما باید نظم و انضباط خود را به خوبی مدیریت کنید.

در غیر این صورت اگر زمان و تلاش خود را بدون نظم و کنترل برای یادگیری بازی پوکر صرف کنید تمام تلاش های شما بیهوده خواهند بود.

متاسفانه بسیاری از بازیکنان می دانند چطور باید به طور صحیح پوکر بازی کنند اما به دلایل متعدد از انجام تهیه چک لیست در پوکر خودداری می کنند.

بنابراین اگر فکر می ‌کنید از این مسیر منحرف شده ‌اید و به برنامه‌ ریزی و مدیریت بی توجه هستید باید روی این مشکل تمرکز کرده و آن را هر چه سریع تر حل کنید.

فرض کنید مربی یا اسپانسر شما دائما حرکات شما را زیر نظر دارد و عملکرد شما را ارزیابی می کند. یا فرض کنید در یک مسابقه تلویزیونی هستید که بازیکنان حرفه ای در آن حضور دارند و همه دوستان و آشنایان در حال تماشا کردن شما هستند.

در این حالت افراد به کیفیت تصمیماتی که می گیرید توجه می کنند و بر این اساس شما را مورد تشویق یا تمسخر قرار می دهند.

اگر در بازی خود عدم نظم و مدیریت را احساس می کنید این ترفند بازی پوکر ذهنی یعنی تهیه چک لیست در پوکر می تواند به شما کمک کند تا در بازی دقیق تر عمل کنید.

چک لیست در پوکر باعث می شود که به جای دست های متوسط و ضعیف، با دست های خوب و قابل بازی کردن وارد شوید. در نتیجه کیفیت تصمیماتی که می گیرید به کمک نظم و مدیریت خوب برد های زیادی را برای شما رقم خواهد زد.

2. تمرکز خود را در بازی حفظ کنید

به زبان ساده تمرکز بدان معناست که چک لیست در پوکر خود را کاملا درگیر بازی کنید و حتی زمانی که در یک دست نیستید ذهنتان درگیر آن باشد و بتوانید از بازی حریف مطلع شوید.

داشتن تمرکز برای چک لیست در پوکر هم چنین به این معنی است که شما بتوانید هر مشکلی را که در حین بازی پوکر برای شما پیش می آید با دقت مشاهده کنید.

بسیاری از بازیکنان تلاش زیادی می کنند تا از طریق تجربه و یادگیری یک تجربه خوب در بازی پوکر به دست آورند اما زمانی که به این مرحله می رسند بازی خود را در حالت اتوماتیک قرار می دهند.

این امر باعث می شود که همه تلاش های آن ها به هدر رود و نتیجه دلخواه خود را در بازی کسب نکنند.

همیشه باید به یاد داشته باشید که دانستن نحوه بازی کردن پوکر تنها نیمی از داستان است و نیم دیگر آن به چالش های روی میز و بازیکنان دیگر بستگی دارد.

زیرا اگر به این بازیکنان توجه نکنید نمی توانید نقاط ضعف آن ها را درک کنید. بنابراین شما توانایی غلبه بر این بازیکنان را نخواهید داشت و نمی توانید از خود در برابر آن ها محافظت کنید.

3. یک برنامه خوب بسازید

هنگامی که وارد یک بازی شدید و فرصتی برای شناخت سبک بازی بازیکن ها و تجزیه و تحلیل شرایط و موقعیت بازی پیدا کردید باید ساخت یک برنامه دقیق در ذهن خود برای پیروزی در برابر آن ها را آغاز کنید.

به این نکته توجه کنید که مردم برای شکست برنامه ریزی نمی کنند اما برای برنامه ریزی شکست خواهند خورد. بنابراین شما باید بر اساس آنچه دیده اید برنامه ریزی کنید و آن را برای چک لیست در پوکر اعمال کنید.

حتما به یاد داشته باشید برنامه ای که دارید باید با عوامل متغیر بازی مطابقت داشته باشد و شما بتوانید آن را به خوبی بسازید. البته توجه داشته باشید که این کار نیاز نیست بیش از حد هم سخت و پیچیده باشد.

مثلا در یک بازی از نظر شما بازی تایت به به نظر می‌ رسد در نتیجه شما سبک بازی لوز را برای خود انتخاب می کنید تا از ترس بازیکنان روی میز به بهترین شکل به نفع خود بهره ببرید.

درک پیچیدگی حریفان به شما کمک می کند تا برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید و متوجه شوید که آیا باید بازی را در سطح مبتدی پوکر انجام دهید یا از سبک های پیچیده تر استفاده کنید.

بنابراین نکته اینجاست که باید سعی کنید یک برنامه مناسب برای سطح بازی خود ایجاد کنید. مطمئنا شما باید بهترین بازی خود را انجام دهید اما ابتدا باید به سبک بازی خود فکر کنید و متوجه شوید که بهترین سبک بازی کدام است.

بنابراین مجبور کردن خودتان به برنامه ریزی راهی عالی برای کسب برتری خواهد بود.

هر بار که پشت میز پوکر می نشینید چک لیست در پوکر را مرور کنید و مطمئن شوید که در بهترین موقعیت برای برنده شدن هستید.

قطعا خواهید دید که نکاتی مانند نظم و انضباط، تمرکز و برنامه ریزی نه تنها در میز پوکر بلکه در زندگی نیز به شما کمک خواهند کرد.

4. مسائل را در یک چک لیست قرار دهید

توجه داشته باشید که تبدیل به یک بازیکن حرفه ای اصلا آسان نیست و نکات زیادی برای تبدیل شدن به یک بازیکن پوکر خوب وجود دارد که شما باید آن ها را رعایت کنید.

بنابراین اگر شما قصد دارید که مهارت خود را در بازی پوکر ارتقا دهید لازم است از چک لیست در پوکر استفاده کنید. در این قسمت برخی از مهم ترین موارد چک لیست در پوکر را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • رتبه بندی دست های پوکر را در شروع را در پوزیشن های پوکر مختلف درک کنید تا بتوانید در موقعیت مناسب از آن ها به نفع خود استفاده کنید.
  • تصویر ذهنی خود را روی میز بررسی کنید و از آن برای نتیجه بهتر بهره ببرید.
  • از روانشناسی پوکر استفاده کنید.
  • حریف را با دقت مشاهده کنید تا سبک بازی پوکر او را متوجه شوید. با این کار می توانید نقاط ضعف حریف را نیز در بازی کشف کنید.
  • درک کافی از آمار و احتمال داشته باشید تا بتوانید از آن برای سود بیش تر استفاده کنید.
  • به ظاهر و چهره بازیکنان در طول بازی توجه کنید زیرا از این طریق شما می توانید اطلاعات خوبی به دست بیاورید و شرایط را به نفع خود تغییر دهید.
  • مهارت خود را در خواندن دست حریف ارتقا دهید.
  • نظم و مدیریت را در بازی اعمال کنید.

توجه داشته باشید که این فهرست شامل تمامی نکات در این زمینه نیست اما همه نکات ضروری که برای موفقیت به آن نیاز دارید را پوشش می دهد.

پس این موارد را با دقت مطالعه کنید و به خاطر بسپارید تا در موقعیت های مناسب از آن ها کمک بگیرید.

5. مهم ترین فاکتور را برای خود مشخص کنید

 مهم ترین فاکتور را برای خود مشخص کنید

اگر از چند بازیکن پوکر حرفه ای بپرسیم که برای برنده شدن در پوکر چه فاکتورهایی لازم است احتمالا اولویت های آن ها متفاوت خواهد بود.

بدون شک شما از این حقیقت شگفت زده خواهید شد و از خودتان می پرسید که علت این نظرات متفاوت چیست؟

فرض کنید یک بازیکن حرفه ای پوکر معتقد است که دست خوانی و مهارت مهم ترین عوامل برنده شدن در پوکر هستند. این امر ممکن است به آن دلیل باشد که بازیکنان به کمک این عوامل موفقیت زیادی کسب کرده باشند.

در نتیجه این امر باعث شده که این فاکتور ها را به عنوان یک فاکتور مهم برای موفقیت در نظر بگیرند. هم چنین بازیکن دیگر ممکن است عواملی مانند نظم و مدیریت را مهم ترین عامل در نظر بگیرد.

در این صورت ممکن است بازیکن از طریق نظم و مدیریت برای چک لیست در پوکر به سود خوبی دست پیدا کرده باشد اما عامل دست خوانی به اندازه کافی برای این فرد سودآور نبوده است.

اگر از شما بپرسیم که مهم ترین فاکتور موفقیت در پوکر چیست چه پاسخی می دهید؟ چه نکاتی باعث انتخاب این عامل به عنوان یک فاکتور موفقیت برای شما شده است؟

اگر این موضوع را بررسی کنیم به 2 نتیجه می رسیم. اول اینکه این عامل باعث موفقیت شما در بازی شده است و مورد دوم اینکه به دلیل ریسک پذیر بودن این فاکتور روی آن تمرکز می کنید.

این نوع بررسی در زمینه های مختلف بازی به شما این توانایی را می دهد که بفهمید برای بهبود خود در بازی پوکر باید چه کاری انجام دهید.

گام بعدی این است که بازی خود را تجزیه و تحلیل کرده و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید تا بتوانید به میزان قابل توجهی در این زمینه رشد کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات