بهروز تابانی کیست؟ + بررسی فعالیت بهروز تابانی در اینستاگرام

بهروز تابانی یکی از فعالان ایرانی رشته ورزشی پرورش اندام و مربی جوان این رشته است. او چند ماه پیش در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 برزیل قهرمان شد، قهرمانی که جواز حضور او در مسابقات مستر المپیا 2023 خواهد بود. به این بهانه و با امید به اینکه او بتواند امسال در این مسابقات شرکت کند، این مقاله را به معرفی این بدنساز جوان ایرانی اختصاص دادیم.  

اگر به مطالعه بیوگرافی بندسازهای ایرانی علاقه دارید می توانید از لینک های زیر اقدام کنید :

  • حسین کلاته
  • مظاهر تابانی
بهروز تابانی کیست؟

بهروز تابانی کیست؟

این ورزشکار پرورش اندام متولد سال 1372 در شهرستان سراب است. او که در حال حاضر به عنوان یک مربی فعال در این رشته هم فعالیت می کند، دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی است. بهروز از سال 1386 کار در این رشته ورزشی را به صورت تفریحی آغاز کرد و اولین مسابقه رسمی خود را دو سال بعد شرکت کرد. او در خانواده ای ورزشی به دنیا آمده است و پدر و برادرش هم در رشته بدنسازی فعالیت دارند.

در بیوگرافی بهروز تابانی می خوانیم که او به دلیل علاقه ای که از بچگی به این رشته ورزشی داشت، از 15 سالگی وارد دنیای بدنسازی شد. بدنسازان مورد علاقه این ورزشکار حرفه ای بدنسازی رونی کلمن حرفه ای آمریکایی و مرحوم بیت الله عباسپور و علی تبریزی، چهره های پرورش اندام ایران هستند.  

بررسی فعالیت بهروز تابانی در اینستاگرام

اینستاگرام بهروز تابانی با آیدی behrouz_tabani در حدود 350 هزار دنبال کننده دارد. در اینستاگرام او می توانید عکس هایی از فیگورهای مختلف این ورزشکار و همچنین ویدئوهایی از تمرین ها و مسابقات بهروز تابانی را مشاهده کنید. علاوه بر این، او که در حال حاضر مربی این رشته ورزشی است، به علاقه مندان مشاوره و برنامه تمرین، تغذیه و مکملی آنلاین می دهد. در مورد آیدی تلگرام بهروز تابانی و یا آدرس کانال یوتیوب بهروز تابانی اطلاعاتی یافت نشد و به نظر می رسد او فقط در اینستاگرام فعالیت دارد.

دستاورد ها و جوایز بهروز تابانی

بهروز تابانی از 15 سالگی در حال فعالیت در این رشته ورزشی است و تا به حال مقام ها و جوایز زیادی کسب کرده است. آخرین این دستاوردها هم قهرمانی او در آرنولد کلاسیک 2023 برزیل بود که کمتر از چهار ماه پیش اتفاق افتاد.

او در سال های 92، 93 و 95 در ایران در مسابقات کشوری پرورش اندام شرکت کرد و در هر سه سال قهرمان کشور شد. او در مسابقات جهانی سال 93 ( 2014 میلادی ) در رده جوانان که در مکزیک برگزار شد، شرکت کرد و مقام سوم جهان را ازآن خود کرد. دو سال بعد در سال 2016 در اسپانیا، بهروز تابانی توانست در مسابقات جهانی، قهرمان جهان و اوورال جهانی شود.

آیا این بدنساز در مستر المپیا شرکت کرده است؟

او هنوز در این مسابقات شرکت نکرده است اما بنابر گفته خودش تمام تلاشش را برای رسیدن به این مسابقات می کند. او می خواهد راهی که در پیش گرفته است را تا انتها پیش برود و یکی از آرزوهایش راه یافتن به مستر المپیا است. این ورزشکار حرفه ای امسال با کسب مقام قهرمانی در آرنولد کلاسیک 2023 برزیل، جواز حضور در مستر المپیا 2023 را کسب کرد. او به زودی راهی این مسابقات می شود و به آرزوی بزرگش می رسد.

البته بهروز تاباتی سال پیش هم در مسابقات بدنسازی رومانی قهرمان شد و به عنوان یکی از کسانی که به مستر المپیا 2022 راه یافته است، معرفی شد. با این حال این بدنساز ایرانی به دلیل عدم صدور ویزا نتوانست در مسابقه حاضر شود. مسابقه ای که هادی چوپان دیگر بدنساز ایرانی در آن شرکت کرد و قهرمان جهان شد. امیدواریم که امسال ویزای بهروز تابانی برای حضور او در این رویداد بزرگ به موقع برایش صادر شود.

بهروز تابانی در کنفرانس خبری

او در کنفرانس خبری مسابقات آرنولد کلاسیک برزیل، لخت شد و با نشان داده چند فیگور در بین رقیبان خود قدرت نمایی کرد. او در این مصاحبه صحبت هایی هم کرد که ویدئوی مصاحبه اش در اینترنت موجود است.

بهروز تابانی ازدواج کرده است؟

این ورزشکار و مربی حرفه ای بدنسازی در حال حاضر 30 سال سن دارد. او تا به حال ازدواج نکرده است و در حال حاضر هم شخصی به عنوان همسر بهروز تابانی معرفی نشده است. او تا به امروز اطلاعاتی از زندگی شخصی و روابطش منتشر نکرده است و گویا بیشتر وقت و انرژی اش را بر روی بدنسازی گذاشته است.

نتیجه حضور این ورزشکار در آرنولد کلاسیک 2023 برزیل

او حدود سه ماه و نیم پیش در آرنولد کلاسیک 2023 برزیل حاضر شد و موفق به کسب مقام قهرمانی شد. بهروز تابانی با قهرمانی در این مسابقات موفق به کسب جواز حضور در مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ شده است. مسابقه ای که از 26 تا 27 آگوست 2023 در کلوژ رومانی برگزار خواهد شد. با وجود اینکه تا برگزاری این رویداد جهانی چیزی نمانده است، اما او هنوز موفق به گرفتن ویزا نشده است.

بهروز تابانی کجا زندگی می کند؟

بهروز متولد شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی است. او در شهر تبریز یک باشگاه ورزشی دارد و در همین شهر هم زندگی می کند.  

مقایسه این ورزشکار و هادی چوپان

هادی چوپانی 5 سال از بهروز بزرگ تر است و اولین بدنساز ایرانی است که در مسابقات مستر المپیا قهرمان شده است. او این قهرمانی را سال گذشته کسب کرد، همان سالی که بهروز تابانی به دلیل نرسیدن ویزایش نتوانست در آن حضور داشته باشد. هادی در سال های 2019 و 2021 هم در مستر المپیا حضور داشت و مقاوم سوم را کسب کرد.

قد هادی چوپانی 169 سانتی متر ( 9 سانت کوتاهتر از بهروز ) و وزنش 112.5 کیلوگرم ( تقریبا هم وزن با بهروز ) است. این دو از رقیبان اصلی یکدیگر هستند که به احتمال بسیار زیاد امسال در مسابقات مستر المپیا 2023 حضور خواهند داشت. با این اتفاق امسال دو ایرانی در این مسابقات که بزرگترین رویداد در زمینه رشته بدنسازی است، شرکت خواهند داشت.

بهروز تابانی در چه وزنی به رقابت می پردازد؟

او با قد 178 سانتی متر در دوران مسابقات با وزن 100 کیلوگرم شرکت می کند. اما وزن او در دوران حجم به 115 کیلوگرم هم می رسد.

حاشیه های بهروز تابانی

او در مصاحبه ای راز موفقیت خود را بدون حاشیه بودن در ورزش در کنار سر وقت و منظم انجام دادن تمرینات عنوان کرد. بهروز تابانی راست گفته است، چون با وجود شهرتی که در چند سال اخیر کسب کرده است، هیچ خبر جنجالی و حاشیه ای برای خود یا همکارانش ایجاد نکرده است.  

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل