اهمیت یادگیری سبک های بازی در پوکر + فاکتور های تشخیص بازیکنان پوکر

اهمیت یادگیری سبک های بازی در پوکر

بازی پوکر یک بازی ساده با کارت نیست بلکه بازی شخصیت هاست که با کارت انجام می گیرد.

بنابراین اگر متوجه شوید که حریف چگونه تصمیم می‌ گیرد و تمایلات، وضعیت روحی و روانی او را درک کنید، می ‌توانید بهترین سبک های بازی در پوکر را از خود به نمایش بگذارید.

اولین قدم برای تعیین نوع بازی یک بازیکن، در پوکر لایو و یا پوکر آنلاین و یا حتی در تورنمنت پوکر مشاهده و شناخت نگرش های اوست. پس اگر می خواهید برنده شوید، دانستن خواسته های حریف اولین کاری است که باید انجام دهید.

هر حرکت حریف معنای خاصی دارد پس باید مراقب باشید که تمام حرکات حریف خود را آنالیز کنید تا بتوانید از نحوه تفکر و سبک بازی او آگاه شوید.

فاکتور های تشخیص بازیکنان پوکر

معرفی انواع سبک های بازی در پوکر

به طور کلی انواع بازیکنان پوکر را می توان به کمک دو فاکتور تعریف کرد که شامل بازی لوز/تایت و یا سبک بازی پوکر تهاجمی/تدافعی می باشد که به راحتی در دست های شروع بازیکنان مشخص می شوند.

در اصطلاحات پوکر، اصطلاح لوز به معنای شل و اصطلاح تایت به معنای سفت و بسته می باشد.

بازیکنان تایت معمولا با کارت های خوب و دست های کم وارد بازی می شوند ولی بازیکنان لوز اغلب با کارت های بیشتر و متنوع تر بازی می کنند.

لوز یا تایت بودن یک بازیکن لزوما تعیین کننده نحوه بازی او با دست ها نیست بلکه فقط تعیین می کند که بازیکن با کدام دست ها بازی را شروع می کند.

فاکتور تدافعی یا تهاجمی بودن یک بازیکن را می توان با میزان ریسکی که انجام می دهد تعیین کرد.

بازیکنان تدافعی معمولا از درگیری اجتناب می کنند و با ترس از شکست بازی می کنند اما بازیکنان سبک بازی پوکر تهاجمی بیشتر از کال کردن ریز می دهند و کمتر نگران به خطر انداختن چیپ های خود هستند.

بدون شک هر بازیکنی که ملاقات می کنید درصدی از این فاکتور ها را در خود جای داده و برای تجزیه و تحلیل آن ها و شناخت سبک های بازی در پوکر باید در اولین قدم بررسی کنید که بازیکن ها تایت یا لوز هستند.

مثلا اگر بازیکنی دست هایش را زیاد فولد کند یک بازیکن تایت است یا بازیکنی که با بیشتر دست ها بازی می کند یا بازیکن لوز می باشد.

عامل بعدی این است که بدانیم بازیکن تدافعی یا تهاجمی است. برای این کار باید بدانیم که آیا بیشتر از ریز کردن چک کردن یا کال می کنند؟

اگر پاسخ مثبت باشد این بازیکن ها تدافعی هستند اما اگر ریز کردن آن ها بالا باشد به عنوان بازیکن سبک بازی پوکر تهاجمی در نظر گرفته می شوند.

معرفی حالت های اصلی بازیکنان پوکر

توجه داشته باشید که با استفاده از ترکیب فاکتور های بالا بازیکنان و سبک بازی پوکر به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • سبک بازی پوکر تایت تهاجمی
  • سبک بازی پوکر لوز تهاجمی
  • سبک بازی پوکر تایت تدافعی
  • سبک بازی پوکر لوز تدافعی

آگاهی از سبک های بازی در پوکر نقش مهمی در تشخیص کارت های بازیکن مقابل دارد.

زیرا مثلا اگر یک بازیکن لوز تهاجمی ریز کند بعید است که یک دست قوی به او نسبت بدهید اما یک بازیکن تایت تدافعی این کار را انجام دهد احتمالا یک دست قوی دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا این بازیکنان را با هم بررسی کنیم.

معرفی بازیکنان تایت تدافعی

این بازیکنان معمولا در پات های زیاد خود را درگیر نمی کنند و اغلب وقتی دست خوبی پیدا می کنند در پری فلاپ در پوکر کال می کنند.

این بازیکنان بسیار تایت بازی می کنند و وقتی وارد بازی می شوند سایر بازیکنان معمولا متوجه دست خوب آن ها می شوند و فولد می دهند.

به این بازیکنان راک نیز می گویند زیرا آن ها به راحتی و با دیدن زمین به راحتی کارت های خود را فولد می کنند.

علاوه بر آن این بازیکنان همیشه با ترس از باخت بازی می کنند و بازیکنان دیگر به راحتی می توانند از این ویژگی استفاده کنند.

زیرا بازیکنان تایت تدافعی در صورت نداشتن کارت قوی به راحتی در مقابل بازیکنان تهاجمی فولد می دهند.

معرفی بازیکنان لوز تدافعی

این بازیکنان در پات های زیادی شرکت می کنند و ریز کردن بازیکنان دیگر را کال می کنند تا فلاپ را ببینند و حتی اگر یک آدز کوچک داشته باشند در دست می مانند.

آن ها به ندرت ریز انجام می دهند و به صورت تهاجمی بازی می کنند بنابراین هدف کلی این بازیکنان در پوکر این است که بازی را تماشا کرده و اجازه دهند تا دیگران ریسک کنند.

بسیاری از بازیکنان مبتدی در دام بازیکنان لوز تدافعی می افتند و گرفتار کال های مداوم در طول بازی می شوند.

این حالت اغلب در بازی هایی با ورودی کم اتفاق می افتد اما توجه داشته باشید که این بازیکنان به راحتی قابل تشخیص هستند و هدف آسانی در بازی محسوب می شوند.

بازیکنان این سبک های بازی در پوکر تحت هیچ شرایطی بلوف نمی خورند و شما هرگز نمی ‌توانید به آن ها بلوف بزنید.

زیرا آن ها هر کارت شما را کال می کنند اما اگر دست قوی دارید باید ریز کنید تا بتوانید پول آن ها را از دستشان بیرون بکشید.

معرفی بازیکنان تایت تهاجمی

معرفی بازیکنان تایت تهاجمی

یک بازیکن تهاجمی تایت معمولا در بسیاری از پات ها شرکت نمی کند.

هم چنین دست های شروع او محدود هستند و تنها با کارت های قوی بازی می کنند و بر خلاف بازیکنان تایت تدافعی با کارت های خود بازی خوبی را به نمایش می گذارند.

علاوه بر آن این بازیکنان بسیار صبور هستند و منتظر بهترین فرصت برای بازی می مانند و از ریز کردن ترسی ندارند.

معمولا بیشتر بازیکنان تا زمانی که دست خیلی خوبی نداشته باشند از مقابله با این بازیکنان اجتناب می کنند و تحت فشار آن ها فولد می دهند.

معرفی بازیکنان لوز تهاجمی

بازیکنان لوز تهاجمی با اکثر دست ‌ها و معمولا در بیشتر فلاپ ‌ها ریز می دهند. از آنجایی که این بازیکنان با طیف وسیع کارت ها بازی می کنند خواندن کارت های آن ها بسیار دشوار است.

بازیکنان حرفه ای زیادی در هولدم نولیمیت وجود دارد که با بازی لوز تهاجمی نتایج بسیار خوبی کسب کرده اند.

این بازیکنان از چیپ های خود به عنوان یک سلاح استفاده می کنند و مدام به حریفان خود فشار می آورند. هم چنین این افراد معمولا بلوف می زنند و بازی با آن ها بسیار دشوار است.

سبک بازی پوکر در انواع بازی پوکر میتواند متفاوت باشد، از انواع بازی پوکر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوکر هولدم
  • بازی پوکر اوماها
  • پوکر سه کارته
  • پوکر روسی
  • پوکر چینی
  • پوکر های لو
  • پوکر رز
  • پوکر لایو
  • پوکر کش گیم
  • پوکر هدزآپ
  • پوکر هولدم پات لیمیت

مراقب فریبکاری بازیکنان باشید

به خاطر داشته باشید که هیچ بازیکنی دقیقا به یک گروه خاص تعلق ندارد و هنگامی که یک بازیکن را در این دسته بندی ها قرار دادید باید برای مرحله بعدی آماده شوید.

در این مرحله شما باید بفهمید که این بازیکن سعی دارد دیگران را فریب دهد یا مطابق با دسته بندی خود بازی می کند.

فرض کنید که یک بازیکن تایت تهاجمی در مرحله پری فلاپ ریز می دهد. اگر این فرد یک بازیکن واقعی باشد برداشت شما وجود یک کارت قوی مانند پاکت آس در دست او خواهد بود.

اما اگر این بازیکن با فریبکاری بازی می کند این احتمال وجود دارد که دو کارت قوی در دست داشته باشد.

اهمیت بازی تهاجمی در پوکر

به یاد داشته باشید که یکی از بهترین سبک های بازی در پوکر مخصوصا در پوکر هولدم روش تهاجمی است. بنابراین اگر نمی خواهید تهاجمی باشید نباید بازی کنید و یا انتظار پیروزی را نداشته باشید.

این یک حقیقت اساسی در بازی پوکر است که ما سعی در شکست دادن دیگران و گرفتن پول آن ها را داریم.

مواقعی وجود دارد که فریب دادن حریفان نقش زیادی در موفقیت شما دارد مثلا کال کردن با کارت های قوی در پری فلاپ یک اقدام موثر است که حتی بازیکنان تهاجمی بسته به موقعیت از آن استفاده می کنند.

اما تفاوت بزرگ آن ها با بازیکنان تدافعی این است که آن ها بازی خود را میکس می کنند و بازیکنان را فریب می دهند در حالی که یک بازیکن تایت تدافعی زمانی که باید ریز کند به خاطر ترس از باخت کال می کند.

ویژگی منفی بازی تدافعی این است که اگر بهترین دست را داشته باشید تنها یک راه برای برنده شدن وجود دارد اما بازی تهاجمی دو راه برای برنده شدن در اختیار شما قرار می دهد.

یک راه زمانی است که شما بهترین کارت را دارید و راه دیگر این است که حریف خود را مجبور کنید تا فولد کند تا شما برنده پات شوید.

کدام سبک بازی پوکر بهتر است؟

اگر شما هم در انتخاب بین سبک های بازی در پوکر شک دارید باید بگوییم که یک ترکیب خوب از بازی تهاجمی و تایت می تواند در بسیاری از موارد نتیجه دهد.

اما بسیاری از بازیکنان نیز وجود دارند که با استفاده از یک بازی لوز و تهاجمی به موفقیت در پوکر بزرگی دست یافته اند. با این حال برای اکثر بازیکنان، سبک تایت تهاجمی انتخاب بهتری است.

اما در نهایت باید سبکی را انتخاب کنید که با شخصیتی که دارید مطابقت داشته باشد و حداکثر سود را به شما بدهد.

در واقع سبک بازی پوکر شما ناشی از شخصیت و ویژگی های شما در خارج از میز است و بسیاری از بازیکنان کاملا متفاوت با شخصیت های اصلی خود بازی می کنند اما بیشتر آن ها در نهایت به حالت اصلی خود باز می گردند.

به عنوان مثال بازیکنانی وجود دارند که می ‌توانیم آن ها را به ‌عنوان بازیکنان تایت تدافعی/تهاجمی طبقه ‌بندی کنیم و در پری فلاپ ریز زیاد می دهند اما اغلب در مراحل ترن یا فلاپ فولد می کنند.

این افراد بازیکنان تایت تدافعی یا تایت تهاجمی هستند که سعی می کنند به صورت لوز بازی کنند اما نمی توانند این کار را ادامه دهند.

بنابراین بازیکنان حاضر در میز و شرایط بازی را در نظر بگیرید و مطابق با این موارد سبک بازی خود در پوکر را انتخاب کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات