اورونوف مصدوم نیست / با پرسپولیس تمدید نکرد و از لیست خارج شد

در حلی که به گفته مسئولین باشگاه پرسپولیس، اوستون اورونوف مصدوم شده و چند بازی اخیر پرسپولیس را به این دلیل در لیست حضور نداشته، اما این بازیکن ازبک مشکلی برای بازی مقابل ایران ندارد.

اورونوف مصدوم نیست / با پرسپولیس تمدید نکرد و از لیست خارج شد

اوستون اورونوف که حاضر به MRI دادن نشده، اخیراً پای میز مذاکرات با رضا درویش برای تمدید قراردادش نشست و پس از ین جلسه بود که به یکباره از لیست پرسپولیس حذف شد.

گفته می شود اورونوف که پییشنهاد 5 میلیون دلاری یک تیم متمول عربستانی را در پرسپولیس دارد و در انتهای فصل قراردادش با سرخ پوشان به اتمام می رسد، در جلسه با درویش درخواست قرارداد پایه 3 میلیون دلار به علاوه آپشن های مختلف پاس گل و گل و قهرمانی را مطرح کرده است که با موافقت درویش مواجه نشده است. 3 میلیون دلار معادل 185 میلیارد تومان است که در صورت موافقت باشگاه پرسپولیس، اورونوف را به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل خواهد کرد اما مدیران پرسپولیس قصد ندارند ا این عدد، او را در تیم نگه دارند و احتمالاً بدون حتی یک ریال عایدی برای باشگاه پرسپولس، اورونوف به عنوان بازیکن آزاد ان باشگه را در انتهای فصل ترک حواهد کرد.

معمولاً وقتی باشگاه و بازیکن بر سر تمدید به توافق نمی رسند، بازیکن به نیمکت یا سکوها منتقل می شود تا از این طریق، باشگاه، بازیکن را مجبور کند تا قیمت پیشنهادی خود را پائین بیاورد. در حال حاضر به نظر می رسد ه واسطه اشتباه استراتژیک درویش در زمان مذاکرات، باشگاه پرسپولیس بیشتر از اورونوف متضرر شود چرا که وزن زیادی از بار هجومی پرسپولیس بر رو حرکات انفرادی اورونوف بنا شده بود و نبود او بدون شک مشکلاتی را برای گارییدو به همراه خواهد داشت.

درویش می بایست حداقل تا نیم فصل برای پیش کشیدن موضوع تمدید قرارداد این بازیکن صبر می کرد اماا اکنون در وضعیتی قرار گرفته که بازیکن دست بالا را دارد و ترجیح می دهد بدون بازی رسمی، تا انتهای فصل منتظر آزاد شدن بماند و بدون پرداخت حتی 1 دلار به پرسپولیس این تیم را به مقصد تیم بعدی خود ترک کند.

 

ناگفته پیداست که هیچ بازیکن عاقلی در این مقطع فصل با علم به اینکه در انتهای فصل بازیکن آزاد می شود به تمدید فکر نمی کند. نمونه این اتفاق در مورد مهدی طارمی در فصل آخر حضورش در پورتو رخ داد که حاضر به تمدید قراردادش نشد و به موجب این تصمیمش در بیشتر مواقع نیمکت نشین بود و در پایان فصل، بدون پرداخت حتی 1 دلار،  پورتو را به مقصد اینترمیلان ترک کرد.

 

پی نوشت: مطرح شدن موضوع مصدومیت اورونوف تنها برای آرام کردن جو هواداری پرسپولیس است چرا که اگر آنها در جریان اصل موضوع قرار بگیرند، فشار مضاعفی به مدیریت این تیم برای تمدید با این بازیکن به هر قیمتی وارد خواهد شد. استدلال مدیریت پرسپولیس نیز این است که پرسپولیس با 3 میلیون دلار می تواند 3 بازیکن تراز اول جذب کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل