بیوگرافی حامد حدادی + حامد حدادی کیست

حامد حدادی بازیکن تیم فینیکس سانز در بسکتبال nba می باشد و همین موضوع می تواند برای پی بردن به برتری بازی این بسکتبالیست کافی باشد! البته او جزء ۱۰ بازیکن برتر بسکتبال جهان نیست ولی حرف های زیادی برای گفتن دارد و در ایرانی حرف اول را می زد.

حامد حدادی یکی از معروف ترین بازیکنان بسکتبال ایران است. حدادی نخستین لژیونر و بازیکن ایرانی بوده که در ان‌ بی‌ ای بازی کرده‌ است. او با قد ۲٫۱۸ سانتیمتری، در پست سنتر بازی می‌ کند. او افتخارات زیادی دارد. تیم های معتبر خارجی رقم های بالایی را به او برای همکاری در این تیم ها پیشنهاد می کنند. او تنها پسر ایرانی بسکتبالیست است که توانست به عنوان لژیونر فعالیت داشته باشد.

بیوگرافی حامد حدادی

بیوگرافی حامد حدادی

حامد حدادی یک بسکتبالیست معروف ایرانی است. او اهل اهواز است و در ۲۹ام اردیبهشت ماه در سال ۱۳۶۴ هجری خورشیدی دیده به جهان کشود. او در زمین بسکتبال در پست سنتر بازی می کند. قد او حدودا ۲ متر و ۱۸ سانتی متر است و در دسته قد بلندترین های ایران قرار دارد.

او در تیم های زیادی در ایران بازی کرده است و در لیگ برتر فعال بود. چند سالی می شود که او به کانادا رفته و در یک تیم معروف کانادایی بازی می کند. حدادی در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ میلادی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن آسیا انتخاب شد. در این مورد می توانید اطلاعات بیشتر را از اینستاگرام حامد حدادی جویا باشید.

حامد حدادی کیست

حامد حدادی کیست

او در تیم ملی ایران فعال بود. قد او در حدود ۲.۱۸ متر است و تقریبا ۱۲۷ کیلوگرم وزن دارد. حامد حدادی در قهرمانی آسیا ۲۰۰۷ میلادی در مسابقه ایران با لبنان رکورد ۳۷ امتیاز و ۱۵ ریباند از خود به جا گذاشت و بسکتبال ایران را متحول ساخت. جناب حدادی در المپیک ۲۰۰۸ پکن تنها بازیکن آسیایی بود که آمار متوسط کسب امتیاز و ریباند او در هر بازی دور مقدماتی دو رقمی (دابل دابل) بود. همچنین با ۲٫۶ بلاک شات در هر بازی یکی از برترین مدافعان دور مقدماتی المپیک که در پکن برگزار شد، را به دست آورد هر چند تیم ملی بسکتبال ایران با پنج باخت از دور رقابت ها کنار رفت.

حدادی در قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ میلادی نیز به عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقات شناخته شد و در نهایت نیز به عنوان باارزش‌ترین بازیکن رقابت‌ ها دست یافت. حدادی در جام جهانی ۲۰۱۴ با ۱۱٫۲ ریباند در هر بازی دومین ریباندر برتر مرحله اول جام جهانی شد.

حامد حدادی در مختار نامه

حامد حدادی در مختار نامه

حامد حدادی در فیلم مختار نامه نقش آفرینی کرد و رزومه خود را پربار تر کرد. شما می توانید مصاحبه هایی که این پسر قدبلند ایرانی با بازی در فیلم مختار نامه کرده را ببینید. حامد حدادی در نقش منفی نقش آفرینی کرد. او یکی از افراد یزید است و نقش آدم های بد را بازی می کرد.

می توانید مصاحبه او در سایت های مختلف از جمله یوتیوب ببینید. البته شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که حدادی قصد دارد که ورزش را رها کند و وارد عرصه بازیگری شود. اما این پسر این شایعات را رد کرد و همه را نشان از نا آگاهی مردم دانست.

حامد حدادی در کدام ورزش فعالیت می کند

او بازیکن بسکتبال اهل ایران است. حدادی نخستین لژیونر و بازیکن ایرانی بوده که در ان‌ بی‌ ای بازی کرده‌ است. او با قد ۲٫۱۸ سانتیمتری، در پست سنتر بازی می‌ کند. او افتخارات زیادی دارد. تیم های معتبر خارجی رقم های بالایی را به او برای همکاری در این تیم ها پیشنهاد می کنند. او تنها پسر ایرانی بسکتبالیست است که توانست به عنوان لیژیونر فعالیت داشته باشد.

در اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی، دو تن از گزارشگرانی که برای یکی از شبکه های خارجی فعالیت می کرد، گزارش می‌کردند به نام‌های مایک اسمیت و رالف لاولر، در هنگام ورود حدادی به زمین اقدام به دست انداختن وی نمودند. همچنین یکی از گزارشگران وی را برادر بزرگ‌ تر یورات نامید و پس از پاس منجر به گل حدادی گفت «مثل اینکه این ایرانی‌ ها می‌ توانند پاس هم بدهند!» این صحبت‌ ها باعث شکایت بینندگان به شبکه فاکس شد، و شبکه فاکس دو گزارشگر را محروم کرد. شبکه فاکس طی بیانیه‌ ای از حامد حدادی و «هر کس که رنجیده‌ شده» عذرخواهی کرد و تأکید کرد که «برخورد لازم» با گزارشگران انجام‌ گرفته‌ است.

تیم حامد در لیگ بسکتبال ایران

تیم حامد در لیگ بسکتبال ایران

او در تیم ملی ایران فعالیت می کرد و سال های زیادی است که جزو بهترین های کشور است. به گزارش خبرگزاری های معتبر از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، حامد حدادی ملی‌پوش بسکتبال ایران این فصل نیز در لیگ چین (CBA) فعالیت خود را ادامه خواهد داد. او در چند روز گذشته قرارداد خود با تیم سیچوان را نهایی کرد. حدادی پیش از این نیز در این تیم حضور داشته است. سنتر تیم ملی بسکتبال کشورمان فصل گذشته برای نانجینگ به میدان رفت. او همچنان در تیم چینی فعال است و فعالیت خود را ادامه می دهد.

حدادی در ورزش و مردم

حدادی در ورزش و مردم

چندی پیش حامد حدادی عزیز با حضور در برنامه ورزش و مردم مصاحبه ای جانانه و به یاد ماندنی با پیمان یوسفی داشت. شما می توانید این فیلم را به صورت کامل از سایت ورزش و مردم مشاهده کنید. حامد حدادی که فصل گذشته در تیم نانجینگ در لیگ حرفه‌ای بسکتبال چین شاغل بود بعد از اینکه تیمش از صعود به مرحله پلی‌آف بازماند با اتمام کار تیمش به ایران بازگشت.

حامد حدادی که در ترکیب نانجینگ بازی می کند در جریان دیدار تیمش برابر شنژن آسیب دید و نتوانست بازی را به پایان برساند و حالا با نظر پزشکان تیم باید تا دو هفته استراحت کند. این ستاره بسکتبال کشورمان از ناحیه مچ پا آسیب دیده و نیاز به استراحت دارد. نانجینگ امروز در غیاب حدادی مقابل تیانجین ۱۱۶ بر ۱۰۷ به برتری رسید. حامد حدادی ستاره بسکتبال کشورمان با وجود شیوع ویروس کرونا در این کشور از ابتدای سال ۹۹ راهی چین شد و بعد از مدتی قرنطینه تمریناتش را آغاز کرد. مسئولان لیگ چین با رعایت پروتکل های بهداشتی مسابقات را ادامه دادند و هنوز با مشکلی مواجه نشده اند.

ماجرای علی دایی و حدادی

این مسئله سر تیتر اول خبرها شد. سوژه های زیادی ساخت و فضای مجازی پر شد از ماجرا این دو نفر، علی دایی و حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران رابطه نزدیک و دوستانه‌ای با هم دارند. شاید حدادی یکجورهایی علی دایی بسکتبال ایران باشد. او در NBA که بهترین لیگ بسکتبال جهان است بازی کرده و همواره جزو افتخارات این رشته بوده است. دایی قد و قامت بلندی دارد ولی وقتی کنار حدادی قرار می گیرد، کوچک به نظر می‌ رسد! عکس منتشر شده از این دو در کنار هم، در فضای مجازی دست به دست شد و تعداد زیادی از مردم ان را دیدند.

حامد حدادی در nba چقدر امتیاز کسب کرده است؟

حامد حدادی در nba چقدر امتیاز کسب کرده است؟

در سال ۲۰۰۴ وقتی بالاخره نیاز های داخلی تیم ممفیس گریزلیز بر موانع بین المللی پیروز شد حامد حدادی توانست وارد آن شود. این تیم از حضور حامد اعلام رضایت کرد چرا که او توانسته بود امتیازات زیادی را کسب کند.

یکی از این افتخارات مربوط به المپیک پکن می باشد. در این رقابت حامد تنها بازیکنی بود که توانست در هر بازی ریباند دو رقمی کسب کند.

درآمد حامد حدادی چقدر است؟

باشگاه بسکتبال «ممفیس گریزلیز» مبلغ قرارداد «حامد حدادی» را برای دو سال اعلام کرد. گریزلیز قرارداد خود را به مدت دو سال دیگر با بسکتبالیست ایرانی این تیم تمدید کرده است. بر پایه گزارش هوپس ورلد، حدادی برای فصل ۱۳-۲۰۱۲ بین یک تا ۳/۱ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. مبلغ قرارداد سال دوم این بازیکن هم به همین میزان تضمین شده است. «کریس والاس»، مدیرعامل باشگاه ممفیس گریزلیز در خصوص انعقاد قرارداد جدید با حامد حدادی گفت: ما چهار سال است که روی حامد سرمایه‌گذاری کرده‌ ایم و می‌خواهیم با او ادامه دهیم. این بازیکن ۲۷ ساله در ۳۵ بازی فصل گذشته به طور میانگین ۹/۵ دقیقه در هر بازی به میدان رفت و دو امتیاز کسب کرد. دو ریباند و ۷۴ بلاک هم در کارنامه حدادی در فصل گذشته به چشم می‌خورد. او پگران قیمت ترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران می باشد و مبالغ هنگفتی به او پیشنهاد می شود.

ماجرای حامد و جابر روزبهانی

جابر که در کنار حامد حدادی بلندقامت‌ترین بازیکنان بسکتبال بودند، تاکید می‌کند که بازیکنانی با این قد و قواره پیدا نکرده است. این دو نفر دوستی قدیمی دارند. ضمن اینکه جابر در کنار حامد بازی های زیادی را انجام داده است.

بازنشستگی حامد حدادی

بازنشستگی حامد حدادی

حامد حدادی بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال ایران که از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده بود در نهایت اخیرا از تیم ملی خداحافظی کرد. این ورزشکار در آخرین بازی خود که مربوط به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ می باشد از بازی در تیم ملی کناره گیری کرد.

در ادامه وی اعلام کرد که تا دو سال دیگر در رده باشگاهی کار می کند و فعالیت خود را در این حد پیش می برد. حدادی در رابطه با تصمیمی که گرفت توضیحات کاملی نداده است و فقط گفت که به نظرم بعد از سال ها اکنون زمان مناسبی برای خداحافظی از تیم ملی می باشد.

حامد حدادی و سردار آزمون

حامد حدادی به عنوان اسطوره تیم ملی بسکتبال ایران تا کنون با افراد معروف زیادی در رشته های ورزشی دیدار داشته است که یکی از آن ها سردار آزمون می باشد. مدتی قبل این دو ورزشکار بعد از اتمام بازی ایران هنگ کنگ ملاقاتی با یکدیگر داشتند و بسیار صمیمی و دوستانه با هم صحبت کردند.

بعد از آن عکسی به عنوان یادگاری در کنار یکدیگر ثبت کردند. به نظر می رسید که این دیدار به صورت کاملا اتفاقی بود و هر دوی آن ها از این ملاقات بسیار خوشحال بودند. در این دیدار برخی دیگر از ورزشکاران نیز حضور داشتند و تصاویری هم به صورت دسته جمعی از آن ها موجود می باشد.

حامد حدادی در چه تیم هایی بازی کرده است؟

حامد حدادی در چه تیم هایی بازی کرده است؟

حامد حدادی بازیکن مطرح تیم ملی بسکتبال ایران در طی سال های فعالیت خود در تیم های مختلفی حضور داشته است. برخی از این تیم ها برای او بسیار مناسب بوده و برخی دیگر آن طور که باید از این بازیکن حمایت نکرده اند. در ادامه به معرفی سه مورد از این تیم ها خواهی پرداخت.

تیم فولاد ماهان

حامد حدادی در سال ۲۰۱۳ با تیم فولاد ماهان هم کاری داشت. این باشگاه بسکتبال در اصفهان قرار دارد و تا کنون افتخاراتی از جمله دریافت مقام سوم در سال ۱۳۹۰ را داشته است.

تیم نانجینگ کینگز

حامد حدادی از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰ یعنی به مدت یکسال در این باشگاه حضور داشت. نانجینگ کینگز یک تیم حرفه ای بسکتبال چینی می باشد که در نانجینگ، جیانسو مستقر است.

تیم صبا باتری

حامد حدادی از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۰۸ در این تیم فعالیت داشت. صبا باتری نام باشگاه بسکتبال شناخته شده در تهران می باشد.

حامد حدادی در خندوانه

این ورزشکار به عنوان اسطوره تیم ملی بسکتبال ایران تا کنون به برنامه های تلویزیونی زیادی دعوت شده است. یکی از این برنامه های پر مخاطب که از حامد دعوت به عمل آورد خندوانه می باشد. حامد حدادی با رامبد جوان به گفت و گو نشست و از زندگی شخصی و ورزشی خود صحبت کرد.

این بسکتبالیست به درخواست مخاطبان خندوانه دعوت شد و حضور او در این قسمت از برنامه باعث جذابیت و حس و حال خوب بود. حامد حدادی در این برنامه از دنیای بسکتبال و این که از کودکی به این رشته علاقه داشته است صحبت کرد.

حامد حدادی در شباهنگی

حامد حدادی در شباهنگی

از دیگر برنامه های پر مخاطب ایرانی مجموعه شباهنگی به کارگردانی حامد آهنگی می باشد. در این برنامه از افراد معروف در رشته های مختلف دعوت می شود و حامد آهنگی با آن ها به گفت و گو می نشیند.

یکی از مهمان های ویژه این برنامه حامد حدادی بوده است. این ورزشکار با مجری برنامه حامد آهنگی به گفت و گو صمیمانه ای نشست و خاطره های بسیار جالبی از روزهای اول حضور خود در تیم ملی تعریف کرد. در انتها نیز گفت من از مردم ایران برای لطف و محبتی که به من دارند ممنون می باشم.

دوستی حامد حدادی و شکیل اونیل

در طی بازی دو تیم ممفیس گریزلیز و فینیکس سانز متاسفانه حامد حدادی بازی خوبی نداشت و با وجود این که حدود ۸ دقیقه به او فرصت داده شد تنها ۲ ریباند کسب کرد. هم زمان هکین واریک هم تیمی او با کسب ۲۶ امتیاز فعال ترین بازیکن تیم گریزلیز بود.

از طرفی شکیل اونیل در تیم مقابل با کسب ۱۹ امتیاز برای تیم خود امتیاز آور ترین بازیکن تیم فینیکس سانز معرفی شد. با این حال باید بگوییم که حامد حدادی و شکیل اونیل جدای رقابت و دنیای ورزشی دوست های صمیمی هستند. این دو بازیکن بارها در کنار هم دیده شده اند. که برخی از این ملاقات ها در حال تمرین می باشد و برخی دیگر در محیط های تفریحی است.

ماشین حامد حدادی

حامد حدادی به عنوان ثروتمند ترین بازیکن بسکتبال ایرانی تا کنون ماشین های لوکس بسیاری داشته است. وی علاقه زیادی به خرید انواع خودرو های لوکس دنیا دارد و هر بار با یکی از ماشین های خود دیده می شود.

هم چنین عکس هایی که از این بسکتبالیست در فضای مجازی موجود می باشد شامل تصاویری از او در کنار ماشین هایش می باشد. حامد حدادی در این رابطه می گوید علاقه من به خودرو های لوکس از دوران نوجوانی شروع شد و هم چنان نیز ادامه دارد.

باشگاه بسکتبال حامد حدادی در اهواز

باشگاه بسکتبال حامد حدادی در اهواز

در سال ۱۳۹۵ حامد حدادی برای نخستین بار مدرسه بسکتبال خود را افتتاح کرد. این باشگاه در اهواز می باشد و حامد در این محیط به بازیکن های علاقه مند آموزش می دهد تا برای مسابقات بین المللی آماده شوند.

این باشگاه یکی از بزرگ ترین و مجهز ترین باشگاه های ایران می باشد که سالانه درخواست های زیادی از طرف نوجوانان برای ثبت نام دارد. طبق گفته های حامد حدادی، او علاقه زیادی به مدرسه بسکتبال خود دارد و ارزش زیادی برای رفاه بچه ها در این محیط قائل است. طی یک نظر سنجی تمام بازیکن های این باشگاه از امکانات مدرسه بسیار راضی بودند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات