بازی فکری اتللو (Othello) چیست؟ نحوه بازی و قوانین و ترفند ها + بازی اتللو (Othello) چیست ؟

بازی فکری اتللو (Othello) چیست؟ نحوه بازی و قوانین و ترفند ها

بازی اتللو که یکی از بهترین بازی های فکری دنیا می باشد طرفدارن زیادی  در سرتاسر دنیا دارد این بازی از یک صفحه بازی و تعدادی مهره با دو رنگ متفاورت تشکیل شده است در این مقاله قصد داریم آموزش این بازی جذاب و قوانین آن را به شما آموزش دهیم .

 

بازی اتللو (Othello) چیست ؟

این بازی که  معمولا به صورت دو نفره انجام می شود بازیکنان با مصاحره و تصاحب مهره های یکدیگر به رقابت می پردازند یکی از جذابیت های این بازی مهیج این است که با انجام این بازی قدرت برنامه ریزی و آینده نگری بازیکنان تقویت می شود و به آن ها این امکان را می دهد تا استراتژی های مختلفی را برای برد خود طراحی کنند و توان ذهنی بازیکنتن تقویت می شود.

روش بازی اتللو (Othello) چیست ؟

برای شروع بازی اتللو در ابتدا چهار مهره در وسط صفحه به صورت ضربدر قرار می گیرند و مهره تیره در ابتدا بازی  را شروع می کند و هر بازیکن به نوبت یک حرکت انجام می دهد و مهره ها را به صورتی جای گذاری می کند که یک یا چند مهره حریف را محاصره کند و مهره های محاصره  شده را در اختیار گرفته و به رنگ خود درمی آورند و این به این معناست که شما در ابتدا مهره های حریف را در محاصره خود قرار می دهید و سپس آن ها را تصاحب می کنید البته باید توجه داشته باشید که این محاصره و تصاحب باید در راستا های 8 گانه بازی اتللو باشد .در پایان کسی که بیشترین مهره با رنگ مخصوص به خود را داشته باشد برنده محسوب می شود این بازی در عین جذابیت و سادگی برای کسانی که می خواهند تمرکز خود را افزایش دهند بسیار مناسب می باشد .

قوانین بازی اتللو (Othello)

  1. قرار دادن مهره ها در بازی باید به صورت نوبتی انجام گیرد .
  2. در نوبت هر یک از بازیکنان اگر نتوانند در نوبت خود حتی یک مهره حریف را محصور کنند باید بازی را به رقیب واگذار کند و این واگذار کردن نوبت تا جایی ادامه می یابد تا بتواند یک مهره را محصور کند .
  3. مهره جدید را فقط در جایی می توانید قرار دهید که مهره ای از رقیب را محصور کنید در غیر اینصورت اجازی بازی ندارید .
  4. مهره ها به صورت دلخواهانه نمی توانند در صفحه قرار بگیرند و حتما باید مهره ها در مجاورت یکدیگر باشند .
  5. شما فقط حق تصاحب مهره هایی را دارید که میان مهره جدید شما  و مهره های قبلی در صفحه محصور باشند .
  6. حق محاصره به 3 صورت افقی ، عمودی و مورب امکان دارد .
  7. توجه دارید بازی می تواند قبل از پر شدن همه 64 قطعه پایان یابد .

 

انتخاب برنده در بازی اتللو چگونه می باشد ؟

زمانی که مهره های دو بازیکن تمام شود و یا یک طرف همه مهره ها را تصاحب کند بازی تمام می شود و برنده کسی است که مهره های بیشتری تصاحب کرده است در برخی از قوانین بازی اتللو وقتی هنوز همه مهره ها تمام نشده خانه های هالی صفحه بازی به نفع برنده محاسبه می شود .

ترفند مهم بازی اتللو

یکی از ترفند های بازی اتللو ترفند مهره های پایدار است به اینگونه که در بازی اتللو مهم ترین قطعه ها گوشه های صفحه می باشد به طوری که اگر شما گوشه ها را تصاحب کنید این امکان وجود دارد که تعداد زیادی مهره بچینید و از سمت گوشه ها پشتیبانی شوید و مهره های زیادی را تصاحب کنید هرچقدر مهره های پایدار شما بیشتر باشد ساده تر دیوار می چینید و زودتر برنده می شوید .

 

بازی اتللو آنلاین

امروزه بیشتر افراد علاقمند هستند تا بازی های فکری را به صورت آنلاین و با گوشی انجام دهند تا در هر مکان و زمان که اقات فراغتی داشتند به بازی دسترسی داشته باشند نسخه انلاین بازی اتللو در گوگل پلی و اپ استور موجود می باشد و افراد با نصب اپلیکیشن این بازی می توانند به صورت آنلاین از انجام این بازی لذت ببرند .

بازی اتللو ریورسی (Reversi)

استراتژی تبخیر یا ریوسی به این معناست که شما بیشترین مهره های رنگ خود را در بازی دارید اما حرکت های درست و مجازی را انجام نداده اید تا بتوانید تا انتهای نوبت های بازی حرکت کنید و در یک جا متوقف می شوید زیرا دیگر نمی توانید مهره جدیدی را کنید واین به ضرر شما تمام می شود و شما در نهایت می بازید .

بازی اتللو 6 در 6 و 8 در 8

تفاوت بازی اتللو 6 در 6 و 8در 8 فقط در تعداد ردیف های خانه های این بازی است و صفحه بازی متفاوت است و در روش و قوانین بازی تفاوتی وجود ندارد .

 

فواید بازی اتللو

  1. تقویت حافظه
  2. تقویت پیش بینی آیند
  3. تقویت برنامه ریزی
  4. کاهش استرس و اضطراب
  5. افزایش تمرکز

 

سوالات متداول

  • بازی اتللو با چند نفر بازیکن انجام می شود؟

2 نفر

  • بازی اتللو چه فوایدی دارد ؟

تقویت هوش حافظه تمرکز پیش بینی و کاهش استرس

  • چگونه در بازی اتللو برنده باشیم ؟

با یادگیری درست این بازی و استراتژی های این بازی و برنامه ریزی درست در این بازی برنده باشید .

 

حتما بخوانید:

شرط بندی بازی دوز

 

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل