بیوگرافی + شروع بازیگری تا کارگردانی

امیرحسین تقوی کیا یکی از بازیگران با استعداد کشور ایران در طول سالیان اخیر می باشد. او زمینه ساز حضور افراد زیادی در صنعت بازیگری شده است. همین موضوع امیرحسین را به یک هنرمند محبوب در نزد مردم تبدیل کرد. او از همان دوران کودکی به هنر و بازیگری علاقه مند شد و در چندین نمایش دانش آموزی بازیگری را آغاز کرد. مهارت و علاقه امیرحسین به قدری بالا بود که به مرور زمان در کلاس های بازیگری استادان بزرگی همچون ابوالفضل پورعرب، محمود کامشگران و… حضور پیدا کرد. با مجله شانس همراه باشید تا با زندگی شخصی، علایق و ناگفته های امیرحسین تقوی کیا آشنا شوید.

بیوگرافی

امیرحسین تقوی کیا یکی از جوانان با استعداد کشور ایران در زمینه هنر و بازیگری می باشد. امیرحسین بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون می باشد. او علاوه بر این در زمینه کارگردانی نیز فعالیت می کند. او مدرک فارغ التحصیلی دیپلم خودش را در رشته طراحی گرافیک با موفقیت دریافت کرد.

نام و نام خانوادگی امیرحسین تقوی کیا
ملیت ایرانی
شغل کارگردان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون
روبیکا amirhosseintaqvikia
آپارات am000p
بیوگرافی امیرحسین تقوی کیا

شروع بازیگری تا کارگردانی

امیرحسین از کودکی وارد عرصه بازیگری تئاتر شد و به مرور زمان توانست در چندین آثار به هنرنمایی بپردازد. علاقه او به بازیگری و سینما باعث شد که خیلی زود در دوران ابتدایی فعالیت خودش را در صنعت نمایش آغاز کند. امیرحسین در میدان گمرک بازیگری را با حضور در نمایش های دانش آموزی آغاز کرد. او زمانی که هفت سال بیشتر نداشت در گروه منتخب تئاتر منطقه یازده تهران زیر نظر استاد ابوالفضل شرقی پور فعالیت حرفه ای خودش را ادامه داد.

فعالیت امیرحسین فقط به بازیگری ختم نمی شود بلکه در زمینه کارگردانی نیز سابقه فعالیت دارد. او در سن ۱۳ سالگی در کلاس های کارگردانی شرکت کرد و بعد از مدتی نخستین کار خودش را جلوی دوربین برد. امیر حسین در عرصه مد و پوشاک، طراح گرافیک، موسیقی و نویسندگی نیز فعالیت مناسبی دارد. علاوه بر این امیرحسین تقوی کیا در تیم های باشگاه سرخ پوشان درخشان، ستارگان آذرخش و اتحاد نوین مدیر رسانه باشگاه بوده است. او هم اکنون در باشگاه فرهنگی ورزشی جام سرخ پوشان درخشان فعالیت خود در زمینه مدیر رسانه ادامه می دهد.

امیر حسین زمینه ساز حضور افراد زیادی از جمله محمد طاها کشسبی، بردیا بائی، عارفه اسماعیلی، محبوبه شعبان نژاده، پارسا کوکیوید، آیناز کرمی صادق آبادی و… در زمینه بازیگری شده است.

حضور در دوره های بازیگری

امیرحسین پس از حضور در چندین نمایش دانش آموزشی به عنوان نو آموز در کلاس های بازیگری اساتید معروفی چون ابوالفضل پورعرب، محمود کامشگران، محمود‌ بصیری و… شرکت کرد.

زندگی شخصی

این بازیگر جوان و با استعداد ایرانی تا به امروز ازدواج نکرده است و مجرد می باشد. در صورتی که خبر جدیدی در مورد زندگی شخصی امیرحسین تقوی کیا منتشر شود در این مطلب قرار می دهیم.

فهرستی از آثار

امیرحسین تقوی کیا تا به امروز در نمایش های زیادی بازی کرده است. در ادامه به معرفی برخی از آثار امیر حسین می پردازیم.

  • فیلم کوتاه کادوی
  • فیلم کوتاه مسیر بی انتها
  • تله تئاتر وجدان
  • نمایش مشکلتون چیه
  • فیلم کوتاه بی گناه قسمت دوم
  • فیلم کوتاه زندگی عجیب
  • فیلم نیمه بلند بیمار
  • نمایش باهم مهربان باشیم
  • من یا اون
  • اتاق تاریک و…

کانال روبیکا امیرحسین تقوی کیا

امیر حسین علاوه در طی چند سال اخیر فعالیت خودش را در شبکه های مجازی نیز آغاز کرد و توانست طرفداران قابل توجهی را به دست بیاورد. بخش عمده ای از فعالیت های امیر حسین در برنامه روبیکا می باشد. کانال روبیکا امیرحسین تقوی کیا در حال حاضر تقریبا 130 عضو فعال و رسمی دارد. امیر حسین علاوه بر روبیکا در آپارات نیز حضور دارد و تا به امروز چندین تله تئاتر را در آن منتشر کرده است.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات