بیوگرافی لی جه یونگ + فعالیت های بازیگری از سال 1977 تا سال 2010

لی جه یونگ بازیگر اهل کره جنوبی می باشد. لی که بیشتر به عنوان یک بازیگر شخصیت شناخته می شود، نقش های مکمل را در فیلم و تلویزیون بازی کرده است. به ویژه نقشی که به عنوان یک کارآگاه سابق سرسخت در فیلم سیاره سبز را نجات دهید ساخته جانگ جون هوان داشت. در ادامه این مطلب بیوگرافی و فعالیت های بازیگری لی جه یونگ را می خوانید؛ با مجله شانس همراه باشید.

بیوگرافی لی جه یونگ

لی جه یونگ متولد 21 مارس 1963 یک بازیگر اهل کره جنوبی است. او اهل چانچئون استان گانگوون کشور کره جنوبی می باشد. لی جه یونگ در رشته فلسفه از دانشگاه ملی پوسان فارغ التحصیل شد. او فعالیت های هنری خود را از سال 1987 آغاز نمود. همسر او کیم هیون آه می باشد.

نام و نام خانوادگی لی جه یونگ
محل تولد چانچئون، استان گانگوون (کره جنوبی)
تاریخ تولد 21 مارس 1963
شغل بازیگر
بیوگرافی لی جه یونگ

فعالیت های بازیگری از سال 1977 تا سال 2010

او در سال 1977 در فیلم پژواک باد در وجود من در نقش چو سانگ هوا ایفای نقش کرد. در سال 1999 در فیلمی با نام دکتر ک در نقش یک بیمار در بیمارستان روانی ظاهر شد. در سال 2001 فیلمی با نام دوستان و سریالی با نام پیانو بازی کرد. سال 2002 یک سال پر کار برای او بود و در فیلم های پرنده ای که در هوا می ایستد در نقش پروفسور لی، بدون شرح در نقش منشی کافه، تولد یک مرد در نقش آقای چویی و عزیزم تنها در نقش دونگ چول و همچنین سریال دوره روستایی ایفای نقش نمود.

او در سال 2003 دو فیلم سیاره سبز را نجات دهید در نقش کارآگاه چو و مردی که به مریخ رفت و همچنین سریال برو مامان برو بازی کرد. در سال 2004 سریال امپراطور دریا را در نقش جو سانگ گیل بازی کرد. سال 2005 در سریال جمهوری پنجم در نقش لی هاک بونگ ظاهر شد. در سال 2006 در فیلم های عاشق فوبیا، انحصار و پرواز کن بابا پرواز کن و همین طور سریال های افسانه جومونگ در نقش وزیر اعظم بادوکبال و 90 روز، زمان عشق ایفای نقش نمود. سال 2007 فیلم ماتجانگ را با نقش یک دادستان و سریال های جنگ پول در نقش اوه جائه بونگ، لی سان باد قصر در نقش جانگ ته وو و لابیست در نقش جانگ ته سونگ بازی کرد.

در سال 2008 فیلم های کتابخانه دل شکسته، 4 روز و همچنین سریال ازدواج عاشقانه را بازی نمود. در سال 2009 هم بسیار فعال بود و در سریال های دوست افسانه ما، خورشید را ببلع در نقش هیون کی سانگ، خونگرم و کارآگاه آقای لی بازی کرد. سال 2010 هم در چند سریال با نام های مردی به نام خدا در نقش هوانگ دال سو، دونگ یی در نقش جانگ ایک هیون، چیز بزرگ در نقش گونگ سونگ جوو آتنا: الهه جنگ در نقش کیم هوبین بازی نمود.

فعالیت های بازیگری از سال 2011 تا سال 2022

سال 2011 فیلم کارآگاه ک: راز بیوه با فضیلت و همچنین سریال های شهر عاشقانه در نقش کانگ ته وون، درختی با ریشه عمیق در نقش جو مال سانگ، دادستان خون آشام و جسورتر در روزدر نقش لی جائه یونگ را بازی کرد. در سال 2012 در سریال های شوهرم خانواده داره، مردی از خط استوا، می توانیم ازدواج کنیم و جئون وو چی را بازی کرد. سال 2013 در سریال های هور جون داستان اصلی در نقش کیم مین سه، فراری چوسان در نقش چون بونگ و ملکه کی در نقش وانگ گو بازی کرد. در سال 2014 نیز در سریال های سه روز در نقش چوی جی هون، گربه عزیز من در نقش یوم بیونگ سو و خاطرات یک نگهبان شب در نقش پارک سو جونگ بازی کرد.

لی جه یونگ
لی جه یونگ

او در سال 2015 در فیلم امپراتوری شهوت در نقش جونگ دو جئون بازی کرد. در سال 2016 نیز سریال چراغ شب را در نقش پارک مو سام بازی کرد. سال 2017 در فیلم باران فولادی در نقش پارک کوانگ دونگ و همین طور سریال غریبه در نقش کیم نام جین ظاهر شد. سال 2018 نیز در سریال فرزندان یک خدای کوچکتر در نقش کوک هان جو بازی کرد. در سال 2019 فیلمی با عنوان پول سیاه را در نقش مدیرعامل کمئو بازی کرد. سال 2020 نیز در فیلمی با نام گرو بازی کرد. در سال 2021 نیز در سریال بوسام سرنوشت را بدزد در نقش لی یی چیوم بازی کرد. سال 2022 نیز سریال کافه قانون را در نقش چوی یو هوان بازی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل