بیوگرافی پیتر اشمایکل Peter Schmeichel

این پست درباره بیوگرافی پیتر اشمایکل Peter Schmeichel است. پیتر اِشمایکِل متولد 18 نوامبر 1963 دروازه‌بان بازنشسته اهل دانمارک است که در دهه نود میلادی با درخشش در باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال دانمارک از بهترین دروازه‌‌بانان تاریخ فوتبال جهان به‌ شمار می رود. پیتر اشمایکل با 24 جام سومین دروازه‌بان پر افتخار تاریخ به‌شمار می‌ آید.

اشمایکل در مهم‌ترین رقابت‌های فوتبال جهان، همچون جام جهانی فوتبال، جام ملت‌های اروپا، و لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌است. با ادامه این پست با سایت همراه باشید.

پیتر اشمایکل کیست؟

پیتر اشمایکل کیست؟

پیتر اشمایکل یکی از بهترین دروازه‌بان‌ های جهان در دهه نود است. پیتر اشمایکل فوتبال را با تیم کوچک محل تولدش شروع کرد و در سن 20 سالگی با هویدوور اولین بازی خود را در لیگ دسته اول دانمارک انجام داد و با درخشش در اولین سال حضورش به تیم ملی زیر 21 سال دانمارک دعوت شد.

قبل از شروع فصل 1987 میلادی به بروندبی مشهور ترین باشگاه دانمارک رفت و در همین سال توسط سپ پیونتک به تیم ملی دعوت شد و نخستین بازی ملی خود را در 20 می 1987 برابر یونان انجام داد. پیتر اشمایکل به همراه بروندبی چهار بار در سال‌ های 1987، 1988، 1990 و 1991 قهرمان لیگ دانمارک شد و در پایان فصل 1991 –1990 با رقم 530 هزار پوند به منچستر یونایتد رفت.

در تابستان 1992 میلادی زمانی که یوفا تیم یوگسلاوی را به علت جنگ داخلی از حضور در جام ملت‌ های اروپا محروم کرد تیم ملی دانمارک با خوش شانسی در سوئد حضور یافت و در حالیکه تیم‌های دیگر این تیم را چندان جدی نمی‌گرفتند، با درخشش بازیکنان قدرتمند و جویای نام خود به مقام قهرمانی اروپا رسید.

در منچستر یونایتد پیتر اشمایکل هشت فصل رؤیایی را سپری کرد و همواره یکی از عوامل موفقیت‌ های این تیم بود. پس از قهرمانی سه‌گانه یونایتدها در سال 1999 جام باشگاه‌ های اروپا، لیگ برتر و جام حذفی انگلیس، پیتر اشمایکل پس از انجام بیش از سی صد بازی برای این تیم، اولدترافورد را ترک کرد و به پرتغال رفت و به اسپورتینگ لیسبون کمک کرد تا در سال 2000 قهرمان لیگ پرتغال شود.

پس از دو فصل حضور در پرتغال بار دیگر به انگلیس بازگشت و در استون ویلا و منچستر سیتی بازی کرد.

اینستاگرام پیتر اشمایکل

اینستاگرام پیتر اشمایکل

پیتر اشمایکل در صفحه اینستاگرام خود 707 هزار دنبال کننده دارد و 348 پست منتشر کرده است.

عکس های جدید پیتر اشمایکل

عکس های جدید پیتر اشمایکل

عکس های جدید پیتر اشمایکل

عکس های جدید پیتر اشمایکل

عکس های جدید پیتر اشمایکل

❤️ 📝 بیوگرافی های پیشنهادی

😍 چقدر خوشت اومد !

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات